Jump to content


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2364 replies to this topic

#1061 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 October 2015 - 10:34

Kolejne testy - recenzja Philips SafeRide c.d.

W piątek robiłem testy drogowe dwóch SR (gen 1 - czarna i gen 2 - biała) zamontowanych na kierownicy (obie w tym samym czasie!) i tak: gdyby były obie jednakowego koloru, to na 100% obie bym woził na ciut dluższe wyjazdy, a tak trochę mi kolorystycznie nie pasuje.

Ale dziś dokupiłem drugą białą gen 2, tak więc będzie opcja dubeltówki...

Ok, dodatkowe pół kilo z hakiem na kierownicy trochę może dociąża, ale warto.

Najpierw plusy.
Dwie świecące w trybie LO dają tylko nieco mniej światła, niż jedna w trybie HI, a świecą przez długie godziny.
Jedna tryb LO druga HI: światła więcej, niż większość lamp mijania samochodów, które mnie wyprzedzały.
Jedna lampka w trybie HI (zwłaszcza gen 1, bo 2 już porownywałem wcześniej) porownywalne do mijania większości samochodów, z tym, że oświetla prawy pas i część pobocza, a nie całą jezdnię (choć niesymetrycznie) czyli ma mniej do oświetlenia, z drugiej strony, to jedna lampka, a nie dwie lampy.
Dwie lampki w trybie HI: mniej światła miały nawet auta z lampami ksenonowymi, pewno jakieś audi z ledami byłoby lepsze, ale takowego nie widziałem.

Najbardziej optymalne zdaje mi się użycie 2 lampek, jedna HI, druga LO, po wyczerpaniu aku i automatycznym przełączeniu na LO, można przełączyć drugą na Hi i jechać dalej. A później obie na LO i też jeszcze w teorii przez minimum 30 minut, choć jak sprawdzałem to nawet do 2h.

W tym przypadku oświetlenie szosy (mój pas ruchu plus część pobocza) jest lepsze od większości świateł mijania wyprzedzających mnie samochodów i porównywalne z lampami ksenonowymi (tymi normalnymi, homologowanymi, a nie made in china...).

 

Ciągle się zastanawiam, jak to jest, że Philips parę lat temu potrafił zrobić tak dobre reflektory rowerowe z gruncie rzeczy popierdułkowatymi diodkami LED, świecącymi lepiej niż niejedna pełnowymiarowa lampa samochodowa, a dotychczas oświetlenie LED nie stało się standardem w reflektorach samochodowych... Dziwne...

 

Co ciekawe, tryb Hi chyba jest trochę mocniejszy w gen 1, albo dla moich oczu bardziej w tym trybie sprawdza się nieco zimniejszy kolor światła. W trybie Lo gen 2 ma małą przewagę (czyżby dlatego, że kolor światła jest cieplejszy i przy mniejszej ilości światła oczy lepiej rozpoznają to co jest oświetlone?). Z uwagi na charakterystykę odcięcia trybu Hi w gen 1 mając do dyspozycji gen 1 + gen 2 warto najpierw użyć HI gen 1 + Lo gen 2 (szczegóły zasilania poniżej).

 

Dodatkowo: użycie tej lampy (czy też lamp) na drodze publicznej jest bezpieczne - jeśli ktoś obawia się, że będzie słabo widoczny i dlatego musi używać lampy oślepiającej, żeby zaznaczyć swoją obecność na drodze, to się myli. Jest wręcz przeciwnie. Lampa(y) jest doskonale widoczna, co więcej: przez to, że nie wali po oczach nie sugeruje, że odległość do źródła światła jest duża i nie trzeba zmieniać świateł z drogowych na mijania, wręcz przeciwnie, wszyscy kierowcy w momencie  zauważenia lampki grzecznie zmieniali oświetlenie na mijania.

Minus: jednak akumulatory z trochę zestarzałe są (gen 1: 2011, gen 2: 2012) i wytrzymują do 1,5h w HI. Muszę sprawdzić jakieś nowe, choć na razie nie mam żadnych nowych o większej pojemności.

 

Jednak przypomniały mi się testy accu_test_en lampki 1 generacji z płytą v.1.2 z kwietnia 2010 roku (muszę rozkręcić swoją czarną i sprawdzić wersję) - okazało się, że to głównie elektronika odpowiada za długość świecenia lampki w trybie HI i czas jest ustawiony na ok. 70 minut (73?), później przełącza na Lo i ciągnie minimum 30 minut. Ale gdy po tych 70 minutach wyjmie się na chwilę akumulatorki (jeden wystarczy - rozłączenie obwodu) to po ponownym ich podłączeniu lampka lampka ponownie świeci Hi przez ok. 40 minut (41) przed przełączeniem do trybu Lo. Ponowny reset (wyciągnięcie baterii) i kolejne 8 minut.

