Skocz do zawartości


Zdjęcie

Systemy Bezdętkowe Ale Nie Szytki


64 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gosc_Ortop_*

Gosc_Ortop_*
  • Gość

Napisano 07 maj 2014 - 20:54

Moje doświadczenia z kołami Bontrager RXL i oponami Bontrager R3 + mleczko Bontrager TLR tire sealant - czyli dedykowany zestaw do szosy bez dętki. Rower kupiłem z takim zestawem, po 400 km przebiegu złapałem kapcia - opona nacięta centralnie - mleczko nie uszczelniło otworu - wlane zgodnie z zaleceniem. Próba włożenia do tego zestawu dętki na drodze to koszmar - opona się nie poddaje i nie można tego wykonać. Zmieniłem na "normalny zestaw" czyli inna opona i normalna dętka do kół RXL - waga taka sama.



#42 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 sierpień 2014 - 07:39

Złapałem gume na Schwalbe One tubeless- przejechane miała 2kkm, 300m od domu sie zgapiłem i centralnie wjechałem na sterczące szkło- tył wytrzymał, przód puścił- centralne nacięcie na ok 4-5mm. Do opony pretensji nie mam, do siebie owszem;) Oponka była zalana mlekiem przez serwis- ciśnienie zjechało do 1,5-2 bar i wyciek powietrza ustał. Na moje oko na awaryjny powrót był możliwy bez zakładania dętki, ale miałem blisko;). W domku udało mi sie na raty dopompować do 5 bar, na 5,5 opona znowu puściła. Założyłem dętkę bez wielkiej tragedii, ale dopiero druga próba, gdy wszystko wysmarowałem grubo ludwikiem to opona ułożyła się ładnie. Po dwóch wycieczkach powiem, że jest minimalnie twardziej na oponce z dętką. Więc jak znajdę promocję, to zmienię, ale się przesadnie nie spieszę.



#43 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 wrzesień 2014 - 20:10

Zmieniłem opony na One 25mm. Miałem doświadczenie z dwukrotnym założeniem poprzedniej dziurawej i podszedłem do wymiany z szacunkiem, czyli firmowy Easy Fit, firmowy glut Doc Blue (dużo gęstszy od zwykłego mleka, chyba że jakiś przeterminowany był). Teraz poszło idealnie, obie za pierwszym razem, od razu ułożyły się dobrze i trzymają ciśnienie ponad tydzień już.

Jak widać, na bezdętkowcach podoba mi się.



#44 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 01 czerwiec 2017 - 22:26

kola wh-6700 ultegra, system tubeless ready ,  zalalem 60ml mleka stan'a napompowana do 6 bar, 5 min nie minelo i strzal opona zeszla z felgi a bylo cieżko ja zalozyc jak sam skur....syn , ot i moje zdziwienie bylo , a odlozylem tylko na 5 minut dobrze ze nie wczasie jazdy , a wiec ten tubeless nie przekonal zbytnio mnie

 

wycieranie wszystkiego hehe, detka i od nowa zakladanie tej samej oponki i znowu paluchy bolą za pierwszym bylo lzej , , za drugim palce dostaly w kosc myslalem ze nie uda mi sie jej zalozyc



#45 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 czerwiec 2017 - 04:28

Jaka opona?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#46 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 02 czerwiec 2017 - 07:57

conti 4 season



#47 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 czerwiec 2017 - 08:01

Nic dziwnego, że strzeliły, skoro to nie są opony bezdętkowe.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#48 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 02 czerwiec 2017 - 08:55

Do tego systemu wypadałoby wybrać sobie np. coś z tego artykułu

 

http://road.cc/conte...chnology-rubber

 

lub coś z systemu UST, działającego bez mleczka w Ultegrach, ale są rzadkie i ciężkie.


Trzepak 

"MAMIL"


#49 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 02 czerwiec 2017 - 11:34

w dupe z takim systemem na dętce tez mozna jeździć tylko oczywiście nie na supersonicach czy na light bo to są beznadziejne dętki conti , na szwach puszczają, są za cieńkie



#50 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 02 czerwiec 2017 - 11:49

A pewnie, że można. Tak też robię od dwóch lat na WH-6700.


