Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompatybilność napędu


61 odpowiedzi w tym temacie

#61 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 29 lipiec 2016 - 13:35

Jeśli chcesz zastosować posiadaną manetkę 9-biegową (SL-M580) to czeka cię wymiana przerzutki na Shimano (np. Sora lub jakaś starsza górska 9-biegowa), kasety, piasty, łańcucha. Koszty wyjdą spore, ale napęd będzie wtedy działał idealnie.

Najtańszym sposobem byłby montaż jakiejś najprostszej przerzutki Shimano (nawet coś z grupy TY), prostej manetki 6-biegowej montowanej na górze kierownicy ( http://allegro.pl/dz...6367165467.html), albo obrotowej Shimano lub kompatybilnej z Shimano (np. Sram MRX  http://allegro.pl/ma...6374564175.html )

Pozostaje jeszcze rozwiązanie problemu hamulców. Do poprawnego sterowania hamulcami szosowymi potrzebne są dźwignie o większym stosunku długości dźwigni do odległości od osi obrotu do punktu zaczepienia linki hamulcowej. Nadają się do tego stare klamki od hamulców cantilever (kupisz za grosze lub znajdziesz na złomowisku przy jakimś starym góralu http://allegro.pl/kl...6323680135.html) albo specjalne dedykowane do szosówek z prostą kierownicą.



#62 Faster

Faster
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 29 lipiec 2016 - 19:57

Dzieki. Z chamulcami raczej problemu niema. Prosta kierownica z manetkami o których wspomniałem wcześniej ma tez dźwignie chamolcow. Była założona w podobnej chybrydzie z tym ze tam była chyba przerzutka Shimano. Dźwignie które mi przysłałeś wyglądają bardzo podobnie, jak nie identycznie.
Wracając do przerzutek to mam jakaś tam shimano, tyle ze campa fajnie wyglada i pasuje wizualnie do reszty roweru. Niestety nieznam sie na tym i myślałem ze będzie dużo łatwiej.
Dzieki za każda podpowiedz😊



Dodaj odpowiedź