spd , spd-r , spd-sl czy może look ?
Started By
Darek80
, 24 Aug 2006 21:36
1720 replies to this topic
#261
Posted 21 May 2009 - 19:28
Najwazniejsze to to do czego wykorzysujesz rower: czy jezdzisz tylko i wylacznie sportowo, czy uzywasz go czasem jako srodek komunikacji. Jesli to pierwsze to najlepsze beda pedaly pod systemy szosowe (LOOK, SPD-SL), a jesli to drugie to pod gorskie (SPD). W butach gorskich blok "chowa" sie w podeszwie, wiec mozna w nich w miare normalnie chodzic, w szosowych tak nie jest, wiec chodzenie jest bardzo utrudnione (conajwyzej pare krokow). Jesli zdecydujesz sie na system gorski to rozwaz platformy z zatrzaskiem, ja uzywam cos takiego: http://www.cyklotur....D_53010651.html i uwazam je za swietnie rozwiazanie, do sklepu, szkoly itd. moge wziac zwykle buty, a jak jade sie "przejechac" biore SPD.
#262
Posted 21 May 2009 - 19:47
Kolarzówkę mam głównie do jazdy rekreacyjnej - mam chwilę (no, teraz jest szkoła, ale w wakacje codziennie), jest ładna pogoda, siadam na rower i jadę. Najczęściej po górach, chociaż ostatnio wypuszczam się także poza nie. Głównie Okraj, Karpacz. Nie mieszkam w dużym mieście. Są u mnie zaledwie 2 sygnalizacje, więc kłopotów z wypinaniem być nie powinno.
No i jak jest pilny wyjazd, muszę się gdzieś możliwie szybko dostać.
Mam także stary rower, którym śmigam na zakupy, do kumpli, po dętkę do kolarzówki
No i jak jest pilny wyjazd, muszę się gdzieś możliwie szybko dostać.
Mam także stary rower, którym śmigam na zakupy, do kumpli, po dętkę do kolarzówki
#263
Posted 21 May 2009 - 23:00
http://aukcja.onet.p...?item=631717946 ja obecnie w szosówce używam takich pedałów.Wiem - ciężkie - ale je lubie. Stabilnośc w porównaniu do zwykłych spd - znacznie większa.Jakoś narazie nie polubiłem typowo szosowych pedałów.
#265
Posted 22 May 2009 - 07:36
Stopy powinny być ustawione w sposób naturalny.
Nie ma nic gorszego jak nienaturalnie wykrzywiona stopa podczas jazdy, można sobie w ten sposób zrobić krzywdę.
Mam paru znajomych, którzy popylają z jedną stopą na zew, druga do wew.
Nie chce mi się wierzyć, że tak mają pokrzywione kończyny.
Nie wyobrażam sobie jazdy z krzywo ustawionymi blokami. Denerwuje mnie to bardziej jak krzywo ustawiona kiera czy mostek.
Nie ma nic gorszego jak nienaturalnie wykrzywiona stopa podczas jazdy, można sobie w ten sposób zrobić krzywdę.
Mam paru znajomych, którzy popylają z jedną stopą na zew, druga do wew.
Nie chce mi się wierzyć, że tak mają pokrzywione kończyny.
Nie wyobrażam sobie jazdy z krzywo ustawionymi blokami. Denerwuje mnie to bardziej jak krzywo ustawiona kiera czy mostek.
#266
Posted 22 May 2009 - 07:51
Witam
Deadhorse, a ja miałem odwrotnie do Ciebie. Nauka jazdy w blokach trwała parę chwil. Po prostu pierwszą jazdę poświęciłem na ciągłe wypinanie i wpinanie nogi. Ćwiczyłem nie tylko na światłach ale też przy małej prędkości na prostej.Teraz się nawet nad tym nie zastanawiam i zdarza mi się nawet nie patrzeć w dół jak wpinam nogę. Po prostu sama idzie tak gdzie trzeba.
Glebę zaliczyłem tylko raz jak kolega dał mi swoją kolarkę z noskami. To jest dopiero masakra.
Tak czy inaczej życzę Ci powodzenia.
Pozdrawiam Brać Szosową.
Deadhorse, a ja miałem odwrotnie do Ciebie. Nauka jazdy w blokach trwała parę chwil. Po prostu pierwszą jazdę poświęciłem na ciągłe wypinanie i wpinanie nogi. Ćwiczyłem nie tylko na światłach ale też przy małej prędkości na prostej.Teraz się nawet nad tym nie zastanawiam i zdarza mi się nawet nie patrzeć w dół jak wpinam nogę. Po prostu sama idzie tak gdzie trzeba.
