Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11699 odpowiedzi w tym temacie

#2101 xmartin

xmartin
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 25 październik 2014 - 21:49

Witam

Mam taki problemik z funkcją wyścigi.

Wszystkie trasy planuję w BaseCamp.
Zrobiłem export trasy z BaseCamp do gpx i wczytałem do GPSIES potem wyeksportowałem do tcx.
Tcx wczytałem do edge 500 bezpośrednio do folderu new files.
Garmin wczytał traskę.
W opcji mapa pokazuje ją w całości.
Jak uruchomię wyścig i podaję tą trasę to:
Garmin wyswietla ją kiedy chce, czyli raz  ją pokazuję a raz nie.

Czy mieliście taki problem i rozwiązaliście go?
Byłbym wdzieczny za propozycje wyjścia z problemu,

Dzięki
Pozdrawiam



#2102 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 27 październik 2014 - 14:11

Popatrzyłem na ceny E510/E800/E810/E1000 i tak się zastanawiam... Z linków podanych na poprzedniej stronie - zwłaszcza trekkinn.com - wynika, że:

 

raz: mamy stosunkowo korzystne ceny na E810 (patrz niżej), choć ceny na ogół oscylują nawet w pobliżu 400 euro za goły egzemplarz!

dwa: zakup E510 w stosunku do E810 jest mało opłacalny (biorąc pod uwagę stosunek ceny do możliwości), różnica ceny to 136 zł mniej w stosunku do e800 i 265 zł w stosunku do E810 (a pomiędzy 800 i 810 różnica w cenie to niecałe 130 zł). W garmin24 różnica pomiędzy e510, a e810 jest nieco mniejsza, bo 185 zł, no ale tam e510 kosztuje o 120 zł więcej niż w trekkinn.com - jest to sklep hiszpański, stosują VAT o stawce 21% (wyjątek sprzedaż do Szwecji i Danii: 25%) dzięki temu parę zł na vacie się oszczędza, jeśli chodzi o koszty transportu - 33.13 Pln (kurier GLS, ale na drugi dzień się towaru nie dostanie), gwarancji pewno tyle, co garmin daje na Europę, czyli 2 lata. Garmin24 dodaje do tego jeszcze rok swojej gwarancji, co jest dużym plusem.

Różnica w cenie pomiędzy e810 kupionym w Garmin24, a trekkinn.com to tylko 39,92 zł, a uwzględniając prawdopodobnie niższe koszty wysyłki i dłuższą gwarancję (oraz krótszy czas realizacji) sprawia, że korzystniejszą zdaje się być oferta Garmin24.

W przypadku e510 różnica w cenie jest większa: 121,96 zł no i tu może warto się zastanowić, gdzie kupić.

 

Z kolei zakup e1000 to już nieco większy wydatek, najtaniej wychodzi na trekkinn.com:  Edge 1000 Black 1769.94 pln, Garmin24 sprzedaje za 2090 zł, co daje już niebagatelną różnicę w cenie 320,06 zł, nawet uwzględniając większe koszty transportu i tylko gwarancję producenta, to oferta hiszpańska wygrywa.
 

Inna sprawą jest opłacalność i sens zakupu tysiączki. Teoretycznie kto bogatemu zabroni, nie? No ale jako że do tej grupy nie bardzo się zaliczam (niestety...), a nawet gdyby, to zastanawiałem się, czy warto wydać dodatkowo tych parę stów jako różnicę w cenie pomiędzy 810, a 1000. Szczerze mówiąc najbardziej przydatną funkcją byłby transfer przez WiFi - bez łączenia kabli, transferu BT itp. Reszta mniej istotna tym bardziej, że widząc planowane zmiany w oprogramowaniu e810 to niewiele będą się różnić. Na dodatek w E810 są profile rowerów...

 

No dobrze - aktualna wersja BETA dla e810 to 3.24 i zmiany które wprowadza są dość atrakcyjne, choć oprogramowanie działa jeszcze niestabilne (zgodnie z informacją z forum garmina):

 

Changes made from version 3.23 to 3.24:

  • Fixed uploads over Garmin Connect Mobile. Phone pairing information has been reset and will need to be setup again. (jak widać od razu pierwsza poprawka działania)

Changes made from version 3.20 to 3.23:

  • New feature! Added Segment support.
  • To use segments, go to connect.garmin.com to find or create segments. Then, connect the device to your computer via USB cable and send the segments to your device. Once your segments have been downloaded to the device, disconnect from your computer. Then press the folder icon > Segments to access the list of segments on your device. After sending segments to your device, simply go ride through them to test the on device experience!
  • New feature! Added Edge Remote sensor support.
  • New feature! Added Shimano Di2 sensor support.
  • Improvements to the elevation profile to fit the data to the graph and display upcoming elevation while riding a course or segment.
  • Added a stop button on the map page. This button is used to stop a currently running course or segment and is only displayed if one of those features is in use.
  • Added turn guidance and off course warnings settings for courses. These can be accessed through the menu button in the bottom right corner of the course list page. (Folder icon > Courses > Menu Button)

Powtórzę - to BETA, a więc jeśli ktoś chce przetestować to OK, ale trzeba pamiętać, że może (i pewno będzie) płatać figle.

Ale dla chcących wypróbować: Garmin Edge 810 firmware 3.24v BETA

Zawiera również firmware 3.2 - w razie nagłego przypływu chęci powrotu do poprzedniej wersji firmware (albo wkurzenia się na działanie lub jego brak).

 

Tak więc wreszcie posiadacze e810 będą mogli cieszyć się segmentami (choć ich tworzenie jest dość upierdliwe i póki co nie ma łatwego sposobu na przeniesienie segmentów Stravy), dochodzi obsługa pilota z e1000, wizualizacja przełożeń Di2 (z dodatkowym nadajnikiem - konieczny zakup), poprawkami profilu i wyświetlanie czekających nas % wzniesienia na danym kursie/segmencie, dodanie przycisku STOP na stronie mapy (tylko wyświetlony, gdy użyty jest kurs lub segment), dodane komunikaty skrętów (turn by turn - ale ponoć jeszcze kiepsko to działa, jednak jak wynika z komentarzy na forum garmina jest poprawa w porównaniu do poprzedniego działania) i ustawienia ostrzeżeń zjazdu z kursu.

 

Pewno podobne zmiany będą dostępne (już są?) dla e510 - oczywiście bez funkcji mapowych, czyli praktycznie wprowadzenie segmentów, wsparcia dla Di2 i (prawdopodobnie) poprawek profilu trasy.

 

 

Wracając do segmentów i ich przeniesienia ze Stravy - o ile przeniesienie do connect jest (póki co) mało możliwe, to ręczne pobranie segmentów ze Stravy jest możliwe za pomocą narzędzia VPU (Garmin Virtual Partner with Strava riders) - umożliwia pobranie kursu z początkiem i końcem segmentu (wraz z prędkością itp.), no i teraz warto wypróbować, czy da się umieścić ten kurs w folderze segmentów e1000/e810 (z w/w firmware) i czy będą poprawnie działać, czy tez trzeba coś jeszcze z nimi robić?

Wg informacji z forum garmina segmenty w odróżnieniu od segmentów Stravy online (wymaga konta premium) mają wadę (póki co w w/w oprogramowaniu), wystarczy zjechać z kursu i zaraz segment ulega wyłączeniu. Nie ma możliwości ustawienia tolerancji bocznej - widocznie algorytm jest tak durnowato ustawiony, że wyjazd poza kurs oznacza koniec segmentu - obojętnie, czy jest to wyjazd poza punkt końcowy, czy też wyjazd w bok. Tak więc warto zadbać o dobrą jakość śladu do stworzenia segmentu, byle jaki ślad (np. z komórki importowany ze Stravy) może popsuć sporo nerwów...

 

Zastanawiam się teraz nad nabyciem 810...

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2103 krzychoo

krzychoo
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 28 październik 2014 - 08:33

o właśnie rowery, więcej niż 1, podpowiedz mi jeśli wiesz. Przyciskiem mode zmieniamy rodzaj sportu: bieg, bike1,bike2,bike3, inny. Chciałbym ustawić sobie inne ekrany dla bike 1 (np.mtb) i inne dla bike2 (szosa). Dla bike1 (mtb) chciałbym np. 2 ekrany 3 polowe z auto przewijaniem, a dla bike2 (szosa) np. 2 ekrany 4 polowe z trochę innymi danymi niż dla bike1 i też z auto przewijaniem. Zauważyłem, że zmieniając ekrany dla bike1 zmienia się w bike2 na to samo, no i oczywiście zmieniając bike2 zmienia się równocześnie bike1. Pewnie tak samo będzie dla bike3. Dopiero jak wybrałem rodzaj sportu "inny" to ustawiłem tam to co chciałem dla szosy bez ingerencjo we wcześniej ustawione ekrany dla bike1.

 

Czy tak ma być, że są jedne ustawienia ekranu generalnie dla bike czy ja robię coś nie tak ? Jakoś w tej skróconej instrukcji nie znalazłem rozwiązania.

 

przepraszam, ze cytuję sam siebie ale nie chcę aby pytanie "umarło" a zależy mi rozwiązaniu "problemu". Może ktoś wiec czy w ogóle można  i jak ewentualnie ustawić te ekrany ?

 

dzięki z góry



#2104 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 październik 2014 - 11:13

e500 i pewno 310xt (bo nie wiadomo o który model się pytasz?) nie ma możliwości zdefiniowania oddzielnej konfiguracji ekranów dla każdego roweru (i profilu roweru) oddzielnie. Takie rzeczy to tylko w 510/810 ;-).

 

Ewentualnie, jeśli nie potrzebujesz wszystkich ekranów, to można zdefiniować połowę ekranów dla 1 roweru, drugą dla drugiego (lub część do użytku wspólnego). W tym przypadku po prostu włączysz te ekrany, które są Ci w danej chwili potrzebne, a inne wyłączysz.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2105 krzychoo

krzychoo
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 28 październik 2014 - 12:50

pytałem o 310xt :)

 

dzięki za odpowiedź, z tym definiowaniem i włączaniem ekranów wg potrzeb to jest jakieś wyjście.

 

Myślę jednak, ze korzystanie z trybu "inny" dla jednego z rowerów będzie wygodniejsze, będę musiał jedynie w garmin connect po zgraniu treningu zmienić typ aktywnosci z "inny" na jakiś tam bike, no ale nie wiem jak będzie z kadencją. Nie pamiętam teraz czy w tym trybie "inny" jest współpraca z czujnikiem prędkości/kadencji ?



