Zrobiłem zdjęcia to wysłałem, może ktoś z nich skorzysta. Mam pytanie czy morze Pan udostępnić plik, z Którego Pan drukował naklejkę na rurę podsiodłową.
ZZR Jaguar
#823
Posted 11 February 2016 - 20:40
Wiem, rozumiem mogę się zrewanżować innymi opracowaniami ale o tym już na mailu: [email protected]
#827
Posted 25 February 2016 - 08:42
Witam wszystkich. Na forum pojawiłem się tylko raz aby zaprezentować swojego "mieszańca". Od tego czasu wzbogaciłem się o Huragana z 1973 roku, którego odrestaurowałem i o ramę do Rometa Sport do odrestaurowania. lakier na Huraganie niestety miał liczne zadrapania (dla konesera nic ale mi musi się przede wszystkim podobać to na czym jeżdżę). Pewno w Waszych oczach go zepsułem ale nie mogłem patrzeć na te skazy. Kolor - zielony metalik (taki mniej więcej był). Niestety w zawirowaniach (prace przenosiłem co chwila z garażu do piwnicy i odwrotnie) gdzieś zgubiłem taką specjalną wkładkę na tylny widelec na przeciw tylnej przerzutki. Czytałem o katalogu z dokładnymi opisami i rysunkami części do szosówek ZZR udostępnionego przez kolegę "luksom". Może ktoś może mi podesłać na adres [email protected]<script data-cfhash='f9e31' type="text/javascript"> /* */</script> Dałem takie zapytanie do luksoma przez forum ale dawno go na nim nie było. Dokumentacja może pozwoli mi na dorobienie tego elementu. Załączam foto huragana przed i po oraz ramy Rometa Sport. Może się na coś przydam chociaż Wasza wiedza jest porażająca i wątpię czy coś tu można jeszcze wnieść. Pozdrawiam wszystkich entuzjastów rowerów z duszą i historią.
Witam, tak jak pisałem, miałem kiedyś tą wkładkę, znalazłem tylko zdjęcia. Może będą pomocne przy dorobieniu tego elementu.
pozdrawiam
http://zapodaj.net/4...58e393.jpg.html
http://zapodaj.net/9...4a4b7a.jpg.html
#828
Posted 13 May 2016 - 11:48
Cześć Pozdrawiam Wszystkich
Chcę kupić taką oto kolarzówkę jak na zdjęciach za 250zł i mam pytania:
- czy to jest rama Huragana, Jaguara bądź Rometa Sport jeżeli nie co to może być;
- czy to w ogóle jest rama szosowa;
- i czy warto za taką cenę
Rower ten zainteresował mnie ponieważ wygląda, że ma geometrię szosy, korby od Jaguara, mostek i kierownica wygląda jak z Jaguara, nakładki na kierownicę są sygnowane ZZR, numer jest nabity na haku, manetki przerzutek są na obejmę, hak tylnego koła ma oczko do mocowania przerzutki, podpory siodła połączone są ładnie wspawaną rurka a nie blachą jak w rowerach pseudoszosowych typu Wagant, Mistral. Do wyrobów ZRR nie pasują mufy rury czołowej, klamki Altenburger i szczęki hamulca. Wiem, też że zdarzały się wersje eksportowe rowerów wyścigowych ZZR/ Romet nazywane standardowo Universal.
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
#831
Posted 06 October 2016 - 22:53
Hej, mam takie pytanie - co to za dziwadło !!??
https://photos.googl...mRFNDFtZ19vTXJ3
nie mogę go zidentyfikować, nic się tu nie klei.
Naklejki na ramie mówią Dancelli, jednak kształt mufek jest charakterystyczny dla rowerów typu Jaguar
czy Huragan. I kiedy już myślałem, że to jeden z nich, dziś znalazłem na ramie wygrawerowane Campagnolo, zamiast spodziewanego Reinolds.
Pozostałe podzespoły:
Korba Campagnolo
Kierownica Cinelli
Manetki przerzutek jakieś stare favority jak u Waganta
Przerzutka tylna Suntour
Przerzutka przednia chyba 105
Hamulce gipiemme.
Siodełko polskie jak u Waganta
Jakieś pomysły ?
