Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hollowtech II - Wkład Suportu


111 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 30 czerwiec 2009 - 11:57

Mam pewien problem z wkładem suportu, dokładniej rzecz ujmując lewe łożysko przy naciskaniu na lewą część korby trzeszczy. Objawia się to głównie podczas jazdy na twardych przełożeniach np: 52-14 itp. lub podjazdach gdy trzeba intensywniej pracować nogami. Mam korbę Shimano R600 a wkład suportu Ultegra. Przejechałem na nim może 6tys. km i już dwa razy lądował w serwisie aby go poddać konserwacji, pomaga to ale nie na długo, po przejechaniu kilkuset kilometrów sytuacja się powtarza. Czy wy również macie takie problemy, jeśli tak to jak sobie z nimi radzicie, najlepiej bez zdejmowanie korby, w chwili obecnej nie posiadam kluczy do korby typu hollowtech2 ale zamieram go wkrótce kupić ;-)

#2 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 czerwiec 2009 - 13:37

Miski suportu raz dobrze dokręcone nie powinny sprawiać problemów.
Proponuję na dzień dobry wywalić plastikową podkładkę znajdującą się przy lewym ramieniu między śrubami mocującymi korbę.
Miałem podobny przypadek z tą samą korbą.

#3 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 02 lipiec 2009 - 09:20

Witam
Mateusz661 miałem podobny problem z trzeszczacym suportem, tylko, że po amatorskim wyścigu w pełnym deszczu. Mam korbe Sh 105. Wydawało mi się, że suport bedzie lepiej uszczelniony, ale nalazło tam tyle syfu, ze musiałem dac do przesmarowania. Mechanik rozebrał suport, wyczyścił, przesmarował i już. Działa i nie trzeszczy.
Ale dostałem podpowiedź,ze jak problem sie będzie powtarzał to trzeba zrobić planowanie suportu. Może Malik sie wypowie na ten temat. Aha, ja nie mam w lewej korbie żadnej plastikowej nakładki. Tylko śrubę na imbus.
Pozdrawiam Brać Szosową.

#4 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 27 listopad 2009 - 12:35

Ja z kolei mam inne pytanie dotyczące łożysk suportowych Hollowtech II. Mianowicie: czy można, a jesli tak to jak to w miarę bezinwazyjnie zrobić (żeby nie uszkodzić plastikowej otoczki), wybić, tudzież dostać się do łożysk (kulek)?
Dołączona grafika
Chcę pozbyć się starego smaru i 'wsadzić' nowy, bo ciężko już się łożyska obracają. Dodam, że moczyłem je już w benzynie ekstrakcyjnej celem wymycia smaru, ale nic to nie dało ...

#5 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 27 listopad 2009 - 12:44

Ja z kolei mam inne pytanie dotyczące łożysk suportowych Hollowtech II. Mianowicie: czy można, a jesli tak to jak to w miarę bezinwazyjnie zrobić (żeby nie uszkodzić plastikowej otoczki), wybić, tudzież dostać się do łożysk (kulek)?
Obrazek
Chcę pozbyć się starego smaru i 'wsadzić' nowy, bo ciężko już się łożyska obracają. Dodam, że moczyłem je już w benzynie ekstrakcyjnej celem wymycia smaru, ale nic to nie dało ...


Mały płaski wkrętaczek do podważania albo nieco większy do wybijania (druga metoda skuteczniejsza).
Ja proponuję zakup nowych łożysk. Koszt nie jest wcale duży, a będzie to znacznie lepiej pracować.

#6 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 27 listopad 2009 - 14:17

Aha, ja nie mam w lewej korbie żadnej plastikowej nakładki. Tylko śrubę na imbus.

Chodzi o część oznaczoną nr 7, która w zamierzeniu konstruktorów miała uniemożliwić zsunięcie się korby w przypadku poluzowania śrub skręcających. Pomysł niby dobry, ale z działaniem różnie bywa, tzn. zabezpieczać zabezpiecza, ale niekiedy jest przyczyną skrzypień i trzasków. Choć przyznam, że nie u mnie. Póki co ;-)
Dołączona grafika

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#7 migdal

migdal
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 listopad 2009 - 16:24

travisb, robiłem nidawno to co Ty chcesz zrobic... tylko że ja wymieniałem całe łożysko, ogólnie bardzo ciężko jest wybić je bez pokaleczenia miski. Shimanowskie łożyska są odrobinkę "niższe" niż zamienniki więc jest to problem :-/ U mnie skończyło się na kupnie całego suportu.

#8 mr40164

mr40164
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 listopad 2009 - 16:32

A może ktoś mi przy okazji pomoże...
Zmieniłem korbę i suport z ultegry 6500 na 6600, ale okazało się że śruby od blatów rysują mi lekko po tylniej rurze (i to tylko 2). Stanie się coś jak między mufę a łożyska wsadzę podkładkę 1mm, czy lepiej spiłować trochę te śruby?

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopad 2009 - 20:38

Ja z kolei mam inne pytanie dotyczące łożysk suportowych Hollowtech II. Mianowicie: czy można, a jesli tak to jak to w miarę bezinwazyjnie zrobić (żeby nie uszkodzić plastikowej otoczki), wybić, tudzież dostać się do łożysk (kulek)?
Obrazek
Chcę pozbyć się starego smaru i 'wsadzić' nowy, bo ciężko już się łożyska obracają. Dodam, że moczyłem je już w benzynie ekstrakcyjnej celem wymycia smaru, ale nic to nie dało ...

To co widać na zdjeciu - ten model misek z "grubym " brzegiem nie ma możliwości wymiany łożysk.
Tutaj łożyska są o grubości 6 mm, a zamienniki maja 7 mm i te mozna zastosować do misek z " cienkim " brzegiem" typu 15. Utegra, Durace, XT, XTR, Saint.

Panowie, wkłady suportowe do szosy nie są drogie kompletne.

Mycie łozysk, wymiana smaru to jak podawanie umarłemu kadzidło, jesli do takich łożysk dostała sie wligoć to kuleczki pordzewiały i nic z tego nie będzie.
Ja się raz szarpnałem na wymiane kuleczek w łożysku w misce w systemie H II ale w Truvativie - był mały luzik a misek kompletnych nie było.
Pomogło, ale to był w miare świerzy system.

Poza tym sprawdzajacie na luzie bez łańcucha prace łożysk, czy nie czuć "gruchania "
Jeśli praca łożysk nie jest płynna " jak po maśle " to należy wymienić.
Jazda na czymś takim w zasadzie nie powoduje negatywnych objawów, oprócz zwiekszających się oporów przy pedałowaniu.


Hm śruby rysują o rame - ciekawe

Część nr 7 - to jest ząbek zabezpieczający.
Przed montażem lewego ramienia nalezy wyczyścic elegancko oś korby tak gdzie jest wielowpust, następnie dać troche smaru - ja daje smar zielony Motorexa - wygląda identycznie jak Shimanowski - gęsty zielony półprzeżroczysty i całosć skręcamy.
Nie zdarzyło mi sie zeby coś skrzypiało a chłopaki daja sporo czadu w MTB w błotnych warunkach.

Po prostu każde szpejo w rowerze należy zamontować zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją czasem dodając odpowiedni samar.
  • Maks lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 listopad 2009 - 20:04

Po prostu każde szpejo w rowerze należy zamontować zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją czasem dodając odpowiedni samar.

I o to chodzi, o to chodzi ;-)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 28 listopad 2009 - 23:06

O co chodzi z tym oznaczeniem na suporcie BC1.37x24 a tym BC1.34x24 (http://www.centrumro...CE/Produkt.aspx).

#12 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 28 listopad 2009 - 23:50

Średnica i skok gwintu. To 1.34 to musi być jakaś literówka(raczej cyfrówka).

#13 Gosc_paweł_51_*

Gosc_paweł_51_*
  • Gość

Napisano 29 listopad 2009 - 09:52

pierwsza i najważniejsza sprawa to usunięcie lakieru z mufy suportu przed przykręceniem łożysk suportu ( lub misek-dotyczy campagnolo)

#14 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 27 grudzień 2009 - 10:38

Jak kupiłem korbe a wraz z nią suport, to zobacyzłem taką rzecz: obie miski były odłączone od plastikowej tuleji - czy to problem?

#15 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 27 grudzień 2009 - 10:47

Deadhorse, to nie problem ;) Przecież jakoś musisz wkręcić łożyska w mufę, więc nie mogą być połączone na stałe tuleją.
Dołączona grafika

#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 grudzień 2009 - 10:49

wciskasz w prawą miske tuleje i wkrecasz w rame, potem wkrecasz lewa miske, albo wkręcasz sama prawą miske, wkładasz - wciskasz tuleje i wkręcasz lewą miske, kurcze bać to mozna sie ognia czasem.
Ważne aby tuleja wskoczyła w miskie, ona zabezpiecza przed doataniem sie zanieczyszceń od wewnątrz misek, a takze służy jako dystans.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 27 grudzień 2009 - 10:54

chodzi o to własnie, ze na fotach jest tylko jedna luzem, a u mnie dwie i delikatnie mnie to zmartwiło ;)

#18 Gosc_PiotrZ_*

Gosc_PiotrZ_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2010 - 00:29

Witam KORBA Shimano R600 MA WADE TECHNICZNA która sam odkryłem mianowicie OBWOD mocnej plastikowej nakrętki która dociska sie korby na rysunku zaznaczona 1, jest za duży co uniemożliwia mocne dokręcenie korby zwłaszcza po stronie zewnętrznej(śruba ibus) problem znikł po mocnym spiłowaniu obwodu plastikowej nakrętki oczywiście NIE na gwincie i należytym dokręceniu 12-15nm czyli już nie tak mało (smaru nie żałujcie) element numer 7 najlepiej ściągnąć a jak nie to założyć dobra stroną

Załączone pliki

  • Załączony plik  korba.jpg   39,43 KB   175 Ilość pobrań


#19 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2010 - 01:24

Swego czasu sprzeczałem się pół godziny w sklepie rowerowym ze sprzedawcą w jakiej kolejności składa się te korby - podstawowe pytanie: po co dociskać ramię korby plastikową śrubą (część 1), skoro ramię korby elegancko wchodzi do końca na oś, następnie zakładamy część 7, skręcamy ją dwiema śrubami (2) i na końcu zakładamy plastik (1), ot tak, żeby śmieci się nie zbierały w ośce i jest ok. A ściąganie tego elementu 7 ma sens jak się zakłada że ten plastik utrzyma wszystko w kupie, ja już bardziej bym ufał tej części nr7. :idea:

#20 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2010 - 07:27

PiotrZ - napisz to do Shimano Polska jeśli faktycznie cos ma wade - co odpiszą ?

Dominik - ramie korby może i elegancko sobie wchodzi samo, ale nakretka (1) służy do dociągniecia do siebie korb względem misek i musisz to zrobić aby zlikwidować luz.
Ja to robie pukając młotkiem gumowym w ramie z blatami i dokrecam tą śrubką , aż wyczuje stanowczy opór - wtedy ramiona są dociągnięte.
Elelement nr ( 7 ) służy w zasadzie jako ewentualna blokada przed zsunięciem, przesunięciem sie korby.

Jesli korbe zakręcisz śrubami ( 2 ) przed dokreceniem srubą ( 1 ) to oś pracuje na miskach i wygina całość - nie jest skontrowane, jest luz boczny.

I taka jest kolejność montażu:

Zakrecamy miski, wkładamy korbe z blatami, pomagajac sobie gumowym młotkiem pobijając delikatnie , następnie zakładamy lewe ramie, pobijając młotkiem prawe dokrecamy śrube ( 1 ), aż całosć sie skontruje , następnie dokrecamy śrubki ( 2 ) po wcześniejszym wcisnięciu ( 7) w swoje miejsce.
Śrubki ( 2 ) dokrecamy naprzemian z tą samą siłą.
To prawidłowo zmontowany korbowód.
Robimy jazde próbną , sprawdzamy czy luzu nie ma i w trase.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź