Wybór kół
#442
Napisano 25 październik 2007 - 21:49
Piszę post w imieniu mojego kolegi - razem jeździmy. Kolega posiada koła Campagnolo Vento, kaseta 13-26. Jeśli nie pedałuje to koło tylne strasznie cyka. No słychać go na tyle, że ludzie się ogladają. Jest to wnerwiające.
Pytanie: Czy to jest jakas wada? Czy mozna coś z tym zrobić?
Aha jeszcze jedno pytanie: Jak można sobie cenić takie koła? Dodam, że jeżdżone 1 sezon, przebieg: 4500m.
Pozdrawiam brać szosową.
#443
Napisano 26 październik 2007 - 08:09
taki jest urok campy jednym sie to podoba, a drugim nie. ja naleze do tych pierwszych.
nowe vento w wertykalu sa po jakies 5 stowek.
#444
Napisano 26 październik 2007 - 11:23
#445
Napisano 26 październik 2007 - 11:42
Pozdrawiam brać szosową.
#446
Napisano 26 październik 2007 - 14:50
To z podstawówki../ 8-)
#447
Napisano 26 październik 2007 - 14:57
#448 Gosc_tlumik 79_*
Napisano 29 październik 2007 - 21:32
Znaczenie ma dla mnie sztywność, waga i cena. Mają to byc koła wyścigowe,na trenningi mam inne.
Czy ktoś jeździ na wyzej wymienionych kołach albo słyszał opinie o nich?
#449
Napisano 30 październik 2007 - 09:07
mavici elite sa dosc sztywne, ale do lekkich ich zaliczyc raczej sie nie da.
z AC roznie bywa. jedni chwala inni marudza.
w tej chwili w harfie (do konca roku) mozna dostac sprzet za znacznie mniejsza kase, wiec moze by te mavici sprobowac? nawet slki. (o ile cos tam jeszcze maja... np z avida nie maja juz nic).
#450
Napisano 30 październik 2007 - 09:26
CXP33 przód 24, tył 28
Sapim CX-Ray, przód słoneczko, tył słoneczko/2x
Piasty według uznania - albo lekkie, albo mocne;-)
Pozostaje jeszcze zamówienie zagramanicą piast i obręczy, bo u nas raczej nie dostaniesz.
#451
Napisano 30 październik 2007 - 13:18
Piasty lekkie i mocne są jak najbardziej możliwe - wszystko jets kwestią ceny. Ale w cenie Ksyriumów Elite można już fajne koła złożyć.
Już widze, że w wolnej chwili musze napisac jakiś artykuł o możliwościach składania kół - z czego, za ile, skąd, jak, itd.
#452
Napisano 30 październik 2007 - 14:33
sztywność, waga (masa) i cena
CXP33 wcale nie są takie ciężkie. 470 g za średni profil, dobrą sztywność i oczkowanie to chyba nie jest dużo, zwłaszcza że one ponoć trzymają masę (np. Open Pro są w realu często cięższe - nawet ponad 450 g/szt. co pewnikiem zależy od partii)
Ciężkie zaczynają być, gdy składa się je na 14 mm nyplach miedzianych - niektórzy się tego trzymają, inni nie.
Co do szprych, to jeśli kółko ma być na zawody, to opory powietrza się liczą.
#453 Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 30 październik 2007 - 15:43
CXP33 wcale nie są takie ciężkie. 470 g za średni profil, dobrą sztywność i oczkowanie to chyba nie jest dużo
cxp33 nie jest oczkowana, to tak na marginesie :mrgreen:
#454
Napisano 30 październik 2007 - 15:56
cxp33 JEST oczkowanacxp33 nie jest oczkowana, to tak na marginesie :mrgreen:
cxp 23 nie jest oczkowana
[ Dodano: 2007-10-30, 15:57 ]
było by fajnieJuż widze, że w wolnej chwili musze napisac jakiś artykuł o możliwościach składania kół - z czego, za ile, skąd, jak, itd.
