Skocz do zawartości


Zdjęcie

spd , spd-r , spd-sl czy może look ?


1720 odpowiedzi w tym temacie

#1201 pike

pike
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Skądwaw

Napisano 14 luty 2014 - 18:12

Warto dopłacać, w 540 wytrze się plastik i będzie luz.



#1202 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 14 luty 2014 - 18:18

Załączony plik  dsc.jpg   144,89 KB   25 Ilość pobrań

 

Jasne.

Wiedziałem że zaraz ktoś z tym wyskoczy.

To moje po 8000km.

Kręcą się jak nowe.



#1203 pike

pike
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Skądwaw

Napisano 14 luty 2014 - 18:42

W moich po 10kkm, może trochę więcej, miejscami nie ma już tego plastiku. Twoje faktycznie w całkiem dobrym stanie (bloki bez luzu?), ale ja podtrzymuje swoje zdanie, przy nówkach lepiej wybrać coś innego.



#1204 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 14 luty 2014 - 18:50

Bloki mam żółte,czyli z luzem,do tego zużyte już dosyć.

Może kwestia użytkownika,chociaż lekko ze mną nie miały.

Zauważ że 105 są droższe o 70zł-dołoży 50 i ma drugą parę 540-tek.

Ja ciągle uważam że 540 to dobre pedały i nie warto dopłacać,chyba że już do czegoś znacznie lepszego,Time'ów albo co.



#1205 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1982 postów
  • SkądWwa

Napisano 14 luty 2014 - 23:18

Kupowałem 105 za 170zł.



#1206 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 07 marzec 2014 - 19:23

Czyściłem dzisiaj wewnątrz moje pedały 105. Oczywiście zabawa z pieprzonymi kulkami i konusami jak w przypadku wszystkich rzeczy z shimano czego nie mogę ciągle zrozumieć ale mniejsza z tym. Chodzi mi o to, że przed czyszczeniem i po czyszczeniu dalej jest bardzo minimalny luz jak poruszam pedałem. Konusy tak skontrowałem do kulek żeby nie było luzu, a bo przykręceniu osi z tym plastikiem do pedała dalej jest wyczuwalny bardzo minimalny luz. Tez tak macie w swoich pedałach shimano?

#1207 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 marzec 2014 - 00:21

Konkurencja oferuje łożyskowanie na jednym łożysku maszynowym i ślizgu, którego elementem jest często oś pedału. Jeśli niedopatrzysz interwałów serwisowych lub pedały są zwyczajnie z badziewnego materiału to nie kochając luzów możesz je wywalić gdy ślizg zostanie zniszczony.



#1208 martinelli

martinelli
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 marzec 2014 - 13:19

co sądzicie o pedałach Exustar? Zastawiam się nad dwoma modelami jako alternatywa dla shimano 540.

- EPR100 PP

https://www.planetx....00pp-keo-pedals

 

-EPR-200

http://www.bike-disc...y/e-pr200-30985

 

 

Czy któreś warto? Jak z dostępnością bloków do tych pedałów?



#1209 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 marzec 2014 - 13:25

Z tego co wiem, Exustar nie stosuje własnego systemu bloków i polega na łatwo dostępnych blokach do Looków Keo.

Osobiście z ich pedałami nie miałem do czynienia, ale opinie są na tyle dobre, że wg mnie warto się nimi bliżej zainteresować.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1210 Rowerowy Marcin

Rowerowy Marcin
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądRadom

Napisano 09 marzec 2014 - 21:52

Witam wszystkich forowiczów.
Od dwóch lat korzystam z pedałów SPD M520 na trekingu, (głównie szosa - ok. 4kkm rocznie).
Niedawno nabyłem szosę, planowałem na niej korzystać z tych właśnie pedałów spd.
Ale że buty już swoje mają, to zakupiłem nowe buty: Shimano SH-R088 z zamiarem korzystania nadal z pedałów spd.
Jednak po pierwszej jeździe przyszła decyzja o nabyciu pedałów szosowych.
Wybór padł na PD-R540.
Pozostaje tylko kwestia bloków i wersji.
Z uwagi na problem z lewym kolanem chciałem spytać odnośnie wyboru bloków.
Moje pytanie brzmi:
Które bloki będą zbliżone jeśli chodzi o luz do tych SPD M520?
Czy standardowe żółte mają większy czy mniejszy luz?
Rozumiem, że wersja LA tych pedałów jest łatwiejsza do wypięcia , skoro powstała taka wersja to czy to jest jakiś problem z tym wypinaniem? (jak to porównać do SPD M520?)
Jak byście kwestie wypinania porównali do SPD?



#1211 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1982 postów
  • SkądWwa

Napisano 09 marzec 2014 - 22:03

Żółte będą OK.

Z wypięciem tosamo, możesz sobie ustawić siłę. Gorzej z wpiięciem, pedał jednostronny, wpinasz się po 1 stronie, z początku ciężko trafić, ale przyzwyczaisz się.

 



#1212 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 marzec 2014 - 23:25

Bloki żółte masz w zestawie z pedałami, więc tak czy inaczej przekonasz się jak się z nich korzysta - inne kupuje się luzem.

