Jump to content


Photo

ZZR Jaguar


877 replies to this topic

#401 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Posted 19 October 2012 - 19:24

Witam ostatnio kupiłem Huragano/Jaguara zresztą jest to obojętne :-) może wy powiecie coś więcej o tej ramie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


znicze tez ci dali....ale dlaczego :roll:

#402 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądMława

Posted 19 October 2012 - 20:23

:-)

#403 kacperSOP

kacperSOP
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądOpole

Posted 31 October 2012 - 14:11

Na dzień dzisiejszy Huragan prezentuje się tak

Dołączona grafika

#404 macomac

macomac
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądRuda Śląska

Posted 01 November 2012 - 13:01

Co tu dużo mówic, Śliczniuni :D

#405 Bartosz Graczyk

Bartosz Graczyk
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądKoszalin

Posted 04 November 2012 - 23:36

Witam wszystkich na forum.Jakiś czas temu drogą zakupu wszedłem w posiadanie pięknego klasyka z czasów PRL-u,a mianowicie Jaguara Special'a z 1972 roku.Rama na 99.9% to Reynolds 531.Tylne haki odkuwane ze śrubami regulacyjnymi i oczkiem na przerzutkę.Rower był w jednych rękach od daty zakupu i przejechał wiele tysiecy kilometrów na treningach i zawodach.Jak na te lata i taki przebieg rower jest w niezłym stanie.Jedynie przednia przerzutka była współczesna Shimano,reszta oryginał na Campagnolo.Hamulce Mafac łącznie z oryginalnymi klamkami.Na dzień dzisiejszy rower jest rozebrany do "zera" a części sa poddawane czyszczeniu,polerowaniu i przywracaniu dawnego blasku.Oryginalna kierownica z mostkiem tzw "kastratorem" jest już gotowa,pedały ZZR wyczyszczone i nasmarowane,zmienione noski na nowe wraz z nowymi paskami.Przednie koło na aluminiowej obręczy pod szytkę na piaście ZZR z zaciskiem ZZR już doprowadzone do połysku,tylne jeszcze czeka na polerkę.Siodło Brooks B17 w bardzo ładnym stanie wyczyszczone chromy i wypolerowane,a skóra nasączona specjalna pastą Brooks'a.Tylna przerzutka Campy,wyczyszczona.Przednia natomiast dokupiona z epoki też Campagnolo.Dokupiłem jeszcze obejmy Campagnolo do mocowania na górnej rurze pancerza linki tylnego hamulca.Szczeki hamulców w trakcie czyszczenia i polerowania.
Jednak mam pewien problem,otóż chodzi mi o przednie widełki,które nota bene maja za soba chyba burzliwą przeszłość.Nie dość,ze były przemalowywane,to okazało się,że są dość poważnie cofniete,czyli wygięte i tu proszę was o opinię,czy próbować je prostować,czy raczej szukać innych prostych?Żal jednak,bo okazało się po usunięciu lakieru,że mają chromowane widły i koronę,są po prostu piękne.Następna rzecz,rama ma kolor żółty i jest to oryginalny kolor.Uważam tak ponieważ ma sześciokątną kalkomanie na rurze z napisem Wielkość 570,srebrne naklejki Rometu i resztki kalkomanii Reynolds 531 na rurze podsiodłowej.Niestety rama jest poobijana,nie za bardzo,ale jednak.Najbardziej tylny widelec z hakami i główka ramy,troszkę górna rura.W zwiazku z tym mam pytanie,czy warto przemalowywać rame i odtworzyć wszelkie naklejki i napisy,czy raczej zostawic oryginalne malowanie,naklejki,kalkomanie i jedynie "zaprawić" odpryski podobnym w odcieniu kolorem lakieru?Zaznaczam,ze nie chce przerabiać tego roweru na ostre koło,tylko chcę go doprowadzić do stanu w jak najwiekszym stopniu zblizonym do oryginału.Poradźcie co robić??I prośba,jesli ktoś,gdzieś słyszał o przednim widelcu do Jaga proszę o kontakt.Jeśli będziecie państwo zainteresowani zdjeciami tego roweru postaram sie wstawić kilka,żeby nie być gołosłownym.Pozdrawiam.

#406 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 November 2012 - 08:00

Ja osobiście próbowałbym naprostować widelec (zresztą ostatnio czyniłem to w swoim Jaguarze po bliskim spotkaniu z blondynką w Oplu) jest stalowy, więc porządny fachowiec powinien spróbować z powodzeniem. Co do ramy to zanieś ja do lakiernika niech dobierze kolor najbardziej zbliżony do oryginału i maluj naklejek wszystkich prawdopodobnie nie odtworzysz, ale główny napis Jaguar i tabliczka z czoła ramy są do dostania w necie.

