Jump to content


Photo

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 replies to this topic

#421 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 22 April 2013 - 21:45

i tak chyba powinno byc, 174g to pewnie waga sredniaka czyli 420 c-c
Niemniej te 174g, to faktycznie tyle zwazyłem na mojej wadze - nie sądzę ze ma większy błąd niż jakieś +/- 5g na tej wysokości.
Nie odpisałem jej z opisu producenta 3T ;-)

#422 Mikip

Mikip
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądSzczecin

Posted 23 April 2013 - 11:29

W tym rozmiarze, oryginalna wazy 182g.


A no tak spojrzałem na rozmiar 42cm

#423 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 26 April 2013 - 17:32

ponad setka km zrobiona na niej .... nie wiem, mam mieszane uczucia
Czuję podczas jazdy, szczególnie w dolnym chwycie, że ugina się/sprężynuje
Miałem Deda karbon - nie wiem czy ta deda była aż tak sztywna, że teraz ta podróbka chińska 3T Ergosum Ltd jest hmm miękka ...
Przy okazji - świetnie montuje się klamki campy 10s, tak jak lubie, w chwycie górnym powstaje pozioma płaszczyzna z klamkami... ani w górę nie idą , ani w dół
Chwyt dolny - bardzo wygodny i nie niski

#424 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 posts
  • Skądłódź

Posted 04 June 2013 - 20:55

Mam takie pytanie, ponieważ najczęsciej używam chwytu górnego, a nawet tylko, a dolny tylko wtedy gdy musze gwałtownie hamować (mam stare klamki i ciężko pożadnie je wcisnąc od góry), czy dobrym pomysłem będzie założenie takiej kierownicy http://allegro.pl/ki...3291601330.html ? Zaznaczam że nie używam dolnego chwytu nawet jak jade szybko, czuje sie troche niepewnie.

#425 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 posts
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Posted 13 June 2013 - 11:47

Kupiłem niedawno rower orbea dude A10. Służy mi do robienia bazy szosowej pod wyścigi MTB, a tak generalnie to jestem biegaczem, teraz borykam się z kontuzjami i dlatego trochę więcej zacząłem jeździć. Stwierdziłem, że ostre koło będzie najlepsze bo mieszkam na totalnych równinach więc nie potrzebuję biegów. Tzw. treningi jakościowe i tak robię na góralu. Jeżdżę sobie spokojnie, moja średnia oscyluje w granicach 30 km/h ale zaczyna się robić nieciekawie kiedy chcę się mocniej rozkręcić. Krótki mostek i gięta w górę kierownica sprawiają, że czuję się niepewnie tzn. mam uczucie, zwłaszcza podczas sprintów na stojąco, że łatwo mogę przelecieć przez kierownicę. Dlatego muszę wymienić kokpit. Z mostkiem nie mam problemu - wezmę dłuższy i tyle. Zastanawiam się natomiast jaka kierownica będzie wygodna. Czy dobra by była typowo torowa np. PRO Vibe, czy da się na czymś takim wygodnie robić treningi powiedzmy dwugodzinne? Czy może lepszy byłaby klasyczna szosowa - ale jak trzymać ręce - nie mam przecież klamkomanetek. To samo pytanie też tyczy się torowej kierownicy - cały czas jechać w dolnym chwycie to chyba niezbyt wygodne. Myślałem o byczych rogach - ale one wyglądają totalnie kretyńsko (wiem, że rower ma jeździć ale niech też wygląda jakoś sensownie). Może są jakieś inne opcje, ja się raczej nie znam a chciałbym sobie zwyczajnie jeździć i nie martwić się, że się zabiję przy zabawie w Marka Cavendisha.

#426 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 13 June 2013 - 13:35

jass1978, kontuzje nie z kolanami, mam nadzieję, skoro ostre koło?

Możesz założyć kierownicę szosową, jakieś tanie klamki hamulcowe i hamulce dla bezpieczeństwa. Będziesz miał górny chwyt za klamki, a hamulców możesz, ale nie musisz używać.

#427 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 posts
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Posted 13 June 2013 - 14:29

PsYhOl, nie akurat kolana mam zdrowe. Problemy ze stopami od biegania w kolcach po tartanie - już nie te lata a chciałem pokazać młodzieży jakim jestem kozakiem :)
Patrzyłem w necie na takie trochę szersze kierownice szosowe, np. http://wertykal.com....M-02-white/1178 i podczas spokojnej jazdy trzymać ręce na prostej rurce a przy szybszych akcjach w dolnym chwycie. Może to jest jakaś opcja.

#428 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 13 June 2013 - 15:23

Czemu nie? Popatrz na geometrie kierownic i zobacz, która Ci odpowiada - głębokość, zasięg. Jak masz zamiar jeździć w tych dwóch chwytach, to nie bierz ergonomicznych.

Ta Deda, którą wkleiłeś ma fajne gięcie pod te dwa chwyty.

#429 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 posts
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Posted 13 June 2013 - 15:58

Dziękuję Ci za pomoc. Zasięg, głębokość? Coś muszę o tym poczytać bo nie za bardzo czaję temat. W każdym razie mi też się podoba ta kierownica - patrzyłem żeby była w miarę lekka i niezbyt droga i nie powyginana za bardzo (czyli chyba nie ergonomiczna).
Na pewno najładniej prezentoawła by się klasyczna torowa np. http://wertykal.com....da-Velocita/241 ale na takiej chyba trzeba jeźdić tylko w dolnym chwycie co na dłuższą metę byłoby totalnie niewygodne.

#430 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 14 June 2013 - 07:16

Deda Campione. Klasyczne giecie, waska ( Deda podaje wymiary zewn-zewn ), wygodna i mocna . Cena moze zabic. Jako , ze produkt "historyczny" bywaja promocje.

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#431 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 posts
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Posted 14 June 2013 - 08:55

Wiesz co Petri, myślę, że dziewięć stów za kierę do treningówki to trochę przegięcie pały

#432 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 14 June 2013 - 09:33

ja dalem 500...

nie podales limitu ceny...

widzialem juz glupiej wydame 900 stow... ;-)

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#433 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 14 June 2013 - 10:01

Jak dla mnie to koledzy mają racje. Hamulce się przydają a klamki zwiększą komfort jazdy bardzo znacznie, w tej pozycji najwygodniej się jeździ. Ja ze swojej strony polecam kiery Ritcheya, można wyrwać Comp do 100zł. Świetne gięcie pozwala ułożyć całe dłonie wygodnie w dolnym chwycie podczas szybszej jazdy. To moje preferencje.
Nie mniej jednak polecam pójść do sklepu/kolegów którzy mają szosy i zasiąść za sterami (kierownicą) i metodą prób i błędów dowiedzieć się co Ci pasuje.
pzdr

#434 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 July 2013 - 10:25

Hej
Po nieudanym zakupie używanej Dedy Campione ( ktoś musial wcześniej za mocno dokręcić mostek :( ) stoję dalej przed problemem wyboru kiery. Szukam czegoś szerokiego ( 44 a może i 46 ) i raczej płytkiego ( obecnie mam w FSA 150 i nie jest mi wygodnie).
Wydać moge nieco ponad 200 więc carbon raczej odpada ( a szkoda bo liczyłem na odrobinke komfortu dla dloni ), bo jednak boje się używki która może strzelić.
Co byście proponowali. Osobiście zastanawiam się nad Eastonem EA70 ( mam mostek EA90 i sztycę EC90 ). Ciekawi mnie w niej fakt że team BMC współpracując z Eastonem właśnie tego modelu używał. Myślicie że potrzebowali czegoś cięższego żeby się mieścić w wadze ?
Inna opcją jest WCS, a może coś od PRO ?

Chciał bym jak pewnie każdy coś jak najbardziej lekkiego, ale nie chce się martwić czy nie strzeli.

Z góry dzięki

#435 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Posted 04 July 2013 - 15:44

Może taka kiere http://www.formicki-...at=3&&id_pp=147 trochę przekracza budżet, ale myślę że warto. Jeszcze zastanów sie co ci potrzeba kompakt czy klasyczną?

#436 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 July 2013 - 19:47

Jest to druga opcja na mojej liście, tuż a EA70. Mógł by ktoś porównać ? Dla mnie przegrywa jedynie tym że nie pasuje marką do sztycy i mostka

Ciekawi mnie jak się jeździ na tych kierach ze spłaszczoną górą. Powinno to być nieco wygodniejsze w górnym chwycie, ale za to waży ciut więcej.

#437 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 04 July 2013 - 20:25

Jest wygodniej. Przesiadlem sie z takiej na "normalna" i caly czas brakuje mi tego wyplaszczenia.

#438 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 July 2013 - 07:02

A to ważna uwaga, szczególnie że często bolą mnie dłonie od kierownicy. Dzięki.

#439 rock

rock
  • Użytkownik
  • 28 posts
  • SkądSouthend on Sea

Posted 02 October 2013 - 13:26

jass1978 mam aktualnie Pro vibe 7 kiera bardzo sztywna trochę dziwna w dolnym chwycie ale to dlatego że mam mostek 10mm za długi(notabene do wymiany na FSA). Polecam kierę ale zastanawiam się nad wymianą szczególnie że chainreactioncycles ma promocję na  FSA K-Force New Ergo Road Bar. Zastanawiam się jednak nad sztywnoscią i wytrzymałością tej kiery jakby ktoś otarł się o nią prosiłbym o radę.

#440 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądGdańsk

Posted 08 October 2013 - 19:19

Panowie... Ostatnio byłem w Deca i tak sobie z ciekawości usiadłem na Tribana. Bardzo mi się się spodobało gięcie w jego kierownicy (moja Bontragera ma zupełnie inne). Tutaj foto podglądowe: http://www.decathlon...m_546006529.jpg

 

Moje pytanie do Was: z jakich modeli powiedzmy nie przekraczających 150 zł mogę szukać z podobnym gięciem?

Ja znalazłem (w necie) PRO LT i XLT (ogólnie to czym one się różnią?). Może jeszcze jakieś marki, bo widzę, że PRO ma bardzo zróżnicowane opinie.





Reply to this topic