Jump to content


Photo

Dętki


402 replies to this topic

#21 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 31 October 2010 - 08:42

Chyba cały czas narzekacie mając na myśli jedynie szybko uciekające powietrze z dętki?
Hm, mi się wydaje, że można kupić bardzo tanią i przełożyć sam wentyl z lepszej. Jeżeli celowo nie osłabili dętki, ma ona grubość mniej więcej taką jak ta lepsza i gniazdo na wentyl jest dobrze zrobione, to taki sposób przejdzie i powinna służyć tak samo dobrze

#22 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 posts
  • SkądWarszawa

Posted 31 October 2010 - 09:02

Ja podobnie jak kr1s1983 - dętki z decthlonu 9 zł za 2 szt - przeleciałem cały sezon bez problemów.

#23 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 posts
  • SkądKutno

Posted 31 October 2010 - 09:15

Ja polecam dętki CST, zwykle to te najtańsze, za dyszkę w sklepie. Jak napompuję do 10 bar, to dopieru po kilku wyjazdach ciśnienie mi schodzi gdzieś do 8. A jak założę schwalbe albo maxxisy, to na drugi dzień po napompowaniu zostaje tylko 7 bar.

A i jeszcze jedno. Większość kilometrów zrobiłem na cst, nigdy nie strzelił zaworek, a podczas krótkiej przyody z maxxisami zdarzyło się to dwa razy. Ze schwalbe chyba nie było problemu pod tym względem.

#24 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 31 October 2010 - 09:32

Rubena za dychę ;] Też porządna dętka - ze trzy gumy złapane przez olewanie dopompowania i dobicie, inaczej nie byłoby żadnej. Po jakichś trzech tygodniach ciśnienie spadało do 6,5 bar, no i właśnie wtedy trafiały się gumy ;>

#25 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 October 2010 - 10:20

W kwestii przebić, to dętka aż tak wiele do powiedzenia nie ma, jeśli coś przebije oponę, to dętka się nie oprze. Używałem Conti Race, Miśków Airstop, i Tych tanich Decathlonów. Conti ok, Miśki mają plus że po przebiciu powietrze schodzi naprawdę powoli. Decathlony ok, tylko szkoda, że nie ma z wentylami 52 lub 60mm. Co do uchodzenia powietrza... załóżcie kapturki i porównajcie o ile wolniej wtedy schodzi powietrze.


#26 mati25

mati25
  • Użytkownik
  • 22 posts
  • SkądKoło

Posted 31 October 2010 - 13:47

Zaraz , zaraz gdzie chcesz uzywac tych dętek ? Mają byc do kół wyścigowych czy do treninowych ? Do wyścigowych lepiej kupic sobie lepsze , ale do treningowych nie ma sensu kupowac drogich . ;]

#27 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 31 October 2010 - 14:14

Dętki z dekatlonu są ok,trzymają dobrze,ale najlepsze w nich jest to że kosztują 9,99zł za 2sztuki,choć jeszcze nie dawno były po 7zł :mrgreen: A co racja to racje mogły by mieć dłuższy wentyl

#28 men behind

men behind
  • Użytkownik
  • 22 posts
  • SkądRadom

Posted 31 October 2010 - 20:17

Schwalbe Ultremo, (wg producenta 49 g.)ale przerzucę się chyba na Conti Race,zbyt szybkie ubytki wiatru.

#29 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 November 2010 - 16:58

W kwestii przebić, to dętka aż tak wiele do powiedzenia nie ma, jeśli coś przebije oponę, to dętka się nie oprze.

Zgadzam się całkowicie. Dlatego ja zawsze kupuję dętki z wykręcanym wentylem i jak najlżejsze i dolewam płyny uszczelniające. Już wielokrotnie ta kombinacja uratowała mi wyjazd (ciśnienie nawet nie spada) a może i przysłowiową "dupę" jak przednia dętka została przebita przy zjeździe 60 km/h. Gdybym stracił ciśnienie to nie wiem, czy wyglądał bym jak przedtem. Oczywiście po powrocie do bazy tak użytą dętkę wywalamy i zakładamy nową, bo drugiego przebicia raczej już nie uszczelni.

#30 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 November 2010 - 22:44

Akurat mnie na masie już tak nie zależy, a i zudziło mnie częste dopompowywanie powietrza do spełniających normy (zwłaszcza oczywiście opon). Im lżejsze, to "na bank" częstsze kontrole ciśnienia i dopompowywanie. Przerobiłem, Decathlony, Bontragery, Vitki, Maxxisy oraz Conti i Miśki, od standardowych po lżejsze. Wygrały, Miśki A1 Airstop i z nich korzystam oraz więc je polecam. W przypadku moich kółek, te właśnie Miśki najdłużej utrzymywały ciśnienie w zakresie przewidzianych dla moich zwłaszcza opon. Na dętki więc już nie narzekam i na razie nie zamierzam już eksperymentować. Bo wiem, są jeszcze Schwalbe, Hutchinsony i jeszcze inne.
Pozdrawiam, Piotr01

#31 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 05 November 2010 - 13:17

Polecam dętki Specializeda.

#32 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 13 November 2010 - 22:20

Kilka osób tutaj poleca te tanie dętki z Decathlona - ja natomiast nie mam z nimi dobrych doświadczeń - kilka rozeszło się na szwie. Cena kusi ale chyba więcej już nie zaryzykuję.

#33 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 14 November 2010 - 19:22

Ja tam je stosuję i nie narzekam ;). Polecam.

#34 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 15 November 2010 - 19:33

Ostatnio kopiłem te dętki, założyłem jedną i już prawie miesiąc trzyma powietrze a na liczniku ponad 1000km. Wydaje mi się, że są warte polecenia.

#35 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 20 January 2011 - 10:45

miesiąc trzyma ??? dasz 8 atm i trzyma miesiac no to byłyby to dętki idealne w każdym słowa znaczeniu.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#36 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 posts
  • Skądmazury

Posted 20 January 2011 - 15:43

miesiąc trzyma ??? dasz 8 atm i trzyma miesiac no to byłyby to dętki idealne w każdym słowa znaczeniu.


A czemu nie , ja mam jakieś kloce continentala ponad 100g to prawie nic nie puszczają :mrgreen:

#37 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 January 2011 - 21:05

Swoją drogą, robiłem mały teścik, jedna dętka Conti Race 28, druga Misiek Airstop. Nadymane do 8 bar, po tygodniu odpowienio 5,5 i 6 bar. Test numer dwa, zakręcone kapturki po tygodniu w obydwóch ok 7,7-7,9 czyli tyle co uciekło podczas podłączania manometru.... Wnioski wyciągnijcie sobie sami.


#38 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 20 January 2011 - 21:10

to prosze Pan bardzo podejrzane jest , a czy test był wykonany w warunkach laboratoryjnych w odpowiedniej wilgotności i temperaturze i przy napompowaniu pompką z atestem UE ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#39 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 January 2011 - 21:16

Manometr, atestu nie posiada, pomiary mogą być obarczone błędem lecz powinny być powtarzalne znaczy się miarodajne. Wilgotność wpływu wielkiego nie miała, temperatura panująca w moim mieszkaniu waha się od 19-22 st C, oraz ciśnienie atmosferyczne powinno się mieścić w przedziale 970-1030 hPa. Tak więc wpływ warunków atmosferycznych na różnice ciśnienia w oponie/dętce powinien być niewielki, poniżej jednego procenta biorąc pod uwagę wielkość pomiaru. Także błędy w tym wypadku możemy uznać za pomijalne. Mam nadzieję, że takie wyjaśnienie jest dla Pana satysfakcjonujące :-P


#40 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 posts
  • SkądW-wa

Posted 20 January 2011 - 21:31

Moja ulubiona dętka z Dekatlonu jest w kole do trenażera. Co ciekawe ukręciłem jej dzyndzelek, ale nie przejmuję się tym ciśnienie ( pewnie w okolicach 6 atmosfer utrzymuje się długo, pompka to rzadkość. Zaraz rozpocznę próbę badawczą.

Niestety producent trenażera i opony do niego ma u mnie przechlapane, bo 8 atmosfer do opony niebieskiej wbijać nie mogę, bo mi złazi z szosowej obręczy, dlatego nabije do 7, i sprawdzę za tydzień. Braku dzyndzelka nie będę nadrabiać kapturkiem.

A co do Suriusa, to wadliwa linka rdzewiejąca aż do urwania, nie wymienna w prosty sposób, niestarannie wykonanne koło oporowe częsci magnetycznej (bicie stalowej tarczy) dające wibracje, brak logiczej blokady po złożeniu tak żeby przenoszony trenażer nie rozkładał się ... Lipa.... Ale pocić się trzeba...




Reply to this topic