Skocz do zawartości


Zdjęcie

Charakterystyka firm produkujących szosówki


350 odpowiedzi w tym temacie

#121 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 wrzesień 2009 - 21:18

CNC to frezarka numeryczna, a elementem ścinającym jest zwykłe "wiertło" do frezarek o odpowiednim kształcie ostrza.
Cięcie laserem jest stosowane w budowie ram z tego co wiem. Cięcie wodą? :D W stoczniach się takie metody stosuje.

#122 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 13 wrzesień 2009 - 21:20

OK zwracam honor :) WaterCut

Ale cnc to niekoniecznie laser - póki co najbardziej powszechne jednak mechaniczne urządzania: CNC po prostu nie są sterowane przez ludzką rękę tylko programem który ma wpisaną macierz wektorów i transpozycji...

#123 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 14 wrzesień 2009 - 11:43

MBK i Motobecane to jedna firma. Nazwa została zmieniona na MBK w 1984 roku, po przejęciu firmy przez Yamahę. Ramy stalowe są na ogół lutowane na mufach, bardziej od wytwórni liczy się wykorzystany stop.

#124 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 14 wrzesień 2009 - 13:28

Daki, chyba nie do konca.... MBK jest francuski , a Motobecane robia chyba ( dzisiaj ) Amerykanie : http://www.bikesdire...s/ctm9_2100.jpg

http://www.bikesdire..._rival_2100.jpg

#125 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 wrzesień 2009 - 13:44

Motobecane robią na Tajwanie. Mają nawet gustowne naklejki z napisem "Made in Tajwan" na główkach.

#126 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 14 wrzesień 2009 - 14:47

No jasne , ze tam robia , ale za sama marka stoja chyba Amerykanie ( to mialem na mysli )

#127 Travis199

Travis199
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądRadomsko

Napisano 14 wrzesień 2009 - 14:56

A co sądzicie o ramach Dynatek ?? warte polecenia czy nic specjalnego??

#128 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 14 wrzesień 2009 - 17:04

Z Motobecane podobnie jak z Raleighem, był brytyjski, jest usa, Miyata była japońska, Koga-Miyata jest holenderska. Nie wiem na jakich zasadach rozdzieliły się mbk i motobecane, ale pewien jestem że była to ta sama firma.

#129 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 14 wrzesień 2009 - 18:32

MBK Motobécane i Motobecane USA to dwie różne firmy.
Pierwsza jest francuska, w 1981 zbankrutowała i została wykupiona przez Yamahę a następnie nazwa została zmieniona na MBK.
Druga to od początku amerykańska inicjatywa, która importuje rowery spawane przez Kinesis właśnie pod szyldem Motobécane

#130 pythonpunk

pythonpunk
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 wrzesień 2009 - 20:56

Dorzucę jeszcze firmę FORT ,na której ramie jeżdżę od kilku dni. Z tego co mi wiadomo - czeska manufaktura spawająca ramy z włoskich profili.

#131 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 14 wrzesień 2009 - 21:43

Co do tych nowych geometrii, to sporo w tym przesadyzmu. Wiele już wymyślono i w tej dziedzinie już raczej nic naprawdę nowatorskiego się nie pojawi. No dobra, dość ciekawą nowością w MTB jest koncepcja Genesis w rowerach Gary Fisher, i to jedna z niewielu jakie się niedawno pojawiły.
A o związku MBK i Motobecane słyszałem już, dlatego pytam o nie jako o osobne firmy.

#132 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 14 wrzesień 2009 - 22:49

Tak dorzucę trochę z d***, że zestawienie Colnago, Pinarello i Fondriest jest podobne do modnego ostatnio Ferrari, Lamborghini, Pagani. Colnago to legenda, ale chyba zbytnio windują ceny za tę legendę. Pinarello jest dla mnie boskie, ale to Fondiestra chciałbym mieć...

#133 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2009 - 20:28

. ................Colnago to legenda, ale chyba zbytnio windują ceny za tę legendę. Pinarello jest dla mnie boskie, ale to Fondiestra chciałbym mieć...

Daki lejesz miód na moje serce i rozbudzasz we mnie megalomanie ... :-) FONDRIEST IS BEST !!!!

Stas

#134 hotrok

hotrok
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądBochnia

Napisano 23 wrzesień 2009 - 21:15

Rama Pedal Force, koła na obręczach Gigantex - to dobre, niezawodne, mocne klamoty. Ceny też ma nie złe.


Patrzyłem na stronę Peritus i za ramkę z widelcem i sztycą ok 3300.
Czy kupno takiej ramki ma sens. W MG jest teścik i raczej pochlebne opinie sie tam znalazły?

#135 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 wrzesień 2009 - 21:25

A na Weight Weenies setki pozytywnych opinii. MG to mało wiarygodne dla mnie źródło jeśli chodzi o testy sprzętu szosowego.

#136 Gosc_JanFer_*

Gosc_JanFer_*
  • Gość

Napisano 01 październik 2009 - 14:39

Karbon, czy o tej ramie ( Gallium Pro) możesz coś powiedzieć?

http://www.argon18bi...C=152&item=Road

#137 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 październik 2009 - 22:41

Mało popularne są te ramy, ale mają bardzo dobre opinie.
Tutaj jest nowy temat o tej ramie: http://weightweenies...hp?f=10&t=63308

#138 Padell

Padell
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Skądsię wziąłeś?

Napisano 15 październik 2009 - 20:12

Może ktoś się wypowiedzieć o aluminiowych ramach Poisona? Są wytrzymałe? Sztywne?

#139 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 15 październik 2009 - 22:10

Padell, jest o nich na forum. POdobniezr bardzo sztywne, ale ciężkie ;)

#140 Gosc_maradona86_*

Gosc_maradona86_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2009 - 00:45

Hmmm...mam rowerek Atala....co prawda ma juz troszku latek ale bardzo go sobie chwale....ATALA..kolejna rewelacyjna firma z Włoch....



Dodaj odpowiedź