Skocz do zawartości


Zdjęcie

Batavus

Ostre Koło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 04 kwiecień 2014 - 08:21

Witam mam na imię Patryk mam 21 lat i jestem od niedawna posiadaczem Batavusa tzn Ostre Koło może za dużo na temat roweru nie napisze bo dokońca sie nie znam a tym bardziej nie wiem co jest wsadzone tylko powiem tyle po nazwach firm ale to bedzie widoczne na zdjęciach odrazu mówie ze jestem nowy kolarke mam zaledwie pare dni wygrzebałem ją od starszego dziadka który trzymał ją dosyć długo w piwnicy nie wiem dokładnie ile ale kolarka wypada na lata 80 była dość brudna i powoli ją doczyszczam. Odrazu zwracam sie z prośbą tych którzy znają temat lub przerabiają takiego typu roweru przechodząc do tematu, chciałbym zmienić całkowicie osprzęt roweru na nowe lub używane częsci ponieważ chciałbym go odświeżyć w pewien sposób jakoś nie leża mi aktualnie zamontowane części chciałbym np zamontować cały osprzęt shimano lub jakiś inny który bedzie wydawał sie lepszy i tutaj własnie szukam rady nie chciałbym odrazu kupywać cześci z górnej półki które kosztują wiekszą cześć mojej wypłaty rocznie tylko takie pośrednie lub mniejpośrednie nie wiem jak to fachowo nazwać ;) Oczywiście jestem zielony w temacie wymiany częsci oczywiscie dętke opone wymienić umiem ale jesli chodzi o reszte to tez prosiłbym o jakies porady do zakupu kompletnych kluczy którymi mógłbym cały rower odkręcic na częsci pierwsze i samemu wszystko wymienić. Dobra przechodzać dalej do tematu kolarki zdjęcia bedą poniżej na tą chwile według mnie są do wymiany dętki,opony,piasta tył,łancuch,kasteta ale wiadomo jeśli bede wymieniał to wszystko odrazu ;) i tutaj porady chodzi mi o cześci które za pięć minut nie bede wymieniał rower ma być używany sporadycznie na wypady weekendowo wycieczkowe. Pozdrawiam i liczę na odpowiedź ;) Można Hejtować ;)

 

http://imageshack.co...9/7923/p558.jpg

http://imageshack.co...37/982/8p9x.jpg

http://imageshack.co...1/3330/vsf7.jpg Sachs przeżutki

http://imageshack.co...1/8045/b6qk.jpg Sachs

http://imageshack.co...9/9876/a7b3.jpg Weimann

http://imageshack.co...6/7598/sq19.jpg Zwykła Piasta

http://imageshack.co...8/9261/lrbn.jpg

http://imageshack.co.../5926/3zrd0.jpg Sachs

http://imageshack.co...1/4610/7s73.jpg Weimann typ 500 przód i tył opony wiem ze 28.

http://imageshack.co...11/958/2i8a.jpg Manetki Weimann

 



#2 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 04 kwiecień 2014 - 09:21

Na moje to szkoda pieniędzy na ulepszanie tego rowerka.

Nie żeby był zły,można ale pare spraw będzie stwarzało porblem,np brak haka przerzutki,wolnobieg,czy mocowanie manetek na obejmę.

Osprzęt to oldskulowy Sachs Huret,więc szoska jest nie lada klasykiem.

Co z nią zrobić?

Wyczyścić,rozebrać piasty i nasmarować,sprawdzić czy koła nie mają bić,wymienić dętki i opony (pewnie są sparciałe) wymienić linki i pancerze,łańcuch,sprawdzić wszystkie mocowania,śruby etc,sprawdzić czy suport nie strzela,wymienić klocki hamulcowe,wyregulować hamulce,przerzutki,stery i jeździć ;)

Do wypadów raz kiedyś będzie jak znalazł,ważne żeby wszystko było sprawne,jak się zadba o taki rowerek to posłuży jeszcze lata.

I nikt nie będzie Cię hejtował,jesteśmy po to żeby pomagać więc śmiało pytaj.

Sam kiedyś jeździłem na Hurecie i działał elegancko.



