Jump to content


Photo

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 replies to this topic

#101 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 06 September 2009 - 20:10

Ja mam 3T Ergonovę Pro - ktoś jeszcze - nie pamiętam kto :) konsultował się ze mną i nie tak całkiem dawno kupił 3T Ergonovę Team...

Oboje twierdzimy, że jest super wygodna i świetnie się jeździ... jak dla mnie - nie chcę nic innego - wolę swoje alu ale wygodne niżeli super carbon ale mnie wygodny dla mnie...

#102 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 06 September 2009 - 20:35

kobrys, nie wiem, czy czytałeś wcześniej, jakie mam obawy.
Da się tak ustawić klamki, żeby hamować w dolnym chwycie ?
W moim przypadku Campa.
Dosięgniesz w dolnym chwycie do klamek?

#103 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 06 September 2009 - 20:57

gdzieś w naszych rowerkach jest foto mojego cervelo... mam ultegrę - górny czy dolny chwyt... problemów nie mam żadnych z ich obsługą - baa lepiej niżeli na klasycznej - na competetive cyclist było kiedyś o fsa i koleś wyjaśniał dlaczego kierownice ergonomiczne są lepsze pod tym względem.

#104 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 September 2009 - 21:22

Z tym, że istnieje następująca prawidłowość:
Jeśli różnica wysokości między kierownicą a siodełkiem jest WIĘKSZA niż 8 cm to należy stosować kierownice kompaktowe lub klasyczne.
Jeśli różnica wysokości między kierownicą a siodełkiem jest MNIEJSZA niż 8 cm to należy stosować kierownice ergonomiczne.
Kierownice ergo jeśli przewyższenie siodełka jest >8 cm to nadgarstki w dolnym chwycie są mocno wygięte i jazda taka jest nie możliwa. Klasyczne i kompakty są też nie wygodne jeśli kierownica jest niewiele niżej niż siodełko.

#105 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 07 September 2009 - 17:41

Jutro rano zrobię Ci kilka zdjęć z zasięgiem moich rąk na kierownicy na 3T Ergonowej i ultegrze...

Dziś podczas treningu rozwarzałem wszystkie możliwe chwyty i byłem zachwycony - a ręce mam nie największe. (rękawice M - L trochę za duże).

#106 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 07 September 2009 - 22:20

Karbon, wiem o co ci chodzi - kompaktową kierownicę można w dolnym chwycie ująć tylko od góry, a to jest możliwe tylko, gdy się trzeba mocno pochylić (różnica między siodłem a kierownicą duża, czyli jak mówisz większa niż 8 cm). U mnie ten parametr wynosi 6 cm (zmierzyłem). Biorąc pod uwagę, że mostek, który mam zamontować będzie miał 8 st. oczywiście na minus, przy obecnych 7 st. to zbliżę się do tej granicy. Jak mi nie będzie pasowała kompaktowa, to poszukam innej - ale przecież trzeba szukać nowych, miejmy nadzieję lepszych ustawień. Myślę, że w połączeniu z zerowym offsetem sztycy uzyskam zamierzony efekt.
kobrys, jeśli możesz wklejaj zdjęcia, zobaczymy jak wygląda obsługa klamek dla 3T Ergonova, bo FSA Omega mnie nie zachwyciła. Po przymierzeniu się do niej prawie zrezygnowałem z myśli o kompaktowych kierownicach.

#107 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 07 September 2009 - 22:36

Mam nadzieję, ze Kr1zje się nie obrazi na mnie:
http://www.fotosik.p...09aad22eae.html

Myślę, że w połączeniu z zerowym offsetem sztycy uzyskam zamierzony efekt.

Offset sztycy dobieraj do długości swoich kości udowych i najpierw ustaw pozycję siodła w stosunku do suportu i pedałów, a potem dobieraj, długość, kąt mostka i rodzaj kiery.

#108 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 07 September 2009 - 23:03

Szosówkę składałem 3 lata temu i trochę błędów, choć niewielkich, w ustawieniu sylwetki zrobiłem. Teraz doszedłem do wniosku, że muszę dokonać pewnych korekt. Jeśli chodzi o sztycę, to skończył mi się zakres (mam offset chyba 20mm). a że jestem krótkim człowiekiem, to w połączeniu z moją ramą Meridy wyszło, że muszę się przesuwać do przodu - jeśli dobrze mierzę. A w kokpicie zmniejszam wyprzedzenie kierownicy. Zmniejszenie opuszczenia też nie zaszkodzi - może dłużej będę mógł jeździć w dolnym chwycie ?

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#109 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 07 September 2009 - 23:10

może dłużej będę mógł jeździć w dolnym chwycie ?

Tak.
Byleś nie przesadził z tą sztycą zero. Jak będziesz miał zbyt mocno pod sobą korby to będzie niewygodnie, mało efektywnie i kolana mogą boleć.

#110 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 08 September 2009 - 07:55

No to postanowiłem Ci kom nagrać filmik, żeby nie było że retuszuje ;-)
FILM
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to chętnie służę pomocą i kolejnymi nagraniami.

P.S.
Jakby nie chciało działać rozpocząć pobierania to prawy przycisk i zapisz jako...

