Skocz do zawartości


Zdjęcie

Charakterystyka firm produkujących szosówki


350 odpowiedzi w tym temacie

#141 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 26 październik 2009 - 16:39

witam to mój pierwszy post na tym forum
przejżałem cały temat i o ramach cervelo znalazłem tyle:

Cervelo to kanadyjska firma i ramy produkowane są w Chinach. Nawet na pudełku jest napisane gdzie zawartość została wyprodukowana. Są to bardzo popularne ramy, szczególnie w Anglii. Mają dobre opinie, mało uszkodzonych widziałem, chociaż wiadomo, że w kraksie łatwo uszkodzić sprzęt. Niedawno w Łodzi jedną SLC SL widziałem uszkodzoną.


mógłby ktoś coś więcej o nich napisać?
może ktoś jeździł na tym?
konkretnie chodzi mi o model RS z 2009 roku a dokładniej o jej sztywność
bardzo bym był wdzięczny za pomoc, bo zastanawiam się nad kupnem ww ramy

#142 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 październik 2009 - 19:44

Ale co mam napisać o sztywności? W Internecie są dostępne wyniki testów laboratoryjnych. Nie jeździłem na tej ramie, ale jest to tańsza R3, ale o znacznie fajniejszej geometrii. R3 ma we wszystkich rozmiarach ten sam kąt główki co w małych rozmiarach jest fatalne w skutkach (padały bardzo blisko przedniego koła). RS ma już "normalną" geometrię.
Ale ponad 7000 zł za dosyć prostą ramę o masie ponad 1000g to nie okazja :D

#143 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 26 październik 2009 - 20:43

hmm tyle że ją mogę kupić za ok 3500 zł ;-)
ale ostatnio coraz bardziej myslę czy nie poszukać właśnie oryginalnie chińskiej ramy, że sie tak wyrażę a nie firmowej

chyba nie wielu cos potrafi powiedzieć o tych mało znanych, nowych firmach
ich testów nie widziałem, a nie sztuka kupić tanio ale potem wymieniać
bo chyba skoro i tak wszystko oprócz nielicznych modeli o 5 cyfrowych cenach jest robione w azji(dopiero z tego forum sie o tym dowiedziałem) to nie warto kupować nawet bardzo okazyjnie firmowej ramy
ktoś zna jakieś chńskie firmy?
oczywiście nie tak komercyjne jak merida

#144 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 październik 2009 - 21:17

i tak wszystko oprócz nielicznych modeli o 5 cyfrowych cenach jest robione w azji

Nie, wybierz sobie dowolną markę. Prawie zawsze wykonano w Azji.
Ja zaryzykowałem i jestem BARDZO zadowolony. No powiedzmy, że zaryzykowałem. Tak naprawdę znałem kilka opinii o tej ramie, ale ich po świecie jeździ dosłownie kilkaset. Do tego wiedziałem, że rama jest zrobiona z bardzo dobrych włókien T800. Obecna wersja nie jest sprzedawana pod tą samą nazwą. Nie wiem kto ją będzie sprzedawał. Wchodzą teraz inne ramy, tzn. suport BB30 i stery 1,125"/1,5". Lepsza wersja z włókien T1000 i widelcem Edge to 1800$. Sam widelec to pewnie 700-800$ bo to tego roczna konstrukcja z tak grubą sterówką.

#145 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 25 listopad 2009 - 00:30

Witam wszystkich
A czy ktoś zna jakieś opinie o firmie:
KUOTA i modelu Kebel
kupno właśnie takiego rowerku rozważam, albo Scott Addict R2
Co wybrać?

#146 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 25 listopad 2009 - 05:42

Widze że kolega również znalzał tego sprzedawce:

http://aukcja.onet.p...hp?uid=13166830

Przeczytaj ten wątek zanim zdecydujesz sie na zakup:

http://forumszosowe....t=917&start=810

A co do kuoty, to dobre włoskie ramy, bedziesz zadowolony.

#147 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 25 listopad 2009 - 09:19

to dobre włoskie ramy

Thja...

#148 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 25 listopad 2009 - 16:49

to dobre włoskie ramy

Thja...


Kolega uważa że kuota produkuje słabe ramy??

#149 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 25 listopad 2009 - 17:51

Nie, nie, chodziło mi raczej o tą ich "włoskośc"...

#150 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 25 listopad 2009 - 20:14

o ile mi wiadomo to włoska firma, co do produkcji ram to wiadomo że jak cała reszta TOPowych marek robią je u mniejszych kolegów ze wschodu :) Engenieered in Italy Manufactured in Taiwan:P

#151 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 25 listopad 2009 - 21:45

Engenieered in Italy Manufactured in Taiwan

Mógłbym się założyć, że te ramy nigdy nie były we Włoszech projektowane. Pewnie jak 99% obecnych ram, produkuje je kilka film tajwańskich i chńskich, tylko sobie na końcu różnie oznaczają. Zresztą to tutaj było już powiedziane. Naprawdę mało która marka produkuje obecnie własne ramki.
Niewykluczone też, że rowery w całości przychodzą do Europy...

