Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hollowtech II - Wkład Suportu


111 odpowiedzi w tym temacie

#101 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 21 listopad 2015 - 19:38

Założyłem wczoraj tego Accenta w wielkim pośpiechu, podniecony jak małe dziecko :)  Dzisiaj chłodnym okiem oceniałem wszystkie swoje prace i niestety zauważyłem nierówność w odstawaniu ramion korby od widełek. Dziwna sprawa bo wcześniej miałem suport Shimano bb5700 oraz korbę FSA Omega i wszystko było idealnie (nie jestem jakimś posranym pedantem ale -+1mm to dla mnie max tolerancja). Teraz założyłem nufkę ;) korbę Fc-rs500 i teraz wychodzi na to że blaty trzeba odstawić właśnie o tyle ile ma podkładka. Boję się teraz zmierzyć linii łańcucha bo popadnę w paranoję :(

Nic z tego nie rozumiem, głupi jestem :(



#102 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 listopad 2015 - 20:39

To ile konkretnie Ci tam wyszło, tzn. ile milimetrów asymetrii? Zadam też mało wygodne pytanie: czy masz absolutną pewność, że rama jest prosta, a korby poprawnie osadzone? Może spróbuj zdjąć je i założyć ponownie? Czasami tak prosty zabieg całkowicie rozwiązuje problem.

 

Może dla kompletu informacji spróbujesz jeszcze zmierzyć Q-factor i porównać go z danymi katalogowymi? To by pomogło Tobie doprecyzować, czy mufa jest za wąska, czy też cały mechanizm ma poprawną szerokość, ale jest przesunięty w lewo lub w prawo.

 

Przy okazji: do jakiej linii łańcucha chcesz się w ogóle stosować? Pamiętaj, że masz widełki 135 mm, więc równie dobrze możesz dążyć do linii jak w MTB, a nie jak w szosie.

Zresztą w przypadku napędów wielobiegowych tolerancja dla linii jest tak naprawdę ogromna - nowoczesne przerzutki i elastyczne (tzn. zgodne do sporych przekosów) łańcuchy spokojnie sobie radzą z różnicami rzędu kilku milimetrów.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#103 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 21 listopad 2015 - 21:01

W zestawie są 3, więc na pewno dopasujesz.

Żadne tam dopasowanie, ilość podkładek zależy od typu korby oraz szerokości mufy, Dla korb m.in Shimano czy FSA i szerokości mufy 68mm montujemy dwie podkładki po stronie prawej i jedną po stronie przeciwnapędowej, przy szerokości 73mm, dajemy tylko jedną podkładkę po stronie napędowej.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#104 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 21 listopad 2015 - 21:33

Jestem po następnych pomiarach, dałem ciała :(
Korby maja różną grubość, po zmierzeniu w płaszczyźnie przykręcenia pedałów różnica wychodzi 0.7mm.
Pewności co do ramy nie mam bo rower kupiłem używany i dość zaniedbany ale tylne koło stoi prosto w ramie, choć szczerze przyznaje że suwmiarką nie mierzyłem. Na upartego mogę zrobić pomiar geometrii z płaszczyzn suportu, nie wiem czy mam to sens , na ile dokładnie są produkowane ramy rowerowe. Motocykle mierzy się bazując na główce ramy.
Stary jestem i pamięć mam słabą , te 43.5mm łańcucha przy dwóch blatach to dokąd się mierzy? Od środka do boku dużego blatu?
Q-factor??? To chyba za wysoki level dla mnie :(
O tej zasadzie z podkładkami to pierwsze słyszę , te co mam w zestawie mają 2.5mm więc są dość grube.
  • Marcin321 lubi to

#105 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 21 listopad 2015 - 22:56

Od srodka do srodka miedzy zebatkami.

#106 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 21 listopad 2015 - 23:08

Dodam jeszcze, wczoraj montowalem BBR-60 i FC RS500. Obeszlo sie bez komplikacji a roznica w odleglosci miedzy korbami a widelkami wynosi 1mm na korzysc lewej strony. BBR-60 nie ma zadnych podkladek.

#107 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 22 listopad 2015 - 08:32

Żadne tam dopasowanie, ilość podkładek zależy od typu korby oraz szerokości mufy, Dla korb m.in Shimano czy FSA i szerokości mufy 68mm montujemy dwie podkładki po stronie prawej i jedną po stronie przeciwnapędowej, przy szerokości 73mm, dajemy tylko jedną podkładkę po stronie napędowej.

 

Linia łańcucha zależy też od szerokości piasty.

Co z przełajówką z tylną osią 135mm - czyli przód jak w szosie, tył jak w góralu?

 



#108 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 listopad 2015 - 10:07

A co ma przednia piasta do linii łańcucha?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#109 tuandor

tuandor
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 styczeń 2016 - 07:56

Witam noworocznie!

 

Panowie, zachęcony zimową porą zacząłem dłubać w swoim rowerze. Od 2 lat miałem lekki luz na korbie, którym niespecjalnie chciało mi się przejmować, ale nadszedł ten czas. Na początku zmian chciałem zakupić wkłady, i to najlepiej takie na łożyska 7mm. Ale gdy rozkręciłem korby to... sam nie wiem czym ten luz był spowodowany.

 

Ale już teraz dochodzę dochodzę do wniosku, że chyba po prostu śruba dociskająca pedały (wiecie, ta gwiazdka) nie była po prostu zbyt mocno dokręcona. I teraz zrodziły się dwa pytania w związku z tą obserwacją.

 

1. Jak dokręcacie tą śrubę? Na tzw. chama? Wiem, że Shimano podaje moment obrotowy, ale umówmy się... nie każdy ma możliwość.

2. Czy wkłady (nawet nowe) kiedy je wkręcimy do mufy i włożymy korbę z osią (i nie przykręcając nic więcej) to powinny mieć luz góra-dół?

 

Moje pytania wynikają z tego, że cały czas myślałem, że mam luz na łożyskach i po prostu są do wymiany, ale gdy zacząłem dłubać, to się okazało, że mam tą śrubę gwiazdkę niedokręconą. I gdy ją dokręciłem na maxa, to w rękach nie czuć luzu, jest zdecydowanie lepiej (nie wiem jak podczas jazdy, bo aura nie sprzyja). Tylko właśnie pytanie czy ją dokręcać na maxa, czy wtedy nie będzie to wpływać na większy opór podczas kręcenia korbą. No ale idąc dalej, zdjąłem oś i po prostu widać, że łożyska mają duży luz, tzn chodzą góra dół. Czy ten luz to jest standard i się to niweluje właśnie tą gwiazdką? Czy może jak są nowe miski z łożyskami to ona są tam osadzone jak skała i nie mają mieć prawa żadnego luzu tylko mają chodzić w powierzchni tocznej? 

 



#110 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 styczeń 2016 - 08:25

Plastikową śrubę wkręca się ni mniej, ni więcej tylko do momentu zlikwidowania luzów na ramieniu po czym dokręca się inbusy.

Trzepak 

"MAMIL"


#111 tuandor

tuandor
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 styczeń 2016 - 12:36

Tzn u mnie to będzie tylko ni mniej niż do momentu zlikwidowania luzów... Muszę do końca dokręcić, ażeby nie było luzu na korbie. Czy to normalne? Czy nie zaszkodzi łożyskom? Czy dokręcając tą śrubę na maxa nie zwiększam sobie oporu kręcenia korbą?



#112 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 06 lipiec 2016 - 09:52

Jak w dłuższej perspektywie wypada BBR60? Wytrzyma 10 tys. km, czy lepiej brać tiagrę starszej generacji?





Dodaj odpowiedź