#2106 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 październik 2014 - 13:35

No i czy będzie prędkość czy tempo? Bo jednak różnica jest w km/h czy czas/km, prawda?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2107 krzychoo

krzychoo
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 28 październik 2014 - 14:15

no tak, oczywiście, trzeba to sprawdzić. Domyślnie jest ikonka narciarza przy trybie "inny" to może będzie jednak prędkość.

 

ale zaraz, pole danych na wyświetlaczu wybiorę sobie przecież "prędkość" a nie "tempo" a w garmin connect w statystykach jest przełącznik tempo/prędkość zdaje się



#2108 xmartin

xmartin
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 01 listopad 2014 - 11:51

Witam

Mam taki problemik z funkcją wyścigi.

Wszystkie trasy planuję w BaseCamp.
Zrobiłem export trasy z BaseCamp do gpx i wczytałem do GPSIES potem wyeksportowałem do tcx.
Tcx wczytałem do edge 500 bezpośrednio do folderu new files.
Garmin wczytał traskę.
W opcji mapa pokazuje ją w całości.
Jak uruchomię wyścig i podaję tą trasę to:
Garmin wyswietla ją kiedy chce, czyli raz  ją pokazuję a raz nie.

Czy mieliście taki problem i rozwiązaliście go?
Byłbym wdzieczny za propozycje wyjścia z problemu,

Dzięki
Pozdrawiam

 

Witam ponownie

 

Przypomnę się nieśmiało z moim problemem.

Chyba, że to tylko ja tak mam albo nikt nie korzysta.

 

Dodam jeszcze, że jak do trasy dodam punkty, to te punkty pokazuje a trasy nie.

 

Pozdrawiam



#2109 Gosc_Zeb_*

Gosc_Zeb_*
  • Gość

Napisano 02 listopad 2014 - 11:44

Raczej mało ludzi ma taki problem, pewnie dlatego że nie robią tak skomplikowanych kombinacji: najpierw BaseCamp, potem gpx, później GPIES, tcx i dopiero Edge 500 - od samego czytania tych kroków aż się spociłem. Mam Edge 500, trasę układam na stronie bikeroutetoaster.com i stamtąd wysyłam bezpośrednio do podłączonego Edge 500. I wszystko działa, profil wysokościowy jest uwidoczniony, trasa nie znika.



#2110 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 listopad 2014 - 12:05

Dlaczego korzystasz z BaseCamp i po co dalej wrzucasz to do GPSies? Może dasz radę go czymś zastąpić i na tym etapie rozwiązać problem jakimś bardziej eleganckim rozwiązaniem?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2111 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 02 listopad 2014 - 13:15

Trasę robię na gpsies, nawet z własnymi punktami, eksportuję dwoma klikami do TCX, wrzucam do Edka i wszystko działa, nic nie znika. Nadmierne kombinacje są potrzebne kiedy trzeba babce rentę gwizdnąć, ale przy tworzeniu tras do 500 jest to zbędne.

Trzepak 

"MAMIL"


#2112 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 listopad 2014 - 14:20

Podchodziłem parę razy do BaseCamp i uważam to za dziadostwo z piekła rodem. Interfejs i sposób użytkowania jak z Windows 3.11.

Gpsies też taki sobie, beznadziejnie liczy profile wysokościowe, bikemap beznadziejnie wolny, wyznaczanie trasy na Garmin Connect nie ma pewnych podstawowych opcji dostępnych w innych programach. Zuzamen do kupy podobnie jak Zeb korzystam wyłącznie z bikeroutetoaster. Jest jeszcze jedna strona którą próbuję: http://www.outdooractive.com/en/ ale ich świetna mapa dotyczy tylko krajów alpejskich. Parę rzeczy jest tam fajnych ale na razie mam mieszane uczucia.



#2113 xmartin

xmartin
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 02 listopad 2014 - 21:27

Dzięki Panowie

 

Chyba dotarłem do problemu.

Mam fatalną dokładność 8-9 metrów.

Jak dojdzie do 7 to pokazuje trasę.

 

Czy sprawdzanie jaką Macie dokładność GPS - bo chyba 8-9 metrów to bardzo kiepsko?

 

Pozdrawiam



#2114 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 listopad 2014 - 17:12

Pojawiła się nowa beta oprogramowania dla Edge 810, dla chcących wypróbować: Garmin Edge 810 firmware 3.28v BETA

Change History Changes made from version 3.24 to 3.28:

  • Several changes to the elevation profile to improve zooming and scrolling. (zmiany w profilu elewacji w celu poprawy skalowania i przewijania)
  • Fixed a shutdown when using 'Back to Start.' (naprawiono wyłączanie podczas użycia 'powrót do startu')
  • Fixed several issues with editing Shimano Di2 gear setup. (naprawiono kilka problemów występujących podczas edycji ustawień Shimano Di2)
  • Added options menus to the Course, Segment, and Workout lists. (dodano opcje menu do kursów segmentu i treningów)
  • Added file searching for Courses, Segments, and Workouts. (dodano wyszukiwanie do kursów, segmentów i treningów)
  • Fixed pairing issues with Shimano Di2 shifters. (naprawiono problemy występujące podczas parowania manetek Di2)
  • Added Time Ahead/Behind and Distance Ahead/Behind as configurable data fields on all timer loop pages. (dodano czas przed/za i dystans przed/za jako konfigurowalne pola danych na wszystkich stronach stopera)
  • Added the ability to edit segment map data fields. (dodano możliwość edycji pól danych mapy segmentów)

Jak widać poprawki zdecydowanie pozytywne, zwłaszcza cieszy mnie wyszukiwarka i pola danych partnera wirtualnego dotychczas dostępne tylko i wyłącznie na ekranie VP, co było trochę upierdliwe, bo zdecydowanie lepiej mieć tego typu dane na ekranie podstawowym, obrazek jadących kolarzy mi jest mało potrzebny.

