Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamkomanetki Campy


74 odpowiedzi w tym temacie

#61 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 28 grudzień 2011 - 18:03

360 zł za klamki + linki/pancerze

#62 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 28 grudzień 2011 - 20:45

To ja może dwa słowa lekkiego offtopa.
Dwa tygodnie temu kupiłem grupę Veloce. Nigdy jakoś bliżej i dokładniej nie przyglądałem się częściom Campy (kilka razy tylko jeździłem), ale stwierdziłem, że skoro wszyscy chwalą to może nie będzie źle. Kiedy paczka doszła ekscytacja bardzo szybko zamieniła się w rozczarowanie. Nie powiem... hamulce, przerzutki są ok, ładnie i starannie wykonane, ale korba i klamkomanetki to dla mnie porażka. Miski (Record) kawałek wyciętej blachy z gumą w dziurce... i to ma być warte prawe 100 zł? Bez jaj. Dizajn korby rodem z lat 80'tych. Jak się uważnie przyjrzeć pająkowi nie jest on nawet oszlifowany, jakieś pozostałości z formy, dziwne wgłębienia.
Klamkomanetki też jakością nie zachwycają. Dźwigną hamulca lata sobie na wszystkie strony (wiem, jak założy się linkę nie będzie ale jakoś tandetnie mi to wygląda), guma nie przylega jak powinna. Do tego śruba mocująca obejmę... kto ku*** wpadł na genialny pomysł, żeby dać gwiazdkową śrubę? W całej grupie są imbusy a tu jedna perełka. Tak samo, żeby założyć klamkę na kierownice sporo trzeba się namęczyć z podciąganiem gumy. Śruba mocująca chyba nie jest ona w najszczęśliwszym miejscu. Dźwignia zmiany biegów.... jakoś ten plastik zaufania nie budzi.

Nie chcę wywoływać jakiejś wojny, ale mam wrażenie, że produkty Shimano a o Sramie już nie wspominając są zdecydowanie ładniej i staranniej wykonane. Nawet taka SORA...
Wiem, że Veloce to nie jest szczyt techniki, ale w końcu Campa stawia ją na poziomie 5600 a wg mnie daleko jej do japońskich produktów.

#63 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 28 grudzień 2011 - 21:19

Co do korb to korby aluminiowe Campy nawet na zdjęciach wyglądają słabo, dopiero karbonowe są ok imho:

Dołączona grafika

A co do klamek to kwestia przyzwyczajenia :)

Kupiłeś wersję 2010 czy obecną? Bo z tego co patrzyłem pobieżnie na wersję 2011 to komponenty przybrały na wadze (przerzutka tylna prawie 300gram :-| ) i są tak jakby gorsze. Rozumiem, że chcą bardziej zróżnicować ofertę ale jakoś nie widzę, żeby komponenty z tego powodu potaniały.

#64 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 28 grudzień 2011 - 21:31

Rocznik 2011 poza korba na UT.
Mi na wadze nie zależało bardzo, bo to do treningowego roweru miało iść, ale teraz zastanawiam się, czy tego nie sprzedać i nie kupić 105.
Jedynie co jest na plus to klamkomanetki okazały się wygodniejsze niż wcześniejsze moje odczucia co do nich...
Co do cen to akurat wydaje mi się, że modele 2011 są trochę tańsze, ale jak kupowałem w Anglii więc może dlatego.

#65 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 grudzień 2011 - 10:06

Dizajn korby rodem z lat 80'tych. Jak się uważnie przyjrzeć pająkowi nie jest on nawet oszlifowany, jakieś pozostałości z formy, dziwne wgłębienia.
Klamkomanetki też jakością nie zachwycają. Dźwigną hamulca lata sobie na wszystkie strony (wiem, jak założy się linkę nie będzie ale jakoś tandetnie mi to wygląda), guma nie przylega jak powinna. Do tego śruba mocująca obejmę... kto ku*** wpadł na genialny pomysł, żeby dać gwiazdkową śrubę?


Mylse ze thorian masz racje , korby campy pod wzgledem wyglada nigdy szalu nie robily dlatego ja mam wszystko oprocz korby nawet te oblane carbonem mnie nie przekonuja .

Cos jak w stylu FSA ale campa to jednak firma niebo , lepsza tez kwestia gustu kto co lubi :-D

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#66 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Napisano 29 grudzień 2011 - 19:14

Pytanko mam takie do was czy korba campy dokładnie chorus 11 rzędowa będzie bez problemu współpracowała z resztą osprzętu campagnolo record 10 , chce zmieniec bo chce przejsc na tarcze 50/34 a samych takich tarcz nie moge znalesść a jesli są to tylko na pająku 110mm a ja mam 135mm.
Czy do korby 11 musi byc łancuch 11?

