Skocz do zawartości


Zdjęcie

Osprzęt Do Treka Madone


61 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rafał

Rafał
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 grudzień 2013 - 22:31

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Zaczynam poważniej swoją przygodę z szosą i ostatnio trafiła mi się w całkiem przystępnej cenie rama z Treka Madone SSL. Jako iż jestem studentem, a wydatki związane z życiem i średnie zarobki nie pozwalają na sprzęt z najwyższej półki potrzebuję przyoszczędzić na częściach.

I tutaj zwracam się forumowicze do Was, chodzi mi dokładnie o wybranie grupy, zastanawiam się głównie nad SH 105, Ultegrą, ewentualnie nad Tiagrą/Sorą jeśli będzie trzeba, ciekawi mnie również SRAM, ponieważ jego osprzęt ma w większości bardzo pozytywne opinie.

Niestety na kupienie przerzutek, klamkomanetek, korby, łańcucha, kasety oraz hamulców mam do przeznaczenia skromne 600-700 zł :(

Rower składam na używanych częściach, ale jak wiadomo pchanie się w używaną kasetę lub korbę niekoniecznie może skończyć się dobrze. Na złożenie roweru mam obecnie całą zimę, także szukanie okazji na Allegro powoli staje się moim hobby :)

Stąd pytanie: w co pchać się przy tym budżecie? Starać się dorwać całą używaną grupę, czy szukać osobno? Jaki osprzęt byłby najatrakcyjniejszy?

Cżekam na Wasze opinie i z góry dziękuję za wszelką pomoc !

P.S kolega w dziale sprzedam chce upłynnić całą grupę Sram Apex, przyznam że kusząca, tylko trochę powyżej budżetu. Co myślicie?


Pozdrawiam,
Rafał

#2 kredziu

kredziu
  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 17 grudzień 2013 - 22:54

Jak powyżej to nie ma co się zastanawiać tylko trzeba brać!

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4

#3 Rafał

Rafał
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 grudzień 2013 - 23:50

No niestety jednak jest to poza moim budżetem. Wole dopłacić do kółek i lepszego widelca :(

#4 kredziu

kredziu
  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 18 grudzień 2013 - 06:51

W takim przypadku nie brać ;-)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka



#5 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 18 grudzień 2013 - 16:35

Faktycznie, ostro idziesz do przodu... Jeśli się zagłębiłeś w temat, to stwierdzisz, że nowy osprzęt jest więcej warty niż to ile masz na niego przeznaczone. Taka pospolita nowa Sora, to wydatek około 1000 zł. Używane? Proszę bardzo, dla początkującego naprawa zdezelowanych klamotów za 600 zł okaże się niezłą lekcją.

Inaczej? Nie kupisz kompletnego osprzętu za taką kwotę, który posłuży bezawaryjnie przez następne kilka sezonów.

Owszem da się, ale chyba starociami wymuszającymi wolnobiegi, manetki na ramie i kilogramy stali... 



#6 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2013 - 16:49

Majac mala wiedze moze tylko w koszty sie wpedzic kolega - to prawda.

 

Mnie udalo sie wieki temu kupic zrobic kilka niezlych transakcji na sprzet ledwo co uzywany, ale tez kilka razy dalem sie zrobic na lsniacy 'nic nie puka, nic nie stuka' rowerowy sprzet.



#7 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 18 grudzień 2013 - 17:07

Może pójdź w 9speed 105/ultegre/dura ace?    Sprzęt tani, dobry i nie do zajechania.



#8 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2013 - 17:08

Nie kupuj osobno części, bo wyjdzie Ci drogo. Najlepiej kupic całą grupę od jakiegoś maniaka, który pojeździł na osprzęcie jeden -dwa sezony i sprzedaje bo mus się znudziło. Jeżeli kupowac używany sprzęt to prędzej Campagnolo niż Shimano. Do 700 zł z Shimano może ktoś Ci sprzeda używaną Tiagrę mającą kilka sezonów....Sama korba ze zintegrowaną z osią to wydatek ok. 200 - 300 zł, manetki też ze 200 - 300 zł - i praktycznie po Twoim budżecie....



#9 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 18 grudzień 2013 - 19:23

Jak już napisał kugel : kup kompletną grupę od jednego sprzedającego -zaoszczędzisz czas i kasę - a jeśli chodzi o skromny budżet to rada jest prosta : nie szukaj 10 rzędowych napędów , myślę że 9 czy nawet 8 -ka da Ci radość z jazdy a koszt "klamotów" będzie nieporównywalnie  niższy. Ewentualnie kupić jakiegoś dawcę w miarę w dobrym stanie , ograbić go z klamotów których potrzebujesz a resztę spuścić na allegro  i już. Jeśli chodzi o nowy osprzęt to nie wiem czy są jeszcze w sprzedaży szosowe grupy poniżej 10 przełożeń.Mówię o Shimano , Sramie lub Campie , bez egzotyki.



#10 Rafał

Rafał
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2013 - 20:02

Z dawcą też myślałem, tak samo kupno całej grupy. Dziękuję Wm serdecznie za pomoc, doszedłem do wniosku że rzeczywiście nie ma co oszczędzać na siłę, bo lepiej by sprzęt jeździł latami a nie psuł się co chwilę. Rozważam SRAM Apex który jest na forum. Wygląda to dobrze, opinie ma pozytywne i myśle że lepiej na ten osprzęt przeznaczyć nawet 1200 zł. Warto czy czekać na coś lepszego? Ewentualnie co dobrego z Campagnolo?

@Bury dziękuje za kubeł zimnej wody, przydało się :)) (to nie zarazem, broń boże)

Dzięki jeszcze raz!
Pozdrawiam,
Rafał

#11 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 grudzień 2013 - 20:18

Rafale jeszcze dalbym ci linka napisz do sprzedjacego, moze cos utargujesz na tym osprzecie SH Ultegra 6700, bo i cena nie jest najgorsza http://allegro.pl/gr...3792063816.html


SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#12 Rafał

Rafał
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2013 - 20:38

Niestety bez korby i kasety.. Gdyby była kompletna to wyglądałaby to bardzo ciekawie.

#13 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 18 grudzień 2013 - 20:42

Właśnie miałem mówić, że bez korby i suportu ;)

Wagowo Apex wypadnie podobnie. No i cenowo również.

Jak Tobie korba przypasiła, to bierz Apexa  ;)



#14 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 grudzień 2013 - 20:42

W sumie racja wez tego apexa bedziesz zadowolony ;-)


SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#15 Rafał

Rafał
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2013 - 20:50

A jak do tego ma się Campagnolo Veloce? W porównaniach z Apexem chwalą bardziej Campę, hm .

#16 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 18 grudzień 2013 - 20:54

A to : http://allegro.pl/gr...3785160899.html

 

widziałeś? Potarguj -przed świętami może się uda , kiera gratis do sprzedania...ultegra 6600 to naprawdę baaardzo solidny oprzęt ,a jeżeli sprzedawca nie przesadza w opisie to miałbyś niezły zestaw.



#17 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2013 - 21:08

Gdybym miał te 700 zł i chciał w miarę dobry osprzęt, to bym posprawdzał w necie małe sklepy rowerowe. Stoją tam czasami zakurzone rowery na starszych grupach Campagnolo, na nieprodukowanych już Mirage albo Xenonie. To są rzeczy żywotne, może poza klamkami, można potem je udoskonalac przez dokupowanie rzeczy z wyższych grup. No i osprzęt jest nowy. Nowego Veloce w tej cenie raczej nie kupisz. Ta grupa też już chyba nie jest produkowana. Najniższa teraz to chyba Centaur.

 

Albo w jakimś sklepie znalazłbym rower na takiej tańszej grupie, najlepiej na bardzo dużej, albo bardzo małej ramie - tak jak np. tutaj - rama 50, bo to najmniej schodzi i najdłużej leży.

 

http://rower242628.p...ry-wg-typu.html

 

I napisałbym do sprzedawcy, czy nie upłynniłby mi samego osprzętu. W tym przypadku cały rower kosztuje 2800. Rama niech kosztuje 1500, koła ok. 500 zł - osprzęt powinien wyjśc w granicach 700 - 800 zł.



#18 Rafał

Rafał
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2013 - 21:21

W cenie 700 zł to już nie, jestem w stanie wywalić i 1200.
No naprawdę ta aukcja z kierą wygląda bardzo dobrze. Dużo zdjęć, to na plus. Gdyby się potargować :hm:

Pozostaje jeszcze do kupna kaseta. Kierownica myślę jak najbardziej do użytku ;)

#19 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2013 - 22:10

1. Jaki rocznik tej ramy? Jaki przebieg?

2. Zanim napalisz się na składanie tego do kupy sprawdź stan lakieru przy wszystkich przejściach między rurami.

3. Jeśli rama ma zintegrowany suport sprawdź stan gniazd - da się to zrobić jedynie przez wsunięcie do nich łożysk. Powinny wejść ciasno, jeśli jest inaczej - spróbuj oddać ramę sprzedawcy  :)

4. Rama ta potrzebuje dolnego łożyska o średnicy 51/52/53 mm - nie wiem tego dokładnie, bo różne modele mają różne łożyska.

5. Do tej ramy potrzebny jest widelec o odpowiedniej średnicy sterówki, by zgrać całość wizualnie i technicznie.

6. Jeśli to stary model SSL to hak przerzutki może być w wersji niewymiennej - jego uszkodzenie to wrzód na tyłku do naprawy....



#20 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 18 grudzień 2013 - 22:48

Pomyślmy :oops:  koszt ramy plus 1200, które możesz wydać na ramę to jak myślę co najmniej 1700- 1800 zł. Za ta cenę kupisz kompletny, całkiem przyzwoity rower. Z biegiem czasu i dopływu kasy będziesz wymieniał graty na lepsze. Pomyśl, czy to nie lepsza opcja. Jak złapiesz bakcyla, to wydawnictwo kasy na sprzęt itak Cię nie minie :-D  pozdr





Dodaj odpowiedź