Deda ma fajne rurki Alu. Lepiej 3T z serii Team lub LTD jak jest kasa.
#101
Posted 01 August 2014 - 18:29
#102
Posted 01 August 2014 - 19:54
Myślę o anatomicznym gięciu. Miałem kiedyś w starej szosie i te płaskie sekcje bardzo mi odpowiadały. Raczej nic zbyt głebokiego bo jakiś wybitnie gibki nie jestem. Podoba mi się też idea trzech stylów Fizika.
Mcfk fajne, ale na moją wagę (95kg) zbyt wycieniowane. Bałbym się oprzeć na 160g kierze na zjazdach.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#103
Posted 01 August 2014 - 20:01
To fakt. Dają limit wagowy 100kg, ale z racji, że kiery są zgodne z certyfikacją EN wytrzymają 150kg.
#104
Posted 01 August 2014 - 20:09
Mimo wszystko będę raczej omijał butikowe części. Zastanawiam się nad czymś od 3T, ale na forum pojawiają się głosy, że cena nie jest adekwatna do jakości.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#105
Posted 01 August 2014 - 20:39
Jeśli chodzi o serię 3T Pro, czyli mostek, kiery, sztyce z Alu to pewnie tak. Deda jest tańsza i kilka gram cięższa.
#106
Posted 01 August 2014 - 21:11
Mam, mialem i mam opinie ,)
3t : jest "na fali", wiec jest za drogie. Charaktrystyczne dla 3t jest duzy "reach" - nie kazdemu to lezy. Plus za mostki -17* . Minus za brak mostkow -10*
Deda : pekla mi kierownica ( za 450€ MRSP ) . Kolega jest "fanem" , i sam widze od 2 sezonow w szosie i przelaju ze wszystko OK. Najbardziej podoba mi sie kierownics Superleggera, ale mostek SL jest taki jakis oszczedny na klamrze…
FSA : nie jestem fanem, dlatego mam 1 suport, 2 obejmy, wszystki lozyska sterow …od FSA .
+ NAJWYGODNIEJSZA KIEROWNICE jaka mialem kiedykolwiek : FSA K-force New Ergo. Maly reach, swietne wykonanie, bdb amortyzacja i zero giecia sie na podjazdach . Lubie tak bardzo, ze kupilem 1 "do szafy" - na "zas"
B wygodne dropy, giecie pozwala na duza dowolnosc mocowania klamek . Nie mialem na nich campy, ale Sram pasuje jak ulal. Shimnao 6800 nie pasuje do niczego, wiec i tu tez
Fizik Cyrano R3 Bull : mam w przelaju - grube chwyty gorne ( ale trzeba uwazac, bo sa 2 typy ( grube i cienkie ) i niektore sklepy nie podaja jaki typ sprzedaje ! )- fajne na teren. reach jak 3T - moim zdaniem za duzy jak na "bull" , drop jak w FSA : super wygodnie, dobry zasieg do klamek ( a nie mam cofnietych ) .
Wykonanie 3T ma sie nijak do FSA i Fizik'a : odstaje in minus. Szczgolnie Fizik milo mnie zaskoczyl, wyglada jak 100€ drozej.
Minusem dla FSA jest brak lekkich mostkow - "penalty" jest ok 20-30g w stosunku do 3T/Fizik . Ja mam przypiete do FSA mostek 3T Team, bo musze miec -17* (120mm) - acetonem usunalem wszystkie loga z mostka i jakos sie nie "gryzie"
i FSA i Fizik i 3T i Deda daje mozliwosc uniformizacji rurek ( sztyca, kierownica, mostek )
gdybym mial dostac od nowa i za darmo ( zeby cena nie byla czynnikiem ) i zakladajac, ze wszyscy maja mostki -17* , chyba FSA - dla samej kierownicy. Jakby nie to , to Fizik. Potem Deda, 3t na koncu.
Ale : mimo wszystkich wad, do nowego projektu rozwazam 3t Aeronova. Cen ana razie chora, ale ja mam czas
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#107
Posted 06 August 2014 - 19:12
Przyszły klamki.
