ZZR Jaguar
#162
Posted 04 December 2010 - 22:16
#163
Posted 23 January 2011 - 12:00
zobaczcie sobie, jak ktos umiejetnie odrestaurowal Jaga...i ile sobie za to wola :roll:
dodam, ze napisy są ode mnie, ale ktos chyba ich nie wydrukowal z tego pliku, co trzeba
juz zamieszczalem w innym poscie o Jaguarze, takze sorry za dupli-link..
http://allegro.pl/ro...1421524708.html
#166
Posted 22 March 2011 - 16:34
Niekoniecznie miał wszystkie rury Columbusa. Być może miał jedynie podsiodłową lub kilka.Ja miałem supera bez naklejki columbus.
taki był oryginalnie i tyle , sred sztycy 27.2.
Właśnie u mnie w garażu czeka na piaskowanie rama Jaguara na sztyce 27,2 mm. Z pomiarów wynika, że rura podsiodłowa, poziome haków tylnych i główki ramy oraz prawdopodobnie dolna są wykonane z Reynolds 531 lub podobnych lekkich. Rama ma rozmiar 55 i jest sporo lżejsza od 59tki wykonanej w całości na tych cięższych CrMo. Dokładnej wagi tej pierwszej nie znam i zważę jak będzie okazja, natomiast ta cięższa ma 2,5 kg.
#168
Posted 24 April 2011 - 17:47
Więcej zdjęć. https://picasaweb.go...rSpecial?pli=1#
Pedały, chyba oryginalne, też gdzieś leżą.
- Zweitakter likes this
#170
Posted 24 April 2011 - 21:31
Trochę ten egzemplarz mi wypaczył myślenie co do odmiany Special. Zawsze myślałem, że to jakaś szczególnie wykonana partia późniejszego Jaga z ery Rometu. No niestety, pudło. Wygląda na to, że ta rama miała dostać osprzęt Campagnolo o czym świadczy prawdopodobna sztyca 27,2 lub 26,4 mówiąca o przynajmniej jednej lub kilku rurach Reynolds bądź podobnych lekkich i pięknie chromowane mufy oraz widły, a zamiast tego chamsko wrzucili typowy dla Jaguarów gorszego pokroju. Szkoda. No i ten pospiesznie wykonany napis Special z jednej strony też psuje efekt.
Ciekawi mnie brak przelotek na dole górnej rury i obecność stałego haka przerzutki - stosunkowo rzadkość w Jaguarze.
No i gdzie te hamulce Mafaca? :->
Jest druga możliwość - ktoś go okroił w międzyczasie z całego oryginalnego osprzętu. To jest dość prawdopodobne biorąc pod uwagę, że Campagnolo to był wtedy naprawdę rarytas i najlepsze części szły po uzgodnieniu do najbardziej potrzebujących ich. Ogólnie często wymieniano się szpejami.
Ale i tak rowerek bomba. :-) Swojego drugiego Jaguara odnowię, to też pokażę, uprzedzam że nie będzie osprzęt 100% oryginalny. Huragana mam niedługo jeszcze dostać i jakoś może latem uda mi się go zrobić, ale ten już w ogóle będzie okrojony z oryginalnych szpejów.
#171
Posted 25 April 2011 - 10:23
Uznałem, że może was to zainteresować, od niepamiętnych czasów w mojej piwnicy leży Jaguar Special. Ojciec kupił go od jakiegoś zawodowca, chyba nawet startował w Wyścigu Pokoju. Rozważałem doprowadzenie go do stanu używalności, zastanawiam się jednak czy nie jest zbyt unikatowy żeby sadzać na niego mój kompletnie niedoświadczony w kolarstwie szosowym tyłek. Co o tym sądzicie?
Obrazek
Więcej zdjęć. https://picasaweb.go...rSpecial?pli=1#
Pedały, chyba oryginalne, też gdzieś leżą.
