witam czy ma ktoś z was edge 810 bo nie wyświetla mi pogody i nie wiem czemu
musisz sparować ze smartfonem - android lub ios (programy garmina bezpłatne). Za sprawdzenie pogody odpowiada telefon, zatem trasmisja danych musi być włączona.
Napisano 20 październik 2014 - 10:17
Witam. A co ze zgrywanie śladów ze stravy do urządzenia Edge 500 ? Chodzi mi np o podjazd na jakąś górkę, gdzie na śladzie mam pokazane najlepszy czas i swój jaki mam obecnie i ile metrów zostało mi do końca
Dla e500 segmenty nie są dostępne. W nowszych modelach i owszem, ale i tak trzeba je tworzyć w connect.
Teoretycznie można - o ile "górka" jest przyzwoicie długa, a nie kilka(set) metrów - utworzyć kurs do ścigania z wirtualnym przeciwnikiem i przed rozpoczęciem podjazdu włączyć go. Warunek - udostępnienie śladu przez lidera segmentu lub samodzielne utworzenie np. poprzez bikeroutetoaster.com z dopasowaniem czasu przejazdu do lidera KOM'u.
Ale dla większości segmentów stravy wystarczy po prostu zapamiętać punkty początku i końca odcinka oraz czas przejazdu. Wbrew pozorom to wcale nie jest takie trudne - mapka z widokiem satelitarnym i mniej więcej można określić początek segmentu, a że na ogół krótkie segmenty i tak bierze się z rozpędu, to punkt startowy nie jest aż tak ważny (przy dłuższych - czyli tych "normalnych" branych bez rozpędu też kilkadziesiąt metrów przed czy po nie gra roli), koniec można określić poprzez długość samego segmentu.
Wiedząc to, można utworzyć kurs całej trasy do przejechania w bikeroutetoaster.com z oznaczeniem punktu startowego i końcowego (uwaga: postawienie punktu informacyjnego w danym miejscu oznacza, że e500 poinformuje o tym z opóźnieniem np. 50m, czyli trzeba stawiać punkty wcześniej - szczegóły w innych moich wpisach, poszukaj sobie), jednak czas przejazdu do pokonania należy i tak zapamiętać, albo umieścić w etykiecie punktu startowego. Oczywiście można umieścić dwa punkty informacyjne: pierwszy o przygotowaniu do segmentu, drugi o jego początku wraz z informacją o najlepszym czasie/długości segmentu. Z chwilą jego pojawienia się na ekranie wystarczy włączyć LAP i próbować przejechać odcinek w jak najkrótszym czasie.
Kolejnym sposobem, wymagającym jednak znajomości początku każdego segmentu do przejechania, jest wprowadzenie 'treningów' - czyli przed wyjazdem sporządzasz trening wg schematu:
ważne, żeby pamiętać o wciskaniu lap przed każdym segmentem, żeby się kolejność nie popieprzyła, jeśli zapomni się o wciśnięciu lap przed jakimś segmentem, to należy wcisnąć go w dowolnej chwili przed następnym i po chwili ponownie nacisnąć przycisk, tak aby zrobić "okrążenie"/segment, które i tak nie będzie rozpatrywane, ale żeby kolejny segment miał poprawne parametry długości do przejechania.
Dodatkowo można określić cel - jednak o ile mając miernik mocy jest to sensowne (np. określić zakres mocy zapewniający przejechanie segmentu z maksymalną efektywnością, bazując na znanej krzywej CP dla danego odcinka czasowego), to ustawienie prędkości jako celu nie zawsze ma sens, no chyba, że segment ma stałe nachylenie lub jest to jakiś równy odcinek drogi do przejechania gdzie jest możliwe utrzymanie wąsko ustawionego (od dołu zwłaszcza, góra oczywiście może być bez ograniczeń) zakresu prędkości. Teoretycznie za cel można sobie wrzucić również określony zakres tętna, choć przy krótszych odcinkach nie ma to zupełnie sensu.
Można posiłkować się również aplikacją strava mobile z włączoną opcją Real-time Segments - niestety, wymaga to konta premium.
Jednak najprostszym rozwiązaniem jest zapamiętanie początku, końca i czasu do pobicia (nawet z mocą do utrzymania). Zapamiętanie nawet kilku(nastu) segmentów na danej trasie jest całkiem proste, zwłaszcza po kilku przejazdach.
:-P
I chyba wszystko jasne 8-), no chyba, że macie inne propozycje...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 21 październik 2014 - 05:59
Ja kupowalem swoje Garminy w eazymut, jeden z większych Dystrybutorów Garmina w Polsce i dodają trzeci rok gwarancji:
http://www.eazymut.p...500-bundle.html
Napisano 21 październik 2014 - 07:21
894 zł w tym darmowa dostawa kurierem DPD www.navio.rix.pl/go/_info/?user_id=010-00829-01 i tam tez kupowałem. Szybko i sprawnie.
"MAMIL"
Napisano 21 październik 2014 - 08:44
No właśnie widziałem, że we Wrocku za niecałe 900 można kupić. Tylko nie wiem, czy warto dopłacać do kadencji, która jest tak naprawdę niepotrzebna i do pulsu, który mam na pulsometrze, którego paradoskalnie i tak nie używam Jak u was z użytecznością tych zabawek ?
Napisano 21 październik 2014 - 09:01
Miej na uwadze, że czujnik kadencji to tak na prawdę również czujnik prędkości. Zapewniam cię, że warto w niego zainwestować aby uniknąć późniejszych irytacji związanych z niedokładną prędkością w czasie gorszego sygnału GPS.
