Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki


402 odpowiedzi w tym temacie

#381 uysy

uysy
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 07 kwiecień 2021 - 16:48

Nie mam doświadczenia z Tubolito, ale nawet nie wiem czym i jak miałbym to połatać ;)

Łata się to normalnie łatką, zestaw ma 5 łatek. Nakleja sie łatkę i tyle.
https://www.roweryst...-detek-tubolito
@Prozor o łataniu latexu to nic nie wiem, ale normalne dętki łatam i zostawiam jako zapasowe po prostu :)

Przypomnę tylko, że Tubolito to nie lateks :)
 


  • Bzyk lubi to

#382 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 kwiecień 2021 - 16:59

Jeśli mnie pamięć nie myli, jest tu jeden "spec" co łatał lateks ;)



#383 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 kwiecień 2021 - 17:16

Bardziej mi chodziło o łatanie dętek lateksowych (jak prezerwatywa, raczej jednorazowa ;)).

Turbolito niby można stosować specjalne łatki samoprzylepne, których skuteczność jest podobna jak w łataniu normalnych dętek, czyli w najlepszym razie nienajlepsza. Dobrze to jest opisane tu: https://xanadu.com.p.../blog/post.1486

 


  • Senninho lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#384 uysy

uysy
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 07 kwiecień 2021 - 17:43

Bardziej mi chodziło o łatanie dętek lateksowych (jak prezerwatywa, raczej jednorazowa ;)).

Turbolito niby można stosować specjalne łatki samoprzylepne, których skuteczność jest podobna jak w łataniu normalnych dętek, czyli w najlepszym razie nienajlepsza. Dobrze to jest opisane tu: https://xanadu.com.p.../blog/post.1486

Widziałem ten (jedyny polski) tekst o Tubolito.
Akurat miałem punkty do decathlonu to wziąłem. Aktualnie najechane niecały 1000km, no ale wstępnie nic się z nimi nie dzieje, zobaczymy przy 10k km. Aczkolwiek ostatnio powinienem złapać snejka po wpadnięciu w diurzę, aż zęby zadzwoniły, dętka cała.



#385 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 kwiecień 2021 - 09:31

W kwestii łatania dętek lateksowych, ta łatka ma jakiś rok, a obecnie dętka czeka na kolejną łatkę (najechałem na ostry kamień):

79278f62bafcea9c9388d9e648c1aa2b.jpg

#386 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3190 postów

Napisano 08 kwiecień 2021 - 09:41

Nie mam doświadczenia z Tubolito, ale nawet nie wiem czym i jak miałbym to połatać ;)

 

Od dłuższego czasu używam Tubolito w jednym rowerze, ale z tego co można wyczytać:

- łatanie Tubolito to fikcja, łatki nie trzymają się dobrze, bardzo szybko zaczynają przepuszczać

- dętki lateksowe maja mniejsze opory toczenia



#387 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 08 kwiecień 2021 - 09:45

Jak już iść na grubo z $ to można i revoloop.
24g https://r2-bike.com/...-ultra-SV-60-mm
  • Mymlok lubi to

#388 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 08 kwiecień 2021 - 10:30

 

Turbolito niby można stosować specjalne łatki samoprzylepne, których skuteczność jest podobna jak w łataniu normalnych dętek, czyli w najlepszym razie nienajlepsza.

Ale przecież nie ma żadnego problemu z łataniem "normalnych" dętek



#389 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 08 kwiecień 2021 - 10:44

Nie chodzi o normalne, tylko "nienormalne" czyli lateksowe i poliuretanowe.

 

Jak już iść na grubo z $ to można i revoloop.
24g https://r2-bike.com/...-ultra-SV-60-mm

 

Tylko po co, dla zmniejszenia wagi? Fakt, w ekstremalnej opcji (ale tylko dla hamulców tarczowych) to tylko 2x22g. Poliuretany co prawda są lżejsze od lateksu, ale ciągle "wolniejsze":

 

Aerocoach-inner-tube-weight-vs-rolling-r

 

Niby dodatkową zaletą dętek poliuretanowych ma być większa (ok. 2x) odporność na przebicie, ale coś mi się widzi, że jak coś już przelezie mi przez oponę, to i dętkę przebije. Obojętnie jaka ona by nie była.

Ponoć dętki miśka z serii AIRCOMP pozwalają na jazdę z małymi przebiciami. Ponoć... 

Z drugiej strony, utrata ciśnienia w dętkach lateksowych może do szału doprowadzić. Trzeba się przyzwyczaić do sprawdzenia ciśnienia i pompowania przed każdym wyjazdem. Stąd lateks raczej do kół wyścigowych, na treningi chyba jednak normalna dętka butylowa...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#390 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 08 kwiecień 2021 - 15:02

Jestem ciekawy jakie byłyby wyniki powyższego testu gdyby użyć opon z górnej półki z wysokim TPI.



#391 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3190 postów

Napisano 08 kwiecień 2021 - 15:20

Często opony z "górnej pólki" z wysokim TPI mają opór toczenia wyższy niż te z niższym: np. Vittoria Corsa (nie Speed) vs Conti 5000.

Z tego co widzę na Bicyclerollingresistance to Veloflex Corsa (nie race) czy Challenge też słabo wypadają.

Na Veloflexach nie jeździlem, ale na Vittorii i Challenge tak i zdecydowanie wolę od nich opony z niższym TPI np. Conti czy  Goodyear - w mojej opinii po prostu są szybsze.



#392 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 kwiecień 2021 - 15:35

Badanie na tej stronie jest tylko orientacyjne. Ponieważ te same opony na innej szerokości obręczy mogą mieć inne opory. Po za tym badanie odbywa się od strony bębna. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#393 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 kwiecień 2021 - 09:33

Orientacyjne, ale obręcz i opona ta sama, a na zestawieniu widać różnice CRR/wagi/W w identycznych warunkach testowania.

 

No to jednak bym się zainteresował wymianą  :lol:

Do tej pory jeździłem na Conti Race 28 Light, a na przodzie ostała mi się Specialized Turbo i jak zejdzie 0,5 bara przez 2 dni, to max. 

 

I jak doświadczenia z nowymi dętkami - głównie jak zauważalna jest utrata powietrza w porównaniu do poprzednich?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#394 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 19 kwiecień 2021 - 10:15

Spora heh. Codziennie dobijam 2-3 bary. Przy dętkach Speca to było mniej niż 0,5 bara.
Na razie większych profitów nie odnotowałem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Prozor i artho lubią to

#395 ibanezz

ibanezz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 19 kwiecień 2021 - 11:12

U mnie na lateksie podobnie z utratą powietrza. Na Veloflexach Corsa 25mm jednak mam wrażenie, że rower frunie. Dostał lekkości. Wczoraj też miałem kawałek brukiem i komfort na plus. Poprzedni zestaw to Schwalbe One 25mm plus Schwalbe Race SV20 Extra Light (cięższe 10g/szt. niż specyfikacja)

Dla mnie zmiana na duży plus, tylko pompować trzeba :)


  • Prozor i Bzyk lubią to

projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów


#396 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 kwiecień 2021 - 11:40

Bo to trzeba zmienić na gorsze żeby poczuć różnicę. 2 razy łapałem kapcia na lateksowej dętce, za każdym razem po zmianie na butylowy zapas czułem wyraźną różnicę - jakbym miał wyższe ciśnienie - co jest mało prawdopodobne przy ręcznej pompce.
  • Prozor i Bzyk lubią to

#397 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 406 postów
  • SkądWarszaw

Napisano 05 luty 2023 - 11:54

Mam małą zagwozdkę: po ostatnim Black Friday stan kompletów kół w moich dwóch rowerach zwiększył się:
1. Stare aluminiowe, wysokość tak ze 12 mm (rower 1)
2. Roval C38 - stożek 38mm (rower 2)
3. Nowe Evanlite 54-56 mm (rower 2), tutaj jeszcze nie kupiłem dętek

Do tego mam torebkę pod siodło w której wożę dętkę i narzędzia. Przekładam ją między rowerami.

No pytanie jest: jakie dętki kupić - głównie chodzi o długość wentyla - chodzi o dętki do kół (3) i zapas do podsiodłówki.

Najlepsze do czego doszedłem to 3x dętki 60 mm i 2x przedłużki 30 mm.

a) zestawem dętka 60mm + przedłużka 30 mm ogarnę koła (3). Wada - wentyl wystający 35 mm
B) Mając w podsiodłówce zapas 60mm będę miał komfortowy zapas do kół (2) i po przekręceniu przedłużki do (3). Od biedy da się też awaryjnie wsadzić samą dętkę do kół (1) i dojechać do domu.

Najsłabszym punktem jest przedłużka 30mm ale dzięki temu jakby ktoś w sytuacji awaryjnej odstąpił mi dętkę z 42mm to w sumie będzie 72 mm i to ogarnie też koła (3).

Trochę to może przekombinowane ale jestem ciekawy waszej opinii

Pozdrawiam!

#398 Henry

Henry
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • SkądSiemianowice Śląskie

Napisano 15 marzec 2023 - 15:47

Ridenow-niezwykle-lekki-rowerowa-wewn%C4

No dobra. Była fajna promka. Kupiłem 6 sztuk do szos. Zobaczymy co i jak. 

Dla posiadaczy. Jak wrażenia?

Czy jakieś rady przy instalacji?

Widzę, że max 5 bar. Zazwyczaj jeżdzę na 6, ciekawy jestem różnicy. 

Jak z trzymaniem ciśnienia? Schodzi szybko czy trzyma jak należy?



#399 yerzu

yerzu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 15 marzec 2023 - 17:20

1.5 tys na tych dętkach za mną. Działają jak klasyczne butylowe. Ciśnienie trzymają odrobinę gorzej niż butyl ale o niebo lepiej niż lateks. Ja dmucham 5.5/5.2 i nie mam z tym problemów. Instalacja łatwa jak każdej innej dętki.
  • Henry, piotrkol i JHartman lubią to

#400 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3190 postów

Napisano 17 kwiecień 2023 - 18:27

Kilka słów o dętkach TPU: https://www.bicycler...tpu-inner-tubes


  • JHartman lubi to



Dodaj odpowiedź