Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1001 pierro

pierro
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Skądswiętoktrzyskie

Napisano 04 sierpień 2008 - 21:04

no właśnie , czyli jeśli dobrze zamontowane to są extra, jutro jadę do radomia obejrzec te kóła
pod szytki token T50,zobaczymy,wziąlbym normalne pod oponkę ale niestety to już wydatek rzędu 4 tauzenów i to znacznie juz przekroczyłoby mój i tak już napięty budżet

#1002 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 sierpień 2008 - 23:02

Takie drogie koła i pod opone? Łeeeeeee!
Jak zobaczysz jak ciągliwy jest klej do szytek i jak trudno jest odkleić szytkę to się przekonasz, że teraz jesteś w błędzie. Starzy kolarze naopowiadali Ci pewnie, że szytki się odklejają na zjazdach - kiedyś tak było bo klej był kiepski, jakiś butaprem lub podobny. Od hamowania klej puszczał i szytka spadała w zakrętach.
Nowoczesne kleje sa bardzo mocne i ciągliwe. Obręcz karbonową należy lekko zmatowić papierem ściernym w miejscu klejenia, nałożyć klej na szytkę, na obręcz, przykleić i nadmuchać na full.

#1003 pierro

pierro
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Skądswiętoktrzyskie

Napisano 05 sierpień 2008 - 06:40

Nowoczesne kleje sa bardzo mocne i ciągliwe. Obręcz karbonową należy lekko zmatowić papierem ściernym w miejscu klejenia, nałożyć klej na szytkę, na obręcz, przykleić i nadmuchać na full.



a które kleje masz na myśli, tzn jakie są najlepsze ?
i druga sprawa z pompowaniem, faktycznie,słyszałem że w szytki można nabić nawet do
12 bar tymczasem producent tokenów T50 podaje max ciśnienie 125 psi czyli około 9 bar
więc jak to jest ?

#1004 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 05 sierpień 2008 - 06:50

Nowoczesne kleje sa bardzo mocne i ciągliwe. Obręcz karbonową należy lekko zmatowić papierem ściernym w miejscu klejenia, nałożyć klej na szytkę, na obręcz, przykleić i nadmuchać na full.



a które kleje masz na myśli, tzn jakie są najlepsze ?..


Np continental.

#1005 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 05 sierpień 2008 - 10:01

a które kleje masz na myśli, tzn jakie są najlepsze ?
i druga sprawa z pompowaniem, faktycznie,słyszałem że w szytki można nabić nawet do
12 bar tymczasem producent tokenów T50 podaje max ciśnienie 125 psi czyli około 9 bar
więc jak to jest ?


Też nie rozumiem, może to poprostu błąd w opisie.Szytka nie wywiera żadnego niekorzystnego wpływu na obręcz dlatego m.in. można stosować tak wysokie ciśnienia...

#1006 Rawa81

Rawa81
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Napisano 05 sierpień 2008 - 13:09

Witam.

Potrzebuję tylne koło. Warto składać samemu (jak polecaliście - np. obręcz Mavic CXP22, piasta Novatec, szprychy - DT Lub Sapim) czy może pójść na łatwiznę i kupić komplet Shimano WH550 ?
Waga ok. 80 kg.

Pzdr.

#1007 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 05 sierpień 2008 - 13:17

...Warto składać samemu (...) obręcz Mavic CXP22, piasta Novatec, szprychy - DT Lub Sapim...

dlaczego pytasz odpowiedzia? ;-)

#1008 Rawa81

Rawa81
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Napisano 05 sierpień 2008 - 13:30

Dzięki Wam, Spros wiem, co dobre. ;-)

Ale mój dylemat taki: składanie - trochę zachodu i jedno koło za 350 czy kupowanie - łatwiej, trochę drożej, ale komplet kół.

Pzdr

#1009 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2008 - 14:11

Dziwne z tymi obręczami Token. Klasyczna opona rozpiera boczne krawędzie obręczy, a szytki niejako zgniatają obręcz. Nie spotkałem sie jeszcze, aby obręcz szytkowa miała limit ciśnienia szytki. Jeśli Token ma limit do tak niskiego ciśnienia to nie bierz tego bo znaczy, że obręcz jest słaba.
Nawet stare obręcze aluminiowe ważące <300g pompowało się mocno i nic się z nimi nie działo, a karbonowy Token ma limit :|

Rawa81, jeśli chcesz iść na łatwizne i mieć jednak atrakcyjniejsze wizualnie koła (atrakcyjniejsze dla tych, którzy się nie znają :P) to kup Shimano.
Jeśli złożysz koło zgodnie z podaną przez Ciebie specyfikacją to koło będzie bardzo dobre. Piasty Novatec wytrzymują spokojnie zaplot radialny, więc jeśli chcesz mieć trochę ekstraordynarne koło - oczywiście w angielskim znaczeniu tego słowa, to możesz lewą strone zapleść radialnie, prawą (DS) 3x, albo standardowo obie na 2x.
Ja bym nie brał pod uwagę gotowców, szczególnie jeśli chodzi o tak niską cenę.

#1010 Rawa81

Rawa81
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Napisano 05 sierpień 2008 - 14:23

Dzięki, Karbon.

Jeśli możesz to powiedz jeszcze, 32 czy 36 szprych ?
I jakie konkretnie te szprychy mają być, z tym mam problem, takie w przedziale 1-2 zł.
Np. DT Champion mogą być ?