 

Jako, że właśnie dostałem e810 wgrywam nowe oprogramowanie do testów. Ponownie przypominam, że jest to wersja nie do końca ukończona i przeznaczona właśnie do testów, w celu szukania ewentualnych problemów przed wypuszczeniem wersji dla każdego.

 

Instalacja: rozpakować, umieścić plik GUPDATE.gcd w folderze \Garmin pamięci wewnętrznej.

W paczce jest jeszcze wersja 3.20 - na wszelki wypadek. Przywrócenie starej wersji: zmiana nazwy na w/w i umieszczenie w \Garmin.

 

Uwaga, ważne: w paczce jest GUPDATE.GCD, a ma być GUPDATE.gcd - rozszerzenie z małych liter! Jak jest z dużych to aktualizacja jest nie widoczna dla urządzenia ;-/


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2115 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 listopad 2014 - 17:14

Dzięki Panowie

 

Chyba dotarłem do problemu.

Mam fatalną dokładność 8-9 metrów.

Jak dojdzie do 7 to pokazuje trasę.

 

Czy sprawdzanie jaką Macie dokładność GPS - bo chyba 8-9 metrów to bardzo kiepsko?

 

Pozdrawiam

 

Żadna fatalna dokładność. Po wyłączeniu w 2000 roku przez amerykanów mechanizmu SA (Selective Availability) zakłócającego efemerydę satelity i poprawki zegarów atomowych, dokładność określania pozycji dla zwykłych użytkowników wzrosła do około 4-12 metrów (poprzednio błąd oscylował nawet do 100m), co nie oznacza, że punkt wyznaczony wg gps będzie zawsze 4  - 12m poza punktem realnym. Może być w środku, ale może równie dobrze być i kilka metrów obok.

GPS-Genauigkeit_yx-Abweichung.gif

 

W pionie jest ok. 3 razy gorsza, dlatego na ogół stosuje się wysokościomierze barometryczne.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2116 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 08 listopad 2014 - 22:50

Pierwszy test e810 i nowego firmware za mną. Problemów póki co brak, e810 działa też dobrze, zżera prąd oczywiście szybciej od e500: na 1:30h poszło 20% (podświetlanie na ok. 75% czy jakoś tak - bez 2 ostatnich kresek), tak więc źle nie jest, bo w teorii powinno przy takiej energochłonności prądu wystarczyć na 7 - 8h, co zresztą jest typowym czasem działania e810, no chyba, że jeździ się bez podświetlania. Ciągle zastanawiam się dlaczego w e510 dodano obsługę ruskich satelitów nawigacyjnych, a w e810 nie. Czyżby pozostawiono większość bebechów e800 dodając obsługę BT i zmieniając oprogramowanie systemowe? Z drugiej strony dodatkowy odbiornik GLONASS to dodatkowy pożeracz energii, no to może i dobrze, że go nie wrzucili, może to też jest przyczyną, że w e100 chyba również glonass nie jest obsługiwany (z instrukcji nie wynika, żeby był).

 

Przeniosłem kilka segmentów (ważniejszych) w mojej okolicy, próbowałem za pomocą wrzucania śladów z kursów pobieranych ze Stravy, ale to zabawa dość męcząca (pobrać kurs, kursu jako takiego do gc nie da się importować, trzeba zamieniać na ślad, a w końcu jak segment jest za krótki, to nie można z tego śladu utworzyć segmentu w gc). Łatwiej i szybciej - no i dość pewnie można utworzyć segment na podstawie porównania mapy satelitarnej w Stravie i GC, różnice mogą być w granicach metrów, no chyba, że segment zaczyna się w szczerym polu, gdzie nie można żadnego punktu orientacyjnego zlokalizować (typu drzewo, dom itp.). No to wtedy pechozol ;-). No i jeszcze jedno - segment GC można robić na śladzie, którym się choć raz przejechało, bo ot tak, z mapki to raczej się nie da.

Jak będzie z obsługą segmentów w e810 tego nie wiem, bo w odróżnieniu od e1000 brak w menu "Dokąd" segmentów (z mapy). Wejście z "foldera" na ekranie głównym i owszem, zapewnia dostęp do menu "Segmenty", ale to jest wyraźna niedoróbka oprogramowania (czyli brak segmentów w wyszukiwarce mapy. No chyba, że faktycznie jest tak, jak to wygląda z informacji podanej przy pierwszej becie 3.23:

"After sending segments to your device, simply go ride through them to test the on device experience!"

