Warto dopłacać, w 540 wytrze się plastik i będzie luz.
spd , spd-r , spd-sl czy może look ?
#1204
Posted 14 February 2014 - 18:50
Bloki mam żółte,czyli z luzem,do tego zużyte już dosyć.
Może kwestia użytkownika,chociaż lekko ze mną nie miały.
Zauważ że 105 są droższe o 70zł-dołoży 50 i ma drugą parę 540-tek.
Ja ciągle uważam że 540 to dobre pedały i nie warto dopłacać,chyba że już do czegoś znacznie lepszego,Time'ów albo co.
#1206
Posted 07 March 2014 - 19:23
#1207 Gosc_tobo_*
Posted 08 March 2014 - 00:21
Konkurencja oferuje łożyskowanie na jednym łożysku maszynowym i ślizgu, którego elementem jest często oś pedału. Jeśli niedopatrzysz interwałów serwisowych lub pedały są zwyczajnie z badziewnego materiału to nie kochając luzów możesz je wywalić gdy ślizg zostanie zniszczony.
#1208
Posted 09 March 2014 - 13:19
co sądzicie o pedałach Exustar? Zastawiam się nad dwoma modelami jako alternatywa dla shimano 540.
- EPR100 PP
https://www.planetx....00pp-keo-pedals
-EPR-200
http://www.bike-disc...y/e-pr200-30985
Czy któreś warto? Jak z dostępnością bloków do tych pedałów?
#1209
Posted 09 March 2014 - 13:25
Osobiście z ich pedałami nie miałem do czynienia, ale opinie są na tyle dobre, że wg mnie warto się nimi bliżej zainteresować.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1210
Posted 09 March 2014 - 21:52
Witam wszystkich forowiczów.
Od dwóch lat korzystam z pedałów SPD M520 na trekingu, (głównie szosa - ok. 4kkm rocznie).
Niedawno nabyłem szosę, planowałem na niej korzystać z tych właśnie pedałów spd.
Ale że buty już swoje mają, to zakupiłem nowe buty: Shimano SH-R088 z zamiarem korzystania nadal z pedałów spd.
Jednak po pierwszej jeździe przyszła decyzja o nabyciu pedałów szosowych.
Wybór padł na PD-R540.
Pozostaje tylko kwestia bloków i wersji.
Z uwagi na problem z lewym kolanem chciałem spytać odnośnie wyboru bloków.
Moje pytanie brzmi:
Które bloki będą zbliżone jeśli chodzi o luz do tych SPD M520?
Czy standardowe żółte mają większy czy mniejszy luz?
Rozumiem, że wersja LA tych pedałów jest łatwiejsza do wypięcia , skoro powstała taka wersja to czy to jest jakiś problem z tym wypinaniem? (jak to porównać do SPD M520?)
Jak byście kwestie wypinania porównali do SPD?
#1212 Gosc_tobo_*
Posted 09 March 2014 - 23:25
Bloki żółte masz w zestawie z pedałami, więc tak czy inaczej przekonasz się jak się z nich korzysta - inne kupuje się luzem.
But szosowy sprawia wrażenie ciaśniej spasowanego z pedałem - najprawdopodobniej zależy to od wielkości bloku.
Wg mnie wersja light action nie jest potrzebna - zakres "w dół" jest spory i można ustawić napięcie sprężyny dużo słabiej.
Wypięcie nie jest żadnym problemem, jak w wersji spd.
Do wpięcia się nie przyzwyczaiłem
But szosowy nie ma bieżnika i jest śliski, karbonowy bardzo śliski. Po 16 latach zabawy w spd wpinanie się w szosowe doprowadzało mnie do palpitacji serca, więc odpuściłem.
Na temat 540tek było już trochę na forum i ludzie mają różne zdanie na temat ich trwałości. 105tki poprzedni model sprawiają bardziej solidne wrażenie.
#1216
Posted 10 March 2014 - 13:17
Mam wciaż pedały i bloki od Look Delta (stary model), same bloki wycierają się w ekspresowym tempie. Ledwo 4000 km w tamtym sezonie i są dość poważnie wytarte, może wytrzymają z 1000-2000 km i będę musiał wymienić, a wcale w nich po betonie/asfalcie nie chodzę (jedynie wypinanie się dość częste w mieście).
Warto wciąż się bawić w praktycznie cosezonową wymianę (nowe bloki to jakieś 50-60 zł), czy zmienić na inny system z twardszymi blokami (jeśli są takie)?
#1217 Gosc_tobo_*
Posted 10 March 2014 - 23:31
tobo
które 105tki masz na myśli
czy może , 5700?
Najnowsza wersja jest "plastikowa", poprzednia ma korpus alu, o tej mówię.
A co do bloków - plastik to plastik. Metalowe bloki ma Speedplay, ale cena pedałów i bloków będzie krotnie większa od Shimano czy Look, więc zysk wątpliwy
#1218
Posted 14 March 2014 - 22:56
ja brałem pod uwagę 540 i 105.
Wreszcie zakupiłem polecane Exustary e-pr 100 (z przesyłką wyszło około 150zł).
http://www.jejamescy...te-id64026.html
Jeszcze nie jeździłem więc nic powiedzieć nie mogę.
#1219
Posted 22 April 2014 - 19:31
ja już moich look keo carbon 2 max mam dosyć - luzy od nowości, i ostatnio mega trzeszczą ;/;/. Już ręce opadają - smaruje, czyszczę i nic.Jakbym jechał na wigry 3 . Doradzie coś co pociągnie dłużej.
Myślę nad time carbon 8
Ale też wyglądają na delikatne i "sezonowe" , no i robione przez żabojadów ;/
Druga opcja to xpedo 7
Wyglądają dość solidnie.
#1220
Posted 19 May 2014 - 23:11
Ja już właściwie jestem zdecydowany. W kwocie ~200zł chyba nic lepszego i trwalszego się nie znajdzie niż Shimano 105. Mam tylko parę pytań natury technicznej: pedały R550 wg mnie niczym się nie różnią od PD5700, a różnica w cenie ok. 100zł. Nawet na jednej z aukcji na allegro są sprzedawane "Pedały SHIMANO R550 SPD-SL + BLOKI /105 5700" czyżby R550 i PD5700 to było jedno i to samo? 100zł w cenie obu tych pedałów wskazuje jednak na jakieś różnice.
Shimano PD 5700 105 Carbon Pedały szosowe SPD SL w cenie 290zł
Pedały SHIMANO R550 SPD-SL + BLOKI /105 5700 w cenie 175zł
i tu znalazłem jeszcze inne pedały 105, ale z wyglądu to jakiś zabytek SHIMANO PD-5500
te 5700 Carbon nie mieszczą się w moim budżecie, chcę się tylko zapytać o różnice między PD 5700 Carbon a R550/ 105 5700?