Jump to content


Photo

Charakterystyka firm produkujących szosówki


350 replies to this topic

#101 andrej

andrej
  • Użytkownik
  • 40 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 September 2009 - 10:32

"Carrera, Casati, Ciocc, Colnago, Daccordi, De Rossa - coś mam pisać? :D" w sensie że dobre są? czy wiadomo że kupa? :P

Karbon pominałeś CERVELO-jak dla mnie firma z czołówki światowej. Co o niej sądzisz? Z tego co wiem nie jest to taiwan tylko rzeczywiście handmade na zachodzie, firma ma tylko 15 pracowników. Recenzje użytkowników są dobre, testów w szwabskiej prasie nie czytałem-bardzo słabo znam niemiecki.

#102 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 September 2009 - 16:09

andrej, Cervelo to kanadyjska firma i ramy produkowane są w Chinach. Nawet na pudełku jest napisane gdzie zawartość została wyprodukowana. Są to bardzo popularne ramy, szczególnie w Anglii. Mają dobre opinie, mało uszkodzonych widziałem, chociaż wiadomo, że w kraksie łatwo uszkodzić sprzęt. Niedawno w Łodzi jedną SLC SL widziałem uszkodzoną.
Tych wymienionych jednym ciągiem możesz być pewny, szczególnie Colnago.

#103 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 12 September 2009 - 18:36

Karbon - a co możesz powiedzieć o jakichś starszych modelach? Interesują mnie m.in. Motobecane, Bavaria, MBK, Bianchi, Peugeot, Koga Miyata.

#104 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 September 2009 - 18:50

Nie interesuje mnie stal. Lubię popatrzeć, ale uważam, że to przestarzały materiał. Nie wiele wiem a starych ramach stalowych.

#105 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 posts
  • SkądSilesia

Posted 12 September 2009 - 19:20

Dla kogoś kto się nie ściga stal jest jak najbardziej odpowiednia, zresztą w 2006 Ballan jechał P-R na stalowej ramie. :-)
Dużo zależy od rur z jakich została zrobiona, te starsze wylajtowane ~1800g mogą sie za bardzo poddawać jeśli jesteś normalnym facetem a nie 50kg góralem. :->

#106 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2009 - 12:15

MBK i Motobecane - francuskie ramy. Popularne,tanie modele to nic specjalnego, mocna stal, ale dość ciężkie. Kolega kolekcjoner ma 2 takie starsze modele. W sam raz do rekreacji i niedzielnych przejażdzek z rodzinką, albo znajomymi na góralach ;)
Pamiętam że na MBK jakieś 10 lat temu startowała któraś drużyna w TdF.

Bianchi - Generalnie stare stalowe ramy bianchi, też są jak najbardziej godne polecenia. Sam użytkuję od kilku lat XL boron steel i uważam że nie ma lepszej i bardziej komfortowej ramy (dla mnie i moich potrzeb! -czyli nie ścigam się i jeźdzę wyłącznie rekreacyjnie-treningowo). Bardzo lekka (ok.1450g przy dużym rozmiarze 59cm),3-krotnie cieniowana. ALE ze względu na niską wagę jest dość wiotka, jak się szarpie za kierownice to lata na boki prawie jak romet ;) Nie wiem czy to tylko tak moja ma ze względu na duży rozmiar,ale do ścigania się nie nada. Coś za coś, za to turystycznie nie do pobicia, to jak jazda na latającym dywanie :mrgreen:
Hasło "the feel of steel" jest jak najbardziej na miejscu, a w tym wypadku nabiera tutaj wyjątkowo mocnego koloru celeste :D

p.s. Bianchi nadal robi stalowe ramy z dodatkiem boru "boron steel"- obecnie w modelu Pinella

#107 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Posted 13 September 2009 - 12:56

To ja coś dorzucę dla fanów stali http://www.steelmanc...com/frames.html
:-P

#108 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 13 September 2009 - 13:47

. Popularne,tanie modele to nic specjalnego, mocna stal, ale dość ciężkie.

Tak też myślałem. W sumie to większość starych, niegdyś popularnych sprzętów tym się charakteryzuje. Z tego, co widziałem nawet niektóre niższe modele Bianchi na stali niskowęglowej, czyli ogólnie cienizna. Ale stal borowa? Nigdy jeszcze o takowej nie słyszałem.
Karbon - rozumiem, masz większe pojęcie o znacznie lepszych sprzętach, zresztą stal jest już krótko mówiąc niemodna.
Co do Raleigh'a, to się jednak do końca nie zgodzę. Niby dobra stal, ale tylko wybrane modele. Całkiem niedawno chciałem kupić właśnie coś z tej marki i mało było na jakiejś dobrej stali - chyba, że do Polski sprowadzają głównie te słabsze maszyny, w co powątpiewam.

#109 karolm92

karolm92
  • Użytkownik
  • 94 posts
  • SkądWola

Posted 13 September 2009 - 14:49

To ja coś dorzucę dla fanów stali http://www.steelmanc...com/frames.html
:-P

Gdyby było mnie stać na rower na takiej ramie to nie zastanawiałbym się długo :-) a tak to jestem zmuszony zbierać na frameset Meridy :->

#110 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 September 2009 - 16:53

Stelmana linkowałem już. Wszystko ok, super precyzyjnie położony lakier, ale dziwnie wyglądają w jego galerii ramy karbonowe Deda z napisem Steelman.

