Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)


2448 odpowiedzi w tym temacie

#1181 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 24 luty 2013 - 19:21

Nie wystarczy podkładka, bo ta nakrętka jest wyciągana przez śrubę w trakcie przykręcania.

OK, już rozumiem jak to powinno działać.

Jeszcze jedno co mi przychodzi go głowy, to wyjęcie tych nakrętek i rozwiercenie plastiku od wew. strony tak, by można było przez całość przeprowadzić metalową sztabkę i nagwintować w dwóch miejscach. I będzie wtedy też o wiele mocniejsze.

Dobrze kombinujesz ;-)

#1182 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 25 luty 2013 - 18:56

Ta śruba wielkiego obciążenia nie przenosi, cały hamulec opiera się o ramę, a to jest tylko do pozycjonowania.
Wydaje mi się, że ten materiał jest spawalny (nawet możesz zrobić próbę rozgrzanym gwoździem gdziekolwiek w innym miejscu: jak się nadtopi, to ok). Jak nie, to pomoże klej kompozytowy dwuskładnikowy (np. typu aluweld).
A co do części zamiennych.. zapytaj e-mailem bezpośrednio u Elite: mi chcieli wymieniać cały hamulec po "padku" łożysk :)

#1183 vitc

vitc
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Skądwwa

Napisano 25 luty 2013 - 19:21

Dziś dostałem odpowiedź od Elite:

"Dear Dariusz,

we need to send you an u-shape to replace the one damaged.
Please confirm me your complete adresse. I will send it free of charge by mail.

Kind regards
Marta Segato - Customer Care Manager"

:)))

#1184 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 27 luty 2013 - 20:42

i wsio jasne :)

#1185 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 16 marzec 2013 - 20:57

vitc, możesz podać maila z kim korespondowałeś, bo mi niestety w Tacxie ułamał się ten pedał od docisku, nie widzę nigdzie do kupna, także wypada napisać do Tacxa.

#1186 vitc

vitc
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Skądwwa

Napisano 16 marzec 2013 - 21:53

Nie wiem czy do czegoś przyda Ci się adres, bo ja korespondowałem z Elite:)

#1187 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 postów
  • SkądKampinoski PN

Napisano 22 marzec 2013 - 13:40

Właścicieli trenażerów TACX z zacinającymi się wykresami w wersji TTS 3.x zapraszam TUTAJ.

#1188 wtd

wtd
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 kwiecień 2013 - 08:13

Witam
Pytanie do użytkowników trenażera z hydraulicznym oporem.
Przeczytałem wątek w tym temacie opisany przez prozora i ciągle zbieram opinie na temat togo cuda.
Interesuje się elite qubo fluid, który jest stosunkowy najtańszy - tutaj test.
1. Prozor czy dalej polecasz trenażer tego typu (pisałeś o tym w 2011), czy coś być polecił?
2. Czy ktoś jeszcze użytkuje ten typ trenażera?

Zależy mi na dwóch rzeczach: cicha praca(mieszkam w bloku, treningi późną porą) i wygoda (dobry zapinacz, brak kable z manetką, przechowywanie, szybkie dopasowanie do innych rowerów).

#1189 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 25 kwiecień 2013 - 19:40

Opór hydrauliczny jest fajny. Jedyna wada, że obciążenie regulujesz tylko prędkością (albo "naturalnie" oddaje jedynie jazdę po płaskim, dość ciężko zrobić sobie trening "na podjazd").
Pod tym względem lepszy (a minimalnie droższy) jest hydromag (kompozyt hydro: dobre odwzorowanie prędkości, magnetic: dobre odwzorowanie podjazdu).
Przy dużych prędkościach jest już dość głośno, a niestety hamulec bezpośrednio na podłodze "dość dobrze" przenosi wibracj (oj, zaboli w tym modelu w bloku, szczególnie przy "ostrych" interwałach). Obok uślizgu przy małej prędkości a dużej sile (co nie dotyczy tego modelu) to największe wady systemu crono.

#1190 wtd

wtd
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 kwiecień 2013 - 20:03

Jedyna wada, że obciążenie regulujesz tylko prędkością (albo "naturalnie" oddaje jedynie jazdę po płaskim, dość ciężko zrobić sobie trening "na podjazd").

Powiedzmy, że mogę to przełknąć

Pod tym względem lepszy (a minimalnie droższy) jest hydromag (kompozyt hydro: dobre odwzorowanie prędkości, magnetic: dobre odwzorowanie podjazdu).

