
Hollowtech II - Wkład Suportu
#64
Napisano 09 lipiec 2013 - 18:36
Wczoraj wszystko rozebrałem, wykręciłem miski następnie posmarowałem i skręciłem wszystko do kupy.
Jednak trzaski nie ustąpiły. Podejrzewam łańcuch, czyściłem go ostatnio jednak tylko powierzchniowo.
Sztycę i siodło już wykluczyłem.
Tutaj filmik tych trzasków
http://hinczapuncza....SWz93/haberniok
Z góry dzięki za pomoc.
#74
Napisano 15 sierpień 2013 - 11:46
Ostatnio przerabiałem problem skrzypienia w swojej szosówce, który pojawił się zaraz po gruntownym przeglądzie korb i misek (HTII). Po kilka razy sprawdzałem, rozkręcałem, czyściłem, smarowałem wszystko w rowerze poza hamulcami i przednią piastą. Nic nie pomagało, usunąłem nawet to zabezpieczenie przed zsunięciem lewej korby – bez pozytywnego rezultatu. Trzy tygodnie ciągłych prób wyizolowania źródła skrzypienia i nic. Wtedy przypomniałem sobie, że szczelina oraz śruby w świeżo kupionej lewej korbie były porządnie nasmarowane (smar prawie wypływał przy pierwszym skręcaniu). Przeczyściłem lewą korbę jeszcze raz a do solidnego przesmarowania użyłem smaru silikonowego, który wypełnił szczelinę oraz wszystkie gwinty (element zabezpieczający przed zsunięciem wrócił na swoje miejsce).
Bingo! Teraz tylko szum gum z przyjemną pracą napędu – skrzypienie zniknęło całkowicie.
Wydaje mi się nie do końca przesmarowane śruby skręcające ramie korby, w których podczas jazdy występują duże naprężenia mogą być często źródłem, trudnych do zlokalizowania, trzasków i skrzypień.
#75
Napisano 23 sierpień 2013 - 15:04
Mała porada:
Nie czyścimy zamkniętych łożysk w benzynie. !!!
Zanim zaczniemy rozkręcać suport bo wydaje nam się że trzaski dochodzą z tej okolicy sprawdźmy czy jadąc na stojąco również występują jeśli nie to oznacza że sztyca z jarzemkiem jest do czyszczenia.
Dla osób które serwisują własne rowery (posiadają klucze) podczas czyszczenia całego napędu warto rozebrać i wyjąć suport i go przeczyścić tak samo blaty.
Jeśli do łożyska dostała się woda lub ciężko chodzi po wyczyszczeniu z zewnątrz z brudu dajemy w miejsce szczelin rzadki smar teflonowy (czerwony finish) ładnie i szybko się dostaje do łożysk. Pozwoli to na trochę dłuższą pracę całego suportu ale należy przygotować się na zakup nowego.
#76
Napisano 23 sierpień 2013 - 20:05
graybruno, dnia 15 Sie 2013 - 10:46, napisał:
Ostatnio przerabiałem problem skrzypienia w swojej szosówce, który pojawił się zaraz po gruntownym przeglądzie korb i misek (HTII). Po kilka razy sprawdzałem, rozkręcałem, czyściłem, smarowałem wszystko w rowerze poza hamulcami i przednią piastą. Nic nie pomagało, usunąłem nawet to zabezpieczenie przed zsunięciem lewej korby – bez pozytywnego rezultatu. Trzy tygodnie ciągłych prób wyizolowania źródła skrzypienia i nic. Wtedy przypomniałem sobie, że szczelina oraz śruby w świeżo kupionej lewej korbie były porządnie nasmarowane (smar prawie wypływał przy pierwszym skręcaniu). Przeczyściłem lewą korbę jeszcze raz a do solidnego przesmarowania użyłem smaru silikonowego, który wypełnił szczelinę oraz wszystkie gwinty (element zabezpieczający przed zsunięciem wrócił na swoje miejsce).
Bingo! Teraz tylko szum gum z przyjemną pracą napędu – skrzypienie zniknęło całkowicie.
Wydaje mi się nie do końca przesmarowane śruby skręcające ramie korby, w których podczas jazdy występują duże naprężenia mogą być często źródłem, trudnych do zlokalizowania, trzasków i skrzypień.
Jakiego smaru (nazwa)?
Pozdrawiam
#77
Napisano 23 sierpień 2013 - 21:20
jednego nie rozumiem w tym temacie , a przeglądnąłem go w całości , wkółko sie pisze żeby wymieniać łożyska , albo całe wkłady , a dalej niektórzy próbują wyważać zamknięte drzwi i " na kolanie " uskuteczniać " bezsensowny serwis, który i tak nic nie da .
Czy naprawde tak trudno zrozumieć , że jeśli coś totalnie zardzewiało to nie odżyję ? , to że czyszczenie , smarowanie, mycie itd już nie pomoże , to jakbym se trupa perfumował coby mi nie smierdział w pokoju.....bo cały system tego napędu - mówie o przednim systemie , musi pracować gładko i lekko, każdy opór i nierówność przy dużych przeciążeniach będzie powodowała prześlizgiwanie sie osi korby po wkładkach plastykowych i w rezultacie ścierać ( wybłyszcza sie jak lustro, powstają wżery itd ) , a wam sie wydaje że sie kręci ..... ha ha ha :-P
To że Shimano "dało dupy " z systemem mało odpornym na warunki to już inna bajka . bo wszak chodzi o to aby sprzedawać , a nie żyć wiecznie .
Może wspomne jeszcze iż najnowsza grupa Durace na ten rok posiada jeszcze mniejsze łozyska typu H II - do montażu misek jest potrzebna redukcja :!: a miało być tak pięknie ....
- Maks lubi to
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#78
Gosc_adazz_*
#79
Napisano 09 wrzesień 2014 - 22:26
3 dni temu wymieniłem łożyska w środku Accenta. Poskrecałem i posmarowałem wszystko. Niby nie ma luzów na boki, ale jest luz góra doł co sie objawia obcieraniem koronki o przednia przerzutkę (tak jak było w starych systemach, a niby sztywniej powinno być). Czy to oznaka wyrobienia sie osi korby?
#80
Napisano 10 wrzesień 2014 - 07:30
Dziwny objaw. Może coś źle złożyłeś? Podejdź do tego metodycznie, żeby nie pakować się w nowe zakupy. Na początek, zdemontuj nowe łożyska i załóż je na powrót. Jeśli dalej będzie obcierać, załóż stare i sprawdź jak chodzi. Przynajmniej będziesz wiedział, czy to wina łożysk, (w co wątpię, jeśli są nowe), czy krzywa oś korby.
Dodaj odpowiedź