#3 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 04 kwiecień 2014 - 09:37

no dobra przechodząc do piast moim zdaniem piasty są do wymiany z tego co bylem u starych mechaników od rowerów mówili ze też ale nie mają wiedzy na jakie wymienić zeby posłużyło bo zazwyczaj robia inne rowery a moje miasto to tragedia dla sprawdzenia lub wiedzy o takich rowerach ;) Sprawdzalem koła jesli chodzi o same felgi są ori Weimanna i są bardzo proste gorzej z sprychami bo są stare lepiej wymienić na nowe ;) tak opony i dętki sparciałe i tutaj moje pytanie najlepiej na jakie jakaś firma poleciacie zeby poprostu nie latać co pięc minut i nie wymieniać najlepiej jedna a dobre jak ja to mowie opony są 622x25 romiar 28 cali ;) i z suportem to mam wrażenie ze strzela ale to na mniejszych biegach może to dziwne ale na wiekszym biegu jeździ okej ale nie jestem pewien czy do  końca to support może źle mówie ;D. Powiem też tak ze rower jako rama jest idealnia nie ma rdzy wiadmo rysy sie znajdą ale spawów i napraw nie ma ale najbardziej chodzi mi o to jak jest kaseta to według mnie jest przerdzewiała nie wiem czy można ją wyczyścić zeby cos sie nie stało , łancuch jest napewno do wymiany z tego powodu ze wiele napraw widac po nim ;) poprostu chciałbym zmienić to co należy na nowe i dobre a to co jak mówisz że lepiej zostawić to mozna zostawić ;) tylko chciałbym zakupić to co trzeba i zamontować a za bardzo nie znam sie na tym i poprostu nie chce zamówić na darmo przez allegro i np nie bedzie pasować czy coś w tym stylu, akurat u mnie z 5 sklepów jeden sklep ma częsci ale takie jak ja to mówie zwykłe za pare groszy i nie wiem ile posłuża bo nie chce wracać na piechote z rowerem jak bym gdzieś pojechał a w trakcie by sie popsuło ;D :D

aaa jeszcze bo zapomne może ktos bedzie wiedział gdzie zostane zestaw narzędzi do takiego roweru ? zeby samemu próbować wymienić i robić bo widzialem ze jest duzo tematów które by napewno mi pomogły z wymianą wiadomo tylko narzędzi brakuje ;)



#4 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 04 kwiecień 2014 - 11:29

Generalnie narzędzi jakichś specialistycznych nie trzeba.Wszystko jest pewnie na standardowych śrubach i imbusach,jedyne klucze jakie by się przydały to klucz do szprych,klucz do wolnobiegu,sciągacz korb,ewentualnie skuwacz łańcucha,no i oczywiście łyżki do opon.

Opony polecił bym Schwalbe Lugano jeżeli nie jeździsz zbyt wiele,na sezon wystarczą spokojnie.

Koszt pary to 80zł.

Dętki to już obojętne,mogą być Kendy,ewentualnie Continentale.

Koszt ok 30zł.

Pancerze i linki-kup zwyczajne linki Clarksa,zaplacisz piątke za sztukę więc wyjdzie Ci 20zł,pancerz cięty z metra,obojętnie jaki w sumie,w 20zł sie zmieścisz.

Kasetę pewnie wystarczy odczyśćić,nie wygląda na zatyraną,musisz sprawdzić czy suport faktycznie zajechany,czy może łańchuch przeskakuje na korbie,musiał byś rozebrać i sprawdzić,łańcuch polecam HG50 od Shimano ~50zł.

Klocki jakieś zwykłe TEKTRO kupisz za 20zł za dwa komplety.

Co tu jeszcze...

Koła.

Jeśli mają zajechane piasty i szprychy szkoda czasu,wywalić i szukać na allegro jakichś retro kółek,czasem można wychaczyć w okolicach stówki.

Jak widzisz koszta wcale nie są takie małe jak się podliczy ale wiesz przynajmniej że osprzęt masz nowy i sprawny.



#5 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 04 kwiecień 2014 - 13:30

No własnie a co do kół nie lepiej wymienić szprychy na nowe jakieś lepsze i wsadzić lepszą i wiadomo ze nową piaste ?? w sumie widziałem pare retro kółek ale najgorzej jest ten ból ze tego sie nie widzi tzn chodzi mi o real :D bo czasami nie którzy mają ósemki :D no ale wiadomo nie każdy bo z nowszych kół jak te nowe szosowo to nie bedzie chyba pasować chodzi mi o wizualny efekt ;) no ale nic bedzie trzeba działać wpierw popatrze wieczorem giełde forumową moze coś wpadnie potem na alledrogo poszperam ;) ale dzięki za rade ;)



#6 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 kwiecień 2014 - 22:31

Ani nie jest to ostre koło, ani nie rób mu tego :)
Na początek.. rozbierz go do gołej śrubki, wyczyść stary smar, sprawdź bieżnie, konusy i kulki, przesmaruj i złóż (jak się nie znasz, to lepiej umów się z kimś, kto pomoże w odpowiednio "ciasnym" skręceniu).
Załóż mu opony Conti "Grand Prix", najlepiej będą się prezentowały brązowow-czarne.
Łańcuch poszukaj z tych mocniejszych (Campa?), stare wolnobiegi w takich sytuacjach mogą być wieczne.
Problem z supportem, to raczej problem z niedokręconą korbą. Zdjąć, przeczyścić, przesmarować kwadrat i będzie grało.

