Skocz do zawartości


ponownie rozmiar ramy


1267 odpowiedzi w tym temacie

#741 konik_25

konik_25
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądLubin

Napisano 28 czerwiec 2012 - 21:48

Pupgo ,a może taka Merida?--->http://allegro.pl/me...2452701305.html

Może nie jest to wysoka półka ale myślę ,że nie ma się czego wstydzić i warto się zastanowić nad tym rowerem .

#742 Pupgo

Pupgo
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądLegnica

Napisano 28 czerwiec 2012 - 22:13

konig_25 całkiem przyjemny. Celuję w okolice 2.000 zł, bo chcę jeszcze dokupić spd i buty. Coś w końcu znajdę...

#743 konik_25

konik_25
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądLubin

Napisano 28 czerwiec 2012 - 22:20

Byłeś na giełdzie w Lubinie ?Czasami trafiają się fajne szosówki -sam kupowałem swój wcześniejszy rower na giełdzie.

No i proponuję założyć temat rower do kwoty ,która cię interesuje ,rozmiar znasz no i twoje preferencje dotyczące (osprzętu , kół, marki jakie cię interesują ,kolor itp.)

#744 Pupgo

Pupgo
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądLegnica

Napisano 29 czerwiec 2012 - 09:21

Byłem w ostatnią sobotę. Sezon w pełni, więc sprzedawcy wołają sobie kosmiczne ceny- nieproporcjonalne do sprzedawanych rowerów. Ostatnie pytanie, żeby nie zaśmiecać forum nowym tematem: http://allegro.pl/al...2444532856.html Warto za tą cenę. Rozmiarówka (S) tez się pokrywa: http://www.giant-roa...fitting-issues/

#745 Huskacz

Huskacz
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Skądtaka śląska wiocha

Napisano 29 czerwiec 2012 - 09:38

Pupgo - nie dziwię się, że nie potrafisz znaleźć rozmiaru, jak masz 174m :o

Ewentualnie możesz znaleźć jakiś rower, który Ci się podoba, a podmienić ramę.

#746 vader_29

vader_29
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądśląsk

Napisano 03 lipiec 2012 - 08:28

Witam Wszystkich!!!!

To mój pierwszy post na forum. Mam na imię Radek, mieszkam na śląsku, od dłuższego czasu jeżdżę MTB na "fulu", biegam, a ostatnio zamarzyła mi się szosa.
Znajomy w bardzo okazyjnej cenie chce się pozbyć Radona Viper 6.0

Dołączona grafika
Radon Viper '06 / 2x10

rama: Alu 7005
waga: ~8.9 kg
widelec: Deda Black Force Carbon
stery: Ritchey Zero logic zintegrowane
mostek: Ritchey Comp
kierownica: Ritchey Comp
chwyty: owijka korkowa
koła: Shimano WH-R 500
opony: Schwalbe Blizzard
sztyca: RFR
siodełko: Scape (Vello)
klamkomanetki: Shimano 105
przerzutka tył: Shimano 105
przerzutka przód: Shimano 105
wkład: Shimano 105
korba: Shimano 105
pedały: shimano 105 PD-5600
łańcuch: Shimano HG 53
kaseta: Shimano HG 70 12/25
hamulce: Shimano 105



Tu więcej zdjęć zaczerpnięte z innego forum: FOTKI
Zmierzyłem długość poziomej rury ramy: 54cm, długość mostka 9cm i tu mam do Was pytanie, czy warto kupić taki rower przy moim wzroście 180cm i dł. nogi 82-83cm??
Rowerek jest z symbolicznym przebiegiem w idealnym stanie (frędzle na oponach).
Nie mam doświadczenia z rowerami szosowymi, a nie chciałbym wydać niepotrzebnie kasy. Moim priorytetem i tak nadal jest MTB, ale od czasu do czasu chciałbym też szybciej przejechać się po asfalcie. Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi.

#747 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 03 lipiec 2012 - 11:06

Witam, to mój pierwszy post, który pozwoliłem sobie napisać z uwagi na to, że widzę na tym forum sporo osób wykazujących duża wiedzę na temat rowerów szosowych.

Po przeczytaniu waszych postów mimo wszystko mam problem z wyborem ramy. Poniżej podaje wymiary z kalkulatora:
Dołączona grafika
Według tego co przeczytałem w tym temacie przy wzroście 180 cm można by pokusić się o np. ramę Lapierre audacio 400 z top tube 547 mm (rozm. M) i seat tube (c-t) 520. Problem w tym, że kalkulator nastawia mnie na wybór ramy rozmiaru L (55) gdzie top tube= 565,a seat tube= 550. Chciałbym więc żebyście od strony praktycznej doradzili mi czy przy tak dużej rozbieżności brać ramę M czy L? Rower będzie używany rekreacyjnie/treningowo przy czym chciałbym spróbować zacząć startować w jakichś amatorskich zawodach. Z góry dziękuję za poradę.