Oficjalnie od 2012 roku SR gen 1 ma do 1,5h na Hi + minimum 30 min na Lo.

 

Tak więc to, że akumulatorki są z 2011 roku w gen 1 nie ma widocznie większego znaczenia, bo po drugim ładowaniu tryb Hi był podtrzymywany przez ok. 1h15min. Wg w/w testów lampki z nr produkcji: 0911 i 2111 świeciły w trybie HI przez 1h25min plus 32 minuty po resecie.

Pierwsze lampki np. 0510 miały oprogramowanie, które nie przełączało z automatu w tryb Lo i pozwalało na świecenie przez ok. 2h w trybie Hi do wyłączenia - prawdopodobnie do kompletnego rozładowania akumulatorów, przez co można było pozostać już bez oświetlenia na ciemnej drodze.

 

W gen 2 jest podobnie, ale... funkcję wyjęcia akumulatorów realizowane jest programowo, czyli po automatycznym przełączeniu w tryb LO (i podświetleniu przełącznika czerwoną diodą) można wcisnąć przełącznik uzyskując tryb Hi przez dodatkowy okres czasu i tu zależeć może od pojemności akumulatora, za pierwszym razem miałem tylko kilka minut, po kolejnym ładowaniu co najmniej pół h (praktycznie razem do 2h, po kolejnych przełączeniach na LO włączenie Hi było już na krótki okres czasu) plus świecenie do kompletnego wyczerpania akumulatorów (bardzo dłuuuugo, choć pod koniec świeci się raczej pozycyjnie niż oświetla, ale dobre i to).

 

Wniosek? Najlepiej kupić gen 2 ;), ale najbardziej dostępne są obecnie wysprzedaże gen 1 i akurat te najłatwiej dostać. Jednak żeby uzyskać możliwość funkcjonalności przedłużenia świecenia w trybie Hi trzeba dodać... wyłącznik mechaniczny obwodu zasilania. Albo rozkręcać i wyciągać akumulator. Jednak pierwsza opcja chyba jest wygodniejsza i dość prosta w realizacji ;).

 

Z kolei do modowania, czyli do przystosowania lampki do zewnętrznego zasilania chyba najbardziej optymalną byłaby gen 1 z pierwszych serii produkcyjnych (chyba te z obudową z niemalowanego aluminium, ale bez sprawdzenia ciężko powiedzieć) - w tym przypadku nie byłoby problemów z koniecznością rozłączania napięcia zasilającego jak w późniejszych gen 1, lub oczywiście zastosowanie lampek gen 2.

 

Ps. muszę się skusić na jakąś porządną ładowarkę/tester i sprawdzić w jakim stanie są akumulatorki.

 

Ps.2. Sprawdziłem gen 1 z nieco eksploatowanymi Vartami 2,1 Ah (obecna realna  pojemność - nieznana): 1h20min plus 10 minut po resecie plus dodatkowe 10 minut w trybie ekonomicznym. Wydaje się, że wyższa pojemność akumulatorków wpływa przede wszystkim na długość świecenia w trybie ekonomicznym. Jak dostanę tester to dam znać w jakim stanie są akumulatorki po zakupie (choć nie używane od 2011/2012 roku) i czy trzeba myśleć o zakupie kompletu nowych, czy też wystarczy zaformatować/odświeżyć stare...

 

Ps.3. - Przetestowałem na razie akumulatorki z gen 1 po bodajże 2 ładowaniu, wynik całkiem niezły jak na akumulatorek z 2011 roku: nieco ponad 2300 mAh (najniższa pojemność z 4 sztuk to 2300mAh, najwyższa 2370 mAh, a dwie sztuki po 2350 mAh, niewielka rezystancja wewnętrzna od 50 do 70Ω). Być może po kolejnych ładowaniach lub cyklu odświeżającym pojemność jeszcze nieco wzrośnie, choć do nominalnych 2450 mAh jak widać nieco już brakuje, jednak obawiałem się, że pojemność będzie w okolicach max 2 Ah. Tak więc nie jest źle, akumulatorki Philipsa jakościowo są całkiem dobre.

