Skocz do zawartości


Zdjęcie

spd , spd-r , spd-sl czy może look ?


1720 odpowiedzi w tym temacie

#381 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 wrzesień 2009 - 08:34

ja też je porównywałem i wygląda na to że mechanicznie są identyczne.

Z kart serwisowych wynika, że PD-5610 i PD-6620 różnią się przede wszystkim mechanizmem regulacji naciągu sprężyny (na schemacie części oznaczone numerami: 9 i 12 - identyczne jak w DA, oraz 11).
Tak jak wspominałem wyżej, najlepszy zakup to PD-5610 (stosunek cena/jakość), no chyba, że komuś (jak mi) pasują do kompletu o oczko wyżej, choć w tym przypadku próżność wychodzi 8-) ... Na pewno nie ma sensu dopłacać do "nowych" PD-6700, różniących się chyba dwoma elementami (osłoną sprężyny i osłoną korpusu - wymienną blaszką na górze pedała).

A tak na marginesie - zna ktoś receptę na idealne ustawienie bloków na bucie?

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#382 tropheus

tropheus
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądPszów

Napisano 21 wrzesień 2009 - 22:19

Chcę kupić sobie nowe pedały i zastanawiam się jaka jest różnica między Look keo classic a keo easy - ktoś wie?

#383 tropheus

tropheus
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądPszów

Napisano 21 wrzesień 2009 - 22:45

Czy lepiej wziąć ultegre? :P

#384 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 wrzesień 2009 - 07:13

Chcę kupić sobie nowe pedały i zastanawiam się jaka jest różnica między Look keo classic a keo easy - ktoś wie?


classic mają regulację naciągu sprężyny a easy nie mają i są przez to lżejsze 20g

pozdr.

#385 tropheus

tropheus
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądPszów

Napisano 22 wrzesień 2009 - 08:04

Chcę kupić sobie nowe pedały i zastanawiam się jaka jest różnica między Look keo classic a keo easy - ktoś wie?


classic mają regulację naciągu sprężyny a easy nie mają i są przez to lżejsze 20g

pozdr.


Warto waszym zdaniem dopłacać?

#386 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 wrzesień 2009 - 09:57

Mnie wystarczają easy. Oryginalny naciąg jeżeli się nie zmieni wraz z kilometrami jest dla mnie wystarczający.

#387 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 wrzesień 2009 - 15:08

Naciąg sprężyny reguluje się wraz ze stopniem zużycia bloku. Jak dla mnie jest to NIEzbędne.

#388 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 wrzesień 2009 - 08:04

Jak mi się zużyją bloki to je wymieniam a nacią w pedałkach jest po to żeby regulować siłę wypięcia.

#389 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 wrzesień 2009 - 09:16

Chcę kupić sobie nowe pedały i zastanawiam się jaka jest różnica między Look keo classic a keo easy - ktoś wie?


classic mają regulację naciągu sprężyny a easy nie mają i są przez to lżejsze 20g

pozdr.


Warto waszym zdaniem dopłacać?


To zależy od własnych preferencji.
Mam w mtb time'y, które nie mają regulacji siły wpięcia/wypięcia i w niczym mi jej brak nie przeszkadza.
Z tymi keo easy musiałbyś spróbować jak będzie. Miałem je w łapie, ale pod butem niestety nie.

#390 slim

slim
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 wrzesień 2009 - 15:57

Jeździ ktoś na bedłkach mtb na szosie, wiem że to nie będzie wyglądało prof, ale ja sie nie ścigam w wyściagach a nie mam ochoty wywadać kolejny 300-400zł na specjalne buty do szosy, tak więc zamierzm jeździć w moich butach spd mtb. Pytanie jak duża jest różnica pomiędzy pedałkami spd i szosowymi lookami w jezdzie nie na czas? Jeździł ktoś zmienił na looki i poczół ogormne przyspieszenie?

#391 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 wrzesień 2009 - 07:42

Pytanie jak duża jest różnica pomiędzy pedałkami spd i szosowymi lookami w jezdzie nie na czas? Jeździł ktoś zmienił na looki i poczół ogormne przyspieszenie?

Wygląd to najmniejszy problem, na pewno po zmianie bloków na stricte szosowe nie poczujesz "ogromnego" przyspieszenia. Prawdę mówiąc, to możesz w ogóle nie poczuć przyspieszenia ;-). Różnica konstrukcyjna pomiędzy blokami to przede wszystkim ich szerokość, a co za tym idzie komfort przenoszenia nacisku stopy na pedał. Największą różnicę można odczuć po dłuższej jeździe (kilkadziesiąt km wystarczy), może w bardzo sztywnych podeszwach butów MTB nie czuć tak bardzo na stopie, jednak w moich (choć złe nie są) to czułem. W blokach szosowych naciskanie na pedał odczuwalne jest bardziej jak wchodzenie po sztywnych płaskich schodach, w blokach SPD (shimanowskich) jednak czuć to inaczej, zdecydowanie mniej komfortowo.
No i pozostaje jeszcze kwestia wpinania. Jeśli masz standardowe, dwustronne pedały zatrzaskowe, to nie będzie problemem. Gorzej, jeśli masz jednostronne bloki typu A520 czy zwłaszcza A515, można dostać nerwicy (szczególnie na skrzyżowaniach...) bo te małpy potrafią cały czas wisieć gniazdem do dołu i trzeba kombinować z wpinaniem się.
Jest jeszcze jeden aspekt - buty. Szosowe są na ogół lżejsze, zdecydowanie lepiej wentylowane. MTB mają bardziej "pancerną" konstrukcję, wiadomo, że muszą służyć również do przełażenia po różnym terenie bez natychmiastowego przemoczenia do suchej nitki. Na szosie w warunkach letnich buty szosowe są przyjemniejsze w eksploatacji (stopa "oddycha"), jednak w warunkach jesiennych (czyli takich jak teraz mamy za oknem) i zimowych but MTB dzięki swojej budowie może być praktyczniejszy w użyciu (wiatro i częściowo wodoodporność). Oczywiście można używać piankowych ochraniaczy na buty i wtedy rodzaj buta przestaje mieć znaczenie (sam używam, jednak na buty MTB ochraniacze zakładam w zdecydowanie niższych temperaturach).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#392 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 29 wrzesień 2009 - 15:04