#152 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 25 listopad 2009 - 22:45

Engenieered in Italy Manufactured in Taiwan

Mógłbym się założyć, że te ramy nigdy nie były we Włoszech projektowane. Pewnie jak 99% obecnych ram, produkuje je kilka film tajwańskich i chńskich, tylko sobie na końcu różnie oznaczają. Zresztą to tutaj było już powiedziane. Naprawdę mało która marka produkuje obecnie własne ramki.
Niewykluczone też, że rowery w całości przychodzą do Europy...


Mało która? Moim zdaniem z połowa. Z czołowych i przeciętnych firm niemal żadna nie kupuje tej masówki z Tajwanu, tylko ma swoje projekty.

#153 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 26 listopad 2009 - 00:44

Jakiś czas temu poprosiłem na forum o informacje dotyczące firmy Villiger. Coś tam się dowiedziałem, ale postanowiłem ten wątek uzupełnic o tę markę.
Obecnie spotykana u nas rzadko - w 2002 r. Villigera wykupił Trek i..od tego czasu ta firma tłucze wyłącznie rowery trekingowe i miejskie ( villigerbikes.com - całkiem ładne zresztą ).
Dawniej produkowała ona rowery szosowe w kolorze firmowym- ciemnozielonym. Jezdziła na nich w swoim czasie kadra Szwajcarii. Jeszcze w 2002 r. produkowano tam rowery na ramach alu - modele Bachata, Marano, Davida i Vulcano. Zdaje się że różniły się tylko osprzętem. W piśmie Tour 3/2003 r. model Vulcano, na ultegrze zebrał więcej punktów niż np. Trek 1500, GIANT ocr, fOCUS culebro, czy np.Cinelli proxima, tylr samo zebrała Principia RC.
Ja kupiłem ten rower w 2006 r. za 2 tyś zł. Postał on sobie w Niemczech jakieś 3- 4 lata. Jest to model Bachata, ze szlifowanymi spawami, na trzyrzędowej Tiagrze. Na ramie napis ,,zaprojektowano i wykonano w Szwajcarii''.
Na koniec dodam, że Trek ostatnio wywalił ze swojej grupy Lemonda, a rowery szosowe chcą tam produkowac pod marką Gar'ego Fishera. A Villiger u nich produkuje city - bajki...

#154 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 26 listopad 2009 - 02:18

Fajny temat, szkoda tylko że zrobił się tu taki bajzel że trudno przebrnąć przez temat bez omijania postów.

Widziałem dwa posty z pytaniem o ramy Poisona. Że tak się wypowiem jestem obecnie w temacie jako posiadacz dwóch ram tejże firmy. www.poison-bikes.de

Zacznę od tego że firma istnieje od 6 lat, początkowo była to montownia rowerów a z czasem powstała własna marka. Obecnie ramy spawane są w Tajwanie, a malowane są w Niemczech.

Cena Poisonów jest bardzo atrakcyjna, ale niestety ramy są bardzo nierówno produkowane. Chodzi o to że wygląd i kolorystyka ram nie zmienia się z roku na rok (teraz dopiero weszło nowe malowanie pod 3 latach), zmieniają się tylko drobne rozwiązania techniczne (np. zmiana średnicy rury podsiodłowej, albo szlifowanie spawów). W efekcie czasami nie wiadomo czego się spodziewać po zakupionej (w innym niż u dystrybutora miejscu) ramie bo nie mają one oznakowania rozmiaru czy roku produkcji. W związku z powyższym można kupić ramę starszą i lżejszą ze szlifowanymi spawami, albo zeszłoroczną cięższą i bez szlifowanych spawów. Podobnie jest z rozrzutem wagowym ramy w tym samym rozmiarze. Wagi katalogowe są zaniżane o około 200 gram w stosunku do rozmiaru pośredniego (wniosek prawdopodobnie rama katalogowa to najmniejszy rozmiar niepomalowanej ramy). Do wad zaliczyłbym też stery stosowane w ramach szosowych. Trochę się naszukałem zanim znalazłem odpowiednie zintegrowane stery.

