Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1361 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 16 listopad 2008 - 00:11

Ta cena przez te tanie piasty joytech nieprawdasz 8-) :?:


Nie do konca, Lasery prawie jak za darmo udalo mi sie zakupic 50 sztuk za ok 40 zl, na tyl szprychy troche drozej wyszly niz na przod 50zeta... piaste przednia za ok 20zl tylna za 110 + obrecze. Fajnie klasyczne kolka wyszly w sumie. Do mojego rekordu cenowego/waga to jeszcze temu setowi troche brakuje... zdjecie

#1362 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 16 listopad 2008 - 10:32

Karbon, Są te obręcze jeszcze na rynku czy to jakaś okazja :?:

#1363 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 listopad 2008 - 11:12

kubano, te obręcze są pewnie na szytki...

#1364 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 listopad 2008 - 14:58

Są pod opony oraz pod szytki. Są dostępne pod różnymi nazwami. Produkowane w różnych profilach, w wersjach od 16 lohów, do wyboru i pewnie do koloru:D

#1365 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 16 listopad 2008 - 18:56

A gdzie je można kupic ? :-x Co powiecie na temat wiązania;lutowania szprych w miejscu krzyżowania , warto sie w to bawic?

#1366 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 listopad 2008 - 19:37

Łączenie krzyży zwiększa "podobno" zauważalnie sztywność kół. Ja nigdy tego nie stosowałem. Mam wrażenie, że jest to ratowanie kół super lekkich i mało sztywnych, np. AC 350 - najbardziej jaskrawy przykład. Jeśli ciężki kolarz zafundował sobie przesadnie delikatne koła i chce poprawić ich sztywność to może połączyć krzyże, ale jeśli się mądrze złoży kola, prawidłowo ponaciąga szprychy to takie zabiegi są zbędne.

#1367 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 listopad 2008 - 15:05

macie może jakieś pomysły na superpancerne koła na miasto do ostrego? waga nieistotna, liczy się tylko wytrzymałość! (no i żeby cena była 'studencka')

p.s. czy takie kółka z oponkami 25-27 będą dużo słabsze od kółek 26" z oponką 1,5 plecioną na 3X, w sumie opony podałem żeby mieć jakieś uwzględnienie amortyzacji, koła będą katowane krawężnikami i polskimi nawierzchniami, wga rowerzysty 85 kg (i cholera nie chce spaść!)

#1368 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 17 listopad 2008 - 15:46

macie może jakieś pomysły na superpancerne koła na miasto do ostrego? waga nieistotna, liczy się tylko wytrzymałość! (no i żeby cena była 'studencka')

p.s. czy takie kółka z oponkami 25-27 będą dużo słabsze od kółek 26" z oponką 1,5 plecioną na 3X, w sumie opony podałem żeby mieć jakieś uwzględnienie amortyzacji, koła będą katowane krawężnikami i polskimi nawierzchniami, wga rowerzysty 85 kg (i cholera nie chce spaść!)


Mavic cxp33 lub open pro - 36 h zaplot x3 , szprychy sapim 2mm . Cena może spora ale koła są nie do zdarcia - nie omijam dziur - podnosze tylko 4litery.
cxp33 - oczkowane , są nieco cieższe od open pro , bardziej aero i sztywniejsze.
open pro - niski profil , podwójnie oczkowane , komfortowe.

Piasty , Miche- mocne i sprawdzone - na stronie miche są wersje na ulice ale nie wiem czym one się różnią od pista - może uszczelnienia są lepsze a może tylko nazwą ;-) .
Do tego jeszcze michelin krylion carbon i nie bedziesz żałował żadnej wydanej złotówki .
Czasem można kupić te obręcze za bardzo fajne pieniądze - sam kupiłem za niemal połowe nówki :-D . Wszystko dzięki temu , że obręcze na 36h nie cieszą się takim wzięciem jak 32 czy 28 h.

#1369 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 19 listopad 2008 - 18:05

Darek80, obręcze powyżej 100 PLN nie wchodzą w grę, o Sapimach myślałem, zaplot 3X (a może 4X)
czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z Accentami Roadrunner lub Remerx Taurus?

#1370 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 19 listopad 2008 - 21:48

Witam
Mam pytanie, a mianowicie:
Mam starą szosówkę i jak domyślacie się moje piasty są węższe od dzisiejszych standardów. Na dzień dzisiejszy mam obręcze na szytki, ale chciałbym je wymienić, ponieważ boję się, że szytki będą przebijać się, a nie są tanie. Chciałbym dowiedzieć się czy mogę zdemontować starą obręcz i szprychy (mam ich 36) i zamontować nową na zwykłą oponę wraz z nowymi szprychami na starą piastę. Piasty są w dobrym stanie.
Jeżeli tak to ile takie modyfikacje kosztowałyby mnie.

#1371 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 19 listopad 2008 - 22:07

Darek80, obręcze powyżej 100 PLN nie wchodzą w grę, o Sapimach myślałem, zaplot 3X (a może 4X)
czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z Accentami Roadrunner lub Remerx Taurus?

