Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 odpowiedzi w tym temacie

#61 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 17 kwiecień 2009 - 18:05

Witam, niestety dziś zostałem zmuszony do zakupu nowej kierownicy (stara odmówiła posłuszeństwa i strzeliła). Czy moglibyście polecić coś sztywnego i przede wszystkim taniego? Jeżeli waży mniej niż 500g to będzie ok :lol: ;-)

Taka mała sugestia że bardzo podoba mi się kształt Ritcheya WCS, czy znalazło by się coś tańszego w ten deseń?

#62 bykar

bykar
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 17 kwiecień 2009 - 18:57

jak ma być ritchey, tania, w miarę lekka i podobna do WCSa to http://www.allegro.p...4_xtrabike.html

coś podobnego w jakości do WCSa i nie tak drogiego jak WCS: http://www.allegro.p...1_8_czarna.html

jeżeli coś najtańszego, również lekkiego, ale nie tak bardzo sztywnego: http://www.allegro.p...ilickibike.html

opcji na allegro jest dużo ;-)

#63 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 17 kwiecień 2009 - 19:01

Tak wiem, przejrzałem całe allegro i o ile znalazło by się coś podobnego i tańszego to nie mam pojęcia co jest sztywne. Wolałbym uniknąć sytuacji zmiany kierownicy po sezonie, dlatego sztywność jest głównym kryterium.

Dzięki za linki.
Pozdrawiam.

#64 bykar

bykar
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 17 kwiecień 2009 - 19:23

apropo - kolega Miguel ma do sprzedania dobrą kierownicę

http://forumszosowe....c621bdefc#48853

pozdrawiam ;-)

#65 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 17 kwiecień 2009 - 19:39

To dobre - ACCENT prawie jak WCS :mrgreen:
A tak serio - to podstawowe pytanie czy to ma być 31,8 czy 25-26mm?
Bo jeśli wcześniej miałeś cienką kierownicę a zależy ci na sztywności - to radzę zmienić też mostek i szukać wszystkiego na OS. Pod względem sztywności bardzo były chwalone kierownice PRO PLT. Ja mogę polecić BONTRAGER SELECT - lekka, tania i sztywna - tylko trza ją trafić jeszcze.

#66 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 17 kwiecień 2009 - 19:48

No tak..zapomniałem o najważniejszym. Interesuje mnie kierownica 25-26 bo nawet jeśli zmienię wspornik to będzie to: http://centrumrowero....aspx?JScript=1. Ciężko znaleźć przyzwoicie wyglądający wspornik o długości minimum 120mm...wszystkie fajki z którymi się spotkałem to 90-100mm (oczywiście biorąc pod uwagę cenę)

Z kierownic PRO zainteresowała mnie XLT, czyli tańsza wersja PLT. Wiesz może jak jest ze sztywnością z XLT?

#67 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 17 kwiecień 2009 - 20:43

Siema!

Co sadzicie o takiej lemondce na normalnej kierownicy szosowej?
OBRAZEK

Dodam tylko, że jesli miałbym sie na to zdecydować, to dodałbym do tego wszystkiego manetki na końce...

ma sens w zabawe w takie coś?

#68 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 kwiecień 2009 - 21:38

jeżeli coś najtańszego, również lekkiego, ale nie tak bardzo sztywnego: http://www.allegro.p...ilickibike.html


tego to nie polecam mam już od jakiegoś czasu i szczerze powiem jest mało sztywne to coś
wręcz sie boje że po takim czasie to sie niedługo złamie...

#69 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 17 kwiecień 2009 - 22:11

Mi się udało kupić 20 zł taniej niż w innym sklepie takie cóś:
http://www.allegro.p..._wyprzedaz.html

mam nadzieje, że bede happy :)

#70 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 22 maj 2009 - 07:59

Witam
Zastanawiam się nad zestawem firmy PRO seria Vibe: Kierownica, mostek, sztyca. Czy ktoś miał do czynienia z tymi klamotami? Jeśli tak to proszę o opinię. Może macie jakiś link do sklepu gdzie można to kupić. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.