A ten Jaguar to dlaczego ma dużą odległość między kołem a widelcem?? Wygląda to jakby to były koła 28" a rama na 27".
#172
Posted 25 April 2011 - 10:33
a ten okazał się posiadaczem czegoś takiego:
https://picasaweb.go...om/elperus/wtf#
jaguar aero custom? (był jeszcze kokpit z byczymi ale gdzieś zaginął)
ciekawe są wiercenia w chainstayach, brak stałych przelotek (te przyczepiane są campagnolo, nawet ta od przedniej przerzutki), totalnie dziwne haki.
#173
Posted 25 April 2011 - 11:18
Co do odległości pomiędzy kołem a widelcem to nawet nie zauważyłem niczego niezwykłego, ale, jak wspominałem, jestem kompletnym laikiem.
#174
Posted 25 April 2011 - 11:22
Z tego co wiem ojciec odkupił tego Jaguara od Andrzeja Kaczmarka, który startował kiedyś w Stomilu Poznań. Rower od zakupu raczej nie był modyfikowany. Możliwe, że sprzedający zabrał oryginalny osprzęt. Napis Special wygląda całkiem okej, po prostu zdjęcie zrobiłem pośpiesznie w niezbyt dobrym piwnicznym oświetleniu. Nie mam pojęcie jakim cudem siodełko uchowało się w tak dobrym stanie i nie padło łupem szczurów - prawdopodobnie jeśli zdecyduję się na odrestaurowanie roweru to wymienie siodło zostawiając sobie Brooksa na pamiątkę.
Co do odległości pomiędzy kołem a widelcem to nawet nie zauważyłem niczego niezwykłego, ale, jak wspominałem, jestem kompletnym laikiem.
siodlo to akurat zostaw w rowerze ;p
#176
Posted 25 April 2011 - 17:05
pawlos426, cóż, być może pierwotnie zakładano, że ten frameset może mieć koła 27". Faktycznie miejsca na te koła jest w opór, jedynie hamulce symetryczne nie łapią porządnie takich obręczy.
#179
Posted 26 April 2011 - 14:23
A ja mam właśnie taką ramę ;-) i to jest na pewno Jaguar, bo Huragan z takimi rurkami to jakaś abstrakcja, "chainstays" też mam chyba Reynolds, główka na pewno - czyli taki składak. Zresztą będzie czas to opiszę ją dokładniej, wrzucę fotki jak odnowię... Chyba na archiwum cyclingforums był wątek o tych średnicach dla rur 531 i 27,2 też parę osób podawało. 26 do 26,8 bodajże, na pewno 26,4 jeszcze wymienili.27.2 w jaguarze? nie spotkałem się.
#180
Posted 04 May 2011 - 19:37
Poszukuje wiadomosci jakich kolwiek o tym rowerze
Uploaded with ImageShack.us
mam zamiar go kupic i wlasciciel pisze :
Kolarzówka Romet ZZR Huragan / Jaguar
Sprzedam legendarny rower szosowy Romet ZZR Jaguar. Kolarzowka jest kompletna w 99%. Brakujące elementy to łączenia linek hamowania ze sobą przy zaciskach hamulcowych oraz blaszka mocowania bidonu. Felgi na rowerze są przeznaczone na szytki. W komplecie trzy szytki: jedna nie trzyma powietrza od razu po pompowaniu, pozostałe dwie trzymają ciśnienie około dwóch tygodni. Do roweru dodaję dwa koła na zwykłe opony + dwie opony koloru czarnego lub biało czarnego (nie widoczne na dodatkowych zdjęciach). Rama w rowerze do malowania. Prawdziwy rarytas dla znawców tematu.
tak wiec chcial bym wiedziec ile warty jest ten rowerek (wlasciciel chcial by 250zl ) chcial bym go odmalowac no i pojezdzic jeszcze pare lat
Dziekuje z gory za pomoc