Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hollowtech II - Wkład Suportu


111 odpowiedzi w tym temacie

#41 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 grudzień 2010 - 22:04

Jaka jest różnica w suporcie HTII miedzy wersją MTB i road? Obstawiam, że MTB jest na szerokość 68/73, więc w szosówce trzeba by przyciąć tulejkę. Pytam, ponieważ waga wersji MTB u Shimano jest zawsze mniejsza (ok.10g).


Pisałem juz o tym gdzieś tutaj fotki nawet były , szosa to szosa, mtb to mtb, hm 10 g , na całym rowerze to pikuś.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#42 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 grudzień 2010 - 22:09

SPIKE, Faktycznie nie opłaca się wymieniać łożysk w starym suporcie. No chyba że ktoś testował taki sposób i na przykład na łożyskach standardowych (takich po 20zł/szt tj. Fag Nsk lub inne pożądne nie tanie lipa typu CX po 2szł/szt) osiągnie większy przebieg.
Osobiście uważam że Shimano do supportu za 40zł nie daje jakiś super łożysk tylko też coś pokroju niechlubnych CX'ów.


Rozbierałem MTB miski xt i deore - łożyska te same - dkoładnie , te same napisy na uszczelkach itd w szosie podejrzewam ze tak samo jest, ja daje wyłacznie Tiagry bo sastosunkowo tanie.

Jelsi ktos chce lepsze to kupuje sie np Race Face gdzie łozysko jest 7 mm i mozna je wymienic, tak samo jak te nakładki plastykowe , mamy takie , tyle że ich cena ok 35 za 2 szt + do tego łożyska po ok 7 - 10 zł/ szt , no ale lans jest.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#43 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 14 grudzień 2010 - 09:04

35zl za te tulejki? no lekka przesada.
Od kilk osob i w jednym sklepie slyszalem ze miski szosowe dura-ace sprawdzaja sie znakomicie w mtb i dluzej chodza od xtr choc pewnie i tak szbko padaja. Zreszta wogole patrzac na uszczelnienia lozysk shimano nie ma sie co dziwic ze padaja tak szybko, rozebralem ostatnio jakies zajechane miski to w lozyskach widac bylo kulki.

#44 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 grudzień 2010 - 09:53

Yaro, czy ktoś Cie zmusza do zakupu - nie, ale ten co musi mieć kupuje bo i tak nie ma innych na rynku , zwłaszcza ze koszt pakietu Race Face nowego jest odpowiednio wysoka.
( poza tym oficjalnie to 40 kosztują hehe )

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#45 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 14 grudzień 2010 - 10:16

Spike skoro masz race-face'a to mam pytanie o korby race, wlasciwie o podkladki w suporcie do korb race face ride-xc x-type (korba w goralu). Shimano podaje ze daje sie dwie podkladki od strony napedu i jedna od drugiej dla mufy 68mm i jedna od napedu dla 73mm. Ja mam mufe 68mm i musze dac w sumie 4 podkladki (po dwie na kazda strone) inaczej korba sie przesuwac. Czy to jest normalne w tym modelu korby, czy moze cos jest nie tak?

#46 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 15 grudzień 2010 - 13:48

Od dystrybutora dowiedzialem sie ze nalezy zastosowac podkadke ktora montuje sie na osi, a nie podkladke pod miski. Wiec pozostaje tylk okupic ta podkladke.

#47 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 grudzień 2010 - 19:38

Sorki zapomniałem odpisać, napisz mi na Pw co za korba i pakiet, , kumpel jest importerem Race Face , podjade do niego i powiem co potrzeba i jak będzie miał to sie załatwi.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#48 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 16 czerwiec 2013 - 20:52

Odgrzewam kotleta :-P

Dokładnie, identyczny "kłopot" jak w pierwszym poście urodził mi się od jakiś 130 km ;-)

Objawy: "skrzypienie/trzeszczenie" przy sporym nacisku na lewy pedał - stójka itp.

Suport to Shimano Hollowtech SM-FC 5600 (już ma trochę przejechane),

Pytanie: opłaca się przeprowadzić "rutynową" konserwację, tj. odkręcenie korby, posmarowanie tego dziwnego "plasticzku" np. smarem antyzapieczeniowym (może to on wydaje zbędne dźwięki), odkręcenie misek-ściągnięcie plastiku,uszczelki i przesmarowanie kulek? Czy lepiej wydać te 80zł i kupić nowy?