Trzepak 

"MAMIL"


#51 Kwiat

Kwiat
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 22 czerwiec 2017 - 12:03

www.youtube.com/embed/WRM7gq1fcoQ
www.youtube.com/embed/PwON2VxZL0g

Czy ktoś używał tego jakiś systemów bedętkowych?
 
Wiem że szosa wymaga innych ciśnień i tym się martwie przed zastosowaniem tego systemu.
 
Ma ktoś jakieś doświadczenia z płynami uczelniającymi w kołach szosowych

Ja używam od 3 lat systemu bezdętkowego.

Cały zestaw do przemiany znajdziesz tu: http://www.bikestacj...ne-zwijane.html

A teraz fakty:

-roczny przebieg na rowerze szosowym: 4-5 tyś. km. (opona wytrzymuje do 10-12 tyś. km.)

-ilość złapanych gum 1 w ciągu 3 lat (jedynie uwidacznia się niższe ciśnienie w oponie. Mleczko załatwia wszystko uszczelniając.) Po dopompowaniu (ewentualnym sprawdzeniu ilości mleczka w oponie) jeździsz dalej.

- większy komfort jazdy na asfalcie (szczególnie z dziurami/ kostka brukowa itp). Opona nie wybiera wszystkich nierówności, tym samym większa prędkość na dziurach.

-mniejsza siła potrzebna do rozpędzenia koła.

Niby się ciężko zakłada na obręcz, ale taka to już specyfika takiej opony (ludzie gorzej mają w życiu i nie narzekają), w końcu nie zakładasz opony codziennie, tylko 1x a potem dolewasz mleczka jeśli wyschnie.

Ewentualnie ściągasz ją w okresie przygotowawczym, czyszcząc w środku pozostałości wyschniętego mleczka i zakładasz na nowo (uwierz uda się każdemu bez problemu).

Jeśli szukasz kompromisu między szytkami, a oponami z dętkami to jest najlepszy wybór, ponieważ szytka kosztuje podobnie, ale nie starczy Ci na 2-3 zezony


  • mburs lubi to

#52 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 czerwiec 2017 - 07:53

a potem dolewasz mleczka jeśli wyschnie.
Ewentualnie ściągasz ją w okresie przygotowawczym, czyszcząc w środku pozostałości wyschniętego mleczka i zakładasz na nowo (uwierz uda się każdemu bez problemu).
Jeśli szukasz kompromisu między szytkami, a oponami z dętkami to jest najlepszy wybór, ponieważ szytka kosztuje podobnie, ale nie starczy Ci na 2-3 zezony

A że mleczko wysycha szybko, to i dolewki są częste. A jeśli nie będziesz czyścić, to będziesz jeździć ze 100 gramowym glutem.
Osobiście skutecznie się wyleczyłem z mleka, akurat w MTB. Pozostawię je tylko na zawody, ale do jazdy codziennej lepszego systemu niż dętka nie ma.

Mleko to żaden kompromis dla szytki i dętki, to po prostu inny system mający zalety jeśli ciągle dbamy o płynność mleka, ale ma też poważne wady (wieczna obsługa, brud, czasochłonność itp.)

#53 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 czerwiec 2017 - 09:06

Usunięcie starego mleczka to kwestia paru minut. Za to korzyści w porównaniu do dętki są ogromne.


  • mburs lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#54 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 09:55

A że mleczko wysycha szybko, to i dolewki są częste. A jeśli nie będziesz czyścić, to będziesz jeździć ze 100 gramowym glutem.
Osobiście skutecznie się wyleczyłem z mleka, akurat w MTB. Pozostawię je tylko na zawody, ale do jazdy codziennej lepszego systemu niż dętka nie ma.

Mleko to żaden kompromis dla szytki i dętki, to po prostu inny system mający zalety jeśli ciągle dbamy o płynność mleka, ale ma też poważne wady (wieczna obsługa, brud, czasochłonność itp.)

