Trening z pomiarem mocy
#401 Gosc_Rafalek_*
Posted 15 February 2013 - 22:09
Co sie okazuje?
Polar S710i
PowerTap Pro+
Zeby bylo ciekawiej, obciazenie to trenazer Tacx i-magic
#405
Posted 21 April 2013 - 14:30
schwepes, dementuję ten przesąd ;-) - no właśnie, że nie narzekam - robiłem testy z rejestracją kadencji z gsc10 i pt. Właściwie była to weryfikacja krzywej trenażera: komputer rejestrował dane z czujnika GSC i wyliczał moc na podstawie prędkości, przy okazji oczywiście rejestrował kadencję. E500 rejestrował dane z PT. Tak sygnały kadencji jak i prędkości były niemalże identyczne, może jedynie chwilę opóźnienia mają sygnały z PT. Być może pierwsze serie PT miały oprogramowanie podające niedokładne sygnały kadencji? Mój egzemplarz tej przypadłości nie posiada - sprawdzone empirycznie ;-).
Przy okazji zweryfikowałem wyliczenie mocy przez wtyczkę SportTracks. Porównanie mocy wyliczonej przez PT, usunięcie danych mocy i wyliczenie przez wtyczkę ST (z danymi pogody: wiatr z kierunkiem, temperatura, ciśnienie itd.) - szok, moc wyliczona przez wtyczkę różni się w pojedynczych watach od mocy zarejestrowanej przez PT. I to nie tyko moc średnia, NP, ale również moc szczytowa w odcinkach czasu. Dokładność tym większa, im większa jednostka czasu. Jednak jest haczyk - to wyliczenie sprawdza się dla jazdy szosowej i to dla jazdy indywidualnej. Jazda grupowa równa się zmniejszeniu oporu powietrza i w rezultacie wyliczenie mocy przez wtyczkę będzie zawyżone. No ale to nie temat na takie dywagacje ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#406
Posted 21 April 2013 - 15:12
To nie jest przesąd, tylko sposób wyznaczania tej kadencji. Wszystko jest fajnie, dopóki kręcisz równym tempem. W momencie gdy zaczynasz np. wchodzić na wysokie kadencje (110+) lub zaczynasz kręcić "na okrągło" PT się gubi przy wyznaczaniu rpm'ów.schwepes, dementuję ten przesąd ;-) - no właśnie, że nie narzekam - robiłem testy z rejestracją kadencji z gsc10 i pt. Właściwie była to weryfikacja krzywej trenażera: komputer rejestrował dane z czujnika GSC i wyliczał moc na podstawie prędkości, przy okazji oczywiście rejestrował kadencję. E500 rejestrował dane z PT. Tak sygnały kadencji jak i prędkości były niemalże identyczne, może jedynie chwilę opóźnienia mają sygnały z PT. Być może pierwsze serie PT miały oprogramowanie podające niedokładne sygnały kadencji? Mój egzemplarz tej przypadłości nie posiada - sprawdzone empirycznie ;-).
Jego działanie opiera się na zliczaniu ilości "skoków" momentu obrotowego, które mają odpowiadać mocniejszym depnięciom na pedały. Założenie jest takie, że przykładasz ten moment wyłącznie raz na obrót i z dość dużą różnicą pomiędzy fazą nazwijmy ją "w dół", a pozostałą fazą obrotu.
Ja również empirycznie stwierdziłem że u mnie to nie działa. Tzn. raz działa, raz nie działa, czyli jako "narzędzie pomiarowe" nie działa . Pomiar z GSC10 jest bezpośredni, więc jedynie awaria czujnika może spowodować błędne dane.
#407
Posted 21 April 2013 - 18:51
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#408
Posted 21 April 2013 - 19:27
Kilka przykładowych zrzutów z treningu
http://i.imgur.com/NdrxINo.png
http://i.imgur.com/QoyplT7.png
http://i.imgur.com/bOrhd2b.png
Największe błędy występują przy zakończeniu interwału szybkościowego (kadencja skacze od 0 do wysokich wartości), ale błędy zdarzają się także podczas równego kręcenia zarówno na niskiej jak i wysokiej kadencji. Przeglądnąłem cały trening i piki występują praktycznie przez cały. Logowanie 1s, garmin 705, zeszłoroczny model PT.
#409
Posted 21 April 2013 - 19:30
Problem w tym, że Garmin priorytetowo bierze mi kadencję z Powertapa, a nie z GSC - wiecie może jak to przestawić ?
