Jump to content


Photo

ZZR Jaguar


877 replies to this topic

#161 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 04 December 2010 - 19:40

Dołączona grafika
a takie cudo żeście widzieli?
z przodu 26", sztyca 27.0 lub 27.2, nie pamiętam, dobrana ze sterty.ponoć columbus, lekka.

#162 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 04 December 2010 - 22:16

Znam, znam ;-)Ale cholernie mnie dziwi, że nie ma naklejek Columbusa, podobnie jak bliźniacza odmiana Super. Natomiast raz w życiu widziałem ramę właśnie Supra, ale nie wystrojonego identycznie jak ten Special wyżej, lecz napisy lakierowane szablonowo i miał wspomnianą nalepkę o materiale.

#163 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 23 January 2011 - 12:00

fajny special, slyszalem, ze u Pacholca zakupione 8-)

zobaczcie sobie, jak ktos umiejetnie odrestaurowal Jaga...i ile sobie za to wola :roll:
dodam, ze napisy są ode mnie, ale ktos chyba ich nie wydrukowal z tego pliku, co trzeba :)
juz zamieszczalem w innym poscie o Jaguarze, takze sorry za dupli-link..

http://allegro.pl/ro...1421524708.html

#164 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 23 January 2011 - 22:43

a to ponoć super jest co sugerowałaby sztyca 27.2 i mufy.
ja tam nie wiem, nie znam sie.

#165 kams

kams
  • Użytkownik
  • 39 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 March 2011 - 16:58

Ja miałem supera bez naklejki columbus.
taki był oryginalnie i tyle , sred sztycy 27.2.
A super z logiem "od szablonu" to nieco starsza wersja.

#166 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 22 March 2011 - 16:34

Ja miałem supera bez naklejki columbus.
taki był oryginalnie i tyle , sred sztycy 27.2.

Niekoniecznie miał wszystkie rury Columbusa. Być może miał jedynie podsiodłową lub kilka.
Właśnie u mnie w garażu czeka na piaskowanie rama Jaguara na sztyce 27,2 mm. Z pomiarów wynika, że rura podsiodłowa, poziome haków tylnych i główki ramy oraz prawdopodobnie dolna są wykonane z Reynolds 531 lub podobnych lekkich. Rama ma rozmiar 55 i jest sporo lżejsza od 59tki wykonanej w całości na tych cięższych CrMo. Dokładnej wagi tej pierwszej nie znam i zważę jak będzie okazja, natomiast ta cięższa ma 2,5 kg.

#167 kams

kams
  • Użytkownik
  • 39 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 March 2011 - 18:27

wątpię aby rama o randze olimpijskiej byla z czegoś tam :)
To był prl i zaloze sie ze naklejki poszły na lodówke.

#168 rzepatowarzywo

rzepatowarzywo
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądLiban

Posted 24 April 2011 - 17:47

Uznałem, że może was to zainteresować, od niepamiętnych czasów w mojej piwnicy leży Jaguar Special. Ojciec kupił go od jakiegoś zawodowca, chyba nawet startował w Wyścigu Pokoju. Rozważałem doprowadzenie go do stanu używalności, zastanawiam się jednak czy nie jest zbyt unikatowy żeby sadzać na niego mój kompletnie niedoświadczony w kolarstwie szosowym tyłek. Co o tym sądzicie?
Dołączona grafika

Więcej zdjęć. https://picasaweb.go...rSpecial?pli=1#
Pedały, chyba oryginalne, też gdzieś leżą.
  • Zweitakter likes this

#169 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 24 April 2011 - 18:11

aż się obesrałem z zachwytu.naprawdę.