#67 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 29 grudzień 2011 - 19:25

Będzie działać bez problemu, łańcuch może być też 10s.
Co do tarcz zobacz, czy czasem BBB nie ma kompaktów pod ten rozmiar. Mają w ofercie dużo tarcz w nietypowych rozmiarach.

Edit;

Tak jak myślałem mają KLIK. Na pewno będzie to tańsze niż wymiana korby.

#68 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 29 grudzień 2011 - 19:38

Właśnie zamierzam je kupić, w opisie nie ma informacji więc zapytałem się Was, sprzedawca zapewnia że KATALOGOWO to 10s nie potwierdził mi że te są 10 rzędowe , a wiem że RECORD występował również w wersjach 9s;/
i wolałem się upewnić, teraz nie wiem i jestem w kropce....


http://allegro.pl/kl...2025480597.html
Jak widać sprzedawca sprawdził, że te klamki nie są 10 rzędowe tylko 9cio... ;-)

#69 marcik

marcik
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądRuda Śląska

Napisano 29 grudzień 2011 - 21:24

chce zmieniec bo chce przejsc na tarcze 50/34 a samych takich tarcz nie moge znalesść a jesli są to tylko na pająku 110mm a ja mam 135mm.

O ile tarcze 50z kupisz bez problemu, to tarcz mniejszych niż 39z na BCD 135mm po prostu nie ma.

#70 bikefun

bikefun
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 29 grudzień 2011 - 22:07

Dobrze że cos mnie tknęło się spytać i pomyśleć o tym bo bym miał problem dzięki wielkie .

#71 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 31 grudzień 2011 - 17:47

To ja może dwa słowa lekkiego offtopa.


Campa co roku jest gorsza, równała do reszty, a w zasadzie to już nie ma do czego równać. Wszystko zaczęło się od przejęcia władzy przez "specjalistów od marektingu", nieszczęsnej zmiany logo na osprzęcie i wprowadzeniu grupy 11s i przemodelowaniu grup 10-biegowych. Dlatego najlepiej nie zwracać uwagi na nowość bo to żadna nowość tylko większa badziewność. Widać to po degradacji klasy kaset w 2010r teraz veloce to to co mirage, tylko jakoś cena nie spadła. Niektóre rozwiązania Campy kiedyś bardzo pewne i niezawodne, teraz przypominają fantazje jakiegoś nieuka który śrubką gwiazdką udowadnia swój geniusz projektancki.
Wydaje się ,że te wszystkie porównania klasy osprzętu różnych marek były właściwe kilka lat temu.

#72 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 03 styczeń 2012 - 07:44

Wizualnie - najładniejszy SRAM Red, kultura i niezawodność pracy - Dura Ace 7900 :-)

#73 bikefun

bikefun
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 04 styczeń 2012 - 17:48

Do tej pory śmigałem na Chorusach 2006 i nie mam zastrzeżeń. QS bardzo fajna sprawa , gdyby nie wypadek , wymieniłbym zużyte gumki i pojeździł jeszcze :-)

#74 Gosc_daroq_*

Gosc_daroq_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2012 - 23:18

Cześć,
obecnie używam klamek Centaura 10s QS z przerzutkami Veloce 10s. Czy klamkomanetka Chorus 10s też będzie pasowała?

BTW, jak to w końcu jest z tymi klamkomanetkami Campy?- w moich byłych szosach używałem Recorda i Chorusa i w obu klamka od tylnej przerzutki (czyli prawa) działała tak, że duża dźwignia (przy klamce hamulca) wrzucała bieg na wyższy (czyli do góry na kasecie), a mała, boczna na niższy (na kasecie w dół na mniejszą zębatkę). W tej opisywanej klamkomanetce Centaura obsługa tylnej przerzutki działa odwrotnie. Czy tak powinno być? Mam wątpliwości co do poprawnego montażu i sprawnosci klamki, bo boczna dźwigienka nie działa.

#75 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 10 luty 2012 - 11:32

Zadziała bez najmniejszego problemu.
Co do opisywanego problemu to w takim razie jak zmieniasz biegi na wyższe i niższe w tej "zepsutej"?Dźwignia boczna zawsze służyła do zrzucania w dół. Wygląda że jest walnięta ale opisz problem dokładniej.



Dodaj odpowiedź