Pytanie O Latex
#21
Napisano 20 styczeń 2014 - 21:18
Defekty się zdarzają ... na butylach, na latexach, na szytkach. Tak było jest i będzie. Pech to pech i czasami zdarzy się to na zjeździe. Technicznych powodów dlaczego dana dętka mogła wystrzelić jest multum i jeszcze trochę.
Robić ze swojego przykładu reguły, standardu czy teorii jest tak samo trafne jak powiedzieć że zbicie lustra znacząco zwiększa ryzyko posiadania 7 lat nieszczęścia .
#22 Gosc_marvelo_*
Napisano 22 październik 2016 - 22:47
Znacie te dętki:
https://4.allegroimg...bdf537512d064 ?
W takim opakowaniu i o tak niskiej wadze jeszcze nie widziałem. Czy to jakaś nowa seria?
#23
Napisano 22 październik 2016 - 23:15
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#24
Napisano 17 styczeń 2017 - 00:55
Odświeże temat:
Jak tam panowie? Lateksy w użyciu? czy nadal się boicie?
Szkoda że nie padło pytanie jakich taśm na obręcz używacie, czy lateks był porządnie talkowany?Czy był zakładany z przemyśleniem jak się ułoży w dętce i obręczy? Bo lateks nie lubi próżni i wszędzie się wciska.
A propos : Zamierzam wrzucic do roweru CX i przetestować jak się bedzie zachowywał i czy nie złapię kapcia przez dobijanie przy niskim ciśnieniu (poniżej 2atm).
#25
Napisano 10 marzec 2021 - 19:27
Czy coś się w temacie zmieniło w dobie rowerów na tarczach?
Czy "dzisiaj" warto, pomijając oczywiście częste dopompowywanie? Czy jednak tubeless? Jakoś w tubeless odstrasza mnie ewentualne zakładanie dętki, gdy mleko nie da rady i ten syf. Pomijam późniejszy powrót do tubeless, choć to też jakiś minus.
Na wiosnę zamawiam koła carbonowe jako komplet "na lato" i myślę o założeniu do nich dętek latexowych? Na okres jesień-wiosna zostawiam dotychczasowe, cięższe alu.
#27
Napisano 10 marzec 2021 - 20:17
Paput, dnia 10 Marz 2021 - 18:27, napisał:
Chciałbym odświeżyć temat.
Czy coś się w temacie zmieniło w dobie rowerów na tarczach?
Czy "dzisiaj" warto, pomijając oczywiście częste dopompowywanie? ......
Na wiosnę zamawiam koła carbonowe jako komplet "na lato" i myślę o założeniu do nich dętek latexowych? Na okres jesień-wiosna zostawiam dotychczasowe, cięższe alu.
Od dłuższego czasu stosuję dętki lateksowe w zestawie kół "niedzielnych/startowych" Dopompowywanie to u mnie nie problem, bo przed każdą jazda i tak sprawdzam ciśnienie. Nawet na dłuższych trasach utrata powietrza to nie problem i nawet po kilkuset kilometrach nie jest to zbytnio zauważalne, choć profilaktycznie dopompowuję w połowie dystansu.
W tym roku, przy przejściu na hamulce tarczowe i koła karbonowe dętki lateksowe zostają ze mną.
#29
Napisano 12 marzec 2021 - 08:58
Vredestein - najnizsza waga 50g. Z tego tez powodu daje najlepszy performance, ale rowniez z tego samego powodu jest najdelikatniejsza opcja
Vittoria - nabardziej popularna lateksowa detka, nie wiem, czy cos sie zmienilo w jej najnowszym wcieleniu, na zdjeciach widac tak jakby wentyl byl w kolorze srebrnym, zawsze to byl mosiadz, rowniez gdzies zaslyszalem, ze z dodatkiem graphenu lepiej trzyma cisnienie ale to najlepiej byloby porownac z poprzednim wcieleniem (opakowaniem ?)
Michelin - przyzwoita detka, najciezsza ale bez dramatu, jej najwiekszy minusem jest nie wykrecany zawor, wiec ma dosc ograniczone zastosowanie. Mam je zalozone w alu kolach. Oczywisci mozna uzyc przedluzki ale nie polecam patentow z zaworkim w srodku obreczy...
Chalange - tych nie widzialem juz jakis czas, z tego co pamietam, dobra detka, byla rowniez lekka, nie tak jak Vredestein ale lzejsza od reszty
Silca - z ta nie mialem do czynienia, jakos cena nie jest zachecajaca, najdrozsza, ok 2x tyle jak ceny pozostalych detek. Tu rowniez, podobno jest mieszanka ktora ma lepiej trzymac cisnienie. Detka robiona przez Vittorie i nie wiem czy nie jest to to samo co Vittoria. Ma w odroznieniu od Vittorii alu wentyl ale i tak calosc wazy na poziomie 75g.
Ma jeszcze purpurowe detki Vittorii z gwintowanym wentylem ale to juz jest egzemplarz kolekcjonerski
- Bzyk lubi to
#31
Napisano 12 marzec 2021 - 11:13
Ja sobie chyba przetestuje Vredestein, tylko występuje ona z wentylem 50 mm. Ja mam stożki 51/60 mm. Znalazłem takie przedłużki jak poniżej. Czy któraś jest bardziej lub mniej polecana?
https://www.cykloman...0mm,id9080.html
https://www.cykloman...szt,id7043.html
https://www.cykloman...28mm,id348.html
#32
Napisano 12 marzec 2021 - 11:15
Bzyk, dnia 12 Marz 2021 - 10:13, napisał:
Ja sobie chyba przetestuje Vredestein, tylko występuje ona z wentylem 50 mm. Ja mam stożki 51/60 mm. Znalazłem takie przedłużki jak poniżej. Czy któraś jest bardziej lub mniej polecana?
https://www.cykloman...0mm,id9080.html
Według mnie nie ma znaczenia co weźmiesz, pamiętaj tylko o podwinięciu gwintu taśmą teflonową.
- Bzyk lubi to
#36
Napisano 12 marzec 2021 - 12:26
EmPe, dnia 12 Marz 2021 - 11:21, napisał:
O co chodzi z tą taśmą?? Nigdy tego nie robiłem, do dziś żyłem w nieświadomości W czym to pomaga lub czemu zapobiega??
Taśma uszczelnia gwint, raz zrobiłem bez tego i szytki gubiły ciśnienie. Jakoś udało mi się wykręcić przedłużkę i dałem taśmę, problem się rozwiązał.
- EmPe lubi to
#39
Napisano 12 marzec 2021 - 12:35
stryjek, dnia 12 Marz 2021 - 11:26, napisał:
Taśma uszczelnia gwint, raz zrobiłem bez tego i szytki gubiły ciśnienie.
Dzięki za wyjaśnienie To albo mam farta albo problem dotyczy tylko szytek. Używam takichhttps://www.cykloman...iew&produkt=665
#40
Napisano 12 marzec 2021 - 12:39
EmPe, dnia 12 Marz 2021 - 11:35, napisał:
Albo masz przedłużki z oringiem gumowym i po skręceniu ładnie się usczczelniło;)Dzięki za wyjaśnienie To albo mam farta albo problem dotyczy tylko szytek. Używam takichhttps://www.cykloman...iew&produkt=665