A ciekawy czy ten hydromag jest głośniejszy - ktoś wie?
na minus ma manetkę która będzie mi sie pałętała i tylko mnie denerwowała i jest droższy

to największe wady systemu crono

Crono -> super Crono ->(teraz) qubo - ciekawe czy to tylko marketing czy coś zostało poprawione?

#1191 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 26 kwiecień 2013 - 16:17

A ciekawy czy ten hydromag jest głośniejszy - ktoś wie?
na minus ma manetkę która będzie mi sie pałętała i tylko mnie denerwowała i jest droższy

Raczej cichszy, ale przy manetce na "wyższych" biegach. Niestety wtedy jest bardzo ciężko pojechać z prędkościami typu 90km/h ;) W rowerze miększe przełożenie, znacznie mniejsza prędkość, ale moc ta sama.
Różnica w cenie jest znikoma (50zł?). Więcej zyskasz dobrze negocjując cenę.

Crono -> super Crono ->(teraz) qubo - ciekawe czy to tylko marketing czy coś zostało poprawione?

Mam crono, przymierzałem się do SuperCrono, różnica "użytkowa" znikoma (wydaje mi się, że z SC może być problem na nierównej powierzchni).. Na qubo piszą, że "plastikowe", "delikatne", itp. Wg mnie te systemy są równorzędne.

#1192 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 kwiecień 2013 - 19:53

Ok, to tak: w tym roku "nakręciłem" na swoim trenażerze CycleOps JetFluid Pro ok. 80h (w styczniu i po części lutym raczej rehabilitacja, na poważnie od początku marca), na ogół właśnie wieczorami, praca i konieczność treningu dopiero jak dzieciaki pójdą spać. Czasami nawet po 22 i problemów nie było (choć wtedy starałem się jednak nie przeginać pały...) i tak na szybko wrażenia eksploatacyjne w odpowiedzi na pytania wtd - ale w odniesieniu do mojego trenażera:
- zapinanie boskie, dopasujesz wszystko, po dodaniu adaptera nawet rower z kółkami 20" (dziecięcy, bmx - o ile ten też ma takie kółka?), po prostu trafić z jednej strony na stożek zacisku, z drugiej strony dokręcić tak aby koło się trzymało, przesunąć zabezpieczenie, następnie dosunąć jednostkę hamującą do opony, przekręcić o 90* dźwignię i docisnąć do góry. To wszystko - trwa to mniej więcej tyle czasu ile zajęło Ci przeczytanie tego. Z tego co widzę w instrukcji trenażera wybranego przez Ciebie, zapinanie powinno być jeszcze łatwiejsze (aczkolwiek 20" nawet zamontujesz jeszcze prościej - bez adaptera! ;-)).
- przechowywanie: póki co mam ten komfort, że rower stoi w osobnym pokoju praktycznie cały czas wpięty do trenażera, nawet jeśli tylko jeśli jest on użyty jako stojak po jeździe na szosie. Ale samo złożenie do małych (względnie) wymiarów to wciśnięcie dwóch przycisków i złożenie nóg. Można następnie schować pod łóżko. W wybranym przez Ciebie składanie jest również proste.
- no i najważniejsze: krzywa mocy trenażera jest dobrana tak, żeby odpowiadała realnej jeździe po szosie ALE bez zachowania odpowiadającej jej prędkości. O co chodzi? Ano o to, że prędkość na trenażerze jest przesunięta względem prędkości na szosie o dokładnie 5km/h. Czyli prędkość 20km/h na trenażerze odpowiada dokładnie prędkości na szosie 35 km/h (moc ok. 105 W), 25km/h -> 30kmh na szosie (moc ok. 160W), 30 km/h -> 35 km/h na szosie (moc: ok. 240W), 35km/h -> 40km/h na szosie (moc: ok. 350W) i tak dalej. Jak widać przesunięcie krzywej o te 5km/h ma spore zalety - przede wszystkim jest ciszej, bo czym szybciej tym większy hałas każdego trenażera.
Ewentualnie można traktować to jako nie tyle przesunięcie prędkości o 5km/h, ale jakby była to jazda pod górkę. Niestety jaki jest procent wzniesienia żeby uzyskać taką zależność w mocy to ja pojęcia nie mam, łatwiej mi było założyć, że to co widzę na liczniku jest odpowiednikiem jazdy po asfalcie, teren płaski, w warunkach bezwietrznych - tak to mniej więcej wynosiło z wyliczeń kalkulatora z 2peak.com (jak komuś się chce, to może wyliczyć ten procent wzniesienia terenu - mi się nie chce) i fizycznie zostało potwierdzone z normalnych jazd na szosie zweryfikowane za pomocą powertapa (aczkolwiek wiadomo, że w przybliżeniu - wiatr, wzniesienie itd. no i odczyty sporo się wahają).

