Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#441 Gosc_krystianzach_*
Napisano 09 październik 2013 - 15:44
#442
Napisano 09 październik 2013 - 16:49
Sorry... nie napisałem, że chodiz mi o XLT compact, taką jak na tym foto: http://flybike.pl/zd...-compact2/3.jpg
#443
Napisano 07 listopad 2013 - 14:13
Witam. Jestem na kupnie kiery szosowej. Obecnie rozważam te opcje:
http://allegro.pl/ki...3676761226.html
http://allegro.pl/ki...3654155768.html
http://allegro.pl/ki...3668811049.html
Mam też dylemat, czy wybrać anatomicznne gięcie na łukach, czy może proste, ale to już sam muszę podjąć decyzje.
Możecie jeszcze polecić jakieś kierowince szosowe do 200zł, które byłby w miare sztywne i lekkie?
#444 Gosc_marvelo_*
#445
Napisano 08 listopad 2013 - 07:24
Ja zakupiłem do przełajki ostatnio PRO LT compact II i w stosunku do ergo mam mieszane uczucia, tzn jest lepiej, kierownica jest zwarta, fajna, ale za to chwyt górny mi przybiżył klamki , przy zwykłej miałem też troche więcej miejsca na chwycie wzdłuż , tutaj ręce opierają sie prawie od razu na gumach .
Taką samą mam przygotowaną do szosy ale XLT, różnica jest tylko w wadze w nich.
No i tak sie na razie zastanawiam , czy mostek o 1 cm dłuższy nie będzie teraz lepszy
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#447
Napisano 21 listopad 2013 - 09:31
Witajcie.
W moim nowy TCRze mam kierownicę o parametrach - reach -90 mm, drop 130 mm.
Kierownica jest dla mnie bardzo wygodna jednak chciałbym ją zmienić na coś bardziej "markowego" i sztywniejszego. Kierownica Gianta jednak gnie się, szczególnie podczas jazdy w dolnym chwycie. Raczej nie stać mnie na karbonowy kokpit (chyba że chiński) więc celuje w dobre alu.
Znalazłem 2 kierownicę które mi pasują geometrycznie: 3T Ergosum oraz Zipp Service Course SL. Która z nich byłaby lepsza? Sztywniejsza? A może są inne ciekawe modele o podobnym gięciu. Cena maks to powiedzmy 350 zł.
#448
Napisano 21 listopad 2013 - 10:05
Ergosum w realu to "dluga" kierownica, dla tych co maja mostek 130mm i nie chca zakladac 150mm... realnie odsuwa lapy od mostka o jakies 2-3 cm w porownaniu z ergonowa. jest tez stosunkowo "ciasna" w dolnym chwycie i palcami na klamkach- w moim odczuciu dla tych co maja niska pozycje . mialem chwile u siebie i zmienilem na ergonowe ( mam mozliwosc testowania )
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#449
Napisano 21 listopad 2013 - 13:03
Ergosum, chociaz ma zblizone parametry do Zippa, jest zupelnie inna kiera. Kompakt vs klasyczne giecie. Tu musisz sam zdecydowac, co Ci bardziej pasuje.
Nie wiem jak to jest w przypadku aluminiowych wersji Ergosum 44 ale w karbonowej, szerokosc jest mierzona w miejscu mocowania klamek. W dolnym chwycie jest prawie 46!
Kolejna rzecz jaka mozesz wzi±æ pod uwage, to kwestia ewentualnych dalszych wymian rurek, tutaj mostek, bo sztyca to chyba jest giantowska niestandardowa. Na szosie milo wygladaja jednorodne zestawy, no chyba ze masz jakies ultra mega hiper szpeje, w takim wypadku ta zasada nie ma zastosowania
#450
Napisano 21 listopad 2013 - 13:16
Jeszcze ewentualnie Ritchey WCS EvoCurve.
Jeśli chodzi o markę i dobór innych rurek, to najbardziej pasowałby mi zestaw Zippa. Z drugiej strony Zipp pasuje bardziej do Specialized, do Gianta, szczególnie na pełnej Ultegrze myślę dobrze pasowałoby PRO.
#451
Napisano 21 listopad 2013 - 13:25
W sumie odradzam 3T, bo czym wiecej rowerow z tym logo, tym gorzej dla mnie
Kieruj sie przede wszystkim gieciem kiery, potem patrz na sztywnosc, chociaz jest to bardzo subiektywne, nie powinno byc jakis wielkich roznic, z pominieciem tych ze scandium. Dalej ewentualnie na wage i mozliwosc pozenienia z mostkiem.
- biker1974 lubi to
#452 Gosc_krystianzach_*
Napisano 21 listopad 2013 - 20:11
Ps. 1415chris dzięki za pomoc.
#454
Napisano 22 listopad 2013 - 00:31
A prosze bardzo, skoro nie podajesz budzetu, para fajnych kier, ktore spelnia kazde Twoje kryterium:
http://www.starbike....rsize-road-bar/
http://www.starbike....-4100-road-bar/
#457
Napisano 22 listopad 2013 - 08:22
Myślę, że w takim wypadku zmiana mostka pomoże na pewno.
Powiedz mi jak z wysokoscia tej kiery? duza roznica pomiedzy wysokosciami miedzy chwytem gornym a dolnym czy jest w miare "plytka"? Mam nadzieje, ze zrozumiales o co mi chodzi
tutaj macie kierownice PRO w rozpisce http://www.pro-bikeg...ebars_road.html
w przełajce nie uzywam dolnego chwytu zresztą w szosie także, nie mam potrzeby jakoś i wszystko ustawiam pod górny
jak pisałem zmiana przyniosła mi całość na lepsze, krótszy zasieg rąk, rower zrobił sie "ostry, zwarty "
Zmieniłem potem mostek na 1 cm dłuższy i już ręce nie lezą mi na gumie cały czas , jednocześnie zasieg do klamek mam dobry, nie przeciągam sie, moge odpocząć kładąc ręce na prostym odcinku także ( wygodniej niz z mostkiem krótszym ) , czyli jest lepiej, na dodatek nowy mostek ma 5st zamiast 6 st jak miał stary , wiec jakiś ułamek kąta poszło mi w góre i to też mi spasowało.
W przypadku przełaja ten typ kierownicy jest mniejszy zgrabnieszy, bardziej praktyczny i jak trzeba brać na ramie to mi sie tak nie buja po "cycach " jak stara .
Jak sie tak popatrzy na rowery kolarzy zawodowych to sporo ma kierownice CII za to dłuższe mostki , krótsze ramy itd
aby dobrać kierownice i mostek itd trzaba najpierw dobrać sztyce i siodło , aby całość była wygodna i zgrana - baza , aby siadając można było bez bólu i dolegliwości przejechać 100-200 km , wstać z roweru i powiedzieć ....nie zmeczyłem sie ,. nic mi nie dolega .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#458 Gosc_marvelo_*
Napisano 22 listopad 2013 - 21:07
w przełajce nie uzywam dolnego chwytu zresztą w szosie także, nie mam potrzeby jakoś i wszystko ustawiam pod górny
...
...
W przypadku przełaja ten typ kierownicy jest mniejszy zgrabnieszy, bardziej praktyczny i jak trzeba brać na ramie to mi sie tak nie buja po "cycach " jak stara .
To po co zakładać szosową kierownicę?
#460
Napisano 23 listopad 2013 - 12:24
Witam
Jestem właśnie na etapie wyboru kiery. Szukam kompaktowej z płaską górą. Znalazłem na allegro coś takiego:
http://allegro.pl/ki...3718601491.html
Gość zarzeka się, że oryginalna, ale żadnego potwierdzenia tego faktu nie jest w stanie przedstawić. Twierdzi, że waży ok. 210 g.
Miał już ktoś doświadczenia z chińską podróbką tego modelu?