#748 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 03 lipiec 2012 - 13:32

vader_29, jak mierzyłeś tę górną rurę? środek-środek? Jeśli tak, to rama będzie za mała - dla Ciebie pewnie coś w okolicach 555-560mm (a nawet 560-565).

szloser, u Ciebie to samo. Wg mnie, patrząc na te pomiary, też brałbym rozmiar L. Emka będzie za mała. Lepiej wpakować mostek 1cm krótszy niż "wydłużać" ramę mostkami i sztycą. Masz dość długi tułów przez co rama powinna być raczej dłuższa.

#749 vader_29

vader_29
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądśląsk

Napisano 03 lipiec 2012 - 15:37

[quote name="PsYhOl"]vader_29, jak mierzyłeś tę górną rurę? środek-środek? Jeśli tak, to rama będzie za mała - dla Ciebie pewnie coś w okolicach 555-560mm (a nawet 560-565).

Dziękuję za odpowiedź. Mierzyłem od środka rury sztycy do środka rury sterowej. Zmartwiłeś mnie tą informacją. A nie mógłbym wydłużyć mostka z 90 na 120mm??

#750 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 03 lipiec 2012 - 19:08

szloser, u Ciebie to samo. Wg mnie, patrząc na te pomiary, też brałbym rozmiar L. Emka będzie za mała. Lepiej wpakować mostek 1cm krótszy niż "wydłużać" ramę mostkami i sztycą. Masz dość długi tułów przez co rama powinna być raczej dłuższa.

A jak jest np. z wysokością roweru tzn. patrzyłem też na starsze rowery na ramach stalowych i niektóre przy odpowiedniej długości rurze górnej były dość wysokie. Zgodnie z pomiarami sprzedawcy nie miałbym nic luzu między krokiem a ramą roweru po zejściu z siodełka. Wiem że szosa to nie mtb ale czy jest jakaś odległość którą powinienem starać się zachować między górną rurą a krokiem (może się zdarzyć, że napotkam jakąś nietypową ramę dlatego pytam).

#751 Gosc_zenek_*

Gosc_zenek_*
  • Gość

Napisano 03 lipiec 2012 - 19:14

UWAGA !!!!!!!!!!
PSYCHOL tu się walnął.
Lepiej wpakować mostek 1cm krótszy niż "wydłużać" ramę mostkami i sztycą.

zenek :lol:

#752 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 03 lipiec 2012 - 19:42

zenek Mógłbyś wyjaśnić bardziej precyzyjnie o co Ci chodzi? Bo nie wiem czy mam wnioskować teraz, że lepiej kupić małą ramę i dawać m. in. dłuższy mostek żeby "zrobić" sobie miejsce?

#753 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 03 lipiec 2012 - 21:27

NIE - lepiej dobrać dobrą ramę (czyli "L", a nie "M"), niż za małą i próbować ją wydłużać mostkami i sztycą.
PSYCHOL napisał

Lepiej wpakować mostek 1cm krótszy niż "wydłużać" ramę mostkami i sztycą. Masz dość długi tułów przez co rama powinna być raczej dłuższa.

i nie wiem co tu zenek widzi "walnięte" - toż to wyraźnie jest napisane, że lepiej dobrać taką ramę, żeby nie kombinować z za długim mostkiem (nawet ten 1 cm za długim), bo to żaden dobór jest... Przy ramie "L" mostek będzie krótszy, przy "M" dłuższy, ale rama będzie źle dobrana.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#754 anu

anu
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 lipiec 2012 - 22:37

Tylko rada: " wybierz ramę optymalną", w tym przypadku jest banalna i nie jest żadnym antydotum na problem.

A co do meritum. Zależy co znaczy atrakcyjna cena. Jeśli jest to obniżka o kilka do kilkunastu procent od ceny nowego roweru z podobnym osprzętem, to rzeczywiście może warto zrezygnować z kilkuset złotych oszczędności i kupić rower idealnie dobrany, bo wciąż mówimy o znaczącej kwocie, a jak wydawać duże pieniądze to lepiej robić to dobrze. Jeżeli natomiast rower masz szansę kupić naprawdę tanio to rama 54 przy wzroście 180 nie jest aż takim wielkim problemem (zwolennik agresywnej, sportowej jazdy uznałby ją wręcz za dobraną optymalnie). Zawsze, jeżeli już trzeba iść na kompromis, to lepiej kupić numer za małą, niż numer za dużą. W przypadku nieznacznie za małej ramy dasz radę dopasować ją odpowiednim mostkiem. Generalnie obecnie zamontowany mostek 90 mm jest mostkiem bardzo krótkim, na dzień dobry można go zamienić na bardziej typowy 110 mm, choć w twoim przypadku to może być wciąż za mało. I mostek jest właśnie między innymi do takich operacji, a te są o wiele bezpieczniejsze w stronę wydłużania roweru niż jego skracania. Np. gdyby obecnie rower wydawał ci się za duży i chwiałbyś go skrócić, to przy mostku 90 mm nie ma już praktycznie pola manewru, ani byś nie zalazł niczego krótszego, a nawet gdyby, to wyglądałoby to karykaturalnie i być może wpływało na własności jezdnie. O wiele ładniej się wydłuża. Oczywiście nie można też wydłużać w nieskończoność, ale tobie brakuje 1,5 - 2 cm.
Moim zdaniem swobodnie możesz tam wpakować coś nieco dłuższego niż 110 mm, aby ten długi mostek należał do sztywnych.