#49 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 16 czerwiec 2013 - 22:11

Kup nowy, najlepiej DA 7900. Wydasz 100zł ale nie powinieneś mieć kłopotów przez dłuższy czas - warunek to prawidłwy montaż, ściśle wg instrukcji serwisowej Shimano.

#50 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 czerwiec 2013 - 23:03

adazz, ja mimo wszystko spróbowałbym jeszcze "rutynowej konserwacji", może nawet bez dobierania się do bebechów łożysk. Oczywiście sporo zależy od tego, co dokładnie rozumiesz przez "trochę przejechane", czy masz dostęp do klucza do HTII i czy np. ostatnio jeździłeś w deszczu czy innym dziadostwie. Jeśli masz klucz i przyczyną okaże się brud, to w 20 minut zaoszczędzisz 100 zł ;-) Miałem ostatnio podobny problem (link) i wystarczyło rozkręcenie wszystkiego, wyczyszczenie, nasmarowanie (nawet nie jakimiś antyzapieczeniowymi cudami tylko "zwykłym" smarem stałym) i skręcenie do kupy. Pomogło ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#51 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 17 czerwiec 2013 - 15:02

Zrobię tak ....

Po wypłacie kupię nowy suport DA, a tymczasem przeprowadzę "rutynową konserwację" - czekam tylko już na klucze do Hollowtech (zamówiłem na allegro).

Dam znać/wstawię fotkę, jak po rozkręceniu "wyczaję" coś ciekawego/nietypowego, lub potwierdzę "typowe" dolegliwości w postaci zabrudzenia itp. itd. ;-)

ps. tak, czy siak, niezniosę trzeszczenia i do soboty ogarnę temat 8-)




#52 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 czerwiec 2013 - 20:39

zjechane pakiety będą tylko gorzej chodzić , niektórym smarowanie wydaje sie ...cudem , ale nic z tego, podrdzewiałe łozysko, wzrasta opór na nim i następują mikrouślizgnięcia na osi, i zamiast cała energi isć w system , "prześlizgujemy " sie tylko pod plastyku .

Dosmarować można sobie łożyska o małym przebiegu, jak już jest spory to kupuje sie nowy , albo nowe łożyska, a zamiast DA można kupić tuniungowe wkłady np Prowheela, VP, Neco .... za ok. 70-80 zł gdzie sa łożyska wymienne .

Ja np. zamontuje u siebie teraz do nowej szoski Neco ceramic, sprawdziły sie w mtb , to w szosie tym bardziej pośmigają .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#53 Piereslegin

Piereslegin
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 czerwiec 2013 - 20:43

Ja u siebie miałem podobny problem do tego wyżej opisanego. Skrzypienie i takie tam sprawy. Niestety rozkrecenie i nasmarowanie nie wystarczyło. Wymieniłem cały wkład suportu i wszystko wydaje się być w porządku. Dodam tylko, że nie bawiłem się w żadne rozbieranie wkładu. To ile miał już przejechane tamten suport jest mi nieznane. Rower kupiłem używany od gościa, który najechał nim jakieś 3 tys km a wcześniejsze jego losy nie były znane. Trudno jest zatem ocenić jego przebieg. W każdym bądź razie uporałem się z tym kłopotem i teraz nic tylko kręcić:). Mam nadzieję, że przedmówcy również prędko rozwiążą swoje kłopoty w tym temacie.

#54 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 czerwiec 2013 - 22:54

SPIKE, osobiście nie uważam smarowania za cud ;-) Jeśli łożysko jest zajechane to tak jak napisałeś, smarowanie nie rozwiąże problemu. Miałem na myśli zaczęcie od poszukania rozwiązania, które być może pozwoli zaoszczędzić pieniądze, a nie pójście wg schematu "trzeszczy -> wymień" ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#55 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 17 czerwiec 2013 - 23:43

Czasem wkład trzeszczy bo jest w środku syf, który trze i stąd się bierze trzask i denerwujący dźwięk. Zawsze fajnie mieć jakiś wkład w zapasie, bo przecież gdy w suporcie trzeszczy to normalnym jest, ze korbę się ściąga i próbuje trzask wyeliminować poprzez czynności serwisowe lub wymianę.