#111 mloody

mloody
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądTurek

Posted 08 September 2009 - 08:41

Karbon napisz coś więcej na temat offsetu i mierzenia kości udowych, pozycję siodła w stosunku do suportu i pedałów oraz o ustawieniu mostka - dł i kiery.

Z góry dzięki :)

#112 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 08 September 2009 - 13:00

- Jak siedzisz na rowerze, gdy korby są ustawione ramionami poziomo to oś przedniego pedała musi być w jednej, pionowej linii z czubkiem kolana.
- W dodatku minimalna odległość pionowa między czubkiem siodła a środkiem osi suportu musi wynosić nie mniej niż 50 mm.
- Wysokość siodła dobiera się tak, aby w nodze wpiętej w pedał opuszczonej w dół korby kąt między kością udową, a piszczelową wynosił 30*. Czyli np. dla nogi długiej na 82 cm i stopy rozmiar 42-43 wysokość siodła (między osią suportu a górną częścią skorupy siodła) powinna wynosić 72-72,5 cm.
Większość ludzi zaczynających jeździć na kolarkach ma za wysoko ustawione siodełka. Potem się przyzwyczajają do wadliwej pozycji i tak zostaje.
- Dopiero jak jest prawidłowo ustawione siodełko można przystąpić do ustawiania kierownicy. W chwycie za manetki kierownica powinna zasłaniać przednią piastę. Wysokość kierownicy to już kwestia indywidualna, jak kolarz jest gibki.

#113 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 08 September 2009 - 14:23

Dodam od siebie, że tak jak robo mam także problemy z jazdą w dolnym chwycie. W zasadzie nie wiem z czego to wynika, ale jak jadę to czuję jakbym był za mocno zgięty w pasie, dupa jakby za mocno wypięta do góry i przez to za mocno rozciągnięte nogi. Obniżyłem troszkę siodło i jest ciut lepiej, ale nadal nie jest to pozycja w której czuje się komfortowo i mogę w niej być przez godzine czasu. Ale jak wróće z roboty to drukne sobie setup Karbona i zobacze jak jest u mnie i być może znajde odpowiedź co jest źle.

PS. czym sie róznią kierwonice klasyczne, od ergonomicznych?

- W dodatku minimalna odległość pionowa między czubkiem siodła a środkiem osi suportu musi wynosić nie mniej niż 50 mm.


a nie pozioma? ;-)

#114 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 08 September 2009 - 14:49

Odległość miedzy pionowymi liniami przechodzącymi przez czubek siodła i środek osi suportowej.

#115 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 08 September 2009 - 14:51

w takim razie ja tego nie kumam :mrgreen:

zaczynamy mirzyć od góry czyli od czubka siodła i ciągniemy linie do środka osi suportu ( po pionie) czyli ta odległośc jest na bank większa niż 50mm, ba ona ma około 50 cm ;)

a może Ci sie jednostki źle napisały?

jeśli nie to nadal nie kumam :mrgreen:

EDIT: czyli defakto pozioma odległość ;-)

#116 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 08 September 2009 - 14:57

Chodzi o czerwony odcinek ? 8-)

Dołączona grafika

#117 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 08 September 2009 - 15:12

Tak, o to chodzi.

#118 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 09 September 2009 - 07:48

No to postanowiłem Ci kom nagrać filmik, żeby nie było że retuszuje ;-)
FILM

Dolny chwyt stojąc obok roweru jest ok, ale czy tak samo siedząc na siodełku? Bo na filmie widać, że przedramię jest równolegle do podłoża, siedząc na siodełku kąt przedramienia jest zdecydowanie inny, prawda? Czy w pozycji "na siodełku" też tak samo dobrze wygląda dolny chwyt i operowanie klamkomanetkami?

W chwycie za manetki kierownica powinna zasłaniać przednią piastę.


Na pewno za manetki (łapy)? Jeśli tak to mam OK, bo coś mi się o uszy obiło, że w górnym chwycie, ale nie byłem pewny, czy góra kiery, czy właśnie chwyt za manetki. Obawiałem się, że jednak mam za długi mostek, bo kierownica zasłania mi przednią piastę dopiero jak złapię manetki...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#119 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 09 September 2009 - 09:39

Na pewno za manetki (łapy)? Jeśli tak to mam OK, bo coś mi się o uszy obiło, że w górnym chwycie, ale nie byłem pewny, czy góra kiery, czy właśnie chwyt za manetki. Obawiałem się, że jednak mam za długi mostek, bo kierownica zasłania mi przednią piastę dopiero jak złapię manetki...


Za manetki czy dolny chwyt wyjdzie mniej więcej na to samo (choć teoretycznie ma to być dolny chwyt).
Na pewno nie sprawdza się pozycji trzymając kierę w górnym chwycie. Ustawiając pozycję korzystając z tej metody będziesz miał dobre 3-4 cm za krótki mostek bądź też samą ramę, a podczas jazdy w korbach (na stojąco) twarz miałbyś za przednim kołem.

#120 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 09 September 2009 - 12:19

Hmmm mnie właśnie to zastanawiało, która opcja jest prawidłowa. Jak trzymam na górze to mostek za długi, a jak na dole to w sam raz. Teraz już wiem, że wszystko jest jak być powinno.

a czy pozioma pozycja siodła ma w tym przypadku jakie kolwiek znaczenie?



Reply to this topic