#170 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 24 April 2011 - 21:31

Ładnie zachowany, po siodle widać, że nie był stawiany byle gdzie chyba że ktoś je zmieniał w międzyczasie. Ale tak czy siak ogólnie Jaguarek nie poobijany i zadbany.
Trochę ten egzemplarz mi wypaczył myślenie co do odmiany Special. Zawsze myślałem, że to jakaś szczególnie wykonana partia późniejszego Jaga z ery Rometu. No niestety, pudło. Wygląda na to, że ta rama miała dostać osprzęt Campagnolo o czym świadczy prawdopodobna sztyca 27,2 lub 26,4 mówiąca o przynajmniej jednej lub kilku rurach Reynolds bądź podobnych lekkich i pięknie chromowane mufy oraz widły, a zamiast tego chamsko wrzucili typowy dla Jaguarów gorszego pokroju. Szkoda. No i ten pospiesznie wykonany napis Special z jednej strony też psuje efekt.
Ciekawi mnie brak przelotek na dole górnej rury i obecność stałego haka przerzutki - stosunkowo rzadkość w Jaguarze.
No i gdzie te hamulce Mafaca? :->
Jest druga możliwość - ktoś go okroił w międzyczasie z całego oryginalnego osprzętu. To jest dość prawdopodobne biorąc pod uwagę, że Campagnolo to był wtedy naprawdę rarytas i najlepsze części szły po uzgodnieniu do najbardziej potrzebujących ich. Ogólnie często wymieniano się szpejami.

Ale i tak rowerek bomba. :-) Swojego drugiego Jaguara odnowię, to też pokażę, uprzedzam że nie będzie osprzęt 100% oryginalny. Huragana mam niedługo jeszcze dostać i jakoś może latem uda mi się go zrobić, ale ten już w ogóle będzie okrojony z oryginalnych szpejów.

#171 pawlos426

pawlos426
  • Użytkownik
  • 101 posts
  • SkądŚwiętokrzyskie

Posted 25 April 2011 - 10:23

Uznałem, że może was to zainteresować, od niepamiętnych czasów w mojej piwnicy leży Jaguar Special. Ojciec kupił go od jakiegoś zawodowca, chyba nawet startował w Wyścigu Pokoju. Rozważałem doprowadzenie go do stanu używalności, zastanawiam się jednak czy nie jest zbyt unikatowy żeby sadzać na niego mój kompletnie niedoświadczony w kolarstwie szosowym tyłek. Co o tym sądzicie?
Obrazek

Więcej zdjęć. https://picasaweb.go...rSpecial?pli=1#
Pedały, chyba oryginalne, też gdzieś leżą.


A ten Jaguar to dlaczego ma dużą odległość między kołem a widelcem?? Wygląda to jakby to były koła 28" a rama na 27".

#172 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 25 April 2011 - 10:33

ostatnio znosiłem swojego supera/speciala do piwnicy i wdałem się w rozmowę z sąsiadem.
a ten okazał się posiadaczem czegoś takiego:
https://picasaweb.go...om/elperus/wtf#
jaguar aero custom? (był jeszcze kokpit z byczymi ale gdzieś zaginął)
ciekawe są wiercenia w chainstayach, brak stałych przelotek (te przyczepiane są campagnolo, nawet ta od przedniej przerzutki), totalnie dziwne haki.

#173 rzepatowarzywo

rzepatowarzywo
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądLiban

Posted 25 April 2011 - 11:18

Z tego co wiem ojciec odkupił tego Jaguara od Andrzeja Kaczmarka, który startował kiedyś w Stomilu Poznań. Rower od zakupu raczej nie był modyfikowany. Możliwe, że sprzedający zabrał oryginalny osprzęt. Napis Special wygląda całkiem okej, po prostu zdjęcie zrobiłem pośpiesznie w niezbyt dobrym piwnicznym oświetleniu. Nie mam pojęcie jakim cudem siodełko uchowało się w tak dobrym stanie i nie padło łupem szczurów - prawdopodobnie jeśli zdecyduję się na odrestaurowanie roweru to wymienie siodło zostawiając sobie Brooksa na pamiątkę.

Co do odległości pomiędzy kołem a widelcem to nawet nie zauważyłem niczego niezwykłego, ale, jak wspominałem, jestem kompletnym laikiem.

#174 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 74 posts
  • Skądwielkopolska

Posted 25 April 2011 - 11:22

Z tego co wiem ojciec odkupił tego Jaguara od Andrzeja Kaczmarka, który startował kiedyś w Stomilu Poznań. Rower od zakupu raczej nie był modyfikowany. Możliwe, że sprzedający zabrał oryginalny osprzęt. Napis Special wygląda całkiem okej, po prostu zdjęcie zrobiłem pośpiesznie w niezbyt dobrym piwnicznym oświetleniu. Nie mam pojęcie jakim cudem siodełko uchowało się w tak dobrym stanie i nie padło łupem szczurów - prawdopodobnie jeśli zdecyduję się na odrestaurowanie roweru to wymienie siodło zostawiając sobie Brooksa na pamiątkę.