Napisano 21 październik 2014 - 09:05
Miej na uwadze, że czujnik kadencji to tak na prawdę również czujnik prędkości. Zapewniam cię, że warto w niego zainwestować aby uniknąć późniejszych irytacji związanych z niedokładną prędkością w czasie gorszego sygnału GPS.
Dokładnie...ale też można kupić czujniki innej firmy, tańsze.
Pozdrawiam
Napisano 21 październik 2014 - 09:23
Kontrola kadencji to ważny element treningu. Logowanie tego oraz pulsu do pliku i umieszczenie na wykresach w funkcji czasu/dystansu, a które można porównać ze sobą, pozwala wyciągać wnioski na temat skuteczności jazdy, zmian w kondycji itd. To jak telemetria w F1.
Pomiar kadencji i pulsu dobrze użyty potrafi dać niezłe efekty. Tylko tego używania trzeba się najpierw nauczyć.
Jeśli ktoś decyduje się na Edka to chyba ma jakieś większe ambicje niż rekreacyjne toczenie się w niedzielne popołudnie? Bo jeśli nie ma to zwykły przewodowy licznik będzie lepszy, mniej skomplikowany, tańszy.
"MAMIL"
Napisano 21 październik 2014 - 09:30
Garmin Edge 500 bez dodatków to obecnie 648 zł w najtańszym rozwiązaniu
Pasek pulsometru na ANT+ z Decathlonu - 150 zł
Czujnik kadencji i prędkości ANT+ z Decathlonu - 80 zł
W sumie 878 zł.
Za wersję Bundle płaci się teraz raptem 16 zł więcej. Warto się szczypać, szarpać i kombinować?
"MAMIL"
Napisano 21 październik 2014 - 09:36
Garmin Edge 500 bez dodatków to obecnie 648 zł w najtańszym rozwiązaniu
Pasek pulsometru na ANT+ z Decathlonu - 150 zł
Czujnik kadencji i prędkości ANT+ z Decathlonu - 80 zł
W sumie 878 zł.
Za wersję Bundle płaci się teraz raptem 16 zł więcej. Warto się szczypać, szarpać i kombinować?
Widać że nie warto... ale niektórzy akurat tych 230zł różnicy między gołym a bundle mogą nie posiadać... różnie bywa.
Pozdrawiam
Napisano 21 październik 2014 - 09:43
To jest tylko kalkulacja dla tych, którzy nie wiedzą czy brać komplet czy sztukować od innych producentów.
Ja osobiście nie kupowałbym E500 gdybym miał używać go tylko jako licznik prędkości i dystansu na podstawie samego, niezbyt dokładnego GPSa oraz jako rejestrator przebytej trasy by wrzucić ją na stravę czy inne endomondo.
To urządzenie pokazuje pazurki z dodatkami jak kadencja, pulsometr, że z powodu wysokich cen litościwie nie wspomnę o miernikach mocy.
"MAMIL"
Napisano 21 październik 2014 - 12:27
Zgadzam się. Dziwne jest wg mnie kupowanie garmina tylko do rejestrowania trasy. Lepiej tanią sigmę na kierownicę aby mieć chociaż wgląd na czas, prędkośc itp i smartfona z endo do kieszonki. Garmin jest to urządzenie do trenowania, czyli świadomego planowania treningów, a do tego pewne dane jak np. puls, kadencja, prędkość itp. (oraz niestety za droga moc) jest niezbędne. Można trenować bez tego jak i bez żadnych pulsometrów, liczników itp. zatem i po co garmin wtedy.
p.s. ja właśnie zakupiłem garmina forerunner 310xt. Długo myślałem nad edge500 ale wybrałem jednak wersję zegarkową. Na rowerze zrobię z nim to samo co z edkiem a do biegania wygodniejszy. Dylemat rozwiązała mi promocja w jednym ze znanych marketów, 850pln za zegarek plus opaska tętna premium z ratami 40x0% takiego zakupu wtedy nawet się nie odczuje.
21,25pln miesięcznie, plus na dzień dobry czujnik kadencji/prędkości za 160pln (najtaniej jak znalazłem). Sumarycznie drożej niż komplet edge500 ale mamy opaskę premium a nie zwykłą no i jak ktoś biega to wygodniej do biegania.
Napisano 21 październik 2014 - 12:46
510 tak jak i 500 nie mają obsługi map więc planować trasę można sobie tylko na komputerze albo na podstawie już raz przebytego i zarejestrowanego w pamięci przejazdu. 800 i 810 mapy obsługują dzięki czemu w trasie możesz sobie stworzyć coś nowego a jak zboczysz z kursu to jeszcze za rękę Cię poprowadzi.
"MAMIL"
Napisano 21 październik 2014 - 12:46
Jeśli nie szkoda Ci wywalić 2k na E810, aby mieć pewność, że nie zapomnisz włączyć stravy/endo to kupuj, ale rozmowy o cenach czujnika i rozważania o 50 zł różnicy są chyba nie na miejscu
Swoją drogą, wybierasz się na wycieczki bez telefonu, ze takie uciążliwe jest jego wożenie?
Napisano 21 październik 2014 - 12:47
Hm.. głównie chciałem zastąpić uciążliwe wożenie komórki w kieszeni i pamiętanie o tym, żeby włączyć endomondo czy strave. Ew myślałem nad 810, żeby pełniło to funkcję GPSu ale taką posiada też chyba 510tka.
510tka nie obsługuje map, jest to po prostu kolorowa 500tka. Mapy dopiero od 800tki w górę. A i tak funkcji GPS'u takiego jak jesteś przyzwyczajony z samochodu bez wcześniejszego przygotowania trasy nie uświadczysz.
Pozdrawiam