W stanie oryginalnym będzie się lepiej prezentował i działał, niż po założeniu nowoczesnego osprzętu. A korbę ma przepiękną :)

#7 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 05 kwiecień 2014 - 12:19

ze tak głupio zapytam czym czyścicie wszystkie elementy w rowerze ??? Ludwikiem chyba nie wypada ?? a Woskiem rame roweru można protrakotować takim jak do samochodu ??



#8 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 05 kwiecień 2014 - 13:51

można, Ludwik dobrze odtłuszcza,na rdzę WD40



#9 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 05 kwiecień 2014 - 15:03

No własnie od poniedziałku zabieram sie za czyszczenie rower mam rozebrany na cześci pierwsze, pierwsze moje odczucie to piasta tylna była nie dokręcona lub czegos brakuje ale to zobacze jak wyglada przy nowych, kulki mozna dokładać do łożyska w piaście ?? i teraz support czekam na klucze w poniedziałek mają przyjśc zamówilem zestaw bo brakuje mi do odkręcanie supportu a nie mam żadnych. I Od Poniedziałku działam teraz moje pytanie jakie smary lub środki którymi mozna nasmarować poszczególne elementy chodzi mi o to zeby nie kupić gówna i tez nie przepłacić więc jakie ?? aa i zakupiłem nowe Dętki Włoskie nie pamietam nazwy firmy ale moim zdaniem jakościowo lepsze niż Michelin i kupiłem komplet opon Michelin nie pamietam nazwy wszystko zostało w samochodzie narazie nie zakładam bo chce sprawdzić na starych jak bedzie bo planuje wymiane szprych wszystkich nie chce zmieniać felgi z tego powodu ze jest oryginał i lepiej zeby tak zostało wole zakupić komplet lepszych szprych i wycentrować, kupiłem tez nowy łancuch SRAM, nowe linki i pancerz Shimano i to narazie tyle reszta wyjdzie w praniu z czasem obicie tylko siadełka w skórze ale to z czasem bo siodełko wychodzi na to ze jest oryginał Batavusa więc nie chce zmieniać na inne chociaż może jakies w oko wpadnie ;) Więc licze na odpowiedz co do środków jak zabezpieczyć i nasmarować wszystko ;) Foto opon i pierdół dam w poniedziałek :D



#10 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 05 kwiecień 2014 - 15:49

Do piast i tym podobnych smar ŁT43,do łańcucha jakiś Finish Line,albo po taniości Pilarol



#11 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2014 - 23:08

Niezły jest, wypolerujesz ramę, wszystko dokładnie wyczyscisz i nabierze jeszcze większego smaczku. Jeśli potrzebujesz jakaś pomoc to pisz. Mieszkam 55km od Ciebie :P

#12 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 06 kwiecień 2014 - 10:52

Jak nie masz łt, to w sklepach drogeryjnych można dostać smar w tubce (do maszyn do szycia).
Co do obręczy.. W tamtych czasach to był najsłabszy element roweru (wytrzymałość, hamowanie). Jak chcesz zmieniać szprychy, to osobiście polecam również zmianę obręczy: coś srebrnego na niskim profilu nie będzie psuło wyglądu, a da dużą poprawę.

#13 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 06 kwiecień 2014 - 13:59

Jak nie masz łt, to w sklepach drogeryjnych można dostać smar w tubce (do maszyn do szycia).
Co do obręczy.. W tamtych czasach to był najsłabszy element roweru (wytrzymałość, hamowanie). Jak chcesz zmieniać szprychy, to osobiście polecam również zmianę obręczy: coś srebrnego na niskim profilu nie będzie psuło wyglądu, a da dużą poprawę.

 

No tak a masz jakaś na myśli obręcz lub wiesz kto sprzeda bo własnie przegladam i zamierzam zmienić albo wymianić szprychy więc mile widziana porada jaką byś w drożył w to koło nie wiem czy nie bedzie problemu z tego powodu ze kupilem nowe opony 622x23 28 cali chyba na innych obręczach nie bedzie różnicy ;D



#14 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2014 - 14:50

Mocne, podwójnie oczkowane obręcze o niskim profilu i klasycznym wyglądzie:

http://www.rowerysty...28-x-114-13-622

Ewentualnie Mavic Open Sport, ale droższe. 

 

Może nawet warto dać nowe szprychy. Cieniowane Alpina w dobrej cenie:

http://www.rowerysty...fe-20-x-16-x-20

 



#15 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 06 kwiecień 2014 - 17:26

Mocne, podwójnie oczkowane obręcze o niskim profilu i klasycznym wyglądzie:

http://www.rowerysty...28-x-114-13-622

Ewentualnie Mavic Open Sport, ale droższe. 