Poza tym zdejmując korbę ma się bezpośredni dostęp do łożysk i można bez problemu skontrolować ich stan. Jeśli zaciągają albo słabo chodzą - do wymiany. Jeśli ładnie się obracają - czyszczenie i smarowanie. Użycie dobrego smaru jest ważne, bo przedłuża działanie łożysk. Smar chroni przed wnikaniem do środka syfu i po części również wody. Gdy się dba o wkład suportowy raz na jakiś czas zdejmując go i czyszcząc, jest oczywistym, że pojeździ on dłużej niż jego nieczyszczony odpowiednik.

Chyba najlepszym wyborem jest wkład suportowy z wymiennymi łożyskami (ja Accent polecam), o czym pisał SPIKE. Wkład taki ma łożysko 1 mm szersze, przez co da się je wymienić i za ~ kilkanaście złotych z zajechanego suportu mamy nówkę sztukę.

#56 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 19 czerwiec 2013 - 20:47

Cześć!

Więc dziś ładnie wszystko sobie rozkręciłem - wyczyściłem, i przesmarowałem.

Pierwsze sprawdzenie lewego łożyska wykazało że obrót nie przebiega "jak po maśle", "idealnie gładko", po nasmarowaniu na nowo - dalej wyczuwalne "brumienie", tak więc skręciłem wszystko na nowo, generalnie nie ma żadnych w tej chwili nieprzyjemnych dźwięków - ale jestem przekonany że to tylko "na chwilkę" , już zamówiłem nowy suport (generalnie zamówiłem odpowiednik do 105 BB5700, za jakieś dwa tygodnie zamówię coś dużo lepszego).

Zdjęć nie robiłem żadnych, ale jeśli uznacie że zdjęcia z wymiany suportu przydały by się to oczywiście zrobię i zamieszczę na forum.


ps. zapomniałbym dodać iż przy przejażdżce tuż po skręceniu - "w stójce" nadal słyszałem różne "ciekawe" dźwięki - jednak posmarowanie tym razem zacisków do kół, oraz miejsc w których koła opierają się na widelcach sprawiło iż w końcu rower jest cichy :)
(do tego celu użyłem maści.smaru przeciw zapieczeniom)

pozdrawiam

A.

#57 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 24 czerwiec 2013 - 10:23

W roku 2009 kupiłem nowy rower który miał juz zamontowane korby HT. Przyszedł czas na wymianę. Kupiłem łozyska accenta BB-EX 1. Są tam 3 podkładki i teraz mam pytanie. W jaki sposób rozmiescic te podkładki??? BO z tego co widze to mam obecnie łozyska załozone bez zadnej podkładki. Co to oznacza i czy tak powinnienem zamontowac nowe łozyska czy coś było do tej pory zle złozone??

#58 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2013 - 11:34

Mam pytanie odnośnie wytrzymałości tego suportu a posiadam suport tiagry htII ile około km wytrzyma?

#59 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 24 czerwiec 2013 - 11:36

Mi 13000 km tiagra wytrzymała.

#60 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2013 - 17:07

W roku 2009 kupiłem nowy rower który miał juz zamontowane korby HT. Przyszedł czas na wymianę. Kupiłem łozyska accenta BB-EX 1. Są tam 3 podkładki i teraz mam pytanie. W jaki sposób rozmiescic te podkładki??? BO z tego co widze to mam obecnie łozyska załozone bez zadnej podkładki. Co to oznacza i czy tak powinnienem zamontowac nowe łozyska czy coś było do tej pory zle złozone??


Sprawdź tzw. "mannual" na stronie producenta, lub też pogrzeb na YT - tam jest wiele filmików o serwisowaniu sprzętu (nie tylko suporty).
Z tymi podkładkami też będzie suport "działał", ale podkładki zdaje się delikatnie zabezpieczają przed nadmiernym zabrudzeniem, odrobinkę również działają jak dystanse - generalnie pewnie da się je stosować z podkładkami, i bez ;-)

Co do pytania o wytrzymałość łożysk typu Hollowech, to jak się po błocie itp. nie jeździ to na luzie starczają na baaardzo długi czas - wiadomo nic nie jest "wieczne", ani bezawaryjne, może się zdarzyć że kupisz coś nowego i będzie miało wadę, ale co do zasady fajny suport 8-)



Dodaj odpowiedź