Cóż...makaroniarze powinni trochę bardziej dbać o prezentację, bo Shimano wyprzedza ich o lata świetlne. Po otwarciu pudełka zastanawiałem się czy nie kupiłem używek - klamki były jakieś brudnawe, pokryte dziwnym białym pyłem, linki wyskoczyły mi prosto w twarz, nie skręcone nawet drucikiem, krawędzie gum i plastików nieprzeszlifowane, widać linie wytopu, ta nieszczęsna klamka zrobiona ze słynnego już, dziadowskiego plastiku, oby nie pękła (a jak pęknie to możliwe, że przypasują aluminiowe od Atheny). Super Record, Super Recordem, ale jak kupuję drogą rybę w ekskluzywnej restauracji to nie chcę jej dostawać na kawałku gazety z plastikowym widelczykiem.
Teraz oczywiście są ładne
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#108
Posted 06 August 2014 - 19:27
Zaraz, zaraz.. Cała klamka jest z plastiku?! Dźwignia od przerzutki widać, że plastik i chyba z carbonową naklejką. Toż to jak chorus wygląda..
#109
Posted 06 August 2014 - 19:46
Klamka od hamulca karbon (nie jakiś cudowny, sporo paprochów od spodu), ale te od przerzutek to plastik. I to brzyyydki.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#110
Posted 06 August 2014 - 19:50
cięcie kosztów, ot co
#111
Posted 06 August 2014 - 22:01
Karbonowa naklejka z lapy odeszla mi ( pol dlugosci ) po jakichs 2-3 tygodniach…. super glue i 3ma d dzis ( sprzedalem koledze ) .
Inny kolega ma cala grupe Recorda ( 1a edycja obecnego ksztaltu klamek ) i chodzi bezawaryjnie do dzis - niedawno zamontowal do nowej ramy / Tomassini / - takze nie jest tak zle z urywalnoscia tego "carbon reinforced" plasticzku…
Nie narzekaj ! masz wersje "pudelkowa" ( bogaty ) - ja z reguly kupuje OEM'y - gazeta sie moze nie trafia, ale trociny "styropianowe" a i owszem :shock:
Wyglada jak Chorus bo SR to JEST Chorus- tylko wylajtowany - tu i tam zamiast stali dali tytan i to wszystko ( klamki ) - PP i TP sie roznia ( TP znacznie : wiecej karbonu , ale za to lubi sobie trzasnac na mocowaniu do haka ( klucz dyn. sie klania ! ) , korba R/SR ma inne lozyska i to wszystkie roznice.
Wracajac do "plasticzku" : niby taki sam jak w nizszych grupach- a jednak nie - i Centaur i Athena maja to lape bardziej elastyczna- ta Record'owa jest duzo bardziej sztywna .
Plasticzek … wlasnie testowalem sile 3m dp190 - alu porwalem, stal pogialem, polegl i karbon ( prawie ) - a klej jak trzymal tak trzyma … teraz mozna zrobic kompozyt w wlasnosciach lepszych niz material "jednorodny".
Campa to "manufaktura", S/S to fabryki , i zdaje sie ze taka "tonacje" marketingowa Campa przyjmuje nie widzac szans na chocby rowna walke ilosciowa ( musieli by mocno wejsc w OEM'y , czyli produkowac na Tajwanie - a tego nie chca i chyba nie zrobia, no i MTB ) . I ni e mylic slow "manufaktura" i "butik" - butik to manufaktura w ladnym opakowaniu i ze swietnym PR ( ktorego Campa nie ma wcale ) .
Wystarczy zobaczyc ile lat Campe zajelo zauwazenie , ze istnieje przelaj …
Za $ ktore Campa bierze za sprzet, R i SR powinny byc pakowane w drewniane pudelka ( zreszta DA i Red tez ) Skoro siodelko S-worksa za 200€ moze byc tak pakowane….
-------------------------------------------
Podziwiam cierpliwosc. Naprawde.
A swoja droga wczesna wiosna widzialem Record'a na Wypszy za 900€ ( pelna grupa ) - nie lepiej (taniej) zlapac cos takiego ?
Za 2000€ mozna miec 80th Anniversary Edition… ( i pomyslec, ze na poczatku niektorzy placili niemal 4k€ i… musieli czekac :-P )
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#112
Posted 06 August 2014 - 22:40
O wiele lepiej i taniej brać Recorda bo i ja zauważyłem obniżki. Ale to nie byłby SR (próżna świnia ze mnie).
Campa wnerwiła mnie tą swoją nową wersją SR - RS. Bo ma ładniejsze naklejki I nikt mi nie przemówi, że coś więcej. Mechaniczne grupy przywaliły w mur i dalej nie pójdą. Tu już nic się nie da usprawnić bez pójścia w absurdy (12 przełożeń..?). Chyba.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#113
Posted 07 August 2014 - 11:09
Pojda juz poszly : teraz korby 5-o ramienne maja wewn. Fuj - czteroramienne sa "cacy" i jak grupa nie ma baterii w sztycy, to powinna sie tam znalezc przynajmniej solarna ladowarka do i-czego-s/kolwiek…
co do naklejek, to chyba masz racje ( ktos gdzies juz "rozebral" i podobno niczym sie nie rozni procz estetyki ) .
Zawsze tez mozesz zmienic korbe na OverTorque, linki na kevlar itd. Wyglada, z dozyje 100ej rocznicy Campagnolo- to sie dopiero bedzie dzialo :roll:
Plus dochodzi pomiar mocy ( i pytanie : korba ( pajak-ramie ) czy kolo =? ) A moze Garmin Vector ? No i jaki komputer do tego ?
Pedaly : Keywin/Speedplay ( w kontekscie bojkotu ) czy Campy ?
Sztyca/ siodlo : tradycyjne czy monolink ?
Kierownica : zwykla, trentacinque czy aero ?
Mozliwosci wydania wielu tysiecy € $ £ jest jeszcze przed toba sporo : )
Naprawde mam wrazenie, ze maly jachcik regatowy wyszedl by taniej 8- ) biorac pod uwage szosowke, czasowke, przelaj i 29era to nawet taki zgrabny 49er okazalby sie cenowo kuszacy ...
Postanowilem pojsc "twoja droga" , ale troche na swoj sposob - kupuje fajne high-end-owe fanty na roznych wypszach. Jest tylko 1 warunek- place max 25-30% regularnej ceny. I to (cholera) dziala - niewiarygodne jak tanio mozna znalezc rozne rzeczy :roll:
Tylko potrzebna mi (twoja) cierpliwosc - najlepiej natychmiast
pozostaje jedynie dylemat : futrowac obecna rame, czy zlozyc cos nowego :?: szosowke, czasowke….??? aero szosowke :shock: :idea:
PS czytalem, ze zmieniasz lozyska- czyli zostawiasz te piasty, ktore masz - bedziesz "malowal" ?
- suf likes this
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#114
Posted 07 August 2014 - 12:13
Co do cierpliwości to mi już powoli jej brakuje co do tego projektu
#115
Posted 07 August 2014 - 15:06
wszystko co piekne rodzi sie w bolach
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#116
Posted 10 August 2014 - 01:01
Idąc od początku, OverTorque jest (na szczęście!) na wciskany suport, a ja nie mam ochoty się bawić w jakiekolwiek adaptery, więc spasuję.
Pomiar mocy...moooże kiedyś. Nie traktuję tego priorytetowo.
Pedały Campy. Ładne (dlaczego mnie to jeszcze dziwi..?), jednak sporo czytam o tym, że piszczą i, że ogólnie działaniem są na poziomie Ultegry, czyli dobrze, ale bez wodotrysków.
Keywiny - obrzydliwe. Nieważne ile wazą i jak działają, są ohydne i nie zbliżą się do mojego roweru.
