spd , spd-r , spd-sl czy może look ?
#964
Posted 14 July 2012 - 14:22
SPD nie samowita łatwość wpinania i wypinania (2 strony pedału umożliwiają wpięcie, wypinanie do wewnątrz i zewnątrz, ważne w terenie w kryzysowych sytuacjach). SPD SL pedał 1 stronny, ale na szosie tak często się nie wpina i wypina.
SPD SL najlepsza transmisja energii na pedał. Sztywna podeszwa, ogromny blok - wygodniejszy na dłuższych trasach. Wydaje mi się, że też mniejszy luz roboczy. SPD da się chodzić, blok schowany, but mniej sztywna podeszwa.
SPD otwarta konstrukcja pedału, łatwiejsze czyszczenie. SPD SL nikt szosą po błocie nie będzie jeździł wię konstrukcja pedału nie ma aż takiego znaczenia.
SPD przy upadku wypinają się same, SPD SL nie wiem, nie sprawdzałem.
#965
Posted 14 July 2012 - 15:57
W moim przypadku na rzecz spd przeważyły 2 rzeczy:
- Zabezpieczenie antykradzieżowe (w zasadzie nie da się odjechać na spd w normalnych butach, a na spd-sl od biedy tak)
- Większa trwałość bloków i możliwość chodzenia po ziemi/piasku (rower wykorzystuję głownie do commutingu, na uczelni czy w parku na pikniku z dziewczyną spd-sl raczej się nie sprawdzi)
Kupując buty kierowałem się natomiast 2 rzeczami:
1. Jak najsztywniejsza podeszwa, w moim przypadku warstwa włókna szklanego
2. Klamra jak w łyżwach zamiast samych rzepów
Kupiłem buty marki Vemont z allegro za 159 zł, przeważyła cena, 2 lata gwarancji i możliwość zwrotu jak mi coś nie przypasuje. Długość wkładki na wszelki wypadek 0,5cm większa niż noszę na co dzień, resztę ewentualnie ugram mniejszym/większym spięciem rzepów i wkładką do butów. Pewnie większość ludzi jest ciekawa jakości wykonania produktów tej marki (jestem jednym z tych ludzi :mrgreen: ), postaram się napisać jakiś test tych bucików pod koniec tego miesiąca.
Wcześniej jeździłem w starych Shimanowskich pedałach z noskami rx-100 jednak dewastowały one niemiłosiernie buty a punkt podparcia był tak mały, że po 50-60km stopy wysiadały z bólu. Dziś już mam znacznie lepsza kondycję, chce jeździć więcej i więcej... wkręciłem się, a do platform już nie mam zamiaru wracać.
Pozdrawiam
#966
Posted 14 July 2012 - 18:01
- Większa trwałość bloków i możliwość chodzenia po ziemi/piasku (rower wykorzystuję głownie do commutingu, na uczelni czy w parku na pikniku z dziewczyną spd-sl raczej się nie sprawdzi)
Nie raczej, a na pewno. W blokach szosowych najdalej to do sklepu po picie idę, z rowerem. Cieżko się w tym chodzi! Nie mówiąć o tym, że bloki się niszczą od samego chodzenia.
