Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#81 Gosc_kobrys_*
Napisano 11 lipiec 2009 - 18:29
co do samej budowy - OS + erg...
polecam 3T Ergonova - napewno nie najtańsza ale nigdy na lepszej nie jeździłem, a jeździłem długo na klasycznych...
#83
Napisano 11 lipiec 2009 - 18:37
Z tego co piszesz dla mnie 42 też była by odpowiednia, a powiedz jaki masz wymiar barków? Bo ja mam właśnie 42, aczkolwiek nie wiem czy dobrze mierzę, może mniej by wyszło. A wzrost 172cm.
#84
Napisano 11 lipiec 2009 - 21:38
Po drugie z dobrych kierownic masz firmę PRO, tańsze Accenty, itd.
Szersza kierownica daje takze większą stabiność przy ciągnięciu na stojąco pod górke i na zjazdach, ale tutaj zwrócić warto uwage że szersza kierownica wymusza szerszy chwyt co moze mieć wpływ na długość mostka
Ostatnio jeżdziłem na kierownicy FSA WING , i to jest to co mnie np. potrzeba - szeroki, wygodny, płaski chwyt w poziomie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#85 Gosc_kobrys_*
Napisano 12 lipiec 2009 - 17:29
kobrys, no fajną ma geometrię ta ergonowa, tak płynnie przechodzi. Niestety ja szukam czegoś góra 25% tej ceny jaką podałeś.
Z tego co piszesz dla mnie 42 też była by odpowiednia, a powiedz jaki masz wymiar barków? Bo ja mam właśnie 42, aczkolwiek nie wiem czy dobrze mierzę, może mniej by wyszło. A wzrost 172cm.
ciężko określić ile mam w barkach - nie wiem jak mierzyć - znając siebie zawsze wyłamywałem się ze standardów - przy 176cm wzrostu mam 140cm obwód barków bo trenowałem kiedyś siłowo dosyć długo a teraz jeszcze pływam także mięso jest...
ja preferuję pójście do sklepu złapanie kazdegu wymiaru z góry i z dołu w łapy i pobieganie po sklepie symulując jazdę
Jeśli chodzi o tańsze ERGO to FSA produkuje model Omega i Wing Pro które na ebayu z przsyłką czasem można wyrwać za 100zł - w sigmie przy odrobinie szczęscia można podobnego do Ergonovej jednak chudszego w chwycie Truvativa za 22funty - jakby ktoś zamawiał i być się doczepił miałbyś okazję...
Generalnie z klasycznych kierownic podobają mi sie już tylko te co do Campy pasują czyli tą którą ma jarek w BMC
pozatym tylko ergonova...
śeitnie sprawdza się też w niej dolny chwyt nawet na długich podjazdach - ostatnio miałem okazję 20km lekki pojazd jechać... świetna...
jak chcesz zobaczyć jak sie na tle roweru prezentuje pisz..
#86
Napisano 13 lipiec 2009 - 13:41
A spotkałeś się z tą kierownicą w wersji Compact ?Ostatnio jeżdziłem na kierownicy FSA WING , i to jest to co mnie np. potrzeba - szeroki, wygodny, płaski chwyt w poziomie.
Chodzi mi o skrócenie odległości do mocowania klamkomanetek (żebym nie musiał się wyciągać przy trzymaniu klamkomanetek jak rogów w góralu) bez skracania mostka.
Chyba widziałem taką kierę zamontowaną w rowerze w sklepie i wyglądało to trochę śmiesznie.
#87
Napisano 14 lipiec 2009 - 17:30
Dobrze żem zrobił? (ostatecznej decyzji nie podjąłem). Domyślam się że sensownej odpowiedzi nie dostanę, ale warto pytać bo kto pyta nie błądzi (czy jakos tak to było) ;-)
#89
Napisano 14 lipiec 2009 - 21:09
Kierownice XLT /PLT ważą około 270, jedna kosztuje 92, druga 130. Jest jeszcze Vibe , która waży 285 gram i kosztuje 216. Warto inwestować w Vibe , z tego co ogólnie napisane PRO to sztywne komponenty. Z drugiej strony zależy mi na dobrych częściach bo startuje w triathlonach.
#90 Gosc_tomiq_*
Napisano 15 lipiec 2009 - 08:10
#91
Napisano 15 lipiec 2009 - 14:31
szerokość barków to 1/4 wzrostu. Siłownia nic tu chyba nie zmienia?