But szosowy sprawia wrażenie ciaśniej spasowanego z pedałem - najprawdopodobniej zależy to od wielkości bloku.

Wg mnie wersja light action nie jest potrzebna - zakres "w dół" jest spory i można ustawić napięcie sprężyny dużo słabiej.

Wypięcie nie jest żadnym problemem, jak w wersji spd.

Do wpięcia się nie przyzwyczaiłem  :)

But szosowy nie ma bieżnika i jest śliski, karbonowy bardzo śliski. Po 16 latach zabawy w spd wpinanie się w szosowe doprowadzało mnie do palpitacji serca, więc odpuściłem.

 

Na temat 540tek było już trochę na forum i ludzie mają różne zdanie na temat ich trwałości. 105tki poprzedni model sprawiają bardziej solidne wrażenie. 



#1213 Rowerowy Marcin

Rowerowy Marcin
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądRadom

Napisano 10 marzec 2014 - 08:53


Na temat 540tek było już trochę na forum i ludzie mają różne zdanie na temat ich trwałości. 105tki poprzedni model sprawiają bardziej solidne wrażenie. 

 

tobo

które 105tki masz na myśli

czy może , 5700?
 



#1214 Rowerowy Marcin

Rowerowy Marcin
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądRadom

Napisano 10 marzec 2014 - 08:59

Kupowałem 105 za 170zł.

 

możesz polecić sklep w którym kupię 105tki w powyższej cenie?



#1215 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1982 postów
  • SkądWwa

Napisano 10 marzec 2014 - 10:20

rowertour

http://zapodaj.net/9...778945.jpg.html



#1216 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 10 marzec 2014 - 13:17

Mam wciaż pedały i bloki od Look Delta (stary model), same bloki wycierają się w ekspresowym tempie. Ledwo 4000 km w tamtym sezonie i są dość poważnie wytarte, może wytrzymają z 1000-2000 km i będę musiał wymienić, a wcale w nich po betonie/asfalcie nie chodzę (jedynie wypinanie się dość częste w mieście).

 

Warto wciąż się bawić w praktycznie cosezonową wymianę (nowe bloki to jakieś 50-60 zł), czy zmienić na inny system z twardszymi blokami (jeśli są takie)?


Radon RPS 2009 (Shimano 105 5600/Ultegra 6700) + Garmin Edge 500

#1217 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2014 - 23:31

tobo

które 105tki masz na myśli

czy może , 5700?
 

Najnowsza wersja jest "plastikowa", poprzednia ma korpus alu, o tej mówię.

 

A co do bloków - plastik to plastik. Metalowe bloki ma Speedplay, ale cena pedałów i bloków będzie krotnie większa od Shimano czy Look, więc zysk wątpliwy :)



#1218 martinelli

martinelli
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 marzec 2014 - 22:56

ja brałem pod uwagę 540 i 105.

Wreszcie zakupiłem polecane Exustary e-pr 100 (z przesyłką wyszło około 150zł).

 

http://www.jejamescy...te-id64026.html

 

 

Jeszcze nie jeździłem więc nic powiedzieć nie mogę.

 

 



#1219 jacekjacek

jacekjacek
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 22 kwiecień 2014 - 19:31

ja już moich look keo carbon 2 max mam dosyć - luzy od nowości, i ostatnio mega trzeszczą ;/;/. Już ręce opadają - smaruje, czyszczę i nic.Jakbym jechał na wigry 3 . Doradzie coś co pociągnie dłużej.

Myślę nad time carbon 8 

time_xpresso_feature-600x369.jpg

 

 

 

Ale też wyglądają na delikatne i "sezonowe" , no i robione przez żabojadów ;/

Druga opcja to xpedo 7

xpedo-thrust-7-magnesium-road-pedal-blac

Wyglądają dość solidnie.



#1220 jadak

jadak
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 19 maj 2014 - 23:11

Ja już właściwie jestem zdecydowany. W kwocie ~200zł chyba nic lepszego i trwalszego się nie znajdzie niż Shimano 105. Mam tylko parę pytań natury technicznej: pedały R550 wg mnie niczym się nie różnią od PD5700, a różnica w cenie ok. 100zł. Nawet na jednej z aukcji na allegro są sprzedawane "Pedały SHIMANO R550 SPD-SL + BLOKI /105 5700" czyżby R550 i PD5700 to było jedno i to samo? 100zł w cenie obu tych pedałów wskazuje jednak na jakieś różnice.

Shimano PD 5700 105 Carbon Pedały szosowe SPD SL w cenie 290zł

Pedały SHIMANO R550 SPD-SL + BLOKI /105 5700  w cenie 175zł

i tu znalazłem jeszcze inne pedały 105, ale z wyglądu to jakiś zabytek SHIMANO PD-5500

 

te 5700 Carbon nie mieszczą się w moim budżecie, chcę się tylko zapytać o różnice między PD 5700 Carbon a R550/ 105 5700?

 





Dodaj odpowiedź