Pozdrawiam Kamil
#832
Posted 07 October 2016 - 09:29
To jest chyba Jaguar najwyższej wersji czyli Super zbudowany na włoskich rurkach Columbus SL fi28mm cieniowanych do 0,4mm. Zmierz średnicę sztycy jeżeli jest 27,2mm to jest Super. Sprawdź jeszcze czy patrząc od góry na ramę a właściwie mufę podsidłową jest nabita jakaś cyfra, jeżeli jest to 1 to kąt rury podsiodłowej wynosi 73stopnie. Za Superem przemawia korba Campagnolo i brak przyspawanych przelotek na linki, pancerze i kołków do manetek przerzutek na rurze dolnej ramy oraz kolor. Nalepka na rurze czołowej jest lipna widać otwór po mocowaniu plakietki ZZR pod nią pewnie jest drugi. Waga takiej ramy to ok1800g. Jest to bardzo porządny rower. Czy chcesz go sprzedać? I za ile?
#834
Posted 07 October 2016 - 14:50
To jest chyba Jaguar najwyższej wersji czyli Super zbudowany na włoskich rurkach Columbus SL fi28mm cieniowanych do 0,4mm. Zmierz średnicę sztycy jeżeli jest 27,2mm to jest Super. Sprawdź jeszcze czy patrząc od góry na ramę a właściwie mufę podsidłową jest nabita jakaś cyfra, jeżeli jest to 1 to kąt rury podsiodłowej wynosi 73stopnie. Za Superem przemawia korba Campagnolo i brak przyspawanych przelotek na linki, pancerze i kołków do manetek przerzutek na rurze dolnej ramy oraz kolor. Nalepka na rurze czołowej jest lipna widać otwór po mocowaniu plakietki ZZR pod nią pewnie jest drugi. Waga takiej ramy to ok1800g. Jest to bardzo porządny rower. Czy chcesz go sprzedać? I za ile?
Super! dzięki za info.
sprawdzę te szczegóły i dam znać
#835
Posted 07 October 2016 - 18:29
#836
Posted 07 October 2016 - 20:34
Ja gdzieś maiłem stary skan, na którym były wagi poszczególnych wersji, super był lutowany na rurach Columbus-a także był najlżejszy.
Z tego co pamiętam to między zwykłym, lutowanym z rur od centralnego ogrzewania a np Specjalem na Reinolds-ie było ok 200 g na ramie różnicy.
Jak to znajdę to wkleję.
#837
Posted 08 October 2016 - 11:59
#839
Posted 08 October 2016 - 19:01
Wiesz w okresie gdzie brakowało wszystkiego czasem i huragany czy January dostawały różne komponenty i konia z rzędem temu, kto odgadnie który i z czego był zrobiony ale dwie rzeczy jak waga i średnica sztycy mogą już powiedzieć bardzo dużo.
NA ruch był też tłoczony napis ale trzeba by zetrzeć lakier...
#840
Posted 08 October 2016 - 19:19
Zmierz dokładnie sztyce bowiem są one wymiarowane co 0,2mm. Poszukaj cyfry na mufie pod siodełkiem, zmierz długość podpór łańcucha jak 41 cm to Super, Special 42-43cm.
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
Z wagą może coś pokręciłem. Jak znajdę kartkę gdzie napisałem wagę gołej ramy to ją tutaj podam.
A tak w ogóle nie wiem czemu jest taka nagonka na ramy zrobione z ze stali nie chromowo - molibdenowej. Przecież to jest około 200 - 250 gram więcej na całej ramie. Patrz grafika wyżej. Czołowi producenci stali Cr-Mo też robili tańsze rury ze szwem np Reynolds 501. Stal ta była odpowiednio walcowana na dwie różne grubości, potem zwijana i spawana.
W PRL i ZSRR metalurgia stała na dość wysokim poziomie więc do produkcji ram rowerów wyścigowych jakimi były Huragan i Romet Sport używano na pewno lepszej stali niż do rur kanalizacyjnych. Na różnych forach i źródłach przeczytałem, że do wytwarzania ram używano rur: Columbus SL sztyca 27,2mm, Reynolds 531 sztyca 26,4, stali radzieckiej pochodzenia wojskowego sztyca 25mm, stali polskiej sztyca 25,4, stali z zakładów NIKPOL, rur produkcji Mannesmana,stali polskiej pochodzenia wojskowego. W jednym miejscu zetknąłem się z informacją jakoby do produkcji Huraganów używano polskiego Cr-Mo, podejrzewam, że był to stal wysokiej jakości (może narzędziowa) z domieszkami jakichś uszlachetniających innych pierwiastków.
HofA8-V4M17b.jpg 154.02KB 14 downloads