Obecnie w testowaniu akumulatorki rok młodsze z 2012 roku z gen 2 o nominalnej pojemności 2,6 Ah, po kilku (3 albo 4?) ładowaniach.


  • piotrkol, impa and hqvkamil like this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1062 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 14 October 2015 - 20:07

Czy ktoś z was miał do czynienia z tymi diodami LED (na cokole żarówkowym PX13.5)?

http://allegro.pl/za...4947779799.html

Czy nadaje się to do prostej przeróbki (plug and play) jakiejś starej lampki (latarki) żarówkowej. Sam mam kilka halogenowych Sigm i może by coś takiego wstawić i dać im drugie życie (nawet jako takie tylko trochę lepsze niż pozycyjne)? 

Jedną Sigmę przerabiałem na diodę Cree XM-L, taką na radiatorze. Efekt niezły, ale sporo roboty i koszt wyższy. No i brakuje nieco skupienia światła, więc zasięg odrobinę za mały.

 

 

 

 



#1063 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,530 posts
  • SkądSK

Posted 15 October 2015 - 09:37

Wczoraj testowałem Knog'a Blinder ARC 5.5. Lampka ma 550 lumenów, 4 tryby świecenia w tym ostatni to flash. Według producenta: tryb high starczy na 1.8h, tryb medium 3.5h, low 7h, flash 17h. Niestety test robiłem tylko pół godzinny i to w trybach mieszanych, więc nie mam realnego odwzorowania czy trych high będzie świecił przez te 1.8h. Lampka oświetla drogę jak i pobocze. Na początku jechałem na trybie high, po jakiś 5 minutach zmieniłem na tryb medium i muszę powiedzieć że ten tryb spokojnie wystarczy do śmigania w ciemności po szosie.

Pełny czas ładowania lampki koło 7h, u mnie ładowała się 6h. Niestety lampka oślepia, co może być denerwujące dla kierowców, i podczas jazdy po dziurawej szosie lampka sama się podnosi (gumowe zapięcie nie do końca spełnia swoje zadanie). Będzie trzeba jakoś temu zaradzić.

Ogólnie z lampki jestem bardzo zadowolony, Wcześniej miałem Solar Storma X2 i chyba na razie pójdzie w odstawkę.



#1064 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 15 October 2015 - 10:57

A namawiałem Ciebie na Philipsa SafeRide 80 ;)

Ograniczenie oślepiania: zaklej górę soczewki (wielkość dobierz doświadczalnie, ale raczej do jej połowy) taśmą z foią alu (albo taśmą alu). Ten sposób odcina światło i tak idące w górę i choć nie odcina idealnie wiązki światła, to jednak dość skutecznie ogranicza oślepianie. Przetestuj przy odpowiednio ustawionej lampce, ale przy samoczynnie podnoszącej się na dziurach może być problem, bo po podniesieniu będzie i tak oślepiać. No chyba, że znajdziesz sposób, żeby coś na to zaradzić...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1065 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,530 posts
  • SkądSK

Posted 15 October 2015 - 12:03

Tutaj akurat nie wiem czy oślepianie mogę rozwiązać skierowaniem lampki w dół, czyli tak żeby mi dobrze oświetlała drogę a nie oślepiała innych użytkowników. Jedynie problemem jest tutaj samopodnoszenie się lampki. Mogę to też rozwiązać tak, że przykręcę z zestawu mniejszą obejmę i wtedy powinno być dobrze.

Chociaż czytając testy lampkii nic nie pisali o tym czy oślepia czy nie oślepia. Zauważyłem że jadące samochody znad przeciwka zmieniały światła drogowe na mijania gdy mnie widziały. Potestuje jeszcze lampkę i zobaczę jak to wygląda np z odległości 100m, 300m, 500m. Test oślepiania przeprowadziłem w odległości 20-50m. Jeśli na wiekszych odległościach będzie też oślepiała to wtedy folię alu przykleję.

 

Philips SafeRide 80 ok, ale wygląd nie ok ;)



#1066 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 15 October 2015 - 13:00

Philips SafeRide 80 ok, ale wygląd nie ok ;)

I tak będzie ciemno, kiedy będziesz z nią jechał - nie będzie widać ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1067 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 15 October 2015 - 13:19

Też tak myślałem, dopóki nie zacząłem jej używać, później zmieniłem zdanie :D - w nocy liczy się nie wygląd lampki, a to, żebym dobrze widział i nie oślepiał :) - dokładnie tak, jak komuś przeszkadza wygląd, bo "mydelniczka" na kierownicy, to jego problem, nie mój. Szczerze mówiąc, nawet z dubeltówką (czyli dwie lampki po obu stronach, jak podczas moich testów) można jeździć, a wtedy rzadko który samochód ma lepsze światła mijania.