#968
Posted 27 July 2012 - 10:44
#969 Gosc_cookie_*
Posted 27 July 2012 - 11:15
Na tak skomplikowane i szczegółowo zadane pytanie mogę Ci tylko poradzić przeczytanie tego tematu i wybranie się do sklepu w celu znalezienia odpowiedniego modelu i rozmiaru.Witam chciałbym dokonać wyboru pedałów i butów do szosy, ale niestety za bardzo się na tym nie znam. Chciałbym żebyście mi podpowiedzieli jakie będą dla mnie najlepsze. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
#970 Gosc_cookie_*
Posted 27 July 2012 - 11:20
PO jakiś 500-1000 km skasuj luz (chybam, ze zauważysz go wczesniej), bo większość tych pedałków układa się ze zbyt duzym luzem, a jak o tym zapomnisz (stopą luzu na pedale nie wyczujesz) to potem może juz trudno to dobrze skontrować.No i kupiłem m520 jak polecał Radello
Buty i pedały są już w drodze i mam nadzieję, szybko się zjawią i będą długo służyć ;-)
Dzięki za pomoc
#971
Posted 27 July 2012 - 11:35
Witam chciałbym dokonać wyboru pedałów i butów do szosy, ale niestety za bardzo się na tym nie znam. Chciałbym żebyście mi podpowiedzieli jakie będą dla mnie najlepsze. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Słabo Cię znamy. Nie napisałeś nic o sobie. Gdzie jeździsz, jak dużo, a chcesz, żebyśmy za Ciebie buty i pedały wybrali?? Jeśli rzadko zsiadasz z roweru bierz buty i pedały szosowe, jeśli lubisz połazić bierz zwykłe pedały takie jak w góralu - SPD. Poza tym poczytaj temat bo w temacie jest wszystko.
Tam był duży luz właśnie ile stopni luzu mają spd shimano m520 ?
nie zależy od pedałów, a od bloków jakie masz założone. Nie mogę znaleźć ile mają luzu standardowo dodawane bloki. Poszukam w domu w instrukcji. Luz mi się wydaje (moje obiektywne uczucie), że jest większy niż w SPD SL z żółtymi blokami. Poza tym sprawdź ustawienia, siodełka.
#972
Posted 29 July 2012 - 22:42
cookie, co masz na myśli?PO jakiś 500-1000 km skasuj luz (chybam, ze zauważysz go wczesniej), bo większość tych pedałków układa się ze zbyt duzym luzem, a jak o tym zapomnisz (stopą luzu na pedale nie wyczujesz) to potem może juz trudno to dobrze skontrować.No i kupiłem m520
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#973
Posted 03 August 2012 - 21:07
Niedawno zakupiłem używany rower szosowy, który jest wyposażony w pedały LOOK 296 ELITE http://www.chainreac...px?ModelID=8828 i mam w związku z tym pytanie. Jakie bloki powinienem zakupić? Czy Look Delta? Czy inne?
Z góry dzięki za odpowiedź.
#974 Gosc_adazz_*
Posted 07 August 2012 - 11:14
Ja również "przesiadam" się z klasycznych nosków - zakupiłem pedały Look Keo (uzywki 50zł), do tego uzywane buty Diadora Team Carbon Racer (40zł), zamówiłem bloki BBB road Clip, z całym przekonaniem opisali je jako pasujące do każdego systemu Look Ciekawe....dziś powinny przyjść....miał ktoś do czynienia z tymi blokami?
#975
Posted 07 August 2012 - 12:21
#976
Posted 09 August 2012 - 07:05
- żebyś się nie zdziwił, jazda w za luźnych kapciach do przyjemności nie należy, ściśnięcie rzepami/klamrą tylko uciska stopę i powoduje drętwnienie, a zbyt duży luz i tak jest wyczuwalny. Kiedyś taki błąd sam zrobiłem i buty w odstawkę poszły po dwóch jazdach...Długość wkładki na wszelki wypadek 0,5cm większa niż noszę na co dzień, resztę ewentualnie ugram mniejszym/większym spięciem rzepów i wkładką do butów.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#977 Gosc_adazz_*
Posted 10 August 2012 - 19:26
Dziś szybka wizyta przed pracą w Harfie i już zanabyte właściwe bloki, szybkie skręcenie i ... masakra jakie zarąbiste przyśpieszenie ))) 40 km/h że tak powiem "od niechcenia" ))
Ale żeby nie było tak słodko, pierwsza myśl ... "nie dam za cholere w tym wszystkim jeździć do pracy, po mieście, muszę kupić jakiegoś oldschoola za 300-400zł typowo do dojazdów miejskich...", oszczędziłem na systemie, butach, pedałach ale pojawił się inny wydatek ....
#978
Posted 11 August 2012 - 19:48