Na przesunieciu siodełka do przodu można z 2cm uzyskać zależy jak jest już ustawione. Kierownica PRO LT Compact ma na długości ok 10cm a PRO LT Ergonomiczna ok 14-15(według mojej miary bo mam obie kierownice). Mostek w tym rowerze to chyba 100mm-90mm czyli już może być problem z krótszymi, pare cm zyskasz jak go obrócisz żeby był +7 stopni a nie -7 ale to już estetyka idzie też w ruch.
Jaki Rower Dla Początkujacej Dziewczyny?
#82
Posted 24 August 2014 - 14:42
- Monowiec and Silesia Skating like this
#83
Posted 24 August 2014 - 15:17
To ja już sama nie wiem. Przeglądam sobie teraz oferty i nie ma żadnej ciekawej kolarki, wszystkie są albo w opłakanym stanie ale w zbyt dużym rozmiarze na mnie. ![]()
Widziałam na sprzedasz ciekawą ramę ale to jest sama rama a ja chciałabym odrazu pojeździć. Zaczynam mieć wątpliwości czy będę miała okazję wsiąść na kolarkę w tym sezonie. ![]()
#86
Posted 25 August 2014 - 09:33
#87
Posted 25 August 2014 - 12:48
Witam,
Ja wcześniej miałam używaną kolarkę, jeździło się na niej wyśmienicie ale niestety rdza go zniszczyła. Teraz za namową znajomego kupiłam terenowy rower Peugeota model cm-42 (Mechanizm korbowy : Shimano 24x34x42, Przerzutka tylna : Shimano 21-biegowa Hamulce : V-brake). Jak na razie nie narzekam na niego i chyba nawet lepiej sie na nim jeździ niz na poprzednim.
#88
Posted 25 August 2014 - 13:00
Zamierzam kupić osobno ramę, do tego najlepiej jakiś używany osprzęt (najlepiej w komplecie). I oczywiście mostek, sztycę itp.
Tylko że po tym zamęcie który mam w głowie to ostatecznie nie wiem czy szukać 50 czy 52. Chociaż mam przeczucie że 50 będzie na mnie za mała
@iza83bela ale rozumiem że zmieniłaś koła na cieńsze? Czy zostawiłaś takie jakie są? Dziękuję Ci za propozycję ale ja szukam typowej szosy bo MTB już mam
ps. Jeśli ktoś z forowiczów będzie miał na sprzedaż jakąś grupę albo ramę to czekam na propozycje na priv
#89
Posted 25 August 2014 - 14:22
Kup najlepiej frameset'a, rama+widelec+mostek+sztyca(tylko żeby zapieczone nie były), dwa ostatnie opcjonalnie ale najlepiej żeby rama była z widelcem bo potem można się naszukać i ciąć rury.
Jakbym miał kupować całą grupę to kupiłbym całą Campagnolo Veloce 10s
http://www.wertykal....Veloce-10s/1320
albo klamkomanetki campy xenon 2x10 są na allegro za 350zł chyba lub mniej. Kaseta 10s to ok 100zł, łańcuch też coś koło tego bodajże. Przerzutki campy da się łatwo dostać, korby w miare też więc skompletować grupe to nie problem. Potem tylko kółko tylne pod Campe ale widziałem na allegro tylną piaste na maszynówkach za 50zł z bębenkiem campy więc tył można jakiś zapleść nawet tanio a przód to już obojętny. I uważaj na framesety(uzywane) już z suportami, ja kupiłem to godzinę go odkręcałem ale ten problem dotyczy chyba tylko starszych ram.
@edit.
to ta piasta.
http://allegro.pl/4-...4542438841.html
#90
Posted 25 August 2014 - 14:46
Tylko że po tym zamęcie który mam w głowie to ostatecznie nie wiem czy szukać 50 czy 52. Chociaż mam przeczucie że 50 będzie na mnie za mała
Przeczucie w tym przypadku, zostawiłbym na boku. Tu liczy się czysta matematyka ![]()
Różni producenci, pod oznaczeniem cyfrowym(np.50), czy literowym (np.S) stosują bardzo różne długości górnych rur. A od tego parametru, tak naprawdę zależy wielkość ramy.
