Nasze modele aero pod lupą Bikeradar:
http://www.bikeradar...cwx-8800-50567/
Napisano 13 grudzień 2016 - 23:26
Napisano 14 grudzień 2016 - 14:38
Trochę boli że płacąc naprawdę nie małe pieniądze dostajesz ramę która jest uniwersalna pod tarcze i szczęki.
To tak jakby jeździć mtb na tarczach z wystającymi pivotami.
Nawet naszego Krossa poprawiono pod tym względem w stosunku do modeli z roku poprzedniego
Napisano 14 grudzień 2016 - 23:36
Czy dwa punkty mocowania hamulca tarczowego w tylnym trójkącie, kompletnie niewidoczne po zastosowaniu zaślepek, bo mocowanie zaprojektowano pod standard flat mount pogarszają właściwości aerodynamiczne ramy czy parametry jezdne roweru?
Nie sądzę. Wizualnie też nie jest to skucha tym bardziej, że widelce w obu wersjach są różne.
Napisano 15 grudzień 2016 - 07:26
Jesli już czepiać się takich szczegółów jak właściwości aerodynamiczne to podejrzewam że w miejscu montażu hamulca technolodzy zastosowali więcej warstw karbonu,być może w innych miejscach tez.A to oznacza dodatkową i "nie potrzebna" wagę.
Własnie mnie chodzi o estetykę.Być może innej osobie to nie przeszkadza,ale jak tylko to zobaczyłem to rower odpadł u mnie z tego powodu,a pewnie nie będę osamotniony.
Nie chcę tu nikogo obrażać i pisać paszkwili. To tylko taka konstruktywna uwaga,być może pójdzie dalej w świat a projektanci uwzględnią ja przy projekcie w kolejnym modelu. :arrow:
Napisano 23 grudzień 2016 - 13:38
Ja mam pytanie co do geometrii ramy Rose Xeon CW. Rower bardzo mi się podoba, od pewnego czasu mam chrapkę na coś "aero", ale problem jest taki, że mieszkam w terenie, gdzie raczej jestem zmuszony do ciągłego zmagania się z mniejszymi, lub większymi podjazdami i takich naprawdę płaskich odcinków, gdzie "aero" mogłoby odegrać rolę jest niewiele. Dlatego moje obawy budzi geometria ramy - czy nie będzie ona przeszkadzać w jeździe pod górę (o masę się nie obawiam, rower wg informacji producenta jest dość lekki). Kolejna obawa dotyczy montowania tylnego hamulca szczękowego (wersja z tarczówkami mnie nie interesuje) - czy hamulec zamontowany pod suportem nie sprawia kłopotów w regulacji, konserwacji itd.?
Dodam, że jednorazowo nie robię dużych dystansów, moje przejażdżki zazwyczaj plasują się w granicach 30-60 km, sporadycznie do 80 km. Z tego względu "wygoda" ramy nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Bardziej chodzi o ergonomię przy podjazdach.
Napisano 23 grudzień 2016 - 14:36
Geometria podobna do wielu innych aero ram. A te na tyle sa zroznicowane, ze ciezko jednoznacznie okreslic, ze dane geo ramy jest aero, badz nie.
Generalnie jak masz swoje "wymairy" to czy to bedzie rama aero, czy nie, bedziesz mial taka sama pozycje na rowerze.
Napisano 24 grudzień 2016 - 11:01
Aby rower dobrze pasował przede wszystkim trzeba zmierzyć długość wew. strony nogi - pomogę dobrać właściwy rozmiar.
Tu podpowiedź jak to właściwie zrobić: https://www.rosebike...ar/jak-zmierzy/
Ujeżdżałem w tym sezonie X-LITE CW. Byłem na granicy rozmiarów i wziąłem 57 cm co przy kierownicy profile design (płytka, kompaktowa) wymagało użycia mostka 120/130 mm. Podjazdy nie sprawiały problemów, rower jest bardzo sztywny, ale całkiem dobrze tłumi drgania co pozytywnie mnie zaskoczyło (zestaw opon Conti Attack/Force 22/24 mm). Jeśli wybierze Pan rower na kołach ROSE AERO o masie ok 1500 g to na podjazdach będzie w miarę lekko, a z oponami 25 mm komfortowo.
Oba nasze modele aero (poprzedni CW oraz X-lite CW) testowałem w Górach Sowich gdzie często trenuję podjazdy. Może to przypadek, a może nie, ale najlepsze wyniki notowałem właśnie na tych modelach.
Wielu klientów wybrało rowery z hamulcem pod suportem, jak dotąd ani polscy, ani zagraniczni klienci nie narzekają. Jeśli pojawiłyby się jakiekolwiek informacje zwrotne o kłopotach w użytkowaniu to po prostu nie zastosowalibyśmy tego rozwiązania w nowszych konstrukcjach (CGF z takim mocowaniem produkujemy już trzeci rok). To najsztywniejsze miejsce w tym rowerze. Przy wyjmowaniu kół jest tam taki element do rozpięcia hamulca (szczęki się rozchodzą) zatem nie jest to skomplikowana operacja.
Teraz mam testowego limonkowego XEONa CW rozmiar 59 cm, waga bez pedałów z kołami Citec 3000 S to 7,25 kg. Z kołami ROSE (wyposażany jest w nie seryjnie) waga będzie zbliżona.
Napisano 26 grudzień 2016 - 22:23
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Jaka będzie właściwy rozmiar ramy przy długości wewn. strony nogi wynoszącej 84 cm? Gdybym miał brać "w ciemno", to bym powiedział 54 cm i tylko z długościa mostka miałbym zagwozdkę.
Mam też inne pytania :-)
W konfiguratorze dla modelu Xeon CW opcja z kołami DT Swiss Spline R32 kosztuje zaledwie 25 EUR więcej w porównaniu do konfiguracji domyślnej z kołami Rose. Które koła będą lepsze?
Sram vs Shimano: Wersja wyposażona w osprzęt Sram Force jest o 100 EUR tańsza od wersji z Ultegrą mechaniczną. Czy różnica wynika z faktu, że w wersji z Force zastosowano hamulce Tektro T531F/T541R? Czy będą one dużo gorsze od hamulców Ultegra? Skłaniałbym się ku wersji z Force, za zaoszczędzone 100 EUR można jeszcze coś w innym miejscu pokonfigurować (patrz koła) :-)
Napisano 27 grudzień 2016 - 11:03
Odnośnie SRAM FORCE - hamulec TEKTRO montowany jest dlatego, że SRAM nie posiada w swojej ofercie hamulca montowanego pod suportem. Aż tak bardzo nie wpływa to na cenę, proszę porównać nasze modele X-LITE CRS i XEON CGF - niższa cena modeli na FORCE wynika z tego, że te grupy są ciut tańsze w wersji OEM po prostu.
Koła: nasz model AERO 1500 to sprawdzone koło na komponentach piasty: Novatec/obręcze Kinlin/szprychy Sapim Aero. Waga kompletu to ok 1500 g. Dobrze znoszą jazdę treningową w polskich warunkach. Koła DT SWISS są cięższe, odporne, ważą ponad 1700 g, mają inny profil obręczy, teoretycznie troszkę bardziej "aero" i jeżdżą na innych piastach. Na większy "zysk" z kół liczyłbym raczej przy wyborze droższych kół.
Rozmiar roweru - jeśli dokładnie zmierzył Pan wew. długość nogi (poproszę jeszcze słówko o wzroście) to celowałbym w 57 cm oraz mostek 100 mm lub 110 mm (zależy od wzrostu i zasięgu ramion) przy kierownicy Ritcheya Road Streem. Mostek to zresztą nie problem - w terminie do 4 tygodni od momentu otrzymania roweru można go wymienić na krótszy/dłuższy.
Napisano 23 listopad 2017 - 20:36
Bikeradar wziął pod lupę nasz model XEON CWX czyli aerodynamiczną szosówkę na tarczach:
http://www.bikeradar...0-review-51185/
chwalą rower za agresywną, sportową geometrię i dobre wyposażenie oraz przestrzegają, że pozycja na nim nie jest dla każdego.
Napisano 28 listopad 2017 - 00:20
Magazyn BIKE opublikował także przed dwoma miesiącami test modelu na zwykłych hamulcach XEON CW 3000, w wersji o rozszerzonym wyposażeniu - z kołami Mavic Cosmic Pro:
https://magazynbike....e-xeon-cw-3000/
Napisano 18 marzec 2018 - 11:54
Kolejną recenzję modelu X-LITE CW czyli lżejsza wersja ramy aero i hamulca tarczowe znajdziecie tutaj:
http://road.cc/conte...x-4100-di2-disc
Waga roweru w rozmiarze 57 cm - niecałe 7,6 kg na kołach DT Swiss RC 38.
Napisano 24 maj 2018 - 22:51
XEON CW trafił także do ekipy Road-racing. Oto ich wrażenia z jazdy tym modelem:
http://road-racing.p...se-xeon-cw-3000
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower do 3500zł? →
Pierwsza Szosa Dla Kobiety - Do 3000 ZłNapisany przez ocet-na-rower , 18 cze 2024 szosa, kobieta, rower, sensa |
|
||
Warsztat →
Warsztat →
Suport Hollowtech Ii Karbonowa Rama, Problem Z OdkręceniemNapisany przez tymooteusz , 08 lip 2021 suport, hollowtech, II i 6 więcej |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Cube Litening C:62 Pro 2017 60Napisany przez Piotr92 , 22 mar 2021 Cube, Rama, Rower |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Trek Madone Sl6 Project OneNapisany przez dmxzor , 28 lut 2020 trek, madone, projectone, szosa i 1 więcej |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
[Oreo] Szukam Roweru Aero Do Max Przedział 8000 ZłNapisany przez Fazi , 28 sie 2019 Aero, Oero, Rower Aero, Triathlon i 2 więcej |
|