Czyli wystarczy mieć segment w folderze segmentów i będzie on uwzględniony w czasie jazdy. Trochę mnie instrukcja obsługi od e1000 wprowadza w błąd, bo tam jak byk jest wyraźnie napisane, że trzeba segment wczytać, żeby był uwzględniony w jeździe. No chyba, że instrukcja nieaktualna i również tam wprowadzono ten sposób obsługi segmentów, co wydaje się logiczne i sensowne - wystarczy mieć dane segmenty w pamięci urządzenia i nie bawić się w ich wczytywanie, bo i po co. Jeśli chce się dany segment zignorować, to przy wyświetleniu na mapie segmentu będzie przycisk stopu (również dla kursów został wprowadzony) i wystarczy go przycisnąć, a segment zostanie zakończony. Albo też można sobie spokojniutko przejechać przez dany segment nie przejmując się czasem przejazdu ;-).

 

Segmentów do e810 nie wrzuciłem, bo w domu kompa z Win nie mam, a póki co można je przenieść do edge tylko przez express'a. Mobilna aplikacja tej możliwości nie ma, choć "w nowej wersji" ma się pojawić transfer segmentów do urządzeń treningowych. Ale kiedy to będzie, tego nie wiem.

 

Jako (były?) użytkownik e500 mogę pochwalić e810 za większy wyświetlacz (choć rozdzielczość jest kiepściutka jak dla osoby przyzwyczajonej do HD w 4,3", czy Retiny w niecałych 10" i tekst małych literek/cyferek jest dość marny) - z uwagi na starzejący się wzrok, mniejsze cyferki e500 (przy 8 polach wyświetlanych) dość trudno się odczytywały "na pierwszy rzut oka" musiałem zerkać pod okularami (krótkowidz). W przypadku e810 pól mam 10, a i tak cyferki są większe i dość wyraźnie widzę tak przez okulary, jak i pod nimi. Na dodatek na tych 10 polach praktycznie mam wszystko, co jest mi potrzebne. Zmiana ekranów paluchem (w rękawicach i bez) lepsza niż wciskanie przycisku e500, profile aktywności i rowerów są doskonałe, wreszcie bez kombinacji mogę ustawić ekrany dla treningu szosowego, jazdy turystycznej, kręcenia na trenażerze (a gdybym się ścigał, to do wyścigu), a do roweru terenowego inny zestaw ekranów. To jest na prawdę dobre rozwiązanie.

 

Akwizycja sygnałów gps jest znacznie szybsza, niż w e500. Plusem jest brak konieczności ustawiania punktów wysokości (choć taka możliwość istnieje), aczkolwiek dokładność pionowa gps do najlepszych nie należy i jeśli zna się wysokość startową, to chyba lepiej ją skorygować.

 

Wiem, że użytkownicy e810(e510) to wiedzą, ale chodzi mi o przedstawienie punktu widzenia kogoś, kto wahał się czy zmienić e500 na nowszy model.

 

Transfer danych przez komórkę i BT działa dobrze, jednak apka connect jest ciągle zbyt niedopracowana i na komórce nie mam np. możliwości edycji (np. tytuł itp.), na tablecie jest. Nie ma paru potrzebnych dla mnie funkcji, choć są zapowiadane, że "w nowej wersji" będą.

 

Z map na razie najbardziej mi podchodzą OSM für Garmin - osm ze swoją (coraz lepszą!) dokładnością, ale zdecydowanie lepsza szata graficzna (typ), o wiele czytelniejsze na e810, niż standardowe osm lub lite. Polecam przetestowanie, warto. Jednak UMP dla szosy również jest lepsze - nie prowadzi na manowce, klasyfikacja dróg jest poprawna, w osm często drogi polne/leśne/burkowe są klasyfikowane jako pełnoprawne drogi!

Jednak osm ma obecnie sporo dróg leśnych (przynajmniej w mojej okolicy), zwłaszcza tych "szlakowych", co ma znaczenie dla rowerzystów "terenowych". UMP jest lżejsza, czyli nieco szybciej pracuje, ale na e810 tego się aż tak nie odczuwa w odróżnieniu od eTrexów itp. Zdziwiłem się, że e810 obsługuje tylko "stary" sposób zarządzania mapami, czyli możliwy tylko jeden plik zestawu map gmapsupp.img (jedna lub więcej map w środku tego pliku), nuvi, które mam od jakiś 2 lat, nowsze eTrexy itp. obsługują już każdą mapę w osobnym pliku i z dowolną nazwą np. mojamapa.img, mapaswiata.img, mapawiochy.img, mojeranczo.img - wszystkie te mapy będą widoczne w nowszych garminach, w e810 niestety nie i tu trzeba łączyć zestawy map w jeden plik gmapsupp.img. Inna sprawa, że w/w mapa jest na tyle dobra, że nie bardzo jest taka konieczność, no chyba, że ktoś faktycznie potrzebuje różnych zestawów map...

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2117 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 listopad 2014 - 11:34

Beta dla 510, zmiany podobne jak dla 810.

Changes made from version 3.24 to 3.28:

  • Several changes to the elevation profile to improve zooming and scrolling.
  • Fixed a shutdown when using 'Back to Start.'
  • Fixed several issues with editing Shimano Di2 gear setup.
  • Added options menus to the Course, Segment, and Workout lists.
  • Added file searching for Courses, Segments, and Workouts.
  • Fixed pairing issues with Shimano Di2 shifters.
  • Added Time Ahead/Behind and Distance Ahead/Behind as configurable data fields on all timer loop pages.
  • Added the ability to edit segment map data fields.
  • Improved activity track drawing for long rides.