No to chyba jakaś brednia ten wzór. Przecież wiadomo że jeden jest chudszy, a drugi szerszy, tak więc przeliczanie barkow według wzrostu jest według mnie bez sensu. Myślę że koleś mierzący 170cm może mieć takie same barki jak ten mierzący 180cm
Co do moich barków to będzie jakieś 41cm, myślę że kiera 40cm będzie ok?
#92 Gosc_Stas_*
Napisano 15 lipiec 2009 - 14:57
Jeśli masz szerokie ramiona wąska kierownica bedzie powodowac scisniecie mostka i niezbyt komfortową jazdę, w skrajnych przypadkach ból.
Ja wyznaję prostą zasadę nie przesadzac ani w jedną ani w drugą stronę. Dla przeciętnego kolarza wybór jest prosty albo 42 albo 44. 40 i 46 wykluczam.
Obecnie intensywnie uzywam dwóch rowerkow letnich. Fondriest ma kierownice 42, a Bianchi 44 cm - jezdzi się super i nie widzę zadnej różnicy, to tyle .... Nie pamiętam co mam w rowerkach zimowych, ale chyba 42.
Raczej jestem wierny klasycznemu zestawowi: korby 170 kierownica 42
Stas
#93
Napisano 23 lipiec 2009 - 06:44
Z Unibike odpisali mi, że nie mają. Może ktoś zna sklep, gdzie handlują rurkami produkcji FSA ?
Mogą być kompaktowe kierownice innych producentów.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#95
Napisano 23 lipiec 2009 - 21:07
Też myślałem, że tak odpowiedzą.Powinni zaproponować sprowadzenie Ci na zamówienie.
Ale dziś byłem w sklepie u Sypytkowskiego i miałem okazję przymierzyć się do tej kierownicy. Jeszcze w sobotę nie wiedzieli o jaką kierownicę mi chodzi, a wczoraj wyciągnęli z pudełka nową szosówkę Whistle i w komplecie była ta kiera.
Po przymiarce już nie jestem tak entuzjastycznie nastawiony. W "normalnej" kierownicy w dolnym chwycie można dosięgnąć do klamek, w tej kompaktowej jest to praktycznie niemożliwe. W dolnym chwycie trzyma się za poziome rurki i z tego chwytu nie można dosięgnąć klamek, choć jazda w takim chwycie może być bardzo wygodna. Nie można chwycić za część idącą w dół pod klamkami, bo jest bardzo krótka, po prostu nie ma tam miejsca na dłoń.
#96
Napisano 06 wrzesień 2009 - 14:45
Chodzi mi o opinie na na temat wygody jazdy w dolnym chwycie i czy jest wtedy możliwość sięgnięcia do klamek hamulcowych.
Jak pisałem w poprzednim poście przymierzałem się do kompaktowej kierownicy FSA i w dolnym chwycie nie można hamować, przynajmniej klamkami Shimano (a może były źle ustawione, bo to był rower z wystawy w sklepie ?). Ja mam osprzęt Campy.
Czy ktoś jeździ z taką kierownicą (lub innymi kompaktowymi) i klamkami Campy ? Wolałbym mieć możliwość hamowanie np. na zjazdach, po przyjęciu aerodynamicznej pozycji, czyli jazdy w dolnym chwycie.
#98
Napisano 06 wrzesień 2009 - 17:30
Dlatego interesuje mnie opinia osób używających takiej kierownicy.
Modele jakie biorę pod uwagę, to:
- 3T Ergonova PRO: http://www.thenew3t....=ergonova&d=PRO
- FSA OMEGA HANDLEBAR: http://road.fullspee...&layout=product Drop/Reach: 125/80mm (compact)
- FSA WING PRO HANDLEBAR: http://road.fullspee...&layout=product Drop/Reach: 125/80mm (compact)
#99
#100
Napisano 06 wrzesień 2009 - 19:38
Mi zależy na małym wyprzedzeniu (Reach), które u ZIPP-a jest nie mniejsze niż 84mm. Natomiast w 3T masz 77mm, a w tych FSA 80mm (te linki kierownic FSA mogą być mylące, ale jak już otworzy ci się strona to poszukaj wersji compact np. FSA WING PRO -compact i popatrz jakie ma wyprzedzenie)
Brałem pod uwagę jeszcze tą: http://www.eastonbik...d_ea50_'09.html , ale polski dystrybutor nie potrafił określić jakie ma, czy pełnowymiarowe, czy ze zmniejszonym barankiem.