Glebę zaliczyłem tylko raz jak kolega dał mi swoją kolarkę z noskami. To jest dopiero masakra.
Tak czy inaczej życzę Ci powodzenia.
Pozdrawiam Brać Szosową.
#267
Posted 22 May 2009 - 08:01
Ja bloki mam ustawione równolegle do osi pedału, aczkolwiek luz sprawia, ze ta stopa jednak lata na boki. A jesli chodzi u położenie stopy w pozycjki prostopadłej do osi? czyli czy blok ustawic w wewnętrznej/zewnętrznej częsci buta? Czyli jak ustawic by nie mieć przechylonej nogi do zew/wew. strony pedała. (chyba sie jasno wyraziłem)
#272
Posted 01 June 2009 - 21:13
...szosowe ;-) np. http://allegro.pl/it...y_xtrabike.html, chyba najpopularniejsze..
albo jak wolisz looka:
http://allegro.pl/it...009_249pln.html
są jeszcze time ale nie widzę allegro.
A nawiasem mówiąc to poszukaj na forum, ten temat był poruszany już co najmniej kilka razy.
Pozdrawiam
albo jak wolisz looka:
http://allegro.pl/it...009_249pln.html
są jeszcze time ale nie widzę allegro.
A nawiasem mówiąc to poszukaj na forum, ten temat był poruszany już co najmniej kilka razy.
Pozdrawiam
#274 Gosc_wonka2805_*
Posted 15 June 2009 - 19:55
Od tygodnia jestem szczęśliwą posiadaczką systemu Look Keo - model sprint. To moje pierwsze pedały typowo szosowe zatrzaskowe. Koszyczek w 3 sezonie zaczął mnie już ostro denerwować. Do kompletu zakupiłam buty Northwave Vertigo SBS.
Pedałów zatrzaskowych już nie zmienię, może następnym razem spróbuję Time'a albo inną firmę. Poprawa mocy jest zaskakująca. prędkości średnie skoczyły na tej samej trasie o 3,4 km/h. Możliwość pociągnięcia stopą pedału w górę daje niesamowite przyspieszenie - szczególnie widoczne jet to na podjazdach, które u mnie na Śląsku powinnam chyba nazwać małymi hopkami.
kocham moje buty i pedały i bloki! Po prostu kocham mój rower i wiatr we włosach
Pedałów zatrzaskowych już nie zmienię, może następnym razem spróbuję Time'a albo inną firmę. Poprawa mocy jest zaskakująca. prędkości średnie skoczyły na tej samej trasie o 3,4 km/h. Możliwość pociągnięcia stopą pedału w górę daje niesamowite przyspieszenie - szczególnie widoczne jet to na podjazdach, które u mnie na Śląsku powinnam chyba nazwać małymi hopkami.
kocham moje buty i pedały i bloki! Po prostu kocham mój rower i wiatr we włosach
#275
Posted 18 June 2009 - 19:58
Wczoraj zamieniłem stare polskie pedały JAR systemu Look, na Shimano SL 540. Na Jar'ach jeździłem chyba z dziesięć lat. Są niezniszczalne, lecz bardzo ciężkie, ich waga to ok. 500 g. Głównym powodem zmiany była właśnie ich masa, lecz także dość wysoko umieszczona platforma, co w połączeniu z wysoka płytką dawało wymiar ok. 22 mm od osi do podeszwy buta. Łożyskowane dwoma łożyskami, igiełkowym i poprzecznym kulkowym. Po co najmniej 40-50 tys. kilometrów nadal są w pełni sprawne, bez luzów. Używałem z nimi bloków czarnych, bez luzu i nie miałem żadnych problemów z kolanami.
Dziś odbyłem pierwszą jazdę (ok, 75 km) na SL 540. Pierwsze wrażenie, poza pewną elegancją, to łatwość wpinania. Wyraźna różnica na korzyść Shimano. Pewna różnica, już na minus (malutki) to to, że klik, sygnalizujący wpięcie jest cichy i jakby niezdecydowany. W Jarach był wyraźny i pewny. Druga duża różnica to sposób trzymania buta. Płytki żółte które dostajemy z pedałami w komplecie mają dość spory luz, nie mówię, że za duży, lecz przez pierwsze kilometry byłem dość zdezorientowany i bojaźliwy. Lecz już po godzinie było wszystko w porządku. Jechałem sam,lecz zrobiłem na próbę kilka skoków, i było OK, mimo iż na początek ustawione były luźno (nie ustawiałem, taką regulacje miały fabryczną). Ogólnie pierwsze wrażenie na plus. Uważam, że zamiana była sensowna. Lecz czy będą równie wytrzymałe, to czas pokaże. Używam butów Sidi Genius, o ile pamięć mnie nie zawodzi.
