Jump to content


Photo

Pytanie O Latex


80 replies to this topic

#21 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 posts
  • Skądpomorskie

Posted 20 January 2014 - 21:18

Mnie dwa razy wywaliło dętki w górach bez uszkodzenia opony i za każdym razem były to butyle i żadne tam UL itp. Potem przerzuciłem sie na latexy michelina i latałem jak wariat po zjazdach wokół Zakopca i nie miałem wtedy ani potem żadnych defektów.

Defekty się zdarzają ... na butylach, na latexach, na szytkach. Tak było jest i będzie. Pech to pech i czasami zdarzy się to na zjeździe. Technicznych powodów dlaczego dana dętka mogła wystrzelić jest multum i jeszcze trochę.

Robić ze swojego przykładu reguły, standardu czy teorii jest tak samo trafne jak powiedzieć że zbicie lustra znacząco zwiększa ryzyko posiadania 7 lat nieszczęścia .

#22 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 22 October 2016 - 22:47

Znacie te dętki:

https://4.allegroimg...bdf537512d064 ?

W takim opakowaniu i o tak niskiej wadze jeszcze nie widziałem. Czy to jakaś nowa seria?



#23 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,627 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 October 2016 - 23:15

Jakiś ultrastary leżak magazynowy. Co najmniej od 2010 r. opakowania tych dętek były już inne.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#24 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 17 January 2017 - 00:55

Odświeże temat:
Jak tam panowie? Lateksy w użyciu? czy nadal się boicie? ;)

Szkoda że nie padło pytanie jakich taśm na obręcz używacie, czy lateks był porządnie talkowany?Czy był zakładany z przemyśleniem jak się ułoży w dętce i obręczy? Bo lateks nie lubi próżni i wszędzie się wciska.
A propos : Zamierzam wrzucic do roweru CX i przetestować jak się bedzie zachowywał i czy nie złapię kapcia przez dobijanie przy niskim ciśnieniu (poniżej 2atm).



#25 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 10 March 2021 - 19:27

Chciałbym odświeżyć temat.
Czy coś się w temacie zmieniło w dobie rowerów na tarczach?
Czy "dzisiaj" warto, pomijając oczywiście częste dopompowywanie? Czy jednak tubeless? Jakoś w tubeless odstrasza mnie ewentualne zakładanie dętki, gdy mleko nie da rady i ten syf. Pomijam późniejszy powrót do tubeless, choć to też jakiś minus.
Na wiosnę zamawiam koła carbonowe jako komplet "na lato" i myślę o założeniu do nich dętek latexowych? Na okres jesień-wiosna zostawiam dotychczasowe, cięższe alu.

#26 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 March 2021 - 20:04

Ja używam w szosie na tarczach dętek lateksowych i bardzo sobie chwalę. W MTB mam TL więc ten system też znam, ale w szosie nie zamierzam go stosować.

#27 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 10 March 2021 - 20:17

Chciałbym odświeżyć temat.
Czy coś się w temacie zmieniło w dobie rowerów na tarczach?
Czy "dzisiaj" warto, pomijając oczywiście częste dopompowywanie? ......
Na wiosnę zamawiam koła carbonowe jako komplet "na lato" i myślę o założeniu do nich dętek latexowych? Na okres jesień-wiosna zostawiam dotychczasowe, cięższe alu.

Od dłuższego czasu stosuję dętki lateksowe w zestawie kół "niedzielnych/startowych" Dopompowywanie to u mnie nie problem, bo przed każdą jazda i tak sprawdzam ciśnienie. Nawet na dłuższych trasach utrata powietrza to nie problem i nawet po kilkuset kilometrach nie jest to zbytnio zauważalne, choć profilaktycznie dopompowuję w połowie dystansu. 

W tym roku, przy przejściu na hamulce tarczowe i koła karbonowe dętki lateksowe zostają ze mną.



#28 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 10 March 2021 - 20:21

No to wrzucajcie proszę od razu propozycje dętek. Do tej pory moim faworytem był Vredestein Super Lite Latex. Coś znajdzie się lepszego/tańszego czy iść w to?