Download (8.05 MB)

Oczywiście należy mieć na uwadze, że ciągle jest to beta i wszelkie uwagi dotyczące błędów działania segmentów, edge remote (pilot) lub Di2 (inne uwagi pewno zignorują?) należy opisać w formularzu (w paczce) i wysłać na adres: [email protected].

 

No i jeszcze jedno, wrócić do 3.2 oczywiście się da (jest też w paczce), ale wiąże się to z utratą ustawień i przywróceniem domyślnych (dane użytkownika typu aktywności itd. będą oczywiście zachowane), tak więc radzę zrobić kopię ustawień.

=========================================================

 

 

SEGMENTY - BEZPOŚREDNI IMPORT ZE STRAVY, KONWERSJA I EKSPORT DO SEGMENTÓW GARMINA:

Wracając do segmentów - istnieje już całkiem fajne narzędzie do pobrania segmentów ze Stravy i zapisnia ich jako (segmenty) fit.

Dostęp: http://gniza.org/segments/fancy.html - można połączyć się ze swoim kontem stravy, choć jest to niekonieczne - jednak jeśli chce się mieć dostęp do "personal efforts" (czyli własnych przejazdów przez segment), to warto połączenie zrobić.

 

Radzę przeczytać "Getting started" - wszystko jest ładnie wyjaśnione.

Wyszukiwarka działa, segmenty oczywiście wpisuje się w formacie standardowym, czyli np.: http://www.strava.com/segments/6940880

Po konfiguracji (opis w Getting started) kliknąć Export as FIT-File i chwilę (dłuższą lub krótszą w zależności od długości segmentu) poczekać, a następnie pobrać plik fit z segmentem, umieścić w folderze Garmin/NewFiles. Ponoć działa również bezpośrednie wrzucenie do folderu Segments, ale autor w/w narzędzia nie poleca tego.

 

Później przejść przez ikonę foldera, segmenty i skonfigurować dany segment:

edge-types.png

 

w zależności od tego, czy chce się ścigać z liderem segmentu, liderem połączeń, swoim najlepszym czasem, liderem grupy czy też kimś zakwalifikowanym do prześcignięcia (dowolny z listy).

Dlatego trzeba pamiętać o przypisaniu odpowiednich "konkurentów" w Assigned Times przed eksportem!

W przypadku zmian liderów segmentu warto ponowić eksport danych.

 

Dalej: segmenty można włączać/wyłączać indywidualnie, nie ma możliwości przełącznika dla wszystkich hurtem. już jest możliwość włączania hurtowego: tak za pomocą "Enable All", "Disable All", jak również poprzez "Edit Multiple" - w tym przypadku jest możliwość włączenia/wyłączenia przełącznikiem każdego segmentu z listy. Segment nawet po wyłączeniu i tak jest na mapie widoczny niewidoczny (nie dotyczy e510 - wiadomo z jakiego powodu), jeśli jest włączony to zawsze będzie uruchamiany w trakcie jazdy. Nie wiem jak będzie to wyglądać w przypadku pokrywających się segmentów, trzeba to sprawdzić, aczkolwiek radziłbym wcześniej zapisać trening ;-). W przypadku pokrywających się segmentów, zawsze będzie wykonywany pierwszy segment. Czyli jeśli w jest jeden segment, a w środku (no dobra: już po jego rozpoczęciu) niego zaczyna się kolejny segment (i kolejny...) to jeśli pierwszy segment jest w trakcie wyliczenia, reszta segmentów jest ignorowana. Dopiero po zakończeniu aktywnego segmentu będzie możliwość uaktywnienia kolejnego. Oczywiście można pominąć włączenie pierwszego segmentu, naciskając X w czerwonym kółku, wtedy będzie uaktywniony kolejny segment na trasie.

 

 Zielona linia segmentu na mapie wraz z zieloną kropką startu i czerwonym kwadracikiem stopu jest widoczna na mapie cały czas, nie ma znaczenia wielkość powiększenia obszaru mapy. Tak więc tu akurat można wskazać niedopracowanie - nawet przy widoku Europy obszar z segmentami jest zajęty przez kropki/kwadraciki (linii nie widać, bo za małe).

 

Informacja o zbliżaniu do segmentu pojawia się na 200 ok. 170 m przed początkiem segmentu. Po uruchomieniu przejazdu segmentem domyślnie jest widoczna mapa z dwoma polami: odległość do końca segmentu i czas przed (albo za) liderem/czy czymkolwiek co się ustawiło w preferencjach segmentu. Wcześniej to było na stałe ustawione, jednak teraz można te dwa pola (więcej pól nie ma, a szkoda!) przedefiniować wg własnych potrzeb, np. lubię wiedzieć jaką generuję moc, żeby utrzymać (lub nawet trochę zwiększyć - jak się da... albo żeby się nie zarżnąć...) CP dla przewidywanego czasu przejazdu. Dobrze byłoby gdyby była możliwość wstawienia pola średniej prędkości segmentu (jest? chyba nie?).

 

Co więcej, w/w pola (czyli: odległość do końca i czas przed(za)) są możliwe obecnie do ustawienia na dowolnym ekranie, nie tylko na ekranie mapy segmentów. I to jest dobre, bo o ile w przypadku popierdółkowych segmentów może i mapa i dwa pola wystarczą, o tyle w przypadku dłuższych podjazdów chciałoby się mieć wgląd również w inne dane (tętno, moc, nachylenie itd.).