Teraz uwagi co do wybranego przez Ciebie trenażera - nie miałem możliwości sprawdzenia w realu, a więc niewiele chyba wniosę do tematu, ale najważniejsza rzecz, którą zauważyłem to to, że krzywa mocy trenażera wygląda mi na bardziej wysiloną niż w moim trenażerze. Jeśli krzywa przedstawiona przez producenta (ta ze strony www którą podałeś) jest rzeczywista to ok. 250W odpowiada prędkości 25 km/h na trenażerze - czyli powinno odpowiadać prędkości na szosie ok. +10km/h. Wg kalkulatora 2peak.com wychodzi na to, że i pozostała krzywa odpowiada właśnie tym 10 km/h więcej. Czyli to już duży plus - bo po prostu jest w miarę cicho z uwagi na niską prędkość obrotową rolki. Gdybyś miał kręcić 40km/h to hałas odpowiadałby standardowemu odkurzaczowi, odjęcie 10km/h i kręcenie z mocą ok. 350W to już jest spory wysiłek przy dość niskim hałasie - przynajmniej u mnie, choć akurat przy 350W i ok. 35km/h hałas mojego już jest dość duży (ale jeszcze znośny). Obniżenie prędkości przy dużej mocy hamowania jest dużym plusem, tym bardziej, że jak dla mnie większość treningów przygotowawczych (tlenówki bazowe...) robię poniżej 200W mocy, dopiero przy interwałach potrzebuję większego oporu - ale na szczęście te ostatnio robię na szosie, choć nie powiem, jeśli warunki mnie do tego zmuszają to jeszcze kręcę w mieszkaniu i sąsiedzi nie marudzą.
Jak widzisz, przy spokojnych jazdach rzędu np. 160W (odpowiadającej ok. 30km/h na szosie) będziesz kręcił dość powoli - Twój licznik wskazywać będzie marne 20km/h i będziesz wykorzystywał zdecydowanie inne przełożenia, czyli dostosowane do tej prędkości: małe koło zębate korby będzie w tym przypadku podstawą. Może i dobrze, na szosie akurat mało jest używane (choć zdarzają się u mnie kilkunasto procentowe krótkie podjazdy), to docieram je częściej na trenażerze.

Reasumując - zwiększenie oporu hydraulicznego w stosunku do starszych produktów Elite (standardowe jednostki hamujące odpowiadały mniej więcej prędkości na szosie) wychodzi raczej na duży plus. No chyba, że ktoś musi chwalić się prędkościami na godzinę, to wtedy raczej będzie miał pecha - kręcenie na tym trenażerze z prędkościami powyżej 30km/h wymaga już naprawdę sporego wytrenowania - w końcu do utrzymania mocy powyżej 300W trzeba niezłego wycinaka...

Z drugiej strony, jeśli ktoś jeździ z prędkościami powiedzmy 25 km/h to musi się spodziewać, że będzie kręcić na bardzo miękkich przełożeniach z prędkością 15km/h - jak widać każdy kij ma dwa końce...

Jeszcze jedno - o ile jednostka hamująca nie ma dużych wahań po nagrzaniu, to w takim przypadku można wyliczyć krzywą mocy trenażera - najlepiej oczywiście bazując na pomiarach miernikiem mocy, dzięki czemu będziesz mógł treningi układać pod moc nie dysponując fizycznym pomiarem mocy. Mam tak zrobione dla swojego trenażera (co ciekawe bazowałem na krzywej opublikowanej przez producenta, okazała się na tyle dokładna, że pozwoliła aproksymować całkiem dokładny wzór wielomianu do wyliczenia mocy z prędkości - ostatnio stwierdziłem tylko minimalne rozbieżności pomiarów dokonanych przez powertap na wyższych mocach) i praktycznie nie muszę bawić się w wymianę opony lub zdzierać opony szosowej na kole z powertapem, tylko wpinam koło dedykowane do trenażera. Oczywiście przy przyspieszaniu PT wykaże znaczny wzrost mocy, a wyliczenie z trenażera nie, ale to są chwile do osiągnięcia założonego zakresu prędkości (czyli wyliczonej mocy) i jakość treningu o niebo wzrasta w porównaniu do treningu wg pulsu...
  • Azi lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1193 wtd

wtd
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 kwiecień 2013 - 21:06

na ogół właśnie wieczorami, praca i konieczność treningu dopiero jak dzieciaki pójdą spać. Czasami nawet po 22

Widzę ze jest podobnie i dlatego skłaniam się za rozwiązaniem pragmatycznym.

 krzywa mocy trenażera wygląda mi na bardziej wysiloną 
przy spokojnych jazdach rzędu np. 160W (odpowiadającej ok. 30km/h na szosie) będziesz kręcił dość powoli - Twój licznik wskazywać będzie marne 20km/h i będziesz wykorzystywał zdecydowanie inne przełożenia


Znalazłem jeszcze jeden opis w sieci www.bikeradar.com i wygląda dość podobnie do tego co napisałeś (większy opór, mniejsze przełożenie i mniejsze prędkości mph).


Trenażer raczej na służyć do robienia bazy (prędkości mnie nie kręcą), choć pewnie zostanie także wykorzystanych do mocniejszych treningów.
Założenia jakie sobie postawiłem wobec niego to cicha praca, szybkie rozkładanie i zmiana roweru oraz brak zbędnych kabli.
Dużą różnicą raczej na plus między elite fluid a innymi trenażerami z hydraulicznym oporem jest:
1) samodociskająca  się rama, która dociska koło odpowiednio w zależności od wagi trenującego użytkownika – nie potrzeba dokręcać samemu koła do rolki
2) wysilona krzywa mocy do prędkości.
A tu jeszcze opis do Elite Crono fluid w polskiej wersji z 2007 roku

Dzięki wszystkim za info - jeszcze walczę z samym sobą :-x

#1194 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Napisano 31 lipiec 2013 - 13:15

Chciałbym kupić trenażer Tacx Blue Motion T2600, myślę, że będzie ok do moich mocno amatorskich zastosowań :) Nigdzie niestety nie mogę znaleźć informacji jaki poziom hałasu to ustrojstwo emituje. Czy da się na tym jeździć w bloku wieczorami. Oczywiście podłożę specjalną matę i założę oponę dedykowaną do treningu na trenażerze. Ale czy mimo wszystko nie będzie za głośno?
No i mam jeszcze ptanie dotyczące ewentualnego montażu roweru. Chciałbym na niego założyć swój ulubiony rower http://www.orbea.com...ycles/dude-a20/ ale czy to w ogóle możliwe bo to w końcu ostre kolo, bez szybkozamykaczy tylko ze śrubkami na ośce.

#1195 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 31 lipiec 2013 - 21:44

Rower kozacki. Na 90% zamontujesz go w trenażerze. Tam jest taki system, który ściska tylną oś z obu stron. Skręca się śrubami niczym w imadle. Jeden kij czy masz zamykacz czy na śruby. Jedynie może się okazać, że po jakimś czasie te śruby będą nieco sfatygowane. Końce zamiast 6-cio kątne będą lekko okrągłe. Możesz na ten czas zamienić śruby na jakieś inny/gorsze np. takie z castoramy z teflonem bo mają łepek okrągły.

Ale czy mimo wszystko nie będzie za głośno?

Zależy jakich masz sąsiadów:D Serio, to nie wiem jak hałasuje :-P

#1196 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Napisano 01 sierpień 2013 - 06:45

Bardszo Ci dziękuję carloss za podpowiedź :) Śrubki to nie problem, zwłaszcza, że te w moim rowerze nie są ze złota :)

#1197 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 sierpień 2013 - 10:41

jass1978, Tacx to firma, która myśli o wszystkim ;-)
Możesz zakupić specjalne nakrętki pozwalające zastosować rower bez szybkozamykaczy -> http://www.wiggle.co...non-qr-wheels/. Pewnie w PL też gdzieś to znajdziesz.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#1198 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Napisano 01 sierpień 2013 - 11:42

Ale super, wielkie dzięki za tego linka. Będę jeździł na trenażerze i strasznie się z tego cieszę :)

#1199 krzysio dm

krzysio dm
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • Skądlublin

Napisano 10 sierpień 2013 - 13:54

Witam.Planuję zakup trenażera i zastanawiam się nad takim :http://allegro.pl/el...3412283814.html Czy ktoś z forowiczów posiada taki model jeżeli tak to proszę o opinie.



#1200 jass1978

jass1978
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądGrodzisk Wlkp.

Napisano 19 sierpień 2013 - 19:06

Mam pytanie do użytkowników trenażerów TACX. Czy mógłby ktoś zmierzyć jaki jest minimalny rozstaw klamer do zamocowania roweru. Mam ramę torową, węższą od szosowych czy MTB i nie wiem czy styknie. Szerokość tylnych haków mojej ramy to coś około 140 mm natomiast piasta ma oś 160 mm. Muszę kupić trenażer przez internet, taniej a poza tym jestem wieśniakiem i nie mam gdzie kupić na miejscu. Głupio by było się pomylić  :)

 





Dodaj odpowiedź