Charakterystyka firm produkujących szosówki
#101
Posted 12 September 2009 - 10:32
Karbon pominałeś CERVELO-jak dla mnie firma z czołówki światowej. Co o niej sądzisz? Z tego co wiem nie jest to taiwan tylko rzeczywiście handmade na zachodzie, firma ma tylko 15 pracowników. Recenzje użytkowników są dobre, testów w szwabskiej prasie nie czytałem-bardzo słabo znam niemiecki.
#102
Posted 12 September 2009 - 16:09
Tych wymienionych jednym ciągiem możesz być pewny, szczególnie Colnago.
#105
Posted 12 September 2009 - 19:20
Dużo zależy od rur z jakich została zrobiona, te starsze wylajtowane ~1800g mogą sie za bardzo poddawać jeśli jesteś normalnym facetem a nie 50kg góralem. :->
#106
Posted 13 September 2009 - 12:15
Pamiętam że na MBK jakieś 10 lat temu startowała któraś drużyna w TdF.
Bianchi - Generalnie stare stalowe ramy bianchi, też są jak najbardziej godne polecenia. Sam użytkuję od kilku lat XL boron steel i uważam że nie ma lepszej i bardziej komfortowej ramy (dla mnie i moich potrzeb! -czyli nie ścigam się i jeźdzę wyłącznie rekreacyjnie-treningowo). Bardzo lekka (ok.1450g przy dużym rozmiarze 59cm),3-krotnie cieniowana. ALE ze względu na niską wagę jest dość wiotka, jak się szarpie za kierownice to lata na boki prawie jak romet Nie wiem czy to tylko tak moja ma ze względu na duży rozmiar,ale do ścigania się nie nada. Coś za coś, za to turystycznie nie do pobicia, to jak jazda na latającym dywanie :mrgreen:
Hasło "the feel of steel" jest jak najbardziej na miejscu, a w tym wypadku nabiera tutaj wyjątkowo mocnego koloru celeste
p.s. Bianchi nadal robi stalowe ramy z dodatkiem boru "boron steel"- obecnie w modelu Pinella
#107 Gosc_Anonymous_*
Posted 13 September 2009 - 12:56
#108
Posted 13 September 2009 - 13:47
Tak też myślałem. W sumie to większość starych, niegdyś popularnych sprzętów tym się charakteryzuje. Z tego, co widziałem nawet niektóre niższe modele Bianchi na stali niskowęglowej, czyli ogólnie cienizna. Ale stal borowa? Nigdy jeszcze o takowej nie słyszałem.. Popularne,tanie modele to nic specjalnego, mocna stal, ale dość ciężkie.
Karbon - rozumiem, masz większe pojęcie o znacznie lepszych sprzętach, zresztą stal jest już krótko mówiąc niemodna.
Co do Raleigh'a, to się jednak do końca nie zgodzę. Niby dobra stal, ale tylko wybrane modele. Całkiem niedawno chciałem kupić właśnie coś z tej marki i mało było na jakiejś dobrej stali - chyba, że do Polski sprowadzają głównie te słabsze maszyny, w co powątpiewam.
#109
Posted 13 September 2009 - 14:49
Gdyby było mnie stać na rower na takiej ramie to nie zastanawiałbym się długo :-) a tak to jestem zmuszony zbierać na frameset Meridy :->To ja coś dorzucę dla fanów stali http://www.steelmanc...com/frames.html
:-P
#110
Posted 13 September 2009 - 16:53
Chcecie stali? To macie. Marki jakie wymienię to powody, które wyjaśniają dlaczego w dolnym poważaniu mam stalowe ramy Bianchi i im podobne. Obecnie stalowe ramy to inne technologie, materiały, inny styl i wykonanie.
Bohemian
Bilenky
Baum
Curtlo
Columbine
Duell
Don Walker
De Salvo
Dekerf
Davidson
Enigma
Fixie Inc.
Gunnar
Hampsten
Independent
Jonny
Jones
Kish
Lyon
Land Shark
Moon
Mikkelsen
Masi
Naked
Olmo
Pegoretti
Rex
Sachs
Roberts
Rodriguez
Salsa
Soma
Soulcraft
Spectrum
Strong
Surly
Sycip
Taylor
TET
Vanilla
Vicious
VooDoo
Waterford
Yamaguchi
#111
Posted 13 September 2009 - 16:55
Z tego, co widziałem nawet niektóre niższe modele Bianchi na stali niskowęglowej, czyli ogólnie cienizna. Ale stal borowa? Nigdy jeszcze o takowej nie słyszałem.
Jest o tym sporo na stronach w jez. angielskim. Wystarczy wpisac "boron steel" do wyszukiwarki.Obecnie coraz częsciej stosowana w motoryzacji do produkcji elementow zwiekszajaych bezpieczenstwo w samochodach ze względu na swoją twardość (np wzmocnienia drzwi i in elementow nadwozia).Ale stosowana od dawna, zaletą jest zwiekszenie twardości oraz większa łatwość w spawaniu, jakże ważna przy produckji ram rowerowych.
http://4.bp.blogspot...-h/DSC00710.JPG
nie ma jak klasyczna piękność :-D
#112 Gosc_mirkot_*
Posted 13 September 2009 - 17:24
ja używam stalowej ramki Rocky Mountain ST w malowaniu teamowym i jestem bardzo zadowolony. Została ona zbudowana z rur Columbusa o nazwie Spirit:
Rurki Spirit
Materiał jaki został do nich zastosowany to stal Niobum, który został opisany w linku który podesłałem. Jak dla mnie ramka super, bardzo komfortowa, dzięki czemu nie czuć tak strasznie jakości naszych dróg pod tyłkiem. Dokładnie nie pamiętam ile ważyła sama rama ale z mostkiem, sterami, widelcem i zaciskiem podsiodłowym było ok 2150 gram. Jednak nie cała jest wykonana ze stali, tylne widełki oraz rura podsiodłowa zostały wykonane z karbonu, co dodatkowo podnosi komfort jazdy. Na pewno na aluminiową bym jej nie zamienił.
Pozdr
Mirek
#113
Posted 13 September 2009 - 17:41
używam stalowej ramki Rocky Mountain ST w malowaniu teamowym i jestem bardzo zadowolony
Ciekawe że jest tylu zadowolonych użytkowników ram stalowych, bo tu nie liczy się aż tak wypasiony i nowoczesny wygląd, supernowe materiały, ale jakość jazdy i klasyka sama w sobie To jest to co najważniejsze w kolarstwie, frajda z jazdy.
Nie mówie ze karbon czy inne materiały są be, ale naprawde na dobrej stali świetnie się jeździ.
#115
Posted 13 September 2009 - 19:47
Nowe sposoby spawania, nowe metody obróbki, nowe lakiery, nowe pomysły wykończenia.
Nie interesowałem się nigdy stalą na tyle, żeby być w stanie się wypowiadać tak jak w innych tematach. Ale co nieco o materiałoznawstwie wiem. Rury niektórych stopów można ciąć tylko i wyłącznie nożami z węglików spiekanych, a to już nowoczesne technologie. Postęp metalurgi jest ogromny i to widać nawet na podstawie pozornie ortodoksyjnej części sprzętu jaką są ramy stalowe.