Pytanie O Latex
#41
Posted 12 March 2021 - 18:57
Takze ja osobiscie, nawet jak przedluzka ma oring, to i tak nawijam tasme teflonowa na gwint. Mam wtedy 100% pewnosci, ze wszystko jest zrobione jak nalezy. Robie dokladnie tak samo przy obreczach klinczerowych.
Ktos wspomnial przedluzki Silca, sa fajne, ja je lubie ze wzgledu na gumowy kondonik na zew, ktory zapobiega tluczeniu sie wentyla o obrecz.
#42
Posted 03 August 2021 - 19:07
Mój latex z Vredestein zaczął z przodu mocno puszczać powietrze. W 1 dzień schodzi o z 7 do 3-4 bar, w 2 dni do 1-2 bara. Sprawdziłem dętkę w misce i brak nieszczelności, ale pewnie jest na tyle mała, że tak trudno będzie to zauważyć. Wentyl również wydaje się być szczelny.
Ale do brzegu. Vredesteina w Cyklomanii już nie ma, a chce jedną kupić sobie na zapas. Vittoria Competition Latex będzie ok czy coś innego polecacie? Michelin A1 Aircomp Latex?
#43
Posted 03 August 2021 - 23:46
Mój latex z Vredestein zaczął z przodu mocno puszczać powietrze. W 1 dzień schodzi o z 7 do 3-4 bar, w 2 dni do 1-2 bara. Sprawdziłem dętkę w misce i brak nieszczelności, ale pewnie jest na tyle mała, że tak trudno będzie to zauważyć. Wentyl również wydaje się być szczelny.
Ale do brzegu. Vredesteina w Cyklomanii już nie ma, a chce jedną kupić sobie na zapas. Vittoria Competition Latex będzie ok czy coś innego polecacie? Michelin A1 Aircomp Latex?
Bierz Vittorie. U mnie przy pompowaniu do 6,5 barów schodzi około 1 bar w 2 dni. Ja ostatnio brałem z bike24.com bo jedna pękła mi na boku przez rozerwaną ściankę boczną w gp5000.
Vittorie fajne bo upaprane w talku. Miałem Challenge, ale niższa waga nie rekompensowała tego, że ciśnienie bardzo szybko schodziło i były na tyle cienkie, że pękały mi przy zmianie dętek.
- Bzyk likes this
#44
Posted 04 August 2021 - 11:58
Mam Vittorie i jest ok. W zapasie czekają u mnie jeszcze Michelin AirComp
- Bzyk likes this
#46
Posted 04 August 2021 - 13:34
Bierz Vittorie. U mnie przy pompowaniu do 6,5 barów schodzi około 1 bar w 2 dni. Ja ostatnio brałem z bike24.com bo jedna pękła mi na boku przez rozerwaną ściankę boczną w gp5000.
Vittorie fajne bo upaprane w talku. Miałem Challenge, ale niższa waga nie rekompensowała tego, że ciśnienie bardzo szybko schodziło i były na tyle cienkie, że pękały mi przy zmianie dętek.
Gdzieś mi mignęło, chyba na opakowaniu 5000 że nie rekomendują latexów do nich.
#47
Posted 04 August 2021 - 13:43
To ciekawe, przecież nawet w World Tourze na takich zestawach jeżdżą. Ja nie miałem żadnego kapcia przez 6,5k Km. Teraz wjechały Veloflexy, ale i tak trochę ubolewam, że nie da się dostać GP5000 z jasnym bokiem nigdzie.Gdzieś mi mignęło, chyba na opakowaniu 5000 że nie rekomendują latexów do nich.
#49
Posted 04 August 2021 - 14:20
Dostępne od ręki CONTINENTAL GRAND PRIX 5000 - opona szosowa
BTW mamy je wystawione nawet na Allegro. Gdzie właściwie szukałeś, skoro Twoim zdaniem "nigdzie" nie można znaleźć, a na Allegro nie zajrzałeś?
- Bzyk and artho like this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#50
Posted 04 August 2021 - 14:50
wszędzie szukałem XD może coś źle wpisywałem, biorę na zapasDostępne od ręki CONTINENTAL GRAND PRIX 5000 - opona szosowa
BTW mamy je wystawione nawet na Allegro. Gdzie właściwie szukałeś, skoro Twoim zdaniem "nigdzie" nie można znaleźć, a na Allegro nie zajrzałeś?
#51
Posted 04 August 2021 - 14:59
z czego wynika ta różnica w wadze? chyba że to jakiś błąd? kremowy to taki kolor jak w veloflexach corsa a brązowy taki jak w Pirelli p zero velo?Dostępne od ręki CONTINENTAL GRAND PRIX 5000 - opona szosowa
BTW mamy je wystawione nawet na Allegro. Gdzie właściwie szukałeś, skoro Twoim zdaniem "nigdzie" nie można znaleźć, a na Allegro nie zajrzałeś?
#52
Posted 04 August 2021 - 15:06
Serio próbujesz rozmawiać z facetem o kolorach?
Zobacz sobie powiększenia, to są takie odcienie jak widać.
Różnicy na wadze nie umiem Tobie wyjaśnić, wagi realnej również nie znam. Operujemy na wagach podanych przez dystrybutora. Natomiast na oko i w ręku wydają się takie same.
- hi_im_krzysiu likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#53
Posted 04 August 2021 - 15:32
z czego wynika ta różnica w wadze? chyba że to jakiś błąd? kremowy to taki kolor jak w veloflexach corsa a brązowy taki jak w Pirelli p zero velo?
Widziałem wszystkie 4 opony na żywo (zamiast P Zero Velo - P Zero Race, ale podejrzewam, że kolor będzie taki sam) i jest prawie tak jak piszesz. Ten kremowy w GP5000 jest jeszcze trochę jaśniejszy od Veloflexów.
Według tego kremowe faktycznie cięższe od Transparent.
https://www.cyclingw...ange-afterwards
#54
Posted 04 August 2021 - 15:40
Co do koloru to już wiem Po prostu na telefonie w miniaturce nie widać koloru, a nie wpadłem na to żeby powiększyć zdjęcie.Widziałem wszystkie 4 opony na żywo (zamiast P Zero Velo - P Zero Race, ale podejrzewam, że kolor będzie taki sam) i jest prawie tak jak piszesz. Ten kremowy w GP5000 jest jeszcze trochę jaśniejszy od Veloflexów.
Według tego kremowe faktycznie cięższe od Transparent.
https://www.cyclingw...ange-afterwards
Nie wiem czy można ufać tym artykułom. Chwilę szukałem jakichś konkretów na forach, na weightweenies nic nie znalazłem. Narazie zostanę przy Veloflexach, jednak 435g w rozmiarze 25c robi robotę.
#57
Posted 12 May 2023 - 07:06
Panowie obecnie jeżdżę na TPU, a że jeszcze nigdy nie jeździłem na latexie to korci żeby spróbować. Powiedzcie jest sens w to wchodzic?? Co zyskam? Rower na tarczach, więc rozumiem, że ryzyko ewentualnego przegrzania dętki i wystrzału na jakimś długim zjeździe zminimalizowane? Jeśli gra warta świeczki, którego producenta byście polecili? Dobre opinie zbierają Vittorie, ale może są jeszcze inne godne uwagi? Konieczność codziennego dopompowywania nie jest dla mnie problemem.
Ps. Absolut must have-wentyl 60mm
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#59
Posted 12 May 2023 - 21:32
Do Vittorii konieczne będą przedłużki, nie widziałem ich z dłuższym niż 48mm wentylem. Używałem głównie Vittorii przez jakieś 1,5 roku. Średnia żywotność takiej dętki to było u mnie 3-4 tys. km. Najczęściej pękały mi w bardzo podobnym miejscu, w okolicy klejenia wentyla. Chyba uszkadzałem je przy pompowaniu w trakcie mocowania pompki. Co do subiektywnych odczuć z jazdy to wydawało mi się, że jest przyjemniej, bardziej miekko i płynnie względem zwykłych dętek przy podobnym ciśnieniu. Ale tu dużo zależy też od tego z jakimi zestawisz je oponami.
Ja się z latexu wycofałem i przesiadłem na tubeless. Spróbować zawsze warto, żeby wyrobić sobie własne zdanie.
- EmPe likes this
#60
Posted 13 May 2023 - 06:48
. Używałem Vittorii, tylko że tam jest 48mm - ale może są też inne wersje.
Do Vittorii konieczne będą przedłużki, nie widziałem ich z dłuższym niż 48mm wentylem.
Cenna informacja, tego nie wiedziałem i faktycznie nigdzie nie znalazłem z dłuższym wentylem. Dzięki Panowie . Przedłużki mam.
Średnia żywotność takiej dętki to było u mnie 3-4 tys. km. Najczęściej pękały mi w bardzo podobnym miejscu, w okolicy klejenia wentyla
Widzę, że jesteś z Kielc. Jak to się zachowuje na naszych lokalnych górkach (św.Krzyż, etc) przy zjazdach? Nie miałeś jakichś awarii? Naczytałem się chyba jakichś głupot na temat wystrzałów latexu na zjazdach
Ja się z latexu wycofałem i przesiadłem na tubeless.
Długo jeździsz na tubelessach? Zadowolony jesteś? Ja robiłem dwa podejścia i niestety ale się poddałem. Może kiedyś jeszcze wrócę w myśl zasady "Do trzech razy sztuka"