Jak zaczynają obniżać ceny w $ to wkrótce i pójdą w dół w € - tak było poprzednim razem i wszystko wskazuje na to, że powtórzy się i teraz. Cierpliwości. Aczkolwiek w USD zawsze będzie nieco taniej, tam nie ma VAT'u...
Z drugiej strony obniżka cen w $ może być spowodowana zmianą kursu $ do € - kurs prawie zrównał się (€ trochę tylko droższe), a na dodatek powinno się liczyć cenę € netto bez VAT'u obowiązującego w EU. W takim przypadku to ma sens: FSA Gossamer 690€ / $599 - biorąc jako bazę 690€ jako kwotę brutto minus niemiecki VAT otrzymujemy ok. 590€ netto, czyli praktycznie te same ceny jak w $. Oczywiście kalkulacja uproszczona, ale ma sens.
Bierz realne kursy walut, czyli uwzględniając cenę zakupu waluty plus ewentualne koszty przewalutowania/spread (w przypadku płatności kartą kredytową wychodzi mi na dzisiaj przy płatności KK €: 690€ * 4,1453 PLN * 6% (spread) = 3031,87242 plus chyba 17€ (czyli ok. 75 zł) transport to w życiu nie wyjdzie 2773 zł, a raczej ok. 3,1 tys. zł.
Nieco taniej jest przy płatności PayPal (i przeliczniku PP - kurs nieco wyższy, ale spreadu nie liczą, zdecydowanie bardziej opłacalna opcja, ale i tak dupy nie urywa). Przy $ wyszłoby 2458 PLN, ale i tak transport z USA będzie podlegać dodatkowym obłożeniem opłatami importowymi i oczywiście zwiększonymi kosztami transportu.
Powyższe wyliczenia byłyby niższe (nieco) gdybyś miał konto walutowe np. w € i transakcję dokonywał bezpośrednio w tej walucie - odpada spread bankowy i opłaty za przewalutowanie (albo tylko dość wysoki spread bez dodatkowych opłat jak np. w mBanku: bez opłat, ale za to spread na € 6%).
BB30 montujesz adapter do BSA i wszystko gra.
Albo jak wiesz, że docelowo będzie rama BB30 to decydujesz się na korbę z grubą rurą i łożyskami np. Rotor BSA30 bottom bracket for BSA:
ale oczywiście ten typ to nie najtańsza opcja - FSA BSA raczej wymagałoby adaptera do BB30 i zewnętrznych łożysk, choć z drugiej strony ta opcja jest o tyle dobra, że zapewnia zdecydowanie większą żywotność łożysk.
Wady P2M? Może nie wady ale TTTM - szacowanie balansu, no i konieczność pamiętania o zerowaniu w przypadkach dużych różnic temperatur np. rower na zewnątrz na mrozie, wstawiasz do pomieszczenia i kręcisz nonstop bez przerwy - autozero nie ma możliwości zadziałania, kompensacja temperaturowa niby jest, ale nie działa przy takim skoku temperatury (w normalnych warunkach działa dobrze) no i moc wyliczona będzie dość mocno zaniżana. Fakt, wystarczy odpuścić na 2 sekundy i autozero powinno zadziałać, ale przy trenażerze trzeba o tym pamiętać. Podobnie w sytuacji odwrotnej - rower w mieszkaniu i wyjście na zewnątrz na zimno, też o tym trzeba pamiętać. Najlepiej w obu przypadkach po ok. 15 minutach po prostu wykonać ręczne zerowanie momentu.
Ale to co wyżej raczej ma zastosowanie w przypadku każdego miernika mocy...
W przypadku P2M classic i korb kompaktowych mogą być problemy z zamontowaniem tarcz pełnych czyli do rowerów czasowych (tarcze "areo") i jajowatych tarcz np. Rotora, trzeba stosować dużą tarczę z ustaloną pozycją, bez możliwości regulacji. W przypadku P2M classic i korb 130 problemu nie ma (jak również w przypadku nowego typu S).
A wracając do PowerTap'a i ich pomiaru w korbie: patrząc na ich stronę internetową widzę cenę $700 bez 1 centa, ALE dostępność produktu dopiero w lecie. Makra-Sport co prawda wrzuciła cenę 3149 zł, ale również z dostępnością II/III kwartał 2015 - czyli cena i tak będzie zależeć od kursu $ i może się zmienić.