Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hollowtech II - Wkład Suportu


111 odpowiedzi w tym temacie

#61 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2013 - 17:47

ok dzięki :mrgreen:

#62 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 25 czerwiec 2013 - 22:14

Podkładki przy BB-EX1 są po to, żeby suport można było zamontować w MTB - dłuższa oś.

#63 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 26 czerwiec 2013 - 00:52

To tak żeby była jasność.. w szosie się podkładek pod suport nie daje :). W MTB przy mufie 68 mm 2 podkładki idą na prawo, a jedna na lewo, natomiast przy mufie 73 mm dajemy 1 podkładkę z prawej strony.

#64 hincza

hincza
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądCiche

Napisano 09 lipiec 2013 - 18:36

I mnie dopadł również problem z dziwnymi trzaskami gdzieś z okolic suportu :evil:
Wczoraj wszystko rozebrałem, wykręciłem miski następnie posmarowałem i skręciłem wszystko do kupy.
Jednak trzaski nie ustąpiły. Podejrzewam łańcuch, czyściłem go ostatnio jednak tylko powierzchniowo.
Sztycę i siodło już wykluczyłem.

Tutaj filmik tych trzasków

http://hinczapuncza....SWz93/haberniok

Z góry dzięki za pomoc.

#65 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 09 lipiec 2013 - 19:00

Bardzo prawdopodobne, że to pedały skrzypią ;)

#66 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 09 lipiec 2013 - 19:03

hincza, Przesmarowanie zalanego łożyska raczej nic nie da. Jeśli po otwarciu łożyska smar jest "rudy" to znaczy, że jest do wymiany.

#67 hincza

hincza
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądCiche

Napisano 09 lipiec 2013 - 19:09

Nie dopisałem, ale wszystko w benzynie wyczyściłem.
Nasmarowałem od nowa.

#68 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 09 lipiec 2013 - 19:23

Tak mówiłem ja bym sprawdził pedały

#69 hincza

hincza
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądCiche

Napisano 09 lipiec 2013 - 19:38

To również nie pedały - podmieniłem na inne i dalej to samo.

#70 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 09 lipiec 2013 - 19:44

a korba odpowiednio mocno skręcona, na ośce nie ma ziarenka piachu?

#71 hincza

hincza
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądCiche

Napisano 09 lipiec 2013 - 20:39

Mocno. Wątpie by coś tam było.
Dodam, że szczególnie głośno słychać te trzaski na podjazdach.

#72 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 09 lipiec 2013 - 21:11

Jeszcze przydało by się sprawdzić czy łożyska w ramie są dobrze wkręcone i czy gwint jest czysty

#73 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 lipiec 2013 - 11:57

Jeśli czyściłeś łożyska w benzynie to suport na 90% padnięty. Nie da się wyczyścić łożysk maszynowych, żeby chodziły jak nowe, a szczególnie w suporcie, gdzie ulegają dużym przeciążeniom.

#74 graybruno

graybruno
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądAndrychów

Napisano 15 sierpień 2013 - 11:46

Ostatnio przerabiałem problem skrzypienia w swojej szosówce, który pojawił się zaraz po gruntownym przeglądzie korb i misek (HTII). Po kilka razy sprawdzałem, rozkręcałem, czyściłem, smarowałem wszystko w rowerze poza hamulcami i przednią piastą. Nic nie pomagało, usunąłem nawet to zabezpieczenie przed zsunięciem lewej korby – bez pozytywnego rezultatu. Trzy tygodnie ciągłych prób wyizolowania źródła skrzypienia i nic. Wtedy przypomniałem sobie, że szczelina oraz śruby w świeżo kupionej lewej korbie były porządnie nasmarowane (smar prawie wypływał przy pierwszym skręcaniu). Przeczyściłem lewą korbę jeszcze raz a do solidnego przesmarowania użyłem smaru silikonowego, który wypełnił szczelinę oraz wszystkie gwinty (element zabezpieczający przed zsunięciem wrócił na swoje miejsce).

 

Bingo! Teraz tylko szum gum z przyjemną pracą napędu – skrzypienie zniknęło całkowicie.

 

Wydaje mi się nie do końca przesmarowane śruby skręcające ramie korby, w których podczas jazdy występują duże naprężenia mogą być często źródłem, trudnych do zlokalizowania, trzasków i skrzypień.



#75 Maks

Maks
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 sierpień 2013 - 15:04

Mała porada:

 

Nie czyścimy zamkniętych łożysk w benzynie. !!!

 

Zanim zaczniemy rozkręcać suport bo wydaje nam się że trzaski dochodzą z tej okolicy sprawdźmy czy jadąc na stojąco również występują jeśli nie to oznacza że sztyca z jarzemkiem jest do czyszczenia.

 

Dla osób które serwisują własne rowery (posiadają klucze) podczas czyszczenia całego napędu warto rozebrać i wyjąć suport i go przeczyścić tak samo blaty.

 

Jeśli do łożyska dostała się woda lub ciężko chodzi po wyczyszczeniu z zewnątrz z brudu dajemy w miejsce szczelin rzadki smar teflonowy (czerwony finish) ładnie i szybko się dostaje do łożysk. Pozwoli to na trochę dłuższą pracę całego suportu ale należy przygotować się na zakup nowego.



#76 radziobiker

radziobiker
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądBożepole Małe

Napisano 23 sierpień 2013 - 20:05

graybruno, dnia 15 Sie 2013 - 10:46, napisał:

Ostatnio przerabiałem problem skrzypienia w swojej szosówce, który pojawił się zaraz po gruntownym przeglądzie korb i misek (HTII). Po kilka razy sprawdzałem, rozkręcałem, czyściłem, smarowałem wszystko w rowerze poza hamulcami i przednią piastą. Nic nie pomagało, usunąłem nawet to zabezpieczenie przed zsunięciem lewej korby – bez pozytywnego rezultatu. Trzy tygodnie ciągłych prób wyizolowania źródła skrzypienia i nic. Wtedy przypomniałem sobie, że szczelina oraz śruby w świeżo kupionej lewej korbie były porządnie nasmarowane (smar prawie wypływał przy pierwszym skręcaniu). Przeczyściłem lewą korbę jeszcze raz a do solidnego przesmarowania użyłem smaru silikonowego, który wypełnił szczelinę oraz wszystkie gwinty (element zabezpieczający przed zsunięciem wrócił na swoje miejsce).

 

Bingo! Teraz tylko szum gum z przyjemną pracą napędu – skrzypienie zniknęło całkowicie.

 

Wydaje mi się nie do końca przesmarowane śruby skręcające ramie korby, w których podczas jazdy występują duże naprężenia mogą być często źródłem, trudnych do zlokalizowania, trzasków i skrzypień.

Jakiego smaru (nazwa)?

Pozdrawiam



#77 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 sierpień 2013 - 21:20

jednego nie rozumiem w tym temacie , a przeglądnąłem go w całości , wkółko sie pisze żeby wymieniać łożyska , albo całe wkłady , a dalej niektórzy próbują wyważać zamknięte drzwi i  " na kolanie " uskuteczniać " bezsensowny serwis, który i tak nic nie da .

Czy naprawde tak trudno zrozumieć , że jeśli coś totalnie zardzewiało to nie odżyję ? , to że czyszczenie , smarowanie, mycie  itd już nie pomoże , to jakbym se trupa perfumował coby mi nie smierdział w pokoju.....bo cały system tego napędu - mówie o przednim systemie , musi pracować gładko i lekko, każdy opór  i nierówność przy dużych przeciążeniach będzie powodowała prześlizgiwanie sie osi korby po wkładkach plastykowych i w rezultacie ścierać  ( wybłyszcza sie jak lustro, powstają wżery itd ) , a wam sie wydaje że sie kręci ..... ha ha ha :-P 

To że Shimano "dało dupy " z systemem mało odpornym na warunki  to już inna bajka . bo wszak chodzi o to aby sprzedawać , a nie żyć wiecznie .

 

Może wspomne jeszcze iż najnowsza grupa Durace na ten rok posiada jeszcze mniejsze łozyska  typu H II - do montażu misek jest potrzebna redukcja  :!:  a miało być tak pięknie ....

 

 


  • Maks lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#78 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 24 sierpień 2013 - 12:05

Spike,

 

Po prostu chyba należy traktować wkłady/supporty Shimano Hollowtech II  jako jednorazówki, takie tam, o ... trudno, chyba czas się pogodzić iż współczesne szpeje są/będą miały charakter "jednorazówek" nienaprawialnych - taki czas ...



#79 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 09 wrzesień 2014 - 22:26

3 dni temu wymieniłem łożyska w środku Accenta. Poskrecałem i posmarowałem wszystko. Niby nie ma luzów na boki, ale jest luz góra doł co sie objawia obcieraniem koronki o przednia przerzutkę (tak jak było w starych systemach, a niby sztywniej powinno być). Czy to oznaka wyrobienia sie osi korby?



#80 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 10 wrzesień 2014 - 07:30

Dziwny objaw. Może coś źle złożyłeś? Podejdź do tego metodycznie, żeby nie pakować się w nowe zakupy. Na początek, zdemontuj nowe łożyska i załóż je na powrót. Jeśli dalej będzie obcierać, załóż stare i sprawdź jak chodzi. Przynajmniej będziesz wiedział, czy to wina łożysk, (w co wątpię, jeśli są nowe), czy krzywa oś korby.





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy