Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#401 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 październik 2007 - 19:45

Ok, dzieki nie orientuje sie za bardzo w cenach łożysk ceramicznych ale niedługo sie dowiem, znalazłem polskiego producenta. Coraz bardziej przyciągają mnie do siebie piasty z łożyskami maszynowymi, koszt łożysk jest śmieszny a nie ma tu takich rzeczy jak bieżnia czy konus więc jest to ciekawe rozwiązanie...


#402 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 październik 2007 - 20:15

W piastach z łożyskami tzw. maszynowymi bardzo ważna jest jakość korpusów piast. Cóż z tego, że łożysko tanie i łatwo je wymienić, kiedy wybije się gniazdo w korpusie? Oczywiście teoretyzuję i nigdy nie miałem piast na łożyskach maszynowych (no, jedną mam - DT ale całkiem nową), ale w wielu znanych mi dobrze częściach/elementach samochodowych rozbicie gniazda to największy problem. Niby łożysko wymienne, a część do śmieci. Dotyczy gniazd w materiałach ze stopów lekkich (gł. stopów alu), czyli jak w piastach kół rowerowych.

#403 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 październik 2007 - 20:29

U polskiego dystrybutora ceny łożysk hybrydowych jest śmieszna. Za japońskie pełno-stalowe NTN płaciłem po 20 zł/szt, czyli 120 zł/komplet bo mam 6 łożysk w komplecie piast. Za łożyska hybrydowe zapłaciłem dokładnie tyle samo.
Performance - osiągi, specyfikacja - kręcac ręką czuć dużą różnicę na kożyść hybrydowych, ale to nie za sprawą kulek, ale ciasnych uszczelek w NTN.
Teoria mówi, że kulki ceramiczne są twardsze od stalowych, bardziej okrągłe, mają gładszą powierzchnię, mniejszą rozszerzalność termiczną, większy współczynnik Young'a (lepsze właściwości mechaniczne opisane wyżej), nie korodują, mogą pracować nawet na sucho bez smarowania.
Fakt, że azotek krzemu i tlenek cyrkonu nie są materiałami magnetycznymi i nie przewodzą prądu elektrycznego nie ma w tym przypadku znaczenia - ważne do zastosowań w maszynach elektrycznych.

#404 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 październik 2007 - 20:37

Te własności czynią z łożysk ceramicznych "złoty środek". Ja przeglądałem na razie oferte ceramit cen nie ma orientujesz sie moze jaka jest cena całkowicie ceramicznych łożysk, wtedy już całkiem znika problem smarowania...


a z łożysk czysto stalowych polskich producentów są dużo tańsze....
ale nie wiem jaka różnica w wykonaniu zazwyczaj będą wykonane według normy
a masz jakie uszczelnienie??? Z czy RS?? metalowe czy tworzywo??


#405 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 październik 2007 - 20:49

Właśnie w Ceraramit'cie kupowałem. Cena hybrydowych to 25% ceny w pozostałych źródłach. Nie wiem ile kosztują cało ceramiczne, ale nie brałem ich pod uwagę. Ceramika jest dość krucha przez co trudno je wbić na bierznie ze względu na możliwość uszkodzenia (ukruszenia) bierzni. Cena ceramicznych za granicą to 50 € za sztukę, a wieć ponad 1100 zł za komplet do piast. Jeśli cena byłaby proporcjonalna do hybrydowych to warto zaryzykować ich kupno.

#406 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 październik 2007 - 20:55

AC - problemy z łożyskami - luzy.
Fulcrum - mało opinii o nich słyszałem => mało popularne w Polsce.
Ritchey - zdażają się problemy z łozyskami. Wszystkie koła szosowe Ritchey są mało sztywne.

#407 klesni

klesni
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 październik 2007 - 08:46

Witam!
Planuję kupno gotowych kół do celów terningowych (miesięcznie przejeżdżam około 600-700 km). Ze wzgledu na ograniczenie budżetowe mogę wydać max. 800 zł. Mój wstępny wybór to:
campagnolo vento http://www.allegro.p...wyprzedaz_.html
http://www.wertykal....&kid=41&pid=207

fulcrum http://www.allegro.p...bikestacja.html

campagnolo khamsin http://www.allegro.p..._szosa_28_.html


Czy ktoś mógłby mi doradzić, które konkretnie koła wybrać?

#408 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 18 październik 2007 - 14:05

podłączę się pod temat z następującym pytaniem - potrzebuję kół do jazdy po mieście - wytrzymałych i niedrogich. ostatnio musiałem trochę pojeździć i wyszło mi że rowerem szybciej, nie mówiąc o przyjemności, ale serce boli gdy przejeżdżam przez torowiska.
czego szukać, np w używkach na allegro, a co może być wyrzuceniem w błoto nawet kilku groszy?

