Jump to content


Jaki Kask??


1925 replies to this topic

#61 Gosc_noerror_*

Gosc_noerror_*
  • Gość

Posted 28 July 2007 - 17:16

ale jak mam zamiar jechać dziennie powyżej 200km a jednego dnia planuje 270km to jednak potówka przyda się. w przyszłym roku napewno kupię sobie lepszy ale TERAZ muszę już jakiś mieć i za nie duże pieniądze

#62 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 28 July 2007 - 23:27

zamiast prawdziwej potówki kup zwykłego t-shirt'a z "tesco" lub czegoś podobneg... za ok 5-10zl. Wiele osób tak jeździ, sam tak smigam od 5 lat i jest dobrze. Oczywiście nie w jednej tylko mam z 7-8 takich koszulek, w niektórych podcinałem rekawki ;-)

#63 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 29 July 2007 - 12:21

jest dobrze?
ja tak nie uwazam.
kiedys tez jezdzilem w bawelnianych, badziewnych koszulkach.

od kilku lat jezdze TYLKO w potowkach... komfort jazdy w typowych potowkach jest pierdyliard razy wiekszy od zwyklych szmat.
potowka nie klei sie do ciala, nie jest przemoczona itp itd.

#64 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 July 2007 - 14:56

Zwykła bawełniana koszulka po spoceniu się daje odczucie jakby na ciele był papier czy folia, trzyma wilgoć przy ciele.
Jak jest gorąco to nie zakładam w ogóle potówki, tylko spodenki na ramiączka i koszulkę. Jest znacznie przewiewniej, ale trzeba mieć koszulkę z nowoczesnego materiału z mikroporami (struktura plastra miodu, lub łezki).

#65 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądKamienna Góra

Posted 29 July 2007 - 21:29

dawniej śmigałem sobie po szosie w Mecie Predatore, i nie podejrzewałem zbytniej różnicy pomiędzy kaskiem szosowym...Dopiero w zeszłym tygodniu kupiłem Stradivariusa II, i różnica jest baaardzo duża- mniejszy rozmiar, lepsze dopasowanie, jest bardziej przewiewny, no i ładniejszy chyba :D... Od teraz przy zmianie kasku na inny trzeba będzie uważnie sprawdzic jego zastosowanie :-)

Co do potówki, to przecież jest ona nieodłączną częścią garderoby... Zwykła koszukla klei się, jest zimno na zjazdach, i tworzy się "efekt sauny" :-P



pzdr 8-)

#66 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 July 2007 - 21:33

To, że Ci bardziej pasuje Stradiverek to przypadek. Mi też np pasuje idealnie Rury Ayron, a T-Rex naciska mi tylko na czubek głowy. Met'y są dla mnie za szerokie - wszystkie. Ale kaski szosowe są zazwyczaj bardziej dziurawe.

#67 Amateur_PL

Amateur_PL
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądTrzebnica

Posted 29 July 2007 - 22:24

To da rade kupic jakiś kask szosowy za 60-80zł ?? Czy raczej nie ??

#68 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 July 2007 - 22:26

Da się. Na giełdach szukaj. U mnie w Łodzi są nawet takie za 25 zł a wyglądają jak by kosztowały 80 zł.
  • gxtreme2 likes this

#69 Amateur_PL

Amateur_PL
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądTrzebnica

Posted 29 July 2007 - 22:32

i przepraszam że tutaj pisze : A spodenki krótkie z żelówkami za 40zł ??:P

#70 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 30 July 2007 - 00:28

http://www.markus.wr...ndex.php?kid=39 - met maxtrack najniższy szosowy model meta za ca. 89pln. kupowałem w tym sklepie swojego Met-a A-tomo, wszystko bylo w porządku [bralem za pobraniem].

Moim zdaniem nie ma co pakować większej kasy niż 200 pln w kask. W testach laboratoryjnych w MR wyszlo na to, że nawet najgorzej wentylowany kask zwiekszal temp. w najgorzej wentylowanym miejscu o 1*C, normy tak samo spelniaja modele za 100 i za 500 pln[i zadanie ochronne spełnią tak samo dobrze]... warto żeby kask mial in-molding,odpowiednie regulacje,ofc atest i byl jakiejs konkretnej firmy[giro,met,spec,lazer itp.].

#71 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 30 July 2007 - 07:12

za taką kase nie kupisz kasku z inmoldingiem, chyba że używkę....

[ Dodano: 2007-07-30, 08:16 ]

http://www.markus.wroc.pl/sklep/index.php?kid=39 - met maxtrack najniższy szosowy model meta za ca. 89pln. kupowałem w tym sklepie swojego Met-a A-tomo, wszystko bylo w porządku [bralem za pobraniem].

Moim zdaniem nie ma co pakować większej kasy niż 200 pln w kask. W testach laboratoryjnych w MR wyszlo na to, że nawet najgorzej wentylowany kask zwiekszal temp. w najgorzej wentylowanym miejscu o 1*C, normy tak samo spelniaja modele za 100 i za 500 pln[i zadanie ochronne spełnią tak samo dobrze]... warto żeby kask mial in-molding,odpowiednie regulacje,ofc atest i byl jakiejs konkretnej firmy[giro,met,spec,lazer itp.].


moim zdaniem jest. droższe kaski są lepiej wentylowane, bardziej trwałe, bezpieczniejsze i duuużo ładniejsze ;-)

#72 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 30 July 2007 - 10:10

droższe kaski są lepiej wentylowane

Odsyłam do testu w MR... czasami kask za 3 stowki byl lepszy od tego za 6.

bardziej trwałe

Niby pod jakim względem? Jak ma już in-molding to już więcej nie wymysli... regulacje robia z tego samego materiału, pianka jest też z tego samego styropianu, a obudowa z tego samego plastiku

bezpieczniejsze

O lol... w ktorym miejscu dobrze leżący kask za 150 pln jest gorszy od dobrze leżącego za 500? Już predzej ten wlasnie za 500 jest mniej bezpieczny bo więcej i większe otwory wentylujące powodują , że możesz sie przez nie nadziać na jakiś pręt....

i duuużo ładniejsze

Kwestia gustu, ale też nie pogardziłbym paroma droższymi kaskami, które mi się podobają, jednak nie stać mnie na przepłacanie za sam wygląd.... jeszcze 2 stowki za kask mogę dać, więcej nie.... może kiedyś jak się dorobię.

Na poparcie moich słów niech będzie to, że Galiński [chyba każdy gościa zna] jeździ w SH+ za 180 pln:
http://allegro.pl/it...ry_jakosc_.html


DLA TWOJEJ INFORMACJI TEN MET MAXTRACK MA IN-MOLDING!
http://www.velo.com....=37&p=68&id=477

Jeśli chodzi o wybór kasków do 100 pln na necie to są tylko dwa: Ten maxtrack[naprawde warto,szczegolnie ze katalogowo stoi 130], i author reflex[nie ma in-moldingu,ale ludzie go chwalą].
A dobry wybór kasków do 100 pln jest w decathlonie. Tymniemniej warto dozbierać do tych 100 pln.

#73 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 30 July 2007 - 10:15

Drogie kaski mają karbonowe i/lub kevlarowe wzmocnienia, więc są teoretycznie bezpieczniejsze. Nie spadną z głowy po pęknięciu przy pierwszym uderzeniu.

#74 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 30 July 2007 - 10:20

http://www.velo.com....=37&p=68&id=471 - boczne paski wykonane z kevlaru... gdzie te boczn paski? Nie dajmy się zwariować to tylko marketing... tak samo jak wszystkie super hiper systemy w hamulcach avida[ja zdębiałem jak zobaczyłem co nazywają sobie super technologią tri-align itp... w swoich hamplach hydraulicznych tarczowych do MTB... coś nam wcisnąć muszą, żeby wybrać akurat ich produkt]...tak samo z wciskaniem jakiegoś bajeru do wyższego modelu, żeby było za co dopłacać.... dobra firma stara się mieć zapchane wszystkie segmenty rynku...owszem czasem warto doplacic do wyższego modelu, ale to tak jak z kupowaniem D-A dla amatora, dla którego praktycznie nie ma różnicy czy tam siedzi 105 czy DA[wiem wiem będziecie się sprzeczać, i ja też to rozumiem, ale większości ludzi tak naprawdę byłoby wszystko jedno, ale jak przychodzi bisnessman do sklepu to musi kupić rower za 15 000 a nie jakiś za 5 na którego większość stać.]

#75 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 30 July 2007 - 10:22

boczne paski wykonane z kevlaru... gdzie te boczn paski?

W masie styrofoamu są. W tańszych kaskach jest 100% pianki, a w droższych wzmocnienia trzymajace wszystko w kupie jak pęknie.

#76 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 30 July 2007 - 10:25

No i to wmocnienie jest dopiero w kasku za 6 stów... i spodziewam się, że głównie dlatego, żeby dostać atest przy zmniejszonej ilości styropianu- zrzucali wagę[pomijam fakt, że ten kask waży t 199g ale bez pasków regulacyjnych itp, więc ściema wielka].

W modelu za 4 stowki-inferno czyli wg strony velo model niżej[bo jest jeszcze jakaś czasówka tam] już wzmocnienia z kevlaru nie ma.

#77 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 30 July 2007 - 19:06

droższe kaski są lepiej wentylowane

Odsyłam do testu w MR... czasami kask za 3 stowki byl lepszy od tego za 6.

bardziej trwałe

Niby pod jakim względem? Jak ma już in-molding to już więcej nie wymysli... regulacje robia z tego samego materiału, pianka jest też z tego samego styropianu, a obudowa z tego samego plastiku

bezpieczniejsze

O lol... w ktorym miejscu dobrze leżący kask za 150 pln jest gorszy od dobrze leżącego za 500? Już predzej ten wlasnie za 500 jest mniej bezpieczny bo więcej i większe otwory wentylujące powodują , że możesz sie przez nie nadziać na jakiś pręt....

i duuużo ładniejsze

Kwestia gustu, ale też nie pogardziłbym paroma droższymi kaskami, które mi się podobają, jednak nie stać mnie na przepłacanie za sam wygląd.... jeszcze 2 stowki za kask mogę dać, więcej nie.... może kiedyś jak się dorobię.

Na poparcie moich słów niech będzie to, że Galiński [chyba każdy gościa zna] jeździ w SH+ za 180 pln:
http://allegro.pl/it...ry_jakosc_.html


DLA TWOJEJ INFORMACJI TEN MET MAXTRACK MA IN-MOLDING!
http://www.velo.com....=37&p=68&id=477

Jeśli chodzi o wybór kasków do 100 pln na necie to są tylko dwa: Ten maxtrack[naprawde warto,szczegolnie ze katalogowo stoi 130], i author reflex[nie ma in-moldingu,ale ludzie go chwalą].
A dobry wybór kasków do 100 pln jest w decathlonie. Tymniemniej warto dozbierać do tych 100 pln.


tak są bezpieczniejsze. jak już Karbon wspominał droższe kaski mają wtopioną w styropian specjalną siatkę i są zdolne do przyjęcia do więcej niż jednego uderzenia. nie rozpadają sie po pierwszym uderzeniu. ja osobiście nie kupiłbym sobie kasku za 2 stówy.....jak wiadomo są różne gusta i nie ma się co spierać w tym temacie

tak na marginesie dodam, że najlepiej mi leżą kaski z nawyższej półki ;-) ....przymierzałem naprawdę sporo i tak jest w rzeczywistości.

#78 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 30 July 2007 - 20:30

Moim zdaniem ta wtopiona siatka wcale nie musi poprawiać bezpieczeństwa... zresztą jakoś nie wyobrażam sobie wypadku z przewrotkami gdzie walisz co chwila z dużą siłą głową :). No ale nic spoko- tak jak mowie Galiński smiga w SH+, a akurat w przypadku kasku to chyba nie wola sponsora... ale moze... nie wiem. Jedyny + jaki widzę w droższych kaskach, za który byłbym w stanie dopłacić to to, że produkują je w większej gamie rozmiarów przez co łatwiej dobrać taki pod swoją łepetynę :).

PS. W jakim temacie sie mamy spierać jak nie w tym o kaskach :D ;].

#79 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 31 July 2007 - 07:14

[quote name="Blue"]Moim zdaniem ta wtopiona siatka wcale nie musi poprawiać bezpieczeństwa... zresztą jakoś nie wyobrażam sobie wypadku z przewrotkami gdzie walisz co chwila z dużą siłą głową :).

przykład.....jakiś cymbał wymusza Ci pierwszeństwo, uderzasz głową w przednią szybę,przelatujesz nad dachem, ponownie uderzasz głową w asfalt :-P . widziałem na własne oczy...

#80 Edwin

Edwin
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądMińsk Mazowiecki

Posted 31 July 2007 - 10:02

A co mozecie powiedziec odnosnie kasku Lazer Devil? Przymierzam sie do zakupu tego wlasnie kasku KLIK ...

Dobrze bedzie sprawował sie na szosie? Wyglada raczej na kask do MTB



Reply to this topic