Dlatego przy doborze wielkości ramy, skoncentruj się w pierwszej kolejności na długości rury poziomej (pomiar horyzontalny).
Przykładowo Bottecchia zaczyna rozmiarówkę od 44 , i ta była by dla Ciebie ok., bo długość rury poziomej to 520mm.
http://www.bottecchi...UPER-8AVIO.html
Podobnie jest u Gianta, czy innych slopingach.
Szukaj dla siebie ramki o długości horyzontalnej górnej rury od powiedzmy 510 do 525mm, z Reach'em ok.370mm
Jaką kwotę planujesz wydać na ramę?
#91
Posted 25 August 2014 - 17:58
Jaką kwotę? Hmm to w sumie zastanawiające ale sądzę że mogę dać nawet około 1000zł(chociaż oczywiście wolę mniej), tylko pytanie czy się opłaca.
Ramę oczywiście wolę używaną (ze względu na to że za niższą cenę mogę mieć lepszą, byle tylko była w dobrym stanie).
Ale jeśli o tą kwotę to chciałabym żeby rama miała od razu widelec ponieważ nie koniecznie chce mi się szukać i dobierać pasujące części. Jednak jeśli rama będzie tańsza i dokupienie widelca nie przekroczy podanej kwoty to nie będzie problemem.
@gucio dzięki za wyjaśnienie w sprawie wielkości ramy, wyszłam troszkę z błędnych założeń ale już wszystko jasne ![]()
@Monowiec dzięki za radę, na pewno rozpatrzę propozycję, na razie jednak będę rozglądać się za ramami ![]()
ps. Oczywiście wolę za mniej jak za więcej ![]()
#92
Posted 25 August 2014 - 18:19
#93
Posted 25 August 2014 - 20:21
#94
Posted 25 August 2014 - 21:25
#95
Posted 25 August 2014 - 22:07
Ale znowu czasu na złożenie roweru jest dużo, a rama stojąca w pokoju grzeje serce podczas składania a każdy kolejny element układanki sprawia ogromną radość i na koniec wiesz, ze samemu się ten rower poskładało. Wiadomo, zakładając, że nie masz kluczy do kasety i suportu będzie trzeba pofatygować się z ramą i kołem do serwisu żeby dokręcili i wzięli za to kase. Poźniej fatygować się żeby pancerze obciąć na dobrą długość, dobrać kierownice, mostek, nie trafić na rame gdzie jest nietypowa średnica sztycy, która później okazuję się, że jest tylko w wersji full carbon za 300zł. Wszystko ma swoje smaczki a poznawanie mechaniki roweru pomoże w regulacji i w dalszym jeżdżeniu bo jak coś nawali to będziesz w miare wiedzieć co nawala bo składałaś ten rower i wiesz gdzie co i jak to zbudowane, a nie, że w gotowym rowerze coś nie śmiga po 500km, a Ty nie wiesz co i zadawaj właśnie te 101 pytań i miej 1001 odpowiedzi. Musisz tylko poprzykręcać części do roweru i potem możesz nawet dać do serwisu żeby zrobili gruntowny przegląd, to z reguły koszt ok. 100zł ale za cene 2000+zł jaką byś w rower włożyła możesz mieć części Veloce, Recordy, 105, Ultegry - może i wymieszane i zależne od ofert na allegro, tablicy, a poza sezonem zawsze taniej, a nie Tribana 500 na sorze - do mnie coś takiego przemawia. CUSTOM, a nie te same rowery. Wiem, że Tribany tamto i owamto ale czekać na swój rozmiar można równie dobrze do przyszłego sezonu. W pewnych dla mnie momentach jak składałem rowery powoli zmieniało się to w czekanie na koniec weekendu bo czekam na paczkę, narzekanie na poczte polską że gdzie moja przesyłka, i czekam aż ona przyjdzie bo chce już ten nowy szpej w rowerze zamontować, stopniowy progres, widzisz rame, dochodzą hamulce - montujesz je, mostek, sztyca, siodełko, korba itd. dajesz w ten rower kawałek siebie, układasz sobie dzień żeby znaleźć czas na majstrowanie przy regulacji przerzutki, ustawianiu pancerzy, zakładaniu owijki, szperasz po necie żeby znaleźć ciekawe porady. Zakładasz dętki i opony na koła, pompujesz i wstawiasz do roweru. Żaden rower nie będzie lepszy od tego w który włożyło się swój czas i serce.
Później łapie się bakcyla
masz ochotę tylko składać kolejne rowery !
#96
Posted 25 August 2014 - 23:00
- Koniunl, BAZAAR and Paulix2010 like this
#97
Posted 26 August 2014 - 05:28
Można i tak tylko jest mały problem: żeby złożyć pierwszy rower jakieś pojęcie trzeba mieć. Łatwo jest przeinwestować kiedy rozkładasz kupno na dłuższy okres czasu a potem dalsza odsprzedaż i składanie nowego to tylko z braku lepszych zajęć bo ekonomia będdzie na nie. Nie wspomne o narzędziach bez których z każdą pierdołą trzeba lecieć do serwisu i rzucać grosza. Składanie pierwszej szosy dla amatora to pomysł bardziej ryzykowny niż kupno używki. Oczywiście, że się da ale tak samo da się zimą kupić rower na ultegrze za małe pieniądze szczególnie na małej ramie.
#98
Posted 26 August 2014 - 16:01
Haha, piękne mi tu historie piszecie, jedna lepsza od drugiej! :-D
- Co do składania to mam pojęcie o rowerze mam (z tym że nie szosowym) i nie sądzę bym miała problem ze złożeniem, najwyżej z regulowaniem. Zresztą zawsze w razie czego mogę pójść do mojego wujka który co prawda też nie miał "styczności" z szosą ale jest prawdziwą złotą rączką i sam składał sobie "górala". W dodatku może popytać kolegów o szosę (bo oni jeżdżą).
- Tylko pozostaje inna kwestia, zastanawia mnie ile mniej więcej wyniesie mnie koszt "całości" roweru w częściach. Nie będę miała małego budżetu ale nie chcę przeginać jeśli chodzi o pierwszą szosę
tzn bardziej mnie zastanawiają te "drobne" i pojedyncze zakupy np.mostek, linki, sztyca, kierownica no i mniej "drobna" czyli koła. Wiem że to zależy od marki itp ale tak orientacyjnie ...
ps. Orientujecie się ile kosztuje przegląd szosy? Bo w razie czego to po prostu poprzykręcam części i oddam do przeglądu.
#99
Posted 26 August 2014 - 16:54
#100
Posted 26 August 2014 - 17:43
Przy problemie z regulowaniem za składanie bym się nie brał
Złożyć jak masz wszystko do kupy to nie problem. Problem to skompletować wszystkie części. Jeśli masz w planach każdą część wybierać przy pomocy forowiczów to powodzenia życzę. Lekko nie będzie ;-). Chłopaki mają wiedzę ogromną ale i własne zdania. Nie piękne historie a uczulamy na pewne rzeczy o których warto pamiętać zabierając się do składania. To nie są klocki lego a używany sprzęt szosowy to nie MTB którym 50 procent użytkowników jeździ po bułki do marketu albo po parku. Sprzęt szosowy jest intensywnie używany i ciężko upolować coś w dobrym stanie i cenie. Jak masz dobry sklep rowerowy i spoko serwis to policzy 50-100. Ale jak w cenniku liczą sobie za każdą pierdołę a takie serwisy też są to gra nie jest warta świeczki.


