ponownie rozmiar ramy
#743
Napisano 28 czerwiec 2012 - 22:20
No i proponuję założyć temat rower do kwoty ,która cię interesuje ,rozmiar znasz no i twoje preferencje dotyczące (osprzętu , kół, marki jakie cię interesują ,kolor itp.)
#744
Napisano 29 czerwiec 2012 - 09:21
#746
Napisano 03 lipiec 2012 - 08:28
To mój pierwszy post na forum. Mam na imię Radek, mieszkam na śląsku, od dłuższego czasu jeżdżę MTB na "fulu", biegam, a ostatnio zamarzyła mi się szosa.
Znajomy w bardzo okazyjnej cenie chce się pozbyć Radona Viper 6.0
Radon Viper '06 / 2x10
rama: Alu 7005
waga: ~8.9 kg
widelec: Deda Black Force Carbon
stery: Ritchey Zero logic zintegrowane
mostek: Ritchey Comp
kierownica: Ritchey Comp
chwyty: owijka korkowa
koła: Shimano WH-R 500
opony: Schwalbe Blizzard
sztyca: RFR
siodełko: Scape (Vello)
klamkomanetki: Shimano 105
przerzutka tył: Shimano 105
przerzutka przód: Shimano 105
wkład: Shimano 105
korba: Shimano 105
pedały: shimano 105 PD-5600
łańcuch: Shimano HG 53
kaseta: Shimano HG 70 12/25
hamulce: Shimano 105
Tu więcej zdjęć zaczerpnięte z innego forum: FOTKI
Zmierzyłem długość poziomej rury ramy: 54cm, długość mostka 9cm i tu mam do Was pytanie, czy warto kupić taki rower przy moim wzroście 180cm i dł. nogi 82-83cm??
Rowerek jest z symbolicznym przebiegiem w idealnym stanie (frędzle na oponach).
Nie mam doświadczenia z rowerami szosowymi, a nie chciałbym wydać niepotrzebnie kasy. Moim priorytetem i tak nadal jest MTB, ale od czasu do czasu chciałbym też szybciej przejechać się po asfalcie. Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi.
#747
Napisano 03 lipiec 2012 - 11:06
Po przeczytaniu waszych postów mimo wszystko mam problem z wyborem ramy. Poniżej podaje wymiary z kalkulatora:
Według tego co przeczytałem w tym temacie przy wzroście 180 cm można by pokusić się o np. ramę Lapierre audacio 400 z top tube 547 mm (rozm. M) i seat tube (c-t) 520. Problem w tym, że kalkulator nastawia mnie na wybór ramy rozmiaru L (55) gdzie top tube= 565,a seat tube= 550. Chciałbym więc żebyście od strony praktycznej doradzili mi czy przy tak dużej rozbieżności brać ramę M czy L? Rower będzie używany rekreacyjnie/treningowo przy czym chciałbym spróbować zacząć startować w jakichś amatorskich zawodach. Z góry dziękuję za poradę.
#748
Napisano 03 lipiec 2012 - 13:32
szloser, u Ciebie to samo. Wg mnie, patrząc na te pomiary, też brałbym rozmiar L. Emka będzie za mała. Lepiej wpakować mostek 1cm krótszy niż "wydłużać" ramę mostkami i sztycą. Masz dość długi tułów przez co rama powinna być raczej dłuższa.
#749
Napisano 03 lipiec 2012 - 15:37
Dziękuję za odpowiedź. Mierzyłem od środka rury sztycy do środka rury sterowej. Zmartwiłeś mnie tą informacją. A nie mógłbym wydłużyć mostka z 90 na 120mm??
#750
Napisano 03 lipiec 2012 - 19:08
A jak jest np. z wysokością roweru tzn. patrzyłem też na starsze rowery na ramach stalowych i niektóre przy odpowiedniej długości rurze górnej były dość wysokie. Zgodnie z pomiarami sprzedawcy nie miałbym nic luzu między krokiem a ramą roweru po zejściu z siodełka. Wiem że szosa to nie mtb ale czy jest jakaś odległość którą powinienem starać się zachować między górną rurą a krokiem (może się zdarzyć, że napotkam jakąś nietypową ramę dlatego pytam).szloser, u Ciebie to samo. Wg mnie, patrząc na te pomiary, też brałbym rozmiar L. Emka będzie za mała. Lepiej wpakować mostek 1cm krótszy niż "wydłużać" ramę mostkami i sztycą. Masz dość długi tułów przez co rama powinna być raczej dłuższa.