#409 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 październik 2007 - 15:34

Czasem można coś wydłubać na allegro. Ostatnio były kółka na CXP30 za ca. 150 zł, ale od paru tygodni na używki posucha...

#410 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 18 październik 2007 - 17:59

krótkie pytanko co myślicie o mavicach cosmos (troche treningu trochę ścigania,waga 80kg)dobre :?: warte tych 1100 zł czy ksyrium equipe 1200 czy dołożyć do cosmic elite za 1600 :?: wszystkie posty są o składaniu kół ja chcę kupić gotowe więc które doradzicie :?:

#411 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 19 październik 2007 - 15:01

Zrobiłem prawie tak jak powiedział uzurpator (brak imadła u mnie), postarałem się aby luz nie był za duży ale był. Kulki wymieniłem całkowicie na nowe no i docisnąłem szybkozamykaczem. Dzisiaj spróbowałem się przejechać i zero trzasków aczkolwiek widać małe zużycie konusów i misek. Najważniejsze da się jeszcze jeździć.

#412 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 październik 2007 - 15:04

tak sie zastanawiam czy to docisniecie szykbozamykaczem cos daje w przypadku skontrowanych nakretek ;-).... bo cos mi sie wierzyc niechce....


#413 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 19 październik 2007 - 15:34

Nie wierzysz to dociśnij mocniej. Przy słabym docisku tego nie czuć ale przy mocniejszym tak.
Raz się wybrałem z trasę z kumplem i coś mi ciągle piszczało. Zatrzymaliśmy się i szukaliśmy dźwięku tego pisku. Po jakimś czasie oświeciło mnie, że może za mocno dociśnięty jest szybkozamykacz. Dodam tyle że nie piszczała uszczelka przy piaście.

#414 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 19 październik 2007 - 16:39

Mavic Cosmos to podobno najlepsze z budżetowych Mavicków, niestety już nie produkowane. Przede wszystkim są lżejsze od Ksyriumów Equipe. Mają jednak okrągłe szprychy.

Ostatecznie wybrałem kółka...zamówiłem Mavic Cosmic Elite (W centrum rowerowym są za 1349 zł). Zależało mi na czymś porządnym, wyglądającym łądnie no i przede wszystkim aerodynamicznym jako że preferuję jazdę po płaskim.

Zastanawiałem się nad składanymi kołami, ale przy konfiguracji takiej jak chciałem (wysoki stożek obręczy) waga niewiele różniła się od Mavików więc ostatecznie wybrałem ten model.

#415 Gosc_ciemak_*

Gosc_ciemak_*
  • Gość

Napisano 20 październik 2007 - 14:37

witam

jakie polecacie koła dla amatora do szosówki

obecnie jezdze na gipiemme (16 szprychowe) - a wiadomo z czego one słyną

dlatego chce kupic cos innego w cenie około 500 zł

Edit moja waga to 75 kg

#416 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 październik 2007 - 15:06

http://www.sklep.bik...roducts_id=1613
Fulcrum Racing 7 ROT shimano/Campa 489pln z kurierem wyjdzie 505pln

#417 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 październik 2007 - 16:44

dablo1, To kółka na obręczach klasy Reflex (materiał gorszy niż w późniejszych Open Pro). Za te pieniądze masz złożone kółka na Open Pro 32H, Ultegrze i szprychach cieniowanych z alunyplami 1,0-1,8-1,0 mm. Wychodzi ok. 1700-1800 g. A jak kupisz piasty na allegro (200 zł), i obręcze (Harfa wyprzedaje teraz Open Pro 36H po ok. 110 zł), to masz kółka za 600 zł. Zastanów się. Np. co zrobisz (za ile i w jakim czasie), jak pęknie Ci szprycha w Cosmikach...

#418 Gosc_ciemak_*

Gosc_ciemak_*
  • Gość

Napisano 20 październik 2007 - 18:05

mam jeszcze jedno pyanie

czy je sens kupowac takie kola które kosztująpołowe wartosci calego reowera

#419 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 październik 2007 - 18:17

Jest sens:) potem zainwestujesz w sprzet i koła beda miały 1/10 wartości roweru:)


#420 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 październik 2007 - 19:12

Jak mówi przysłowie o ile dobrze pamiętam: "Rzymu nie zbudowano w jeden dzień". Mało kogo stać, aby od razu kupić dobry sprzęt, nie każdy chce ciułać kasę x miesięcy i przez ten czas nic nie jeździć. Na początek kupuje się nisko budżetową maszynę, a potem się ją z czasem modernizuje. W ogólnym rozrachunku wychodzi to drożej niż kupienie od razu super bike'a, ale nie trzeba spłacać kredytu, albo czekać aż sie uzbiera kasę na super szosę.