 

Widzę jeden minus z bezpośredniego importu segmentów stravy - czasami pierwotne ścieżki gps są beznadziejnej jakości, te zarejestrowane garminem na ogół są bez porównania lepsze. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na wyrzucanie z segmentu. Trzeba sprawdzić.

 

No to jak widać sprawa segmentów Stravy na garminach edge 1000/810/510 została prawie rozwiązana.

Prawie, bo nie wiem jeszcze, czy segmenty w ten sposób zaimportowane będą zsynchronizowane z segmentami w serwisie connect. - NIE, NIE SYNCHRONIZUJĄ SIĘ, zresztą podobnie jak treningi czy kursy tworzone w edge. Żeby synchronizować, trzeba w/w tworzyć w connect i to trochę głupie jest...

=========================================================================

 

Ok, przetestowane, na ogół pozytywnie. Przejechałem ponad 40 km objeżdżając okoliczne segmenty (no, parę ich było, a co tam...). Żeby nie było, że twardziel i po ciemku jeździ, poszedłem na łatwiznę i objeździłem je samochodem ;-). Ale żeby nie było, że zgarnąłem wszystkie KOM'y w okolicy, to uczciwie nie zsynchronizowałem zapisu, tylko grzecznie go usunąłem.

 

Może zacznę od minusów. Nie warto uaktywniać wszystkich segmentów, zwłaszcza gdy jest ich bardzo dużo. Czym więcej, tym bardziej mapa zamula się, dodałem prawie 50 sztuk i czas reakcji ekranu tak na oko wydłużył się 2x przy przepychaniu na bok. Być może w nawigacji tego by nie było, ale przy przeglądaniu mapy to się odczuwa. Przy włączonych kilku segmentach też jest znośnie, dopiero przesada będzie problemem. Poza tym czym więcej tym bardziej upaćkana mapa kropkami/kwadracikami i zielonymi liniami (nie można ustawić skali, kiedy będą pokazywane, a kiedy nie - jak np. w przeglądaniu segmentów w Stravie).

 

Drugi minus, to po którymś tam segmencie z kolei (po ok. godzinie), segment został zakończony, a e810... po prostu się wyłączył. Po włączeniu grzecznie zapytał się, czy chcę zachować zapis, tak więc dane nie zginęły, ale kontynuowałem zapis. Czyli jednak może się jeszcze wyłożyć na wprowadzanych opcjach i na to trzeba mieć baczenie, żeby nagle nie zostać bez rejestracji danych. Przy podświetlanym ekranie można to szybko zauważyć, gorzej, jak ktoś ma ekran wygaszany.

 

Kolejny minus - mam nadzieję, że przejściowy - brak lokalizacji polskiej obsługi segmentów. Np. zamiast Start! jest GO! opisy też po angielsku np. zamiast Segmenty to Segments, w opcjach segmentów też tylko angielszczyzna (nie przełączałem na niemiecki itp.) czyli Segment Options: Search, Enable All Disable All, Edit Multiple. Oczywiście pozostałe manipulacje segmentem również po angielsku: Map, Elevation, Leaderboard, Enable i tak dalej...

 

Ok, przejdźmy do plusów.

Obawiałem się, że ślady marnej jakości segmentów z komórek wyglądające jak ślady pijanego traktorzysty po beczce samogonu mogą sprawiać problemy. Nie sprawiają. Specjalnie pojechałem do takiego wężykiem zapisanego i najmniejszych problemów nie było. Odbiór sygnałów gps był nienaganny, pomimo rosnących drzew. Być może w środku gęstego lasu byłoby gorzej, ale na wszystkich przejechanych segmentach żaden problem typu zjechałeś z segmentu nie wystąpił!

 

No właśnie - sygnalizowane przez niektórych na forum garmina problemy ze zjechaniem z segmentu i zakończeniem jazdy nim nie wystąpiły, co więcej próbowałem sprawdzić o ile trzeba się oddalić od trasy, żeby wystąpiły.

Są dwa przypadki: pierwszy podczas zbliżania się do segmentu, e810 zaczyna sygnalizować zbliżanie się nie jak wcześniej pisałem z 200m (być może tak było na początku przy wprowadzeniu przez garmina pierwszych wersji oprogramowania), a z 167 m - specjalnie jechałem z różnymi prędkościami i informacja nie wyskoczyła wcześniej, chyba nawet nie na 170m. 165 i owszem, przy szybszej jeździe. No i teraz tak: jeśli zbliżam się do punktu startowego segmentu, to egde odlicza w tył, ale jeśli przejadę obok punktu i do niego nie dojadę (bo np. punkt startowy jest z boku i tam trzeba skręcić, albo ja skręciłem w bok omijając punkt startowy) to dalej odlicza, ale teraz dodając metry. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba nie dochodzi w tym odliczaniu do 170m, ale ponad 100 to na pewno.

Więcej - jeśli po ominięciu zbliżam się do punktu kolejnego segmentu, to edge szybko przełączy się na odliczanie do następnego segmentu. I to jest dobre.