#29 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 March 2021 - 08:58

Nie ma zbyt wielkiego wyboru, do tego dostepnosc paru opcji bedzie na zerowym poziomie.
Vredestein - najnizsza waga 50g. Z tego tez powodu daje najlepszy performance, ale rowniez z tego samego powodu jest najdelikatniejsza opcja
Vittoria - nabardziej popularna lateksowa detka, nie wiem, czy cos sie zmienilo w jej najnowszym wcieleniu, na zdjeciach widac tak jakby wentyl byl w kolorze srebrnym, zawsze to byl mosiadz, rowniez gdzies zaslyszalem, ze z dodatkiem graphenu lepiej trzyma cisnienie ale to najlepiej byloby porownac z poprzednim wcieleniem (opakowaniem ?)
Michelin - przyzwoita detka, najciezsza ale bez dramatu, jej najwiekszy minusem jest nie wykrecany zawor, wiec ma dosc ograniczone zastosowanie. Mam je zalozone w alu kolach. Oczywisci mozna uzyc przedluzki ale nie polecam patentow z zaworkim w srodku obreczy...
Chalange - tych nie widzialem juz jakis czas, z tego co pamietam, dobra detka, byla rowniez lekka, nie tak jak Vredestein ale lzejsza od reszty
Silca - z ta nie mialem do czynienia, jakos cena nie jest zachecajaca, najdrozsza, ok 2x tyle jak ceny pozostalych detek. Tu rowniez, podobno jest mieszanka ktora ma lepiej trzymac cisnienie. Detka robiona przez Vittorie i nie wiem czy nie jest to to samo co Vittoria. Ma w odroznieniu od Vittorii alu wentyl ale i tak calosc wazy na poziomie 75g.

Ma jeszcze purpurowe detki Vittorii z gwintowanym wentylem ale to juz jest egzemplarz kolekcjonerski ;)
  • Bzyk likes this

#30 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 12 March 2021 - 10:33

Do kół wyścigowych kupiłem młodemu tubolito i jak na razie dają radę, waga do hamulców tarczowych 40g do obręczowych 60g



#31 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 12 March 2021 - 11:13

Ja sobie chyba przetestuje Vredestein, tylko występuje ona z wentylem 50 mm. Ja mam stożki 51/60 mm. Znalazłem takie przedłużki jak poniżej. Czy któraś jest bardziej lub mniej polecana?

https://www.cykloman...0mm,id9080.html

https://www.cykloman...szt,id7043.html

https://www.cykloman...28mm,id348.html



#32 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 12 March 2021 - 11:15

Ja sobie chyba przetestuje Vredestein, tylko występuje ona z wentylem 50 mm. Ja mam stożki 51/60 mm. Znalazłem takie przedłużki jak poniżej. Czy któraś jest bardziej lub mniej polecana?

https://www.cykloman...0mm,id9080.html

https://www.cykloman...szt,id7043.html

https://www.cykloman...28mm,id348.html

 Według mnie nie ma znaczenia co weźmiesz, pamiętaj tylko o podwinięciu gwintu taśmą teflonową. 


  • Bzyk likes this

#33 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 12 March 2021 - 11:37

Masz na myśli miejsce nakręcania przedłużki na sam wentyl? 

Dzięki! 



#34 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 12 March 2021 - 11:38

Masz na myśli miejsce nakręcania przedłużki na sam wentyl? 

Dzięki! 

Tak, trzeba podwinąć gwint przedłużki ;)


  • Bzyk likes this

#35 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 12 March 2021 - 12:21

Tak, trzeba podwinąć gwint przedłużki ;)

O co chodzi z tą taśmą?? Nigdy tego nie robiłem, do dziś żyłem w nieświadomości :D  W czym to pomaga lub czemu zapobiega??



#36 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 12 March 2021 - 12:26

O co chodzi z tą taśmą?? Nigdy tego nie robiłem, do dziś żyłem w nieświadomości :D  W czym to pomaga lub czemu zapobiega??

Taśma uszczelnia gwint, raz zrobiłem bez tego i szytki gubiły ciśnienie. Jakoś udało mi się wykręcić przedłużkę i dałem taśmę, problem się rozwiązał. 


  • EmPe likes this

#37 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 12 March 2021 - 12:28

Mozna sobie zafundować uszczelniacz do gwintów (np Loctite 542), chociaż każdy teflon spełni podobną funkcję. ;)

#38 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 12 March 2021 - 12:30

Niektore przedluzki maja oring w komplecie (np Silca)

#39 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 12 March 2021 - 12:35

Taśma uszczelnia gwint, raz zrobiłem bez tego i szytki gubiły ciśnienie. 

Dzięki za wyjaśnienie :) To albo mam farta albo problem dotyczy tylko szytek. Używam takichhttps://www.cykloman...iew&produkt=665



#40 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 12 March 2021 - 12:39

Dzięki za wyjaśnienie :) To albo mam farta albo problem dotyczy tylko szytek. Używam takichhttps://www.cykloman...iew&produkt=665

Albo masz przedłużki z oringiem gumowym i po skręceniu ładnie się usczczelniło;)



Reply to this topic