Do zalet które spowodowały, że polubiłem tę markę jest przede wszystkim geometria, sztywność, stosunek waga/cena, możliwość wyboru kolorystyki, rzadkość występowania, jakoś lakieru i cena. Ramy są krótkie jak na swoją wysokość a główka jest stosunkowo wysoka co może nie spodobać się osobom które lubią mieć kierownicę bardzo nisko (dla mniej giętkich osób lub turystów będzie to zaleta). Sztywność odczułem wyraźnie po przejściu z pół karbonowej Meridy, chociaż pewnie to złe porównanie gdyż Poison Cyanit (2007r.) którego teraz mam jest full alu. O wadze się nie wypowiadam (moja rama w rozmiarze 54cm waży ok 1720 g.) gdyż nie wiem jak teraz wygląda kwestia wagowa, ale przypuszczam że lepiej.
Lakier który jest stosowany praktycznie nie odpryskuje. Po 5 maratonach MTB w ramie nie ma ani jednego śladu po kamieniu. To samo potwierdził kolega który na ramie Poisona śmigał 2 sezony.

Na koniec dodam że lepiej jest napisać do sklepu w Niemczech i kupić bezpośrednio od nich, gdyż poza atrakcyjnymi cenami polski Extreme Shop nie jest w stanie zaoferować nic, a uzyskanie informacji od tych gości jest bardzo trudne.


To tyle odnośnie tej marki.
..............................................................................................

Jeszcze w kwestii Cervelo. Rozmawiałem z właścicielem firmy która jest dystrybutorem Cervelo w kraju i powiedział że ramki są owszem piękne, ale by jej nie kupił. Jako powód podał fakt że są robione w Chinach. Mówił że Chińczycy nie zastanawiają się nad tym czemu jest takie rozwiązanie a nie inne, tylko kopiują rzecz dokładnie taka jaka jest, poza tym wspomniał że w ramach jest pełno resztek produkcyjnych i od wewnątrz rama bardzo nieestetycznie wygląda. No, ale trzeba przyznać że z zewnątrz prezentują się super. Na forum zagranicznym czytałem że S3 ma małą sztywność w okolicy główki ramy.

Jako były posiadacz 5 ram Meridy (2x MTB i 3x szosa) muszę powiedzieć że zdarza się czasem wadliwa rama, na przykład źle przyspawane piwoty czy mocowania hamulców oraz to że rama może być krzywa :-) Jak patrzyłem na moją starą Meridę od przodu to widać było że główka jest minimalnie krzywo przyspawana, koło przednie nie było w jednej linii z tylnym. Mimo to szosówki wypadają super wagowo i często po sezonie są super promocje. Generalnie o tych ramach można mówić wiele dobrych rzeczy. Mnie nie pasowała geometria oraz obecny design ram.

#155 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 30 listopad 2009 - 14:05

a może by ktoś podał jakieś linki do testów ram rowerowych bo ciężko coś konkretnego znaleźć(przynajmniej mnie)

#156 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 02 grudzień 2009 - 13:58

Może ktoś spotkał się z niemiecką firmą Schauff?

#157 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 02 grudzień 2009 - 21:23

Jeżeli chodzi o Schauffa to kolejne modele rowerów szosowych od 2002 r. masz na stronie schauff de. Wygląda na to, że produkują różne rowery od city do szosowych, z tym że te ostatnie raczej średniej jakości. Od 2002 r. produkują szosówki na ramie alu 7020, różniące się od siebie osprzętem. Są tam też rowerki bardzo przyzwoite na osprzęcie Sh DA i kołach wyższej klasy Mavica. Zdaje się że na rok 2010 przewidują produkcję tylko jednego modelu roweru szosowego i jedengo typu ostre koło. Czyli tak jakby ograniczali produkcję ( w porównaniu do lat poprzednich ).
Ale jak ten sprzęt się sprawuje w praktyce tego nie wiem.

#158 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 grudzień 2009 - 04:01

No dzięki, ale to co napisałeś to właśnie z ich strony wiem ;-)

Chodzi mi bardziej o starsze sprzęty, rocznik w okolicach 1988 (moje ostre koło jest na stalowej ramie Shauff Velo Racing (nie wiem jakie to rurki, jakieś włoskie chyba, bo jest na nich napisane "tubi 34 speziali delta"), a części Shimano właśnie z rocznika 1988 są, więc podejrzewam, że i rama też).

#159 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 05 grudzień 2009 - 16:41

mam małe pytanko: czy ktoś zna firmę Carraro? www.carrarocicli.it

#160 Gump

Gump
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądUstrzyki Górne

Napisano 05 grudzień 2009 - 18:21

Witam wszystkich i pozdrawiam postanowiłem zapytać brać kolarską
co sądzi o rowerku Specialized Tarmac Expert poprzedni rower Trek sprzedałem
więc zakupiłem nowy i muszę powiedzieć ,że po przesiadce z ramy alu na carbon jestem
bardzo mile zaskoczony .Mój kochany Trek przeżył wiele wyścigów i nawet na koniec
kariery wygrał Green Cyklo Bies :-D ale przyszła pora na zmiany miałem na uwadze
rowerek Cannondale system six ale cena była zabójcza nawet po obniżce natomiast
na Speca był dobry upust no i rama carbon a six to połączenie alu z carbonem.
Proszę o wasze opinie.



Dodaj odpowiedź