Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#101 Gosc_kobrys_*
Posted 06 September 2009 - 20:10
Oboje twierdzimy, że jest super wygodna i świetnie się jeździ... jak dla mnie - nie chcę nic innego - wolę swoje alu ale wygodne niżeli super carbon ale mnie wygodny dla mnie...
#103 Gosc_kobrys_*
Posted 06 September 2009 - 20:57
#104
Posted 06 September 2009 - 21:22
Jeśli różnica wysokości między kierownicą a siodełkiem jest WIĘKSZA niż 8 cm to należy stosować kierownice kompaktowe lub klasyczne.
Jeśli różnica wysokości między kierownicą a siodełkiem jest MNIEJSZA niż 8 cm to należy stosować kierownice ergonomiczne.
Kierownice ergo jeśli przewyższenie siodełka jest >8 cm to nadgarstki w dolnym chwycie są mocno wygięte i jazda taka jest nie możliwa. Klasyczne i kompakty są też nie wygodne jeśli kierownica jest niewiele niżej niż siodełko.
#106
Posted 07 September 2009 - 22:20
kobrys, jeśli możesz wklejaj zdjęcia, zobaczymy jak wygląda obsługa klamek dla 3T Ergonova, bo FSA Omega mnie nie zachwyciła. Po przymierzeniu się do niej prawie zrezygnowałem z myśli o kompaktowych kierownicach.
#107
Posted 07 September 2009 - 22:36
http://www.fotosik.p...09aad22eae.html
Offset sztycy dobieraj do długości swoich kości udowych i najpierw ustaw pozycję siodła w stosunku do suportu i pedałów, a potem dobieraj, długość, kąt mostka i rodzaj kiery.Myślę, że w połączeniu z zerowym offsetem sztycy uzyskam zamierzony efekt.
#108
Posted 07 September 2009 - 23:03
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#110 Gosc_kobrys_*
#112
Posted 08 September 2009 - 13:00
- W dodatku minimalna odległość pionowa między czubkiem siodła a środkiem osi suportu musi wynosić nie mniej niż 50 mm.
- Wysokość siodła dobiera się tak, aby w nodze wpiętej w pedał opuszczonej w dół korby kąt między kością udową, a piszczelową wynosił 30*. Czyli np. dla nogi długiej na 82 cm i stopy rozmiar 42-43 wysokość siodła (między osią suportu a górną częścią skorupy siodła) powinna wynosić 72-72,5 cm.
Większość ludzi zaczynających jeździć na kolarkach ma za wysoko ustawione siodełka. Potem się przyzwyczajają do wadliwej pozycji i tak zostaje.
- Dopiero jak jest prawidłowo ustawione siodełko można przystąpić do ustawiania kierownicy. W chwycie za manetki kierownica powinna zasłaniać przednią piastę. Wysokość kierownicy to już kwestia indywidualna, jak kolarz jest gibki.
#113
Posted 08 September 2009 - 14:23
PS. czym sie róznią kierwonice klasyczne, od ergonomicznych?
- W dodatku minimalna odległość pionowa między czubkiem siodła a środkiem osi suportu musi wynosić nie mniej niż 50 mm.
a nie pozioma? ;-)
#115
Posted 08 September 2009 - 14:51
zaczynamy mirzyć od góry czyli od czubka siodła i ciągniemy linie do środka osi suportu ( po pionie) czyli ta odległośc jest na bank większa niż 50mm, ba ona ma około 50 cm
a może Ci sie jednostki źle napisały?
jeśli nie to nadal nie kumam :mrgreen:
EDIT: czyli defakto pozioma odległość ;-)
#118
Posted 09 September 2009 - 07:48
Dolny chwyt stojąc obok roweru jest ok, ale czy tak samo siedząc na siodełku? Bo na filmie widać, że przedramię jest równolegle do podłoża, siedząc na siodełku kąt przedramienia jest zdecydowanie inny, prawda? Czy w pozycji "na siodełku" też tak samo dobrze wygląda dolny chwyt i operowanie klamkomanetkami?No to postanowiłem Ci kom nagrać filmik, żeby nie było że retuszuje ;-)
FILM
W chwycie za manetki kierownica powinna zasłaniać przednią piastę.
Na pewno za manetki (łapy)? Jeśli tak to mam OK, bo coś mi się o uszy obiło, że w górnym chwycie, ale nie byłem pewny, czy góra kiery, czy właśnie chwyt za manetki. Obawiałem się, że jednak mam za długi mostek, bo kierownica zasłania mi przednią piastę dopiero jak złapię manetki...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#119
Posted 09 September 2009 - 09:39
Na pewno za manetki (łapy)? Jeśli tak to mam OK, bo coś mi się o uszy obiło, że w górnym chwycie, ale nie byłem pewny, czy góra kiery, czy właśnie chwyt za manetki. Obawiałem się, że jednak mam za długi mostek, bo kierownica zasłania mi przednią piastę dopiero jak złapię manetki...
Za manetki czy dolny chwyt wyjdzie mniej więcej na to samo (choć teoretycznie ma to być dolny chwyt).
Na pewno nie sprawdza się pozycji trzymając kierę w górnym chwycie. Ustawiając pozycję korzystając z tej metody będziesz miał dobre 3-4 cm za krótki mostek bądź też samą ramę, a podczas jazdy w korbach (na stojąco) twarz miałbyś za przednim kołem.