Jump to content


Photo

Trening z pomiarem mocy


2220 replies to this topic

#2081 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 14:48

Prosty test, ja w dolny chwyt poszedłem, na maksa zwinięty, a on w maksymalnie wyprostowanej pozycji. Droga idealna wręcz, 5 minut jazdy, a wynik nadal ten sam, musiałem generować ok. 30w wyższą moc na poziomie 200/250w. Nie idzie tego po prostu zniwelować nawet maksymalnym pochyleniem, nie tak ogromną różnicę.

 

Korba to siła x ramię, dłuższa to więcej niutonów, ale z tego co wiem, krótszą szybciej się kręci więc te straty miały być nadrabiane. Może i są w prędkości, ale niekoniecznie we wskazaniach mocy? HGW.



#2082 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 14 May 2021 - 14:55

Jakiej odpowiedzi oczekujesz? Jeśli pomiary sprawne (a zakladam, ze tak, bo po zamianie pokazały to samo), to pozostają wyłącznie wymienione czynniki obiektywne lub, a niech tam, złośliwe niewidzialne duszki..

#2083 skraburski

skraburski
  • Użytkownik
  • 202 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 May 2021 - 14:57

Dwa rowery szosowe, oba aero, konfiguracja niemal identyczna,

 

To czym się różnią te rowery?

Opony takie same? bo tu potrafią być dużew różnice

Koła takie same?

Stroje?

Kaski?



#2084 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 14 May 2021 - 14:58

Arni chyba by pozycji nie przegapil :)
30 w na 200 watach ? To w .uj duzo.
Moze boczny wiatr...ale jak robili probe kilka razy.
Moze sprobojcie jazdy po jakims torze/ petli wzglednie nie duzej - zawsze to cos wykluczy.

#2085 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 14 May 2021 - 15:00

Niektórzy ludzie są po prostu bardziej aerodynamiczni. Pewnie jakbyście się udali do tunelu to by wyszło w jaki sposób.

Już kiedy o tym pisałem. Dries De Bondt w jakims wywiadzie mówił, ze jadąc na kole Remco Evenpoela musiał generować podobną moc jak będąc na przodzie, tak jakby on nie dawał cienia aerodynamicznego. ;)

#2086 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 15:04

To czym się różnią te rowery?

Opony takie same? bo tu potrafią być dużew różnice

Koła takie same?

Stroje?

Kaski?

Napisałem, różnią się długością ramion korby i jest to element, którego nie możemy sprawdzić (Campa vs Shimano, inne mocowania)

 

 

 

30 w na 200 watach ? To w .uj duzo.
Moze boczny wiatr...ale jak robili probe kilka razy.
Moze sprobojcie jazdy po jakims torze/ petli wzglednie nie duzej - zawsze to cos wykluczy.

No właśnie, dużo, bo to ok. 10-15% mocy. Próby wszelakie robimy od kilku tygodni, czego by nie robić, jakich pętli by nie brać, odcinków czy wymieniając się wzajemnie licznikami, rowerami i miernikami, to zawsze jest to samo, rower z krótszymi ramionami daje niższe wartości mocy.



#2087 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 15:10

Niektórzy ludzie są po prostu bardziej aerodynamiczni. Pewnie jakbyście się udali do tunelu to by wyszło w jaki sposób.

Już kiedy o tym pisałem. Dries De Bondt w jakims wywiadzie mówił, ze jadąc na kole Remco Evenpoela musiał generować podobną moc jak będąc na przodzie, tak jakby on nie dawał cienia aerodynamicznego. ;)

:) 

Ale tu akurat nie mówimy o jeździe na kole, bo to jest wiadome, że wielkolud chroni bardziej niż karakan 1,5m i 45kg wagi. Tu jednak mówimy o jeździe równoległej na 95% dystansu i jadąc np. 4h, jeden generuje 220, a drugi skromne 185w. 



#2088 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 14 May 2021 - 15:14

Wiem o czym piszesz. Po prostu chodzi mi o sam fakt, że niektórzy są bardziej aero z natury. ;)

Dużo mniej zbadane, ale mam znajomego takich samych gabarytów i z mniejszą mocą jeździ 2 km/h szybciej na tych samych pętlach. :)

#2089 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 May 2021 - 15:15

To zacznijcie od jazdy jakieś 50m jeden za drugim, a nie koło siebie. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2090 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 15:19

No właśnie, dla tego pytam, czy nie ma na to wpływu długość korby, że dłuższa daje większy moment i waty, ale wcale nie przekłada się to proporcjonalnie na końcową prędkość roweru. Z czegoś to musi wynikać przecież, bo na pewno to jest fizycznie wytłumaczalne zakładając te same opory aerodynamiczne



#2091 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 15:20

To zacznijcie od jazdy jakieś 50m jeden za drugim, a nie koło siebie. 

Sądzisz, ze tego nie robiliśmy? 



#2092 skraburski

skraburski
  • Użytkownik
  • 202 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 May 2021 - 15:24

Napisałem, różnią się długością ramion korby i jest to element, którego nie możemy sprawdzić (Campa vs Shimano, inne mocowania)

 

No i cyk, z identycznych rowerow juz w jednym mamy campe a w drugim shimano.

Nie wierze, że reszta komponentów jest identyczna jesli grupy są różne. 

 

Jakie koła i opony w każdym z rowerów?

Jakie stroje?

Jakie kaski?

Dlaczego nie odnosisz się do tych pytan?

Budowa ciała i pozycja ma mega znaczenie, dopasowanie stroju, to są czasem milimetry, które mogą powodować zawirowania  i wzrost oporu powietrza.



#2093 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 14 May 2021 - 15:35

Jaka jest różnica procentowa pomiedzy długościami tych korb? W języku inżynierów określa się ją "pic.y włos". Przyszła mi jeszcze do głowy jedna opcja: trollujesz, bo piątek nudą wieje, a knajpy od północy czynne. Ja się więc wylogowuje.
  • KonradTrek800 likes this

#2094 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 May 2021 - 15:40

A technika pedałowania? Masz tam jakieś cyferki z pedal smoothness/effectiveness?

#2095 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 15:46

 

Jakie koła i opony w każdym z rowerów?

Jakie stroje?

Jakie kaski?

Dlaczego nie odnosisz się do tych pytan?

Czy ty kolega uważasz mnie za durnia? Sadzisz, ze takie testy jeden wykonywał z jeansach i kurtce puchowej, a drugi w stroju aero? My tu mówimy o wartościach rzędu nawet 15% mocy, a nie pojedynczym wacie, który może umknąć przez sznurówkę. Czytasz ze zrozumieniem czy zgadujesz? Zamieniamy się wszystkim co możliwe i nawet zmiana pozycji z maksa wyprostowanej na maks aero nie jest w stanie nadrobić tak dużych różnicy mocy. Rozumiesz to? Chłopak generuje moce jakby ważył 25kg mniej, bo tyle właśnie mniej generują inni na identycznym mierniku i w podobnej pozycji jazdy, ale ważąc właśnie te 20-25kg mniej.



#2096 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 15:49

A technika pedałowania? Masz tam jakieś cyferki z pedal smoothness/effectiveness?

No właśnie, to jest też rzecz nieodgadnięta. Garminy mają funkcję wykresu mocy w trakcie jednego obrotu. Jakoś to się tam nazywa (chyba tak jak piszesz) i nie wiem czy czasem w tym nie tkwi problem, ale nie ma jak tego sprawdzić, nie mamy Garminów. Jedyne co zauważam, to jego wykresy są jakby większymi grzebieniami, a moje znacznie bardziej płaskie. Myśl jest, ale kto potrafi to potwierdzić?



#2097 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 14 May 2021 - 19:19

Pedały mają ustawioną prawidłową długość korby na poszczególnych rowerach?

 

O ile technika pedałowania teoretycznie nie powinna mieć wpływu na dokładność pomiaru to zawsze miałem co do tego wątpliwości. Szczególnie w pomiarach w ramionach korb i pedałach, gdzie sygnał z tensometrów podlega silnej obróbce programowej.


  • big75 likes this

#2098 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 14 May 2021 - 19:50

Tak, nawet specjalnie mierzyliśmy korby czy aby trzymają swoj wymiar.

No, tylko pytanie dla czego po zamianie rowerów nadal na tym jednym generowana jest niższa moc? W nim nie ma żadnej super technologii, żadnej ceramiki, niczego co mogło by zniweliwać aż tyle wat mocy.

#2099 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 14 May 2021 - 20:10

A szerokość ramion delifentów? Barki, prowadzenie kolan? Powierzchnia czołowa. Obwody uda, barków?
Ja zamykam klatkę piersiową, chowam głowę między ramiona już odruchowo. Wyuczyłem to. Jeżdżąc z kolegą porównywaliśmy to i daje sporą różnice. Mniej tlenu w płucach ale przy krótkich odcinkach albo długich tlenach nie przeszkadza a daje prędkość. Niektórzy mają naturalnie taką pozycję. Prowadzenie kolan szeroko jest bardziej aero niż wąsko przy ramie a wydawać by się mogło na odwrót. Kask aero kaskowi nierówny. Przy innych kątach ustawienia głowy ten sam kask potrafi być bardzo aero jak i słabo aero. Dwóch panów na tej samej gumie i tym samym ciśnieniu też może generować inne waty jeśli ich waga różni się. Dyndajacy strój. Kadencja pedałowania. Krótka korba niejako wymusza szybszą kadencję by być bardziej efektywnym. Ale jesli jest tak jak piszesz to stawiał bym na pozycje. Rama aero a kierownica przy kierownicy szybsza nie jest centymetr niżej. Główka ramy takiej samej wysokości?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#2100 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 14 May 2021 - 20:12

Łokcie Panowie trzymają oboje w poziomie? Ramiona mają ten sam obwód?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Reply to this topic