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#411
Posted 21 April 2013 - 22:06
schwepes, myliłem się! Nie sprawdziłem co mi się sparowało, a tu się okazuje, że czujnik kadencji/prędkości to gsc10! No i nic dziwnego, że pokazywało dobrze. Co dziwne, nie mam magnesu na kole (został w kole na trenażer) i edek prędkość pokazuje jak gdyby magnes na szprysze był. Widocznie impulsy i tak są przekazywane (tak prędkości, jak i kadencji) a edge uwzględnia dane przekazywane przez PT dopiero wtedy, gdy czujnik kadencji/prędkości nie pobiera impulsów. Podobnie jak kiedyś w przypadku zgubienia przeze mnie magnesu ze szprychy edge zaczął naliczać prędkość z sygnałów gps.
Virenque, jeśli powyższe założenie jest prawdziwe, to może masz problem z gsc10? Spróbuj sparować z czujnikiem wynosząc koło poza zasięg transmisji i sprawdź z innym kołem czy działa poprawnie. Jeśli tak, to spisz ID czujnika, jeśli po zainstalowaniu koła z PT ID zostanie zastąpiony ID mocomierza to spróbuj wpisać ręcznie poprawny.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#412
Posted 22 April 2013 - 08:58
Pytanie do fachowców. Czy na początek "zabawy" z pomiarem mocy ten sprzęt wystarczy ??? Na chwilę obecną (i jeszcze bardzo długo) zakup piasty nie wchodzi w grę... Proszę o szczere opinie: warto czy nie ?
#413
Posted 22 April 2013 - 09:22
PowerCal jest ok przy w miarę jednostajnych treningach i dłuższych tempówkach. Niestety przy interwałach i krótszych powtórzeniach różnice są już bardzo duże.
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#414
Posted 22 April 2013 - 09:45
Weźmy pod lupę jeszcze kilka innych spraw: ustrzelić można wszystko za fajną kasę. Ale wiadomo, takie oferty zdarzają się rzadko. W moim przypadku wygląda to tak. Jakbym jednak kupował to sprzedaję Polara i mam fajny, markowy sprzęt za niespełna tysiaka. Jest wszystko, GPS, którego mi bardzo brakuje też...przede wszystkim licznik
I jakaś tam "zabawa" z pomiarem mocy.
Nie muszę nic kupować, żadnych piast czy koła, nic.
Za rok czy dwa mogę kupić piastę i wtedy będzie git.
A tak nawet gdy uda mi się ustrzelić koło za dobrą kasę czy piastę to i tak nie będzie mnie stać (na dzień dzisiejszy). Do tego muszę zmienić licznik na coś kompatybilnego z ANT+.
Sprawa podstawowa: licznik (ze wszystkimi funkcjami i gps) wyjdzie mnie poniżej tysiaka. Mam wszystkie potrzebne mi opcje. Mogę bez ograniczeń korzystać z portali typu: Endomondo czy TP czy Strava...i przy okazji początki zabawy z mocą. Oczywiście zdaje sobie sprawę jakie są różnice porównując do tego co używacie (piasta, korby, czy pedały)...
Czyli byłby to przede wszystkim licznik z GPS...pomiar mocy jako dodatek, tak na początek. Czy w takim wypadku warto ???
#415 Gosc_Rafalek_*
Posted 22 April 2013 - 10:38
Chcesz tanio i dobrze? Nie da sie!
Ew kup Garmina 500 + opaske HR oraz czujnik predkosci i kadencji.
Do tego inwestycja w Traningpeaks i masz estymowane hrTSSy za pol ceny
Jeszcze taniej? Zrob sobie testy i zobacz jakie tetna masz na progach mocy, zapamietaj i trenuj
#416
Posted 22 April 2013 - 10:51
Gdzie ja napisałem że chcę tanio i dobrze ? Napisałem jasno: licznik z GPS plus zabawa !!! z pomiarem mocy...
#418
Posted 22 April 2013 - 11:09
Ee to nie nerwy ot irytuje mnie marketing PowerCal tj wciskanie ciemnoty
Luz ;-)
Najważniejsze, że piszecie konkretnie NIE/TAK i dlaczego...
Poczytałem trochę opinii na stronie CycleOps i generalnie są ok jeżeli chodzi o wszystko za wyjątkiem...pomiaru mocy :-(
Będzie odbój i pewnie rozpatrzę zakup czerwonego Edka z mocowaniem przed mostek za niespełna tysiaka (w PL stanowczo za drogo). A w przyszłości może jakaś piasta się trafi...zobaczymy.
#419
Posted 22 April 2013 - 11:19
No ale to właśnie jest powód dlaczego jedno kosztuje tyle, a drugie tyle
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne