Dzięki za informacje
Mój też był wyregulowany, tylko przez dzisiejszą "awarię" sam rozregulowałem przód i teraz się z tym męczę.
No nic, za jakiś miesiąc muszę zawieźć rower na przegląd to wtedy myślę że wszystko mi poprawią.
Napisano 19 maj 2014 - 21:13
Dzięki za informacje
Mój też był wyregulowany, tylko przez dzisiejszą "awarię" sam rozregulowałem przód i teraz się z tym męczę.
No nic, za jakiś miesiąc muszę zawieźć rower na przegląd to wtedy myślę że wszystko mi poprawią.
Napisano 19 maj 2014 - 21:16
Patrz post nad Twoim
Napisano 19 maj 2014 - 22:38
Ja też mam Tcr Composite 2 model 2014 i tak samo miałem problemy z opadającą linką przedniej przerzutki i w związku z tym była konieczność jazdy jedynie na małej tarczy z przodu, metodą prób i błędów udało mi się to jakoś ogarnąć. Co do roweru to fajnie się prezentuje, wymieniłem kasetę na 12-25, gdyż oferowana fabrycznie 12-30 przy kompakcie, nadaje się jedynie wysokie góry. Co do oceny komponentów to średnio wypadają koła w porównaniu z resztą, którą oceniam bardzo wysoko. Szczególnie kształt i wykonanie ramy robi wrażenie.
Napisano 20 maj 2014 - 06:54
Ja jestem zadowolony z kasety 30, przy zakupie już patrzyłem na to aby była jak największa, ale ja sporo jeżdżę w górzystym terenie.
Wczoraj wieczorem również metodą prób i błędów wyregulowałem przednią przerzutkę i druga jazda. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Napisano 20 maj 2014 - 07:06
Jak już regulujesz przerzutki, sprawdź, jak chodzi tylna. Posłuchaj, czy na prawidłowo ułożonym łańcuchu, w linii prostej, nic nie zgrzyta i nie piszczy. Jeśli tak, przesuń delikatnie manetką wózek i jeśli odgłosy ucichną, napnij bardziej linkę śrubą regulacyjną. Napęd musi chodzić cichutko. Może być tak, że jest zbyt mocno napięta, ale to już trudniej zbadać, bo wózka nie cofniesz. Najlepiej regulować od podstaw. I powtarzam, dobrze nasmaruj łańcuch.
Napisano 20 maj 2014 - 07:25
ok, sprawdzę na pewno. Chociaż wydaje mi się, że tył chodzi dobrze.
Nie wiem jednak czy się nie wybiorę do jakiegoś sprawdzonego serwisu na pełną regulację. W intersporcie sprzedają pewnie mało szosówek i nie wiem czy mogę im zaufać.
Napisano 20 maj 2014 - 08:06
Czy o tzw. półbiegu masz wiedzę?
Kiedy masz łańcuch na duzym blacie, kliknij delikatnie manetką (tą od zrzucania na mniejszą) i przednia przerzutka powinna delikatnie zbliżyć się do ramy roweru, co pozwala na sprawniejsze obsługiwanie większych koronek kasety. Ale generalnie ja staram się nie tylko jeżdzić nie na skrzjnych położeniach ale nawet unikam sąsiednich od skrajnego. :-)
Trochę skomplikowane tłumaczenie ale chyba jest jasne.
Napisano 20 maj 2014 - 08:30
Tez unikam jazdy np - blat - 28 lub 25 z tyłu. Niby się da, ale słychać że napęd dostaje w d.... Chociaż czasem jak jest jakieś ściganie to się na to nie patrzy i się tak jeździ Szczególnie widać to na rowerach ze sportową geometrią gdzie tylne widełki są krótsze, a więc przekosy są bardziej odczuwalne.
Napisano 20 maj 2014 - 18:08
Dzisiaj na trasie 28 km przejechanych ze średnia prędkością 13 km/h (wycieczka z żoną na starym MTB) siodełko opuściło mi się o 1 centymetr.
Mam prośbę do posiadaczy TCR - zerknijcie jak u Was wygląda obejma trzymająca siodło. U mnie przy po dokręceniu śrubek jej brzegi stykają się ze sobą przez co nie można już jej bardziej dociągnąć. I pewnie dlatego nie trzyma wystarczająco.
Poniżej zdjęcie obrazujące mój przypadek.
Napisano 20 maj 2014 - 18:25
To u mnie to wygląda tak :
https://googledrive....V1MC1xMlU/s.jpg
To jest dokręcenie na 4Nm i przy tym dokręceniu nie ma mowy o żadnym zsuwaniu się sztycy.
Zobacz czy zacisk masz wsunięty do końca. Nie wygląda to dobrze. Tak jakby zacisk był za duży.
Napisano 20 maj 2014 - 18:27
Napisano 20 maj 2014 - 18:34
Rozjaśniłem Twoje zdjęcie i rzeczywiście wygląda dziwnie.
Ja mam podobną szczelinę jak Several, 3 mm. Jedyna rada, to reklamować w sklepie, bo na tym się nie da jeździć przecież. Mocniej nie dociągniesz, bo zniszczysz gwinty w zacisku.
Gdyby to był starszy rower, można by zeszlifować trochę powierzchnie, które się stykają, ale ty masz gwarancję. Niech Ci wymienią zacisk
Napisano 20 maj 2014 - 18:42
Same śruby?Bez zadnych malych nakretek?
Otwór w zacisku jest nagwintowany więc nakrętki nie trzeba.
Napisano 20 maj 2014 - 18:53
No to mnie nie pocieszyliście
Chyba będę musiał niestety reklamować.
Powinienem też reklamować sztycę bo przy tym osuwaniu się mocno się porysowała (z drugiej strony niż widać na moim zdjęciu).
Edit: zacisk mam na samym dole, sprawdziłem już wcześniej.
Napisano 20 maj 2014 - 19:03
Możesz zerknąć jak wygląda sama sztyca, czy nie ma widocznych pęknięć na wysokości pod zaciskiem.
Przy karbonowych sztycach (a taka chyba jest w tym rowerze) ważne jest jakiej siły się używa do dokręcania zacisku - dasz więcej i sztyca pęka (w sumie uwaga ta tyczy się nie tylko sztycy ale i innych elementów z wł.węglowych, dlatego jak już zasugerowano, warto mieć klucz dynamometryczny i patrzeć na opisy dotyczące max. sił - w tym przypadku max to 4.9Nm).
Napisano 20 maj 2014 - 19:07
Aha - jeszcze jedna rzecz: jak wygląda u Was sprawa siodełka? Moje przeraźliwie skrzypi! Przy każdym naciśnięciu pedałów i na każdej dziurze.
Napisano 20 maj 2014 - 19:29
Napisano 20 maj 2014 - 19:30
TO się nazywa -- kupiłem dużo taniej - teraz są efekty..........
Napisano 20 maj 2014 - 19:31