Aha, ten rower ma sztycę z bardzo dużym offsetem - a to w twoim przypadku jest korzystne. Kto wie, byc może wystarczy ci w takim razie mostek 110 mm. Mam taki na sprzedaż:) Zaletą jest też to, że widelec nie jest przycięty, mostek leży na podkładkach, więc kierownica jest dość wysoko.

#755 vader_29

vader_29
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądśląsk

Napisano 04 lipiec 2012 - 06:56

[quote/]Tylko rada: " wybierz ramę optymalną", w tym przypadku jest banalna i nie jest żadnym antydotum na problem.

A co do meritum. ...[/quote]

Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi. Przymierzę się do dłuższego mostka i zobaczę jak się będzie jeździło.

#756 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 04 lipiec 2012 - 14:32

Może mało precyzyjnie napisałem, ale ramę powinno się dobrać dobrze pod siebie i gdyby było się mało rozciągniętym, to lepiej wpakować mostek odrobinę krótszy.

Staram się podawać rozmiar ramy, jak w pomiarze competitive fit, czyli dla ramy ściganciej. Uważam, że nawet jakby była okazja cenowa dostać rower za 2/3 ceny, ale 1,5cm za małą, to i tak nie warto tego brać, bo jak wspomniał prozor, rama będzie źle dobrana.

Uważam, że nie warto brać rower 545 dla wzrostu 180, bo się sporo mijamy z rozmiarem pod siebie. I koniec. Chcesz, to słuchaj innych, że to dobra decyzja - nie, nie musisz. twoja sprawa.

+/- 5 mm ok, ale wg mnie 1,5 to za duża różnica - nawet dla sporych okazji, chyba że chcesz ją coś odnowić i sprzedać z zyskiem, wtedy to będzie okazja ;]

#757 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 04 lipiec 2012 - 16:37

Dziękuję za podpowiedzi, widzę że kalkulator dość dobrze podaje wyniki więc postaram się ich trzymać w miarę rozsądku. W takim razie ramy typu 540 mm odpadają.

#758 adanek

adanek
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 05 lipiec 2012 - 11:07

Słuchajcie od jakiegoś czasu wałkuję temat rozmiaru ramy Canyona Roadlite 6.0 i nie mam bladego pojęcia czemu ludzie z Canyona upierają się, że dla mnie idealnym rozmiarem jest L, gdzie top tube length wynosi 554 mm. W Fit Calculator jak byk pokazuje mi dla Competitive Fit (tylko ten rozmiar mnie interesuje) 571-575 mm, więc wychodzi na rozmiar XL Canyona, gdzie top tube length wynosi 572 mm. Więc kto kłamie? :-D

Moje wymiary

#759 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 lipiec 2012 - 14:30

adanek, masz aż tak długie nogi i tak krótki tułów, i do tego takie długie ręce? Patrząc na moje wymiary, wydaje mi się, że źle pomierzone, ale może mi się tylko wydaje. Wg tego, co Ci wyszło, to rzeczywiście powinieneś mieć rozmiar XL, ale ja bym się jeszcze raz pomierzył, nawet z czyjąś pomocą.
Przy długości nogi stopy w lekkim rozkroku - ok. 20 cm.


Najlepszy byłby rozmiar pośredni między obydwoma, o których wspomniałeś, ale go nie ma, więc trzeba zdecydować, co lepiej wybrać, jeśli koniecznie chcesz Canyona.

#760 adanek

adanek
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 06 lipiec 2012 - 01:11

No mam dosyć długie nogi i ręce a krótszy tułów, ale pomierzyłem się jeszcze raz z pomocą i wyszły nieznaczne różnice. Tym razem przy top tube wyszło 568-572 mm. Więc mam rozumieć, że Canyon XL z górną rurą 572 mm będzie akurat?

Nowe wymiary



Dodaj odpowiedź