#407 Bartosz Graczyk

Bartosz Graczyk
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądKoszalin

Posted 05 November 2012 - 16:09

Dziękuję za sugestie,ale szczerze mówiąc myślałem,że odezwie sie grono purystów i będzie mnie namawiać by nie przemalowywać ramy,by zostawić ją w stanie jakim jest i ewentualnie podmalować tylko odpryski.Rower był używany zawodniczo i ma swoja historie sportową.Mam kontakt z byłym właścicielem i opowiedział mi wiele ciekawych faktów dotyczących tego roweru.Postaram sie wstawić dzisiaj zdjęcia by państwo mogli obejrzeć mojego Jaguara.

#408 Bartosz Graczyk

Bartosz Graczyk
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądKoszalin

Posted 05 November 2012 - 16:49

Oto mój Jaguar,stan w jakim go kupiłem.
http://www.flickr.co.../in/photostream
http://www.flickr.co...N08/8158018110/
http://www.flickr.co...N08/8158017628/

dorzuciłem też gotowy hamulec Mafaca juz po czyszczeniu i polerce.

#409 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Posted 05 November 2012 - 18:51

Witaj Bartosz...myslisz sie mowiac o purystach na tym forum. To nie to forum.... i nie ci zawodnicy ;-)

Ja stanowczo odradzam inny zabieg jak renowacje zachowawczą...widzialem ten rower na aledrogo i dales za niego dumna cene.
Chcesz aby wart byl mniej niż połowe to go przemaluj

#410 quibo

quibo
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądFrancja

Posted 05 November 2012 - 19:19

Aż takiej tragedii z tą ramą nie ma (widziałem wiele gorsze i tez były traktowane zachowawczo) więc myślę, że nie ma co całości odmalowywać. Przeczyścisz, pozbędziesz się nalotu rdzy, a wszelkie wrzery uzupełnisz i będzie rower jak ta lala :)
Widać, że masz sentyment do rowerów "z duszą" więc to będzie dla Ciebie chyba najlepsze rozwiązanie. Taka renowacja dostarczy Ci dużo radości i satysfakcji :)

#411 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądMława

Posted 05 November 2012 - 21:48

ładna maszyna, też widziałem go na allegro , za sporą sumkę był wystawiony.
a hamulec po wypolerowaniu bardzo ładnie się prezentuje :-)

#412 Gosc_Torturro_*

Gosc_Torturro_*
  • Gość

Posted 05 November 2012 - 22:00

Witam.

Szukam zamiennika łańcucha do Huragana - srebrny - do 5cio przekłądniowego wolnobiegu.
Wiem tylko że 108 ogniw - jedyne co znalazłem - to do 1rzędowego łąńcuch 108 ogniw.

Dodatkowe pytanie - czy wolnobiegi z gwintem angielskim - bądź włoskim - będą pasować na piastę oryginalną Huragana? w opisie aukcji na ebayu właśnie takie opisy dotyczące wolnobiegów spotykam.

#413 msk

msk
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądAugustów

Posted 06 November 2012 - 08:41

Witam,
Mam pytanie czy do mojego Jaguara zmieszczą się koła 28" na kasetę 8/9 sp? dodam że długość piasty to 130mm.
Postanowiłem wznowić ten temat gdyż umieszczone przez Was linki już wygasły i nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Bardzo proszę Was o pomoc!
pozdrawiam m.s.k

#414 Bartosz Graczyk

Bartosz Graczyk
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądKoszalin

Posted 06 November 2012 - 16:21

Witam
Dorzucam kilka następnych zdjęć "biżuteri" ;-) Powoli rower przywracam do blasku.Ciekaw jestem co o tym sądzicie.

http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/
http://www.flickr.co...in/photostream/

Miało być kilka,rozpedziłem sie troszkę i wkleiłem wiecej,zresztą na Flikrze mam wiecej.

Pozdrawiam

#415 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Posted 06 November 2012 - 19:23

Łezka w (starym) oku mi się zakręciła... Pięknie to wygląda. Nawet ładniej, niż nówka pół wieku temu :-| Jedno, co mi nie pasuje, to sztyca podsiodłowa. Takich z tamtych lat nie pamiętam. Ale może to już mój defekt pamięci :-/ Cholera, a ja może ze dwa lata temu wyrzuciłem opaski Campa do pancerzy linek i "kapturek" do pomki. Miałbyś je dzisiaj ode mnie gratis. Dobra robota. Moje gratulacje!

#416 Bartosz Graczyk

Bartosz Graczyk
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądKoszalin

Posted 06 November 2012 - 21:54

Dziekuje za opinie,ze sztyca sie zgodze,powedruje do mojego brata.Jego Gazelle czeka na dobra sztyce.Jaguar otrzyma stalowe oryginalne jarzmo Brooksa i takaz sztyce,wszystko w pieknych chromach.Prace trwaja i bede powoli wrzucal nastepne zdjecia z efektow mojej pracy przy Jaguarze.Swoja droga to szkoda ze wyrzucalo sie kiedys zabytkowe juz teraz czesci i osprzet.No coz,pozostaje tylko Allegro i eBay.Pozdrawiam

#417 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 06 November 2012 - 22:59

Ja osobiście próbowałbym naprostować widelec (zresztą ostatnio czyniłem to w swoim Jaguarze po bliskim spotkaniu z blondynką w Oplu) jest stalowy, więc porządny fachowiec powinien spróbować z powodzeniem.