Drugi przypadek - zjazd z aktualnego segmentu w bok - na dobrą sprawę trzeba przesunąć się minimum o szerokość jezdni, albo nawet i dwóch, żeby nastąpiła utrata prowadzenia po segmencie. Widocznie programiści przyjęli założenie, że dokładność gps powinna być w granicach 10m i prawdopodobnie co najmniej taka odchyłka od współrzędnych segmentu nie powinna spowodować zakończenia segmentu.

Czyli kolejny plus.

 

Samo wjechanie w segment (i tuż przed): pokazuje się mapka z segmentem, później mamy na górze pole z czasem i opisem czyj to czas - np. mój najlepszy, lidera segmentu i tak dalej, pod spodem dwa definiowane pola, czyli domyślnie odległość do końca segmentu i czas przed (liderem) lub strata (to akurat po polsku - pewno z kursów wzięte). Jak już wspominałem pola te można już umieścić w dowolnym miejscu dowolnego ekranu i nie trzeba gapić się tylko na mapę - no właśnie, nie sprawdziłem, czy jak wyłączę mapę, to segmenty będą również obsługiwane? Te dwa pola mogą być definiowane już przez użytkownika - i dobrze, bo o ile odległość do końca jest OK, to czas przed/za może już nie do końca, ja tam jestem techniczny i krzywą CP pamiętam na pamięć, czyli wiem z jaką mocą mogę jechać, żeby np. 8 minutowy podjazd w optymalnym czasie zaliczyć. Jazda w trupa na początku, a później z wywalonym językiem nie wchodzi w rachubę - a np. taką taktykę mógł przyjąć lider segmentu ;-).

 

Domyślne ustawienia pól segmentów u mnie nie zdają egzaminu. Odległość do końca w przypadku pomiaru mocy nie do końca się sprawdza, znacznie lepiej użyć czasu do końca. A czas przed/za może działać dopingująco, ale również wręcz przeciwnie - zwłaszcza jeśli ustawi się czas lidera segmentu z wyśrubowanym czasem przejazdu. W przypadku ustawienia czasu do końca najwyżej będziemy mieli informację, że czas lidera właśnie minął, ale nie ma takiej presji psychicznej jak w przypadku gdy od samego początku jest podawana informacja, że nasz czas, to czas "za" i ciągle się zwiększa. Albo w przypadku gdy ustawiony jest czas, który pokonujemy w 3/4 segmentu, to widząc to podświadomie można odpuścić wysiłek, bo po co się przemęczać, jak i tak rekord pobity ;-). Dlatego sądzę, że niespodzianka jest lepszym rozwiązaniem.

 

Po kilku próbach u mnie najlepiej sprawdzają się pola: u góry czas segmentu (ustawiany z wyborem pomiędzy czasem lidera segmentu, grupy, konkurenta, swoim), dwa definiowane pola to: czas do końca i moc średnia z 3s (ewentualnie z 10, ale mi bardziej pasuje 3s). Informacja o pierwszym czasie jest pomocna w określeniu jak muszę rozplanować wydatek mocy wg krzywej CP, pole "czas do końca" (pole brane z "Kursy") pozwala na bieżąco monitorować ETA (przybliżony czas do końca - ale użycie pola ETA nie działa, trzeba użyć pola "czas do końca") ile jeszcze wg edge zostało czasu do końca. Preferuję czas zamiast odległości do końca, bo wg czasu mogę dość precyzyjnie generować określoną moc, blisko mocy określonej krzywą CP, ewentualnie pod koniec mogę dać z siebie wszystko - o ile jeszcze mam energię w nogach ;-).

 

Żeby nie to jedno wyłączenie, to oprogramowanie już w tym stanie można polecić do użytku każdemu, ale i tak polecam, choć trzeba być ostrożnym i od czasu do czasu zerkać, czy przypadkiem się ustrojstwo nie wyłączyło. A właśnie - wyłączenie. Chodzi o sygnalizowaną możliwość utraty danych (nie tylko problem bety, wcześniejszych też!) w przypadku, gdy ktoś się zatrzymał na dłużej, autopauza się włącza, a po dłuższym czasie wyłącza się z automatu edge. W takim przypadku istnieją przypadki braku zapisu danych rejestrowanych przed wyłączeniem. Dlatego też na wszelki wypadek sugeruję wyłączenie autowyłączenia.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2118 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopad 2014 - 22:18

na mojej 510 już jest beta 3.28

znalazłem jeden błąd :

pojawił się problem z przesyłaniem pogody z iphon5 , nie pomogła funkcja przywracania ustawień fabrycznych , cały czas pokazuje pogodę z godziny 14 , gdy był na 3.20  po odłączeniu telefonu pole pogoda wcześniej było puste , teraz po rozłączeniu z telefonem dalej pokazuje pogodę z godziny 14 kiedy urządzenie pracowało na 3.20 , Prozor zerknij jak u Ciebie to wygląda , jutro test reszty segmenty przesyłanie jazdy itp

ps. a przepraszam teraz zobaczyłem pokazuje mi aktualny czas 15.30 a jest 22.30 jak to zmienić ? , jest 7 godzin różnicy czas z USA nie z Europy ?



#2119 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 listopad 2014 - 22:20

Co za czasy, żeby nawet licznik rowerowy nie mógł po prostu DZIAŁAĆ :roll:


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2120 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 13 listopad 2014 - 06:15

spec - strefę czasową ustawiasz poprawną w ustawieniach 





Dodaj odpowiedź