Co do odległości pomiędzy kołem a widelcem to nawet nie zauważyłem niczego niezwykłego, ale, jak wspominałem, jestem kompletnym laikiem.


siodlo to akurat zostaw w rowerze ;p

#175 rzepatowarzywo

rzepatowarzywo
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądLiban

Posted 25 April 2011 - 11:49

żal go trochę, na pewno się go kompletnie nie pozbędę.

#176 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 25 April 2011 - 17:05

kapsel, haki bardzo ciekawe. Mam podejrzenia, że to jednak rękodzieło, bo mają jakieś dziwne spawy. Przelotki przednie to na pewno nie oryginał, sama rama to mógł być i Huragan. Trzeba zmierzyć średnicę wpustu na sztycę, to się okaże... Są dwie opcje - biedniejszy Jaguar lub standardowy Huragan CrMo to sztyca 25,4 oraz lepszy jaguar lub robiony z resztek rur lekkich + zwykłe CrMo - podsiodłowa 27,2 lub 26,4.
pawlos426, cóż, być może pierwotnie zakładano, że ten frameset może mieć koła 27". Faktycznie miejsca na te koła jest w opór, jedynie hamulce symetryczne nie łapią porządnie takich obręczy.

#177 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 25 April 2011 - 17:15

zmierzyłem sztycę to było coś koło 25mm. (ciemno w tej piwnicy, słabo się suwmiarkę czytało )

#178 kams

kams
  • Użytkownik
  • 39 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 April 2011 - 14:13

27.2 w jaguarze? nie spotkałem się.
26.4 to reynolds.
27.2 to już dosyć cienka rura czyli na przyklad columbus SL.
A takowe zagosciły wszechobecnie w latach80tych.
Nawet stare cinelli mialy podsiodlowki na 26mm.
.....
ja obstawiałbym przerobionego wichra.

#179 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 26 April 2011 - 14:23

27.2 w jaguarze? nie spotkałem się.

A ja mam właśnie taką ramę ;-) i to jest na pewno Jaguar, bo Huragan z takimi rurkami to jakaś abstrakcja, "chainstays" też mam chyba Reynolds, główka na pewno - czyli taki składak. Zresztą będzie czas to opiszę ją dokładniej, wrzucę fotki jak odnowię... Chyba na archiwum cyclingforums był wątek o tych średnicach dla rur 531 i 27,2 też parę osób podawało. 26 do 26,8 bodajże, na pewno 26,4 jeszcze wymienili.

#180 spiderndc

spiderndc
  • Użytkownik
  • 1 posts
  • SkądWroclaw

Posted 04 May 2011 - 19:37

Witam
Poszukuje wiadomosci jakich kolwiek o tym rowerze
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
mam zamiar go kupic i wlasciciel pisze :
Kolarzówka Romet ZZR Huragan / Jaguar
Sprzedam legendarny rower szosowy Romet ZZR Jaguar. Kolarzowka jest kompletna w 99%. Brakujące elementy to łączenia linek hamowania ze sobą przy zaciskach hamulcowych oraz blaszka mocowania bidonu. Felgi na rowerze są przeznaczone na szytki. W komplecie trzy szytki: jedna nie trzyma powietrza od razu po pompowaniu, pozostałe dwie trzymają ciśnienie około dwóch tygodni. Do roweru dodaję dwa koła na zwykłe opony + dwie opony koloru czarnego lub biało czarnego (nie widoczne na dodatkowych zdjęciach). Rama w rowerze do malowania. Prawdziwy rarytas dla znawców tematu.

tak wiec chcial bym wiedziec ile warty jest ten rowerek (wlasciciel chcial by 250zl ) chcial bym go odmalowac no i pojezdzic jeszcze pare lat :)
Dziekuje z gory za pomoc



Reply to this topic