Tak, a potem strzeli i wybije zęby kolarzowi (żeby tylko). Widelec uszkodzony się wyrzuca na złom, koniec kropka.
Powodzenia z używaniem naprawianego sztućca. Bynajmniej ja nigdy nie wsiądę na rower z naprawianym widelcem.

msk, pod 8/9 biegów większość klasycznych szos wymaga rozginania jeśli były wcześniej z piastami 5,6,7s. Sprawdzić. Jeśli z tyłu masz 126 mm rozstawu to są jeszcze piasty nie wymagające specjalnego rozginania wideł po wymianie bębenka na 8-10 biegowy, np. FH-1055 - czytałem, że wystarczy wyrzucić podkładki, ale nie wiem które. Na pewno jakieś powinny być zamiast żadnych, chociaż cieniutkie.
Link (angielski język) - http://www.bikeforum...p/t-411390.html
Szczególną uwagę zwraca ten post:

To convert a new 8 speed 130 mm rear hyperglide hub to a 7 speed 126 mm hyperglide hub buy the following:

Standard Shimano HG50 7-speed Cassette of your choice
Shimano 7 Speed Freehub Body
Quick Release 137mm Axel and Skewer
Shimano Tiagra 4500 or 105 8 Speed Read Hub
Cones and Spacers as needed from http://wheelsmfg.com/ (http://wheelsmfg.com/)
Tools

Then replace 8 speed free hub and axel with the 7 speed free hub and 137 mm axel. Use spacers and change cones if necessary to make the Over-Locknut distance equal to 126mm and to make sure the nut on the cassette side sticks out enough so that the smallest gear with chain on it clears the frame. I have done this conversion a couple of times to build new rear wheels for my old 27” wheel touring bike with no problem.



#418 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 07 November 2012 - 00:42

Przepraszam za moje niedopatrzenie. Post zacytowany odnosi się do przeróbki piasty z 8/9/10 na 7 biegową. Więc z 7 na 8/9/10 bez szczególnej zmiany szerokości piasty to metoda raczej prób i błędów (dobór podkładek).

#419 msk

msk
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądAugustów

Posted 07 November 2012 - 08:14

msk, pod 8/9 biegów większość klasycznych szos wymaga rozginania jeśli były wcześniej z piastami 5,6,7s. Sprawdzić. Jeśli z tyłu masz 126 mm rozstawu to są jeszcze piasty nie wymagające specjalnego rozginania wideł po wymianie bębenka na 8-10 biegowy, np. FH-1055 - czytałem, że wystarczy wyrzucić podkładki, ale nie wiem które. Na pewno jakieś powinny być zamiast żadnych, chociaż cieniutkie.


Bardzo dziękuję za odpowedź!
Mam jeszcze jedno pytanie. Mój angielski nie jest najlepszy ale czy dobrze rozumiem że koło 28" 130mm będzie pasowało do mojego roweru po zmianie bębenka z 8-9 rzędowego na 7 rzędowy i wyrzuceniu podkładek, niezależnie od tego które by to nie były.
Drugą możliwością jest rozgięcie ramy, a trzecią zakupienie piast odpowiadających rozstawowi widełek z tyły czyli 126mm. Jeśli się mylę proszę bardzo o waszą korektę.
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i pomoc. pozdrawiam m.s.k

#420 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 07 November 2012 - 08:30

Drugą możliwością jest rozgięcie ramy, a trzecią zakupienie piast odpowiadających rozstawowi widełek z tyły czyli 126mm. Jeśli się mylę proszę bardzo o waszą korektę.

Tak. No i tutaj zdecyduj - czy chcesz mieć te 8 i 9 biegów? Prawdopodobnie nawet da się zbić te chociaż 3-4 mm Zastępując grube podkładki cieniutkimi pomiędzy stożkami a kontrami (o ile masz klasyczne łożyska, choć jak masz kartridże to może też jakieś podkładki są) zachowując bębenek dla 8/9/10. Czyli miałbyś 127 mm. Powinno starczyć, o ile Twój Jaguar ma rozstaw 126 mm. Jak masz fabrycznie rozstaw w Jagu znacznie mniejszy od 126 mm - no to lekko rozgiąć raczej trzeba, bo Ci nic poza piastą pod wolnobieg 5-biegowy raczej nie wejdzie...
A rozginanie ze 126 mm na 130 to najprostsza opcja.
Ale uwaga! Rozginanie na zimno może nie być 100% bezpieczne - tu bym podpytał kogoś, kto się zna np. pana Orłowskiego.



Reply to this topic