ponownie rozmiar ramy
#263
Posted 27 January 2010 - 21:23
Bardzo krótkie nogi masz kolego, nie popełniłeś błędu przy pomiarze??
Zmierzyłem jeszcze raz długość nogi i teraz wyszło mi 82.5cm czyli ciut więcej. Samemu nie tak łatwo się pomierzyć ;-)
Patrick napisal mi cos takiego po podaniu mu szczegolow:
"I think 56cm will do the job. you'll need a non setback seatpost and a 110mm stem plus and a handlebar with shorter reach."
czyli w wolnym tlumaczeniu ze rama 56 (56 C-T i 56 dluga) bedzie ok, jesli zaloze sztyce bez przesuniecia do tylu, mostek dl. 110mm i mniejszą kierownice.
Faktem jest, że ten rower nie ma byc do specjalnych zrywów, sprintów na nim nie bedę robił ;-) A jeśli będę to tylko ze samym sobą, a nie na wyścigach. Wiec może aż tak nie będzie z nią źle?
Problem w tym, że nie bardzo widzę jaką inną ramę karbonową bym mógł znaleźć w takiej jakości i cenie...
#265
Posted 28 January 2010 - 08:24
Wg mnie to nie zda egzaminu. Rower z krótszą ramą, dłuższym mostkiem i kierownicą z większym reach'em/zasięgiem, będzie przyjemniejszy w prowadzeniu.
To twoja pierwsza szosa czy już na czymś jeździłeś?
Jezdzilem 14 lat temu (jak mialem 17 lat - wtedy troche bylem mniejszy o 2cm) na ramie 54, wiem ze wtedy ta rama mi pasowala. Probowalem wtedy tez jezdzic na ramie 56 ale ogolnie rama byla ciezka i zle mi sie jezdzilo. Z tego co sobie przypominam to tez troche inaczej sie siedzialo na tych dwoch ramach - jedna miala sztyce z przesunienciem a druga byla prosta - tylko nie pamietam ktora byla ktora Sprobuje sie poprzymierzac do ram 54 i 56 w jakis sklepach przez weekend. Moze cos mi to ulatwi.
#266
Posted 28 January 2010 - 09:43
Musisz szukać i przymierzyć ramę która po wymierzeniu metrówką ma , o ile pamiętam 550mm C-C. czyli środek główki / środek rury podsiodłowej-sztycy mierzonej w poziomie.
Dawno temu miałem ramę AUTHORA 52 gdzie C-C wynosiło 555mm.a więc była dużo za duża..
Jarek-LT
#267
Posted 28 January 2010 - 10:05
SEWI- te 54 lub 56 wcale nie muszą pasować.
Musisz szukać i przymierzyć ramę która po wymierzeniu metrówką ma , o ile pamiętam 550mm C-C. czyli środek główki / środek rury podsiodłowej-sztycy mierzonej w poziomie.
Dawno temu miałem ramę AUTHORA 52 gdzie C-C wynosiło 555mm.a więc była dużo za duża..
Jarek-LT
Tak planowalem, ze bede mierzyl te ramy pod katem wysokosci C-C, C-T i dlugosc gornej rury.
#268
Posted 28 January 2010 - 11:29
Niestety wyszło, że mój rower to "L", a nie 'M". Jak ja mogłem to przegapić ?
Drodzy koledzy, jak to jest z rowerami z kierownicą czasową, przygotowanymi do długich czasówek lub do Ironmana? Jaką powinny mieć geometrię? Sylwetka kolarza jest przecież inna niż na typowej szosówce.
#269
Posted 28 January 2010 - 11:50
#270
Posted 30 January 2010 - 11:44
Teraz to dopiero zamieszałeś
Rower Lanca (ma ten sam wzrost co ja) zupełnie nie zgadza się z wychwalanym przez niemal wszystkich kalkulatorem- http://www.competiti...nder=M&units=cm !
Trek Madone:
* Rider's height: 177 cm (5ft 10in)
* Rider's weight: 73kg (161lb)
* Seat tube length, c-c: 500mm
* Seat tube length, c-t: 520mm
* Saddle setback: 75mm
* Saddle height, from BB (c-t): 753mm
* Tip of saddle nose to C of bars (next to stem): 580mm
* Handlebar drop: 80mm
* Head tube length: 160mm
* Top tube length: 572mm
Trek Equinox TTX SSL ( czasówka):
* Rider's height: 1.77m (5' 10")
* Rider's weight: 73kg (161lb)
* Saddle height, from BB (c-t): 753mm
* Saddle setback: 55mm
* Seat tube length, c-t: 580mm
* Seat tube length, c-c: 518mm
* Tip of saddle nose to C of bars (next to stem): 562mm
* Handlebar drop: 155mm
* Head tube length: 115mm
* Top tube length: 550mm
* Total bicycle weight: 8.40kg (18.52lb)
Zwracam uwagę na: Top tube length: 572mm i Seat tube length, c-t: 520mm w szosówce!!!
#272
Posted 30 January 2010 - 22:09
Z kalkulatorów wynikało by, że rama S (c-c 529,6) była by może i odpowiednia, ale żeby łatwo nie było to M (c-c 544) wg French Fit też by się nadawała. Teraz mam dylemat, którą wybrać S i mostek 110 czy M z 100.
Znalazłem też post w tym temacie o aktualnych "trendach" w doborze rozmiaru ramy i jak dla mnie to wychodzi 170 - 172 -- 540mm więc znowu M.
Na koniec najlepsze... obecnie jeżdżę na ramie (c-c) 555 z mostkiem 110 i wg wszelkich kalkulatorów, technik doboru ramy itd powinna być na mnie za duża a mimo to nie czuje dyskomfortu, nie ma bólu, czy drętwienia karku. Nie mam wrażenia, że jest za długa i wygodnie mi na niej.
Doradźcie coś bo sam już nie wiem...
#273
Posted 31 January 2010 - 11:07
Mam teraz ramkę Accent R001 w rozmiarze 54, taką kiedyś mi doradzono. Długość rury górnej to 55cm, do tego mam mostek 75mm i jest ok. Długość łączna jest taka jak zalecana, jest dla mnie wygodna. Jednak na przyszłość będzie krótsza ramka i dłuższy mostek. W Twoim przypadku skłaniałbym się jak najbardziej do rozmiaru S i mostka 100-105mm.
#275
Posted 31 January 2010 - 16:23
widzę, że nie tylko mi jest wygodnie na większej ramie ;-)
Jakiego rozmiaru będziesz szukał przy następnej?
kr1zje
wg kalkulatorów tak, ale to w zasadzie tylko teoria i dlatego nie jestem pewien.
Wcześniej pisałeś, że teraz wybrał byś Neo c-c 530. Nie była by za mała taka rama?
W Atali rama c-c ma 51 cm a mostek 120 i czuje się na niej trochę przygarbiony. Stąd moje obawy co do mniejszej ramy.
Całkowita długość obu ram z odpowiednimi mostkami (110 dla S i 100 dla M) to różnica zaledwie 4,4 mm. Wersja M z mostkiem 100 jest nawet krótsza od tej optymalnej wg Wrench Science.
Oprócz długości biorę też pod uwagę wysokość główki ramy. Przy M najprawdopodobniej odpadły by podkładki pod mostek co uważam za plus.
#279
Posted 31 January 2010 - 17:44
Wychodzi na to, że kalkulatory to jedno a indywidualne preferencje to drugie i nie zawsze optymalnie dobrana w ten sposób geometria będzie wygodna.
Ja chyba należę do tych co wolą być bardziej wyciągnięci...
#280
Posted 31 January 2010 - 18:07