Zaplot 4X będzię powodował , że koło bardziej pracuje góra-dół zaś bocznie jest sztywniejsze od 3X.
Spotkałem się z zaplotem kół torowych z jednej słoneczko z drugiej zaś 4X. Niestety nic nie mogę powiedzieć o takim rozwiązaniu - może ktoś z szanownych Koleżanek/Kolegów coś napiszę ?
Z tych obręczy które wymieniłeś to ja bym wybrał Remerx Taurus - sam się kiedyś nad nimi zastanawiałem.

kuba259 -szytki to dobre rozwiązanie ale też i kosztowne (topowe modele). Pomyśl , tak - nowe , treningowe szytki tufo a nowe opony , dętki , obręcze , szprychy i robocizna.

Możesz zrobić jak napisałeś czyli zapleść nowe obręcze pod opony ale szprychy niestety musisz dać nowe. Po piersze zmieniając obręcze mogą być potrzebne nowe długości po drugie używane szprychy mogą "być zmęczone" i zdeformowane i będą pękać.

#1372 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 listopad 2008 - 22:23

4 krzyże to przesada. w BMX się tak daje, ale koła sa małe i silnie obciążone. 3x w szosie to max. Jeszcze jesli chcesz dać aż 36 szprych to hoho. Tylne koła dla kolarzy ważących >100kg plecie się na 36 lohów 3x/3x.

#1373 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 19 listopad 2008 - 22:29

no tak, tyle że te koła będą ostro po dupie dostawały, jak pisałem mam dość omijania krawężników czy zwalniania na dziurach, i wolę żeby były przesadnie mocne niż zbyt wiotkie, dzięki za odpowiedzi

#1374 szalony kolarz

szalony kolarz
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 20 listopad 2008 - 17:26

Witam
Mam pytanie, a mianowicie:
Mam starą szosówkę i jak domyślacie się moje piasty są węższe od dzisiejszych standardów. Na dzień dzisiejszy mam obręcze na szytki, ale chciałbym je wymienić, ponieważ boję się, że szytki będą przebijać się, a nie są tanie. Chciałbym dowiedzieć się czy mogę zdemontować starą obręcz i szprychy (mam ich 36) i zamontować nową na zwykłą oponę wraz z nowymi szprychami na starą piastę. Piasty są w dobrym stanie.
Jeżeli tak to ile takie modyfikacje kosztowałyby mnie.


ja jak kupilem swój rowerek to też miałem w nich obrecze szytkowe. Po 7 zmianach w ciągu jednego miesiąca ;/ postanowiłem wymienić same obręcze bo piasty mialem dobre i nie zjechane (jakies 3000km). teraz jak na to patrzę to nie opłacalo się specjalnie bo:
kupiłem bele jakie i gówniane obręcze za 70zł + szprychy 25zł + zaplecenie 30zł + tania rubena 40zł + dętka 15zł - x2 = 360zł a to się równa kompletowi WH-500 ;-)
a jak wymieniałem to jeszcze nie do końca wiedziałem że za ta cenę kupię dobre koła (w końcu WH-500 nie są złe. Na tych kołach przejechałem razem 7000km i wreszcie piasty siadły, a obręcze jeszcze nie byłe specjalnie zjechane. JAkbym teraz miał kupić piasty to i tak musiałbym zapłacić za szprychy, przeplecenie itd..... Zamiast tego kupiłem te WH-500, przejechałem na nich ponad 10000km i czuje że przejada jeszcze drugie tyle.
Tak więc poradzę ci tak: lepiej kup gotowy zestaw, zamiast składania na starych piastach.
pozdrawiam

#1375 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 20 listopad 2008 - 19:58

ja jak kupilem swój rowerek to też miałem w nich obrecze szytkowe. Po 7 zmianach w ciągu jednego miesiąca ;/ postanowiłem wymienić same obręcze...

Jakie miałeś szytki , że zmieniałeś je aż 7 razy ?

#1376 szalony kolarz

szalony kolarz
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 21 listopad 2008 - 18:06

te najtańsze continentala za około 70zł

#1377 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 listopad 2008 - 18:08

Conti Giro? To bardzo dobre szytki przecież.

#1378 szalony kolarz

szalony kolarz
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 21 listopad 2008 - 18:20

no jak dla mnie niezbyt dobra ona była ;)
moze za słabo pompowałem, ale z tego co pamiętam to wtedy jeszcze do kumpla chodziłem i mi z kompresora ładował ma maxa :roll:

#1379 mariusz19

mariusz19
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądRadzyń Podlaski

Napisano 21 listopad 2008 - 19:03

no wlasnie tez mialem conti giro pompowalem tyle co trzeba i po dwoch tygodniach od kupienia poszla zalalem uszczelniaczem a raczej pianka vittorii ale przepuszczala takze smietnik teraz kupilem po okazyjnej cenie o polowe taniej vittoria corsa evo kx zobaczymy co nowy sezon pokaze

#1380 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 listopad 2008 - 19:58

Panowie, dlaczego piszecie tak jak się pisze w komunikatorach? Stosujcie wielkie litery tam gdzie powinny być i przestrzegajcie interpunkcji.
Poprawcie swoje posty.