Różnica użytkowania między SPD MTB a LOOK-ami jest zdecydowana. Nie szukałbym różnic, o dziwo przed zakupem LOOK-a. Ja bym podszedł do tematu bardziej naukowo. Skoro pedały typu LOOK są przeznaczone do "szosy" to należy takie właśnie kupic. Różnice odczuje się po rozpoczęciu użytkowania i potwierdzą one fakt, że mądrzy ludzie, konstruktorzy, testerzy, inżynierowie zajmujący się wyczynowym sprzętem szosowym już to za nas wypróbowali.
Nie otwiera się drzwi już otwartych. Nie wychodzi się oknem, kiedy można wyjśc drzwiami.

Stas

#393 Gosc_bartek86_*

Gosc_bartek86_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2009 - 10:23

Mam taki dylemat chciałbym zmienic pedały . Obecnie używam shimano SPD-SL PD-R540.
Czy odczuje jakas róznice przesiadajac sie na Look KeO Classic lub Look KeO Sprint.
Czy moze ktos juz mial taka przesiadke. ???

#394 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 12 październik 2009 - 00:13

Różnica użytkowania między SPD MTB a LOOK-ami jest zdecydowana. Nie szukałbym różnic, o dziwo przed zakupem LOOK-a. Ja bym podszedł do tematu bardziej naukowo. Skoro pedały typu LOOK są przeznaczone do "szosy" to należy takie właśnie kupic. Różnice odczuje się po rozpoczęciu użytkowania i potwierdzą one fakt, że mądrzy ludzie, konstruktorzy, testerzy, inżynierowie zajmujący się wyczynowym sprzętem szosowym już to za nas wypróbowali.
Nie otwiera się drzwi już otwartych. Nie wychodzi się oknem, kiedy można wyjśc drzwiami.


A jak tak się zastanawiam czy to rzeczywiście prawda. Być może w kilku procentach buty szosowe dają lepszą wydajność niż mtb, ale czy to mas aż takie znaczenie dla amatora. Co innego jak się człowiek ściga zawodowo, a co innego jak jeździ amatorsko. Buty mtb mają tą zaletę że lepiej się w nich chodzi no i mają sztywniejszą podeszwę, tak że w codziennym użytkowaniu chyba sa praktyczniejsze od szosowych. Pytanie tylko jak duża różnica w przenoszeniu siły jest miedzy systemem mtb a szosowym, bo jak kilka procent to chyba warto jednak kupić mtb... Acha, są takie mtb połączone z platformą, co o nich myślicie? W sumie praktyczne jak sie chce pojechac gdzieś w normalnych butach, a dzięki szerszemu i dłuższemu pedałowi siła jest lepiej przenoszona. może to dobry kompromis?

#395 mruwa13

mruwa13
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 październik 2009 - 06:42

Witam.

Przeczytałem już trochę postów z tego tematu,ale to raczej mi nie pomogło.

Więc jakie buty najlepsze są do triathlonu?? :->

#396 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 12 październik 2009 - 07:41

Wątpię abyś otrzymał odpowiedź na to pytanie, triathlonistów jest tu tyle co kierowców rajdowych.

#397 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 12 październik 2009 - 11:55

mają sztywniejszą podeszwę

Mylisz się.

#398 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 październik 2009 - 20:45

Pytanie tylko jak duża różnica w przenoszeniu siły jest miedzy systemem mtb a szosowym, bo jak kilka procent to chyba warto jednak kupić mtb


Odpowiedź jest prosta ŻADNA... taką siłę jaką przyłożysz do buta taką uzyskasz na korbie... Ale większa powierzchnia bloku zmniejsza nacisk jednostkowy na podeszwę buta jednocześnie na stopę...


#399 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 12 październik 2009 - 23:16

Odpowiedź jest prosta ŻADNA... taką siłę jaką przyłożysz do buta taką uzyskasz na korbie... Ale większa powierzchnia bloku zmniejsza nacisk jednostkowy na podeszwę buta jednocześnie na stopę...


??? nie za bardzo wiem co masz na myśli ale dobra??? a jeżeli różnica żadna to po cholerę komu buty szosowe, skoro mtb sa praktyczniejsze i podejrzewam że wygodniejsze, taks mao po co komu pedały dura ace skoro mozna mieć najtańsze shimano?

#400 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 październik 2009 - 06:24

??? nie za bardzo wiem co masz na myśli

Siła nie bierze się z pedałów, tylko z twojej nogi.
Buty szosowe mają sztywną CAŁĄ podeszwę, więc siła rozkłada się na większej powierzchni stopy, a przez swoją sztywność zwiększają efektywność przenoszenia tej siły (to tak jak rama rowerowa - jak się nie ugina, to lepiej przenosi siłę). Pedały szosowe większą powierzchnią stykają się z butem, więc i tu obciążenia jednostkowe są mniejsze.
Jak kupisz pedały wyższej klasy, to siły ci od tego nie przybędzie. Zyskasz tylko na mniejszej masie (kieszeni też :mrgreen: ), lepszych materiałach itp.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen




Dodaj odpowiedź