Dziś odbyłem pierwszą jazdę (ok, 75 km) na SL 540. Pierwsze wrażenie, poza pewną elegancją, to łatwość wpinania. Wyraźna różnica na korzyść Shimano. Pewna różnica, już na minus (malutki) to to, że klik, sygnalizujący wpięcie jest cichy i jakby niezdecydowany. W Jarach był wyraźny i pewny. Druga duża różnica to sposób trzymania buta. Płytki żółte które dostajemy z pedałami w komplecie mają dość spory luz, nie mówię, że za duży, lecz przez pierwsze kilometry byłem dość zdezorientowany i bojaźliwy. Lecz już po godzinie było wszystko w porządku. Jechałem sam,lecz zrobiłem na próbę kilka skoków, i było OK, mimo iż na początek ustawione były luźno (nie ustawiałem, taką regulacje miały fabryczną). Ogólnie pierwsze wrażenie na plus. Uważam, że zamiana była sensowna. Lecz czy będą równie wytrzymałe, to czas pokaże. Używam butów Sidi Genius, o ile pamięć mnie nie zawodzi.
#276
Posted 18 June 2009 - 21:03
Już nie zdążyłem edytować poprzedniego listu, a przypomniałem sobie o dość istotnej sprawie dotyczącej mocowania bloków. Dołączone przez Shimano śruby pasują zapewne tylko od ich firmowych butów. Do moich Sidi były zdecydowanie za krótkie. Z kolei śruby Sidi do bloków Shimano są nieco za długie i wymagają skrócenia o ok. 1,5 mm.
#277
Posted 11 July 2009 - 22:48
Nie chce zakładać nowego tematu, a mam takie pytanie.
Jak ciągnę pedały do góry to czuje tak jakby lewy blok był luźniejszy od prawego. Zdarzało mi się "wyrwać" buta z pedała podczas podjeżdżania pod górkę. Dokręciłem sprężynę w pedałach i śruby w blokach na fulla, ale na dal czuję ten lekki luz (po dokręceniu [czyli dzisiaj] "wyrwać" mi się jeszcze nie zdarzyło). Czym to może być spowodowane :?: Czy może lewą nogę mam silniejszą od prawej :?:
Moje buty to Diadora speedracer:
Pedały look:
A bloki te:
Jak ciągnę pedały do góry to czuje tak jakby lewy blok był luźniejszy od prawego. Zdarzało mi się "wyrwać" buta z pedała podczas podjeżdżania pod górkę. Dokręciłem sprężynę w pedałach i śruby w blokach na fulla, ale na dal czuję ten lekki luz (po dokręceniu [czyli dzisiaj] "wyrwać" mi się jeszcze nie zdarzyło). Czym to może być spowodowane :?: Czy może lewą nogę mam silniejszą od prawej :?:
Moje buty to Diadora speedracer:
Pedały look:
A bloki te:
#278 Gosc_wonka2805_*
Posted 12 July 2009 - 08:27
radek_3131, Radek coś mi się wydaje że możesz już mieć wytarty lewy blok dlatego wyskakuje z zatrzasku. Domniemywam też, że stając na skrzyżowaniu czy przy jakimkolwiek innym zatrzymaniu na trasie o wiele częściej wypinasz lewą nogę co powoduje łatwiejsze wypinanie tego buta i mocniejsze wytarcie lewego bloku.
Nie wiem jaki masz przebieg w tym zestawie i jak wyglądają obecnie Twoje bloki. Jeżeli są już mocno wytarte potrzeba zakupić nowy komplet, a wiem że to boli bo same bloki ok 60PLN kosztują. Ja z racji tego, że dopiero od niedawna jeżdżę też w Lookach wiem jak mogą wyglądać bloki po nauce wpinania i wypinania i po nieumiejętnym ruszaniu ze skrzyżowania. Po dwóch miesiącach jazdy w moim zestawie widzę, że długo dotychczasowe nie pożyją...
A tak BTW - te bloki to oryginalne Looka?, bo nie umiem dojrzeć...
Nie wiem jaki masz przebieg w tym zestawie i jak wyglądają obecnie Twoje bloki. Jeżeli są już mocno wytarte potrzeba zakupić nowy komplet, a wiem że to boli bo same bloki ok 60PLN kosztują. Ja z racji tego, że dopiero od niedawna jeżdżę też w Lookach wiem jak mogą wyglądać bloki po nauce wpinania i wypinania i po nieumiejętnym ruszaniu ze skrzyżowania. Po dwóch miesiącach jazdy w moim zestawie widzę, że długo dotychczasowe nie pożyją...
A tak BTW - te bloki to oryginalne Looka?, bo nie umiem dojrzeć...