Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Tcr Composite 2 (2014)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#1 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 17 maj 2014 - 07:43

A oto mój nowy król szos :

 

male.jpg

 

Jak widać na zdjęciu uzbrojony jeszcze w komplet odblasków i dzwonek. Tak wyjechał ze sklepu. Ściągać? ;)

 

Jest to mój pierwszy rower szosowy, zastanawiam się jakie będą pierwsze wrażenia z jazdy w porównaniu do 12 letniego, 15 kilogramowego MTB.

 

Na razie nie planuję zmian, wystarczy mi taka kombinacja jak jest.

Zamontuję jedynie oświetlenie przednie (Roxim RX5), tylne (Walle), i licznik (Sigma 16.12 niestety przewodowa).

Aha - no i pozostaje mi jeszcze przede wszystkim dokupić pedały i buty.

 

Już nie mogę się doczekać poprawy pogody i pierwszych km. Może jutro się uda wyskoczyć chociaż na godzinkę?


  • impa lubi to

#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 17 maj 2014 - 08:10

Piękna, czarna mamba. Fajnie wyglądają te jasne akcenty, białe i czerwone. Dzwonek wywal. Na drodze i tak nikt go nie usłyszy, a po ścieżkach rowerowych nie będziesz tym jeździł. Odblaski mogą się przydać wieczorami, choć nie widziałem wiele ścigaczy z takimi ozdobami. Jak zostawisz, wykorzystaj je do wyważenia koła, choć te Giantowe P-Elite C, nie są takie najgorsze.

Bezpiecznego śmigania!



#3 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 17 maj 2014 - 08:18

Dzwonek i odblaski już wywaliłem. Nie wiem czy na zdjęciu widać, ale one są nie tylko na kołach, ale również białe i czerwone odpowiednio z przodu i z tyłu :)

 

A wieczorami zawsze jeżdżę z podwójnym oświetleniem i odblaskami na ubraniu. Myślę, że wystarczy.

 

Z drugiej strony, Kodeks Ruchu Drogowego mówi, że rower powinien mieć odblaski z przodu i z tyłu. Ciekawe, czy ktoś dostał już za to mandat (upomnienie) 



#4 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 17 maj 2014 - 08:48

Wątpię



#5 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 17 maj 2014 - 09:07

Ładny "dżajant"  ;-) wielu kilometrów życzę! 8-) Sam byłem o krok od kupienia takiego ...ale Ridley mnie bardziej przekonał 8-)  *(z tym że ja kupuję tylko ramy, i sam sobie składam rowery).

 

ps. a co do mandatów za brak wymaganych kodeksem przedmiotów - niestety we Wrocławiu Policja wyłapuje b. często rowerzystów i wlepia rzeczone mandaty, w sezonie są całe akcje skierowane na rowerzystów, ja po mieście jeżdżę na 20-letniej stalowej szosie,ale wyposażenie dałem - dla swojego bezpieczeństwa.



#6 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 17 maj 2014 - 09:52

@adazz - ja też myślałem o wielu innych rowerach. 

A  tego Gianta kupiłem z 2 powodów: 

- podoba mi się wizualnie

- ze względu na cenę - ciężko jest kupić karbon na 105 za cenę poniżej 4800zł.



#7 WinSho

WinSho
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 maj 2014 - 11:55

Fajny sprzęt!!! Gratuluję zakupu. Wywal wszystkie niepotrzebne odblaski, dzwonki itp. Ustaw po ludzku kierownicę z mostkiem, kup pedały i ciesz się jazdą :-)



#8 porsche321

porsche321
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądOkolice Piły

Napisano 17 maj 2014 - 12:06

Cześć mam kilka pytań :

- Ile dałeś za rower ?

- Gdzie kupiłeś ?

- Nowy czy używka ?

- Co sądzisz o tym :

- Muddyfox Pace Rowery

- Romet Huragan 26 

Biorę jak na razie tanie rowery pod uwagę dla początkujących bo nwm czy to będzie "moja bajka" mam nadzieję, że tak i kupię sb potem lepszy, wiesz żeby nie wyrzucać nwm no 1,5 czy 2 k na rower który będę musiał sprzedać.

P.S super rower

 

 



#9 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 17 maj 2014 - 12:24

@adazz - ja też myślałem o wielu innych rowerach. 

A  tego Gianta kupiłem z 2 powodów: 

- podoba mi się wizualnie

- ze względu na cenę - ciężko jest kupić karbon na 105 za cenę poniżej 4800zł.

gdzie kupowałeś jakiś link sklepu jeśli można?



#10 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 17 maj 2014 - 12:29

W Intersporcie w Krakowie. http://www.intersport.pl

Na stronie nie mają tego modelu.



#11 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 17 maj 2014 - 12:32

W Intersporcie w Krakowie. http://www.intersport.pl

Na stronie nie mają tego modelu.

a tobie wysyłali czy odbiór osobisty?