#1011 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2008 - 14:42

Wybierz wersję na 32 szprychy. 36 jest...przestarzała i coraz mniej popularna. Wytrzymałość i sztywność kół na 32 szprychy jest bardzo duża i niczym nie ustępuje 36-szprychowym. Sztywność nowoczesnych obręcze jest na tyle wysoka, że liczba otworów może być mniejsza.
Szprychy Mach1 są świetne, DT równie dobre. Widzę, że nie chcesz cieniowanych szprych. Jeśli zależy Ci na kilkunastu gramach to weź nyple aluminiowe.

#1012 Rawa81

Rawa81
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Napisano 05 sierpień 2008 - 14:48

I rzecz najważniejsza - w Łodzi mogliby mi w jakimś sprawdzonym serwisie zapleść, lub ewentualnie w Wwie ?

Czy może korzystać z centrumrowerowe.pl ?

Pzdr.

#1013 pierro

pierro
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Skądswiętoktrzyskie

Napisano 05 sierpień 2008 - 17:38

no i klamka zapadła, dzisiaj stałem sie posiadaczem kół karb.Token T50 pod szytkę, oraz 3 szyteczek Tuvo(jedna na zapas).Koła z założonymi już szytkami odbieram jutro(nie chciałem sie bawić bo nie mam ani czasu ani w tym żadnego doświadzenia,w serwisie biorą po 10 zl od założonej szytki więc jakoś to przeżyje :-)
Trochę głośno terkoczą zapadki w tylnej piaście,no ale trudno,trzeba się przyzwyczaić.
Jutro pierwsza jazda, ciekaw jestem niezmiernie czy dołącze do grona szytmenów czy będę przekl.dzień w którym przesiadłem się na szytki. Oby to pierwsze.Niebawem podzielę się wrażeniami z jazdy

#1014 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 05 sierpień 2008 - 19:37

Wiadomo komuś gdzie można dostać taki wynalazek jak piasta do tyłu na 24 szprychy :P ??
Najlepiej przez internet.

#1015 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2008 - 19:43

W Polsce dostępne to np. DT, mozesz zamówić u Mack'a - to te dobre.
Z innych obojętnie jakich, byle na 24 h to AC, Boplight, itp.

#1016 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 05 sierpień 2008 - 19:55

Mógłbyś mi podać przykładowego linka? Sam znalałem tylko piasty dt i do tego nie ma napisane na ile otworów, poza tym cena 399 wzwyż ;/ Trochę sporo dla mnie 200 zł to maks.

#1017 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2008 - 20:10

Nie podałeś wcześniej ceny. Za 200 zł nie ma piast na mniej niż 32 h. Na 28 jeszcze by się znalazło, ale 24 nie.
DT nigdy nie było tanie, ale za jakość trzeba płacić. Mack za 3x Twój budżet zrobi Ci piastę. Nawet taka sezonówka jak Rotaz kosztuje prawie 300 zł. Ale Rotaz to to samo American Classic, tylko ma inny nadruk - to ten sam producent. Problem tkwi w tym, że łożyska sa małe i szybko się zużywają, a ponieważ mają niepopularny rozmiar to kupić ich nie można, a jeśli można to w chorej cenie bo sklepy rowerowe korzystają na tym, że w żadnym sklepie z łożyskami nie ma takiego rozmiaru.
Swoją drogą rada dla producentów takich piast, chociaz i tak tego nie przeczytają - więcej by zarobili pieniędzy gdyby robili piasty na łożyskach w popularnych rozmiarach, np. 6802 przód zamiast na jakiś małych kpinach. Bo klient to nie Chińczyk i wybór ma, więc kupi produkt konkurencji, z serwisowaniem którego nie będzie miał problemów.

#1018 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 05 sierpień 2008 - 20:21

Aha , no to nie ciekawie :) W takim wypadku to mój plan zmiany piasty w darowanych kołach nie ma sensu , bo dokładając parę stów kupię nowe koła. Tak poza tematem jak to jest , że shimano ma pełno kół szosowych z małą ilością szprych a nigdzie nie idzie dostać piast z tych kół? Zapewne mądra decyzja z góry ...

#1019 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2008 - 20:31

Dostępność części zamiennych do fabrycznych kół tylko w serwisach to polityka firm, aby zarobić krocie gdy w kołach coś się uszkodzi. Mavic słynął kiedyś z tego, że przy wymianie obręczy wymieniali również wszystkie szprychy i kasowali klienta na tyle, że kupiłby nowe identyczne koło. Na szczęście się to trochę zmienia, ale nie do końca.
Anegdota: kolega do Ksyriumów SL chciał kupić bęben Campy. W Harfie (dystrybutor Mavica wyłączny gdyby ktoś nie wiedział) zaśpiewali mu prawie 280 zł. Kolega zadzwonił do łódzkiego sklepu, w którym zaproponowali mu bębenek za 150 zł, a brali towar od dystrybutora, który w detalu od klinta chciał prawie 2x tyle. Kolega zadzwonił do Harfy i się spytal jak się nie wstydza tak w ch*** lecieć, opierdzielając ich przy okazji soczyście.

A wracając do tematu - koła na małą ilość szprych to produkt zaawansowany, drogi. Do małej ilości szprych obręcz musi być bardzo sztywna, muszą być dobre szprychy, a sama piasta musi być wykonana z dobrego materiału i mieć mocne kołnierze.
Tanie koła na małą ilośc szprych? Najjastrawszy przekład to Gipiemme - obręcze pękają pod lekkimi zawodnikami, łożyska zdychają równie szybko, a kołnierze czasem pękają.
*Przepraszam za tyle tekstu któryś raz z kolei, ale chyba coś mi dzisiaj odbiło :D

#1020 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 05 sierpień 2008 - 21:03

Nie masz co przepraszać , wyjaśnienie pierwsza klasa :P
Co do tych gipiemme to sam właśnie mam piasty tej firmy i mogę potwierdzić, że syf :D