#71 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 maj 2009 - 20:14

Które Vibe? Alu czy karbon? Kiera Vibe karbonowa jest chwalona za świetne tłumienie wibracji. Alu jest bardzo sztywna, ale niestety ciężka - ponad 300g. Mostki bardzo sztywne - Ritchey WCS 4Axis się chowa.

#72 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 24 maj 2009 - 21:19

Witam
Chodzi oczywiście o Vibe karbonową. Jeśli to możliwe czekam na opinie lub link do jakiegos sklepu ( najlepiej Polska )
Pozdro.

#73 andrej

andrej
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 czerwiec 2009 - 14:49

Mam teraz Ritcheya PRO alu i zastanawiam się nad zmianą. Moge dostać kierownice Truvativa w miare dobrych cenach, wiecie coś o nich? Zależy mi na sztywności. Do kompletu potrzebuje też mostka-równierz myślałem o truvativie. Czy to dobry wybór?

#74 solak

solak
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądsulechów

Napisano 16 czerwiec 2009 - 15:47

witam iprosze o pomoc
myślę o kupnie kierownicy KCNC SC FORCE
jes lekka ale co więcej?

#75 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 16 czerwiec 2009 - 18:52

Truvativ Team [ mam 31,8 - 400mm] nie jest zbyt sztywny. Myśle że KCNC też nie będzie sztywny.

#76 andrej

andrej
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 czerwiec 2009 - 19:43

400mm? to nie jest sztyca czasem? :P Na rbr.com pisali dobrze o Truvativie pod wzgledem sztywności.

#77 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 16 czerwiec 2009 - 19:59

Nie - nie sztyca .Kierownica c-c 400mm , więc wąska , szersza byłaby chyba jeszcze mniej sztywna. Moja ma 221g.

#78 andrej

andrej
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 czerwiec 2009 - 20:28

Hmm czyli raczej Deda pozostaje. Ciekawe jak z mostkami Truvativa i jak się mają w stosunku do Dedy. Niestety ceny Dedy wyższe sporo... Jakie jeszcze firmy produkują sztywne kiery?

#79 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 11 lipiec 2009 - 15:48

No właśnie mam pytanko jaką kierownicę wybrać i jak dopasować rozmiar. Z tego co widzę to obecnie panuje trend raczej na szersze kierownice i raczej dobór to kwestia upodobań a nie wymiarów. Widza że standard to 44cm, 42 już rzadziej się pojawia a 40 to już w ogóle ewenement. Ja szukałem raczej czegoś węższego. Nie chcę mieć rąk rozkraczonych na boki. Z tego co wiem to powinno się dobierać szerokość taką samą jak szerokość barków, czyli u mnie akurat by pasowała 42, może nawet mniej. Myślę też o 40, tyle że to bardzo ciężko dostać, mam mostek 25,4, a 40stki widziaełm jedynie pod mostek 31 (w ostateczności mostek mozna zmienić).

Tak więc jaką doradzacie szerokość kierownicy dla mnie? Jakie macie doświadczenia z doborem szerokości kierownicy. Z tego co na forum wyczytałem to szersza kierownica odblokowuje kaltkę i lepiej sie oddycha, a drugiej strony węższa to lepsza aerodynamika i chyba wygodniejsza jest. Czy najlepszym rozwiązaniem nie była by taka pozycja aby ręce były równo wzgędem barków, ani nie odchylone do zewnątrz, ani do wewnątrz?

Ja do tej pory jeździłem na wąskiej kierze (38 chyba) i jeździło mi się spoko, tyle że łatwo dostawałem zadyszki przy depnięciu w pedały, teraz tak myślę że może to właśnie przez kierownice. Dla tego może warto wymienić na szerszą. Tylko jaka by była dla mnie dobra?

Drugie pytanie to lepiej ergonomiczną czy klasyczną?

#80 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 11 lipiec 2009 - 15:57

Mało jest obecnie kierownic na 26mm/25,4 dlatego że te na OS (over size 31,8mm) są znacznie sztywniejsze. Długość zapewne także wpłynie na sztywność. Jak by powiedział Arsmstrong lepiej wygodniej niż bardziej aero.



Dodaj odpowiedź