#12 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 17 maj 2014 - 12:43

Osobisty. Z przymiarką i jazdą próbną.



#13 jalek45

jalek45
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądJarosław, Lubliniec, Obra

Napisano 17 maj 2014 - 12:50

Fajny sprzęt, wielu km życzę ;)


"Jest częścią twojego ciała, a wszystkie ruchy na nim są całkowicie naturalne
                                -kiedy tak poczujesz się na rowerze, będziesz dobrym kolarzem"

 

John Tomac


#14 wigoor

wigoor
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • SkądKowale (Gdańsk)

Napisano 18 maj 2014 - 13:50

Piękna szosa. Oby jak najwięcej frajdy

#15 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 19 maj 2014 - 18:51

Na jaką sumę utargowałeś?



#16 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 19 maj 2014 - 19:16

@grzes85: post nr 6.

 

Dzisiaj pierwsza jazda - porażka :(

To jest moja pierwsza szosa i w porównaniu do MTB jeździ się zdecydowanie inaczej tj. lepiej.  Dużo mniej czuć prędkość, w MTB przy 40km z górki czułem się już nieswojo, a tutaj mogę śmigać i więcej. Druga rzecz - hamulce, wydaje mi się że dużo łatwiej zablokować tylne koło i sam proces hamowania jest dłuższy. Tłumaczyłby to fakt węższych opon i dużo wyższego ciśnienia.

 

A dlaczego porażka? Po 6 km opuściło mi się siodełko. Ok. moja wina, nie sprawdziłem czy jest mocno dokręcone, a jako że nie jest ono na taki zamykacz tylko inbus to zmuszony byłem do powrotu do domu.

 

Kilometr 15 drugiej trasy: siodełko się opuściło pomimo mocnego dokręcenia.

Kilometr 17 - przymusowy powrót do domu - przestała działać przednia przerzutka, linka zrobiła się całkiem luźna.

W domu zlokalizowałem problem: śruba trzymająca końcówkę linki przy przerzutce poluzowała się. Naciągnąłem linkę i dokręciłem mocno śrubę.

 

Teraz mam tylko problem z wyregulowaniem przerzutki.

Powiedzcie mi przerzutka przy każdym przełożeniu powinna chodzić idealnie cicho czy przy maksymalnym przekosie może ocierać (zarówno przy duża przód - największa tył jak i mała przód - najmniejsza tył). 



#17 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 19 maj 2014 - 20:23

Ociera nie tylko przy maksymalnych przekosach, ale nawet na sąsiednich trybach. Poza tym, łańcuch nachodzi pod kątem na zębatki korby i głośniej pracuje. Trze o boki zębów. Unikaj tak krańcowych ustawiewń.



#18 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 19 maj 2014 - 20:41

Dzięki Ultek.

Dzisiaj wracałem do domu tylko z jedną tarczą z przodu (małą), zatem aby się jakoś poruszać musiałem zrobić przekos.

Czyli rozumiem, że nasz napęd do najcichszych nie należy.

 

Tak jeszcze pozwolę sobie doprecyzować: co masz na myśli pisząc "nawet na sąsiednich trybach"? 



#19 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 19 maj 2014 - 20:59

Sąsiednie, czyli drugie od brzegu. Na trzecich już nie ociera, ale nadal głośniej pracuje. Potem już jest coraz lepiej. Ja mam wprawdzie Ultegrę, a Ty zdaje się 105, ale generalnie napęd jest cichy, o ile jest dobrze wyregulowany. Podstawa to czystość łańcucha i koronek, oraz smarowanie. Nie żałuj mu dobrego oleju. Polecam Squirit, którym zakraplam ogniwa po dwóch dniach jazdy, czyli co 140km. Po każdym treningu wycieram go mokrą ściereczką, a raz na tydzień, porządna kąpiel.



#20 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 19 maj 2014 - 21:11

Też mam TCR, wprawdzie na Ultegrze, ale pomimo dobrego wyregulowania ocieranie występuje. Właściwie na dużym blacie można używać każdego przełożenia bez ocierania. Natomiast na małej tarczy łańcuch ociera o wózek przerzutki na najmniejszych trybach w kasecie. Dla mnie żadnego problemu - nie jeżdżę na takich ustawieniach. Do mnie rower przyszedł dość dobrze wyregulowany, ale sprawdziłem dociągnięcie każdej śrubki. 

 

Odnośnie opadającego siodełka. Dokręcam na klucz dynamometryczny - 4 Nm i nie ma mowy o żadnym opadaniu. Ważne jest aby dokręcać naprzemiennie obie śruby w zacisku. Zacisk jest tak skonstruowany że dociąganie jednej śruby powoduje poluzowanie drugiej. Trzeba dociągać tak długo aż obie śruby są odpowiednio naprężone. Polecam zainwestowanie w klucz dynamometryczny. Koszt w porównaniu do ceny roweru niewielki, a bardzo przydatna rzecz i może nas uwolnić od niepotrzebnego stresu. :)