Chcecie stali? To macie. Marki jakie wymienię to powody, które wyjaśniają dlaczego w dolnym poważaniu mam stalowe ramy Bianchi i im podobne. Obecnie stalowe ramy to inne technologie, materiały, inny styl i wykonanie.

Bohemian
Bilenky
Baum
Curtlo
Columbine
Duell
Don Walker
De Salvo
Dekerf
Davidson
Enigma
Fixie Inc.
Gunnar
Hampsten
Independent
Jonny
Jones
Kish
Lyon
Land Shark
Moon
Mikkelsen
Masi
Naked
Olmo
Pegoretti
Rex
Sachs
Roberts
Rodriguez
Salsa
Soma
Soulcraft
Spectrum
Strong
Surly
Sycip
Taylor
TET
Vanilla
Vicious
VooDoo
Waterford
Yamaguchi

#111 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2009 - 16:55

Z tego, co widziałem nawet niektóre niższe modele Bianchi na stali niskowęglowej, czyli ogólnie cienizna. Ale stal borowa? Nigdy jeszcze o takowej nie słyszałem.


Jest o tym sporo na stronach w jez. angielskim. Wystarczy wpisac "boron steel" do wyszukiwarki.Obecnie coraz częsciej stosowana w motoryzacji do produkcji elementow zwiekszajaych bezpieczenstwo w samochodach ze względu na swoją twardość (np wzmocnienia drzwi i in elementow nadwozia).Ale stosowana od dawna, zaletą jest zwiekszenie twardości oraz większa łatwość w spawaniu, jakże ważna przy produckji ram rowerowych.

http://4.bp.blogspot...-h/DSC00710.JPG

nie ma jak klasyczna piękność :-D

#112 Gosc_mirkot_*

Gosc_mirkot_*
  • Gość

Posted 13 September 2009 - 17:24

Witam,
ja używam stalowej ramki Rocky Mountain ST w malowaniu teamowym i jestem bardzo zadowolony. Została ona zbudowana z rur Columbusa o nazwie Spirit:
Rurki Spirit
Materiał jaki został do nich zastosowany to stal Niobum, który został opisany w linku który podesłałem. Jak dla mnie ramka super, bardzo komfortowa, dzięki czemu nie czuć tak strasznie jakości naszych dróg pod tyłkiem. Dokładnie nie pamiętam ile ważyła sama rama ale z mostkiem, sterami, widelcem i zaciskiem podsiodłowym było ok 2150 gram. Jednak nie cała jest wykonana ze stali, tylne widełki oraz rura podsiodłowa zostały wykonane z karbonu, co dodatkowo podnosi komfort jazdy. Na pewno na aluminiową bym jej nie zamienił.
Pozdr
Mirek

#113 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2009 - 17:41

używam stalowej ramki Rocky Mountain ST w malowaniu teamowym i jestem bardzo zadowolony


Ciekawe że jest tylu zadowolonych użytkowników ram stalowych, bo tu nie liczy się aż tak wypasiony i nowoczesny wygląd, supernowe materiały, ale jakość jazdy i klasyka sama w sobie :) To jest to co najważniejsze w kolarstwie, frajda z jazdy.
Nie mówie ze karbon czy inne materiały są be, ale naprawde na dobrej stali świetnie się jeździ.

#114 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 posts
  • SkądSilesia

Posted 13 September 2009 - 18:14

Karbon, a na czym polegają te inne technologie, wykonanie, styl?
Wbrew pozorom aż tak wiele się nie zmieniło, poza cenami i marketingiem.

#115 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 September 2009 - 19:47

Pomijając już cuda, które robi Reynolds ze stopami stali to chyba nie było kiedyś np. stopu Columbus'a CXr, czyli rur nierdzewnych. Nowe lepsze geometrie, bo ze stali zrobić ramę, która by się stabilnie prowadziła w każdym zakresie prędkości jest trudno.
Nowe sposoby spawania, nowe metody obróbki, nowe lakiery, nowe pomysły wykończenia.
Nie interesowałem się nigdy stalą na tyle, żeby być w stanie się wypowiadać tak jak w innych tematach. Ale co nieco o materiałoznawstwie wiem. Rury niektórych stopów można ciąć tylko i wyłącznie nożami z węglików spiekanych, a to już nowoczesne technologie. Postęp metalurgi jest ogromny i to widać nawet na podstawie pozornie ortodoksyjnej części sprzętu jaką są ramy stalowe.

#116 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądJózefów

Posted 13 September 2009 - 20:36

Weglik spiekany to zadna tam supernowowczesna technologia. Ostrza tokarek sa z weglikow czy chociazby groty kijkow trekingowych.

#117 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 13 September 2009 - 20:39

Miejsce z którego usług korzystam ma laser wycinający CAD/CAM firmy FinnPower... to jest technologia (300m lini cięcia na minutę - w dowolnych kształtach do 2cm grubości)

#118 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądJózefów

Posted 13 September 2009 - 20:48

W jakims programie chyba na discovery widzialem ze blacha byla cieta strumieniem wody.

#119 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 13 September 2009 - 20:55

W jakims programie chyba na discovery widzialem ze blacha byla cieta strumieniem wody.


CNC ale nie jest cięta strumieniem wody - materiał tnący jest otoczony strumieniem wody...

#120 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądJózefów

Posted 13 September 2009 - 20:59

CNC to chyba wycina laserem, a to byl strumien wody pod ogromnym cisnieniem dlatego chyba wlasnie bylo na discovery. Bylo to dokladnie pokazane z bliska i woda nie byla do chlodzenia, tylko wyraznie bylo powiedziane ze to woda tnie.



Reply to this topic