 

W MTB mleczko wymieniam na początek sezonu, potem dolewam po 30ml jakoś po 2 miesiącach. Potem w połowie sezonu wszystko czyszczę i wymieniam, a po kolejnych 2 miesiącach znowu dolewam po 30ml. I tym sposobem mam 'babranie się' z mlekiem 2 razy na sezon tak naprawdę, bo dolanie to 5 min. Wymiana zajmuje łącznie z 2h na oba koła, a robię to bardzo porządnie. Łącznie poświęcam na system bezdętkowy około 5h na rok, a korzyści wymierne. 



#55 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:19

I to jest mało babrania? W dętce jak nie złapiesz gumy, to i przez rok do środka nie zajrzysz, a jak już musisz dziurkę zakleić to zajmuje to może 15 minut bardzo czystej pracy. Pamiętaj też o ciągłym wzroście wagi tego koła, które jak piszesz trzeba ze 2/3x do roku wyczyścić z glutów. Dziękuję za takie usprawnienie, bo właśnie jestem po tych zabiegach i omal kur...ca mnie nie wzięła.

Nadal podtrzymuje swoje zdanie, na zawody tak, do jazdy na co dzień nie, a jak ktoś lubi w sezonie zmienić oponę na inną, to tym bardziej nie.


  • big75 i Kekacz lubią to

#56 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:47

 Łącznie poświęcam na system bezdętkowy około 5h na rok, a korzyści wymierne. 

Znaczy konkretnie jakie to te korzyści za 5h - lepiej/szybciej  sie na tym jeździ , bardziej komfortowo? 

 

( moje koła od zmiany opon chyba na początku zeszłego roku ... 0 kapci a skróty szutrowo dziurowe zdarzają się dość często- czyli bezobsługowe, co najwyżej dopompuje co jakiś czas a tutaj jak piszesz trzeba się jednak  męczyć)



#57 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 czerwiec 2017 - 12:08

Lżej się toczą, nie ma ryzyka przyszczypnięcia dętki (co z kolei przekłada się na niższe ciśnienie i lepszą przyczepność - i to w bardzo zauważalnym stopniu), w razie drobnej awarii naprawa jest automatyczna i natychmiastowa. To mało?

 

Inna sprawa, że 5 h to wg mnie mocno przesadzona liczba. Pierwsze przygotowanie koła wymaga odrobinę więcej czasu niż przy dętce (powiedzmy, że pół godziny), ale potem wszystko idzie błyskawicznie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#58 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 23 czerwiec 2017 - 13:19

Znajomy namawia(ł) na takie właśnie opony- ale jak opowiadał co trzeba zrobić żeby choćby ,,zmienić '' oponę , napompować... to  mnie nie przekonał.

 

W razie drobnej awarii...a co w przypadku poważnej ,kiedy te uszczelnienie ,mleczko nie zadziała- według niego zapasowej dętki nie ma sensu wozić bo i tak w terenie nie da rady tego sensownie zmienić, wcale tak fajnie to z obręczy nie schodzi/wchodzi do pompowania wymagany kompresor- pozostaje ...telefon?

 

( ale to było ca 2 lata temu może teraz jest już coś lepszego/nowszego -on miał Schwalbe One czy jakoś tak Tubeless ( nie tubeless ready) ) 



#59 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 czerwiec 2017 - 13:25

Czyli dętkę razem z jej wentylem da się zmienić z zamkniętymi oczami, ale wyjąć wentylek i w jej miejsce wstawić dętki już się nie da? ;)

 

Wszystkie opony do tej pory montowałem bez kompresora - zresztą nawet gdyby był potrzebny, to w warunkach domowych, bo w razie awarii przy zakładaniu dętki w terenie i tak wystarcza zwykła pompka.

 

Jedyny realny problem to demontaż opony, który szczególnie w przypadku szosowych opon bywa kłopotliwy. Nie licząc tego wyjątku, tubeless ma moim zdaniem same zalety.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#60 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 czerwiec 2017 - 20:12

Tak, ma zalety jezdne, ale serwisowych już nie posiada. Wszystko byłoby ok, gdyby to mleko nie wysychało i nie wytrącał się ten silikon często w postaci bryłki. Tu jest największy problem bezdętki tubeless i na tę porę nie ma chyba jak tego obejść.





Dodaj odpowiedź