#455 Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 30 październik 2007 - 18:26
cxp33 JEST oczkowana
jestem przekonany ze cxp33 jest nie oczkowana, cxp23 tez jest nie oczkowana, tylko cxp22 jest oczkowana :mrgreen:
#456 Gosc_tlumik 79_*
Napisano 30 październik 2007 - 20:27
). Jeździłem także kiedyś na obręczach cxp 30 ale na innej ramie dlatego nie mam obiektywnego porównania. Przeglądałem stronę harfy ale ceny jakie tam sugerują są zaporowe (nie mam pojęcia dlaczego u oficjalnego dystrybutora jakim jest harfa-harrysson cena np.ksyrium sl (3180 pln) jest wyższa niz w sklepach internetowych (2599 pln) i to o parę stów).
Na korzyść mavica przemawia dostepność części i raczej pozytywne opinie o tej marce. Minus to cena. Za dużo mniejszą kasę mozna kupić koła o prawie identycznej wadze. Stąd moje wątpliwości. Gdyby nie cena brałbym w ciemno ksyrium sl. Spróbuje dowiedzieć się w harfie za jakie pieniądze można je dostać w tej chwili. Do wiosny i pierwszych startów mamy jeszcze trochę czasu :->
A co sądzicie o DT Swiss RR 1450 (2399 pln) ? Waga ok i firma solidna...
#457
Napisano 30 październik 2007 - 20:33
Ze względu na ostry grzbiet rurkowe kapsle w CXP33 nie są zaprasowane na zewnątrz obręczy, przez co ich nie widać.
http://www.harfa-har...2&name=przekroj
Natomiast CXP22 są kapslowane pojedynczo, CXP23 wcale.
Mam natomiast pytanie: jaki jest powód zalecania przez Mavika długich 14-milimetrowych nypli do tych obręczy?
#458 Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 30 październik 2007 - 21:02
#459
Napisano 31 październik 2007 - 09:02
Dzieki za odpowiedz! Raczej nie wchodzi w rachubę składanie,chce jakiś gotowy zestaw. A propos Ritcheya to obecnie jeżdże na modelu pro i nie zauważyłem żeby były one jakoś wyjątkowo miękkie,dlatego biore pod uwagę model wcs (1399 pln
).
oczywiscie. wersja pro jest sztywniejsza, bo przy okazji jest ciezsza i ma inne piasty. w protocolach masz jak w morde strzelil piasty AC, ktore maja idiotyczna konstrukcje.
kolnierze niemal wpadaja na siebie :-P.
wersja wcs protocol nie jest sztywna.. uwierz mi. jezdzilem na tych kolach, macalem je itd. to samo wykazali w testach na sztywnosc.
moge je skolowac za jakies 2400.Jeździłem także kiedyś na obręczach cxp 30 ale na innej ramie dlatego nie mam obiektywnego porównania. Przeglądałem stronę harfy ale ceny jakie tam sugerują są zaporowe (nie mam pojęcia dlaczego u oficjalnego dystrybutora jakim jest harfa-harrysson cena np.ksyrium sl (3180 pln) jest wyższa niz w sklepach internetowych (2599 pln) i to o parę stów).
Na korzyść mavica przemawia dostepność części i raczej pozytywne opinie o tej marce. Minus to cena.
jesli i to by bylo za duzo to mam cosmici elite za 1500.
czasu nie masz za duzo jakbys chcial kola z harfy w dobrej cenie. do konca roku mozna dostac cos za rosadna kase. (o ile cos jeszcze zostalo ;-))Spróbuje dowiedzieć się w harfie za jakie pieniądze można je dostać w tej chwili. Do wiosny i pierwszych startów mamy jeszcze trochę czasu :->
#460 Gosc_tlumik 79_*
Napisano 31 październik 2007 - 19:52
Nie słyszałeś nic o tych DT RR 1450 ? Jeżdzi ktoś może na tym?