Speedplaye - kuszące, zbierają dobre recenzje, spory float byłby dobry na moje rozdupcone kolana. Kwestia wagi (wszędzie trąbią) to bełkot, bo znowu blok z całym mechanizmem musi swoje ważyć. No ale opcja dobra, do rozważenia.
Monolink...że niby węższe siodełko i jak nie trę udami o przód to mam więcej mocy i inne marketingowe pierdu-pierdu..? Muszę coś więcej o tym poczytać, ale na ten moment mnie to nie przekonuje. Poza tym mam szerokie kości tyłka (no kulszowe, wiem) i i tak rozstaw ud mam spory.
Kiera - ten patent Dedy mnie nie przekonuje. 35mm to strasznie dużo i wydaje się, że z owijką będzie aż niewygodnie. Greipel może by to wykorzystał bo sztywne i jak depnie na finiszu to nie ukręci, ale ja..? No na cóż mi to..? Najprędzej normalna, jakaś wypaśna, ale normalna.
Piasty zostaną, plastikowe kapsle się posrebrzy i będzie. Muszę tylko obczaić jak wymienić łożyska w bębenku, bo są maszynowe, są dwa i nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji jakby je wyjąć. Chybaże się nie da i będę musiał kupić nowy bębenek. Ten pewnie jest ok, ale będzie to za mną chodziło, że nie rozkręciłem i nie sprawdziłem czy w środku wszystko hula.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#117
Posted 10 August 2014 - 06:36
…. i nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji jakby je wyjąć.
I jest ku temu przyczyna
…. Chyba że się nie da i będę musiał kupić nowy bębenek.
Wniosek jak najbardziej sluszny tzn dac sie da, ale naklad pracy i mozliwe uszkodzenia niewarte sa "zachodu" .
W sumie jakbys kupil piasty typu jakis wloski "custom" wyszlo by taniej/lepiej (?) .
Monolink daje wieksze pole regulacji i wazy mniej - reszta to "belkot"
35mm to wcale nie jest za duzo : vide Ergo-xxx od 3t : tam jest wiecej niz 35mm. Plus za unikalnosc.
Speedplay jest ( nie bez przyczyny ) mocno bojkotowany. Z drugiej strony kilku kolegow ma i jeszcze zaden nie pozbyl sie "klikania" Wole mechanizm w pedale niz w bucie - SP ( blednie ) zaklada, ze bucik zawsze stanie na gladkim i czystym… co niekoniecznie ma miejsce.
Najwazniejszy "ficzer"pedalow to…. cisza nic nie rozgrzewa do bialosci jak "klik-klik-klik" 85-95x na minute
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#118
Posted 10 August 2014 - 18:18
Do Speedplayów są nakładki, żeby sobie nie skręcić karku na posadzce w sklepie, ale racja jak przyjdzie się wypiąć w terenie to raczej nie będę specjalnie szukał czystego podłoża. To rozwiązanie wg mnie jest głównie po to, żeby krzyczeć jakie to ich pedały nie są lekkie. Choć w sumie podobno bardzo przyjazne dla kolan.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#119
Posted 10 August 2014 - 18:44
wszyscy moi znajomi chwala SpeedPlay'e, ale ja bym nie zniosl dzwiekow swoje Looki i tak "wyciszam" . W sumie dla mnie najwazniejszym kryterium jest latwosc wpiecia i …. cisza reszta to juz "extravaganza"
Zreszta rower masz bardzo "europejski" i pchanie amerykanskich komponentow …. (?)
Jak juz "musisz" miec ceramiki ( imho nie najlepsza opcja na "everyday bike" ) to jest swietny smar "ceramic speed" http://ceramicspeed....ts/GreaseAndOil
wiem, ze Campagnolo "robi" smar ( Niemcy robia dla Campagnolo ) , ale cena "zabija" , mi CS sprawdza sie na razie doskonale ( krotkie doswiadczenie, dopiero ten sezon )
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#120
Posted 10 August 2014 - 19:36