 

Może nawet warto dać nowe szprychy. Cieniowane Alpina w dobrej cenie:

http://www.rowerysty...fe-20-x-16-x-20

 a do tych obręczy jakie poleciałbyś piasty ?? przód i tył.



#16 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2014 - 18:40

Klasyczne, z wąskimi korpusami:

http://allegro.pl/pi...4119992354.html

Pomimo, że RSX to było coś jak dzisiejsza Sora, jakość była naprawdę niezła. Miałem kiedyś tylną RSX i jeździłem parę lat bez problemów, smarując średnio co 10 000 km.

 

Z droższych można polecić coś z Novateca, w srebrnym kolorze:

http://allegro.pl/kp...4097418597.html 



#17 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 09 kwiecień 2014 - 16:16

jeszcze mam pytanie bo tez chciałbym zmienić hamulce i zamowić wszystko w poniedziałek na spokojnie czy do tych obręczy http://www.rowerysty...28-x-114-13-622 te hamulce bedą pasować http://www.rowerysty...ano-sora-czarny   chodzi mi czy nic nie bedzie przeszkadzać i wgl ewentualnie jakieś inne z nowych jakie polecacie ?  ?? i jeszcze mam pytanie co do tych piast wtedy jaki rozmiar szprych zamówić zeby nie było jaj ze nie pasuje ;) iii jeszcze zapomniałem pedały moje sa dośc zniszczone chyba są zwykłe więc jakaś propozycja jakis nowych lub kultowych ??? tylko kolor srebrny zeby dopasować do reszty.



#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2014 - 18:08

Tych hamulców nie kupuj, bo nie będą pasować. Twoja rama wymaga hamulców o dużym zasięgu, Sora ma za krótkie szczęki, by dało się ustawić klocki. Ja bym zostawił stare hamulce, a dał tylko jakieś nowe klocki (np. szufladki, bo zapewniają mocniejszy docisk klocka na całej jego długości http://allegro.pl/kl...4085741667.html ). Jeśli wymienisz obręcze na aluminiowe (bo stare chyba były stalowe), to hamulec i tak się poprawi.

 

Jeśli chodzi o długość szprych, to trochę za mało danych. Musisz zdecydować, które konkretnie piasty wykorzystasz i na ile szprych. 



#19 NowyStyl

NowyStyl
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądStargard Szczeciński

Napisano 09 kwiecień 2014 - 18:59

ale tak szczerze lepiej 32 czy 36 szprych ? myśle ze chyba tak jak jest 36 szprych ??

najgorzej mam dylemat jakie zamówić piasty...

chciałbym nowe ale nie wiem które bo jest ich pełno z używanych jest mniej ale jest ryzyko bo nie wiadomo co kto i jak jeździł ;) zastanawiam sie ciagle na tymi niby ,nowymi' Shimano RSX no ale zawsze to używane juz są ;D a nowych tyle pełno ze niczym sie nie różnią jedna od drugiej chyba tylko rozmiarami ;) bo jak juz nowe opony dętki i obręcz i szprychy to wypadało by tez piasty nowe zeby to juz było nowe i troche posłużyło, cięzki dylemat :D



#20 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 11 kwiecień 2014 - 19:00

Przy zakupie nowych piast wybrałbym na 32 szprychy, chyba że ważysz ponad 100 kg.

Taki komplet (solidna jakość Shimano, niezłe uszczelnienie, choć wygląd już nieco ciężkawy):

http://allegro.pl/pi...4105393041.html

Na 36 szprych, po taniości, choć wciąż przyzwoita jakość (to jeszcze piasty ze starych, dobrych czasów, kiedy nawet tanie rzeczy były trwałe):

http://allegro.pl/pi...4062322875.html

http://allegro.pl/pi...4119670384.html

 

Ta tylna piasta Altus będzie wymagała przeróbki na węższy rozstaw, ze 135 mm na 130 mm (wyjęcie 5 mm podkładki dystansowej z lewej strony i obcięcie osi) przed zapleceniem koła. W Twoim rowerze widełki z tyłu mają prawdopodobnie jeszcze mniejszy rozstaw (ok. 125 mm ), więc można ewentualnie dopasować szerokość co do milimetra odpowiednimi podkładkami (w serwisie powinni to bez problemu zrobić).

 

A może Twoje obecne piasty jeszcze nie są w złym stanie? Zaglądałeś do środka, jak konusy, kulki i bieżnie? Możesz zrobić jakieś zdjęcia?  

 

 





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Ostre Koło