 

Szczerze mówiąc dopóki nie zacząłem używać SR, to też byłem głuchy na argumenty Miroosa ;). Zmądrzałem, a co :D.

 

Dokładnie tak, sprawdź jaki mocno oślepia z odległości zwłaszcza z kilkudziesięciu metrów. Eliptyczna soczewka raczej sprawi, że oślepiania >100m nie powinno być, ale już z bliskiej odległości może być to dość upierdliwe i jak któryś się wkurzy, to poczęstuje Ciebie światłami drogowymi na bliską odległość. Być może skierowanie pod dość dużym kątem spowoduje, że oślepiania unikniesz, ale co to za jazda, jak będziesz miał tylko ze 20m oświetlone...

Patrząc na rysunek:

rozklad_swiatla.gif

 

Od góry typowa lampa spełniająca niemiecką normę StVZO jak i każdy normalny reflektor samochodowy, w środku zwykła lampka (obojętnie czy z kolimatorem, czy reflektorowa) skierowana nieco w stronę drogi (biały strumień światła), ale i tak po oczach świeci, no i na koniec typowe ustawienie większości oślepiaczy...

Fizycznie musiałbyś odciąć czerwone u góry i połowę żółtego strumienia świetlnego, żeby nie świeciło wyżej, niż oczy kierowcy - a przynajmniej większość światła żeby padała niżej. W reflektorach odcięcie dolnego odbłyśnika, w soczewkach góry kolimatora lub lepiej dodanie daszka kształtującego strumień świetlny z odbiciem z powrotem w stronę szosy.

Dodanie daszka w ARC jest co prawda możliwe (ale nie takie proste) i najłatwiejszą opcją ucywilizowania lampki do użytku na drogach publicznych będzie dodanie przysłony. W ten sposób rozwiązałem kwestię użytkowania dwusoczewkowej FandyFire na szosie, obcięcie góry nie zmniejszyło oświetlenia szosy, a tylko koron drzew ;). Jednak porównując oświetlenie dwudiodowej lampki FF (obojętnie czy z przesłoną czy bez) i Philipsa SF to nawet pierwsza świecąca na 100% mocy i tak gorzej oświetla szosę. Eliptyczna soczewka mogłaby nieco poprawić rozkład światła, ale nie sądzę, żeby aż tak diametralnie, żeby mogła konkurować z "mydelniczką" ;). Niestety, oświetli niepotrzebnie całą szerokość jezdni łącznie z poboczami (plus kawałek nieba), zamiast skierować światło tam, gdzie jest potrzebne.


  • mikroos and stryjek like this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1068 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,530 posts
  • SkądSK

Posted 15 October 2015 - 13:36

Co do wyglądu SafeRide 80 to tam już nie będę narzekał :) kupiłem po prostu coś co mi bardziej leżało, trudno :P

Akurat moje tereny i niestety lokalizacja w jakiej mieszkam odcina mi jazdę trasami jakich nie znam, więc klepię te same trasy które można by bylo przejechać nawet nocą z zamkniętymi oczami (żart :)) bo się zna na pamięć.

Wczoraj testując ARC'a ze skierowaną wiązką światła miałem dobrą widoczność, nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć ile, ale myślę że 50m lub więcej było spokojnie. Chyba światło nie ucieka jakoś specjalnie do góry, bo nie zauważyłem żebym oświetlał korony drzew ;)

Pozostaje mi ją dalej testować i ustawić optymalny kąt dla mnie, albo ustawić tak żeby w fazie testów z odległości 100> nie oślepiać kierowców.


  • Prozor likes this

#1069 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 23 October 2015 - 07:24

Zastanawiałem się jak uporządkować nieco kierownicę - lampka Philipsa trochę szeroka (a dwie tym bardziej ;) ) no i wpadłem na dość ciekawy pomysł: mając już zamontowany ten uchwyt na edge/kamerę:

1081269179_l.jpg

dokupiłem tego typu uchwyt:

 

ZC102900-D-4-52.jpgNo i teraz bez zdjęć póki co (nie zrobiłem jeszcze) - połączyłem oba uchwyty montażowe - trzy blaszki w każdym uchwycie ładnie na siebie nachodzą i dobrze łączą oba uchwyty. Powstaje hybryda umożliwiająca zainstalowanie w powyższym uchwycie kawałka rurki o średnicy do 32mm na której można zainstalować dodatkowe akcesoria np. lampki itd. Ja użyłem 10 cm kawałka rurki karbonowej.

Najlepsze w tym, że można regulować położenie rurki dość swobodnie od prawie pionowej do nieco powyżej poziomu uchwytu bazowego. Obecnie najbardziej mi pasuje położenie niskie, ale jak ktoś woli mieć jakieś akcesorium powyżej poziomu edge to czemu nie? W ten sposób można po jednej stronie edge umocować lampkę, po drugiej np. smarfon lub kamerę (na poniżej pokazanym łączniku) i kierownica pozostaje "czysta".

 

Ewentualnie można dać tego typu łącznik:

2d43735e-b8c7-401b-b696-deb63729f5d6.jpg

zwłaszcza dla typowych latarek to rozwiązanie będzie bardziej kompaktowe.

Oba uchwyty mają (zresztą jak prawie wszystkie tego typu) mają jedną "blaszkę" zakończoną gwintem do wkręcenia śruby. Powoduje to utrudnienie w mocnym skręceniu obu uchwytów, bo po ich połączeniu otwór z gwintem znajduje się z dwóch stron, przez co nie da się tego mocno skręcić samą śrubą. Ale wystarczy dać nakrętkę z drugiej strony, mocno ją skręcając. Albo usunąć gwint z dodatkowego uchwytu, choć szczerze mówiąc trochę szkoda, bo może się przydać do niezależnego mocowania.

 

Z drugiej strony, ceny w/w uchwytów w granicach $2.5 - $3.5 (ebay z chin/tajwanu wysyłka w cenie) to na tyle mały wydatek, że śmiało można kupić parę sztuk do określonego użytku i akurat do tego zastosowania gwint można śmiało usunąć.

 

Oczywiście jeśli ktoś nie ma tego pierwszego uchwytu edge/kamera, to nie oznacza, że nie może wykorzystać pozostałych uchwytów - wykorzystując te powyższe dwa można je połączyć tworząc praktyczny uchwyt kierownica - dodatkowa rurka do mocowania akcesoriów, długość rurki dopasować pod potrzeby - np. do zamocowania standardowego uchwytu edge wystarczy kilka cm wystające tylko z jednej strony, oszczędza się przy tym spore pieniążki w stosunku do dedykowanych uchwytów garmina, a mając dobre garminowskie gniazdo montażowe, które w tanich plastykowych uchwytach "wysięgnikowych" często jest kiepskiej jakości, szybko się wyrabia i edge telepie na dziurach... A w przypadku chęci dodania drugiego urządzenia np. lampki wystarczy wymienić rurkę na dłuższą. Możliwości są dość spore, wystarczy pomyśleć...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1070 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 23 October 2015 - 07:56

A jak poradziłeś sobie z opadaniem lampki?.
Mnie coś ten kulowy uchwyt słabo trzyma, dokręcam mocno a lampa i tak opada na naszych dziurawych drogach.

#1071 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 23 October 2015 - 07:58

Nie prościej zaopatrzyć się w "fabryczne" rozwiązanie? http://www.topeak.co...tras/barxtender


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1072 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 23 October 2015 - 08:45

Najpierw myślałem o Topeaku - ale niestety ma podstawową wadę, limit obciążenia 300 g. Sama lampka (z akumulatorami) waży nieco więcej. Czyli balansujemy na granicy, a właściwie już ją przekraczamy. A jak chcę dubeltówkę, albo coś dodatkowego to nie ma szans. Ponadto używam "przy okazji" uchwytu, który mam - wystarczyło dodać wysięgnik. Działa bez problemu, wytrzymuje 2 lampki SR, albo lampkę i ciężką kamerkę Virb razem. A pewno jakby się dało dłuższą rurkę to i więcej powieszonych zabawek by wytrzymało (tylko po co...).

 

Uchwytu kulowego nie używam, z lampkami gen 2 powinny być dostarczane 2 uchwyty: kulowy i standardowy. W pierwszych egzemplarzach gen 2 były tylko te nieszczęsne kulowe, philips wysyłał dla użytkowników gratisowo na żądanie uchwyt standardowy. Później w pudełku były już 2 uchwyty. Uchwyt standardowy sprawuje się bez zarzutów.

81qIpldMHOL