#753
Napisano 03 lipiec 2012 - 21:27
PSYCHOL napisał
i nie wiem co tu zenek widzi "walnięte" - toż to wyraźnie jest napisane, że lepiej dobrać taką ramę, żeby nie kombinować z za długim mostkiem (nawet ten 1 cm za długim), bo to żaden dobór jest... Przy ramie "L" mostek będzie krótszy, przy "M" dłuższy, ale rama będzie źle dobrana.Lepiej wpakować mostek 1cm krótszy niż "wydłużać" ramę mostkami i sztycą. Masz dość długi tułów przez co rama powinna być raczej dłuższa.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#754
Napisano 03 lipiec 2012 - 22:37
A co do meritum. Zależy co znaczy atrakcyjna cena. Jeśli jest to obniżka o kilka do kilkunastu procent od ceny nowego roweru z podobnym osprzętem, to rzeczywiście może warto zrezygnować z kilkuset złotych oszczędności i kupić rower idealnie dobrany, bo wciąż mówimy o znaczącej kwocie, a jak wydawać duże pieniądze to lepiej robić to dobrze. Jeżeli natomiast rower masz szansę kupić naprawdę tanio to rama 54 przy wzroście 180 nie jest aż takim wielkim problemem (zwolennik agresywnej, sportowej jazdy uznałby ją wręcz za dobraną optymalnie). Zawsze, jeżeli już trzeba iść na kompromis, to lepiej kupić numer za małą, niż numer za dużą. W przypadku nieznacznie za małej ramy dasz radę dopasować ją odpowiednim mostkiem. Generalnie obecnie zamontowany mostek 90 mm jest mostkiem bardzo krótkim, na dzień dobry można go zamienić na bardziej typowy 110 mm, choć w twoim przypadku to może być wciąż za mało. I mostek jest właśnie między innymi do takich operacji, a te są o wiele bezpieczniejsze w stronę wydłużania roweru niż jego skracania. Np. gdyby obecnie rower wydawał ci się za duży i chwiałbyś go skrócić, to przy mostku 90 mm nie ma już praktycznie pola manewru, ani byś nie zalazł niczego krótszego, a nawet gdyby, to wyglądałoby to karykaturalnie i być może wpływało na własności jezdnie. O wiele ładniej się wydłuża. Oczywiście nie można też wydłużać w nieskończoność, ale tobie brakuje 1,5 - 2 cm.
Moim zdaniem swobodnie możesz tam wpakować coś nieco dłuższego niż 110 mm, aby ten długi mostek należał do sztywnych.
Aha, ten rower ma sztycę z bardzo dużym offsetem - a to w twoim przypadku jest korzystne. Kto wie, byc może wystarczy ci w takim razie mostek 110 mm. Mam taki na sprzedaż Zaletą jest też to, że widelec nie jest przycięty, mostek leży na podkładkach, więc kierownica jest dość wysoko.
#756
Napisano 04 lipiec 2012 - 14:32
Staram się podawać rozmiar ramy, jak w pomiarze competitive fit, czyli dla ramy ściganciej. Uważam, że nawet jakby była okazja cenowa dostać rower za 2/3 ceny, ale 1,5cm za małą, to i tak nie warto tego brać, bo jak wspomniał prozor, rama będzie źle dobrana.
Uważam, że nie warto brać rower 545 dla wzrostu 180, bo się sporo mijamy z rozmiarem pod siebie. I koniec. Chcesz, to słuchaj innych, że to dobra decyzja - nie, nie musisz. twoja sprawa.
+/- 5 mm ok, ale wg mnie 1,5 to za duża różnica - nawet dla sporych okazji, chyba że chcesz ją coś odnowić i sprzedać z zyskiem, wtedy to będzie okazja ;]
#758
Napisano 05 lipiec 2012 - 11:07
Moje wymiary
#759
Napisano 05 lipiec 2012 - 14:30
Przy długości nogi stopy w lekkim rozkroku - ok. 20 cm.
Najlepszy byłby rozmiar pośredni między obydwoma, o których wspomniałeś, ale go nie ma, więc trzeba zdecydować, co lepiej wybrać, jeśli koniecznie chcesz Canyona.
#760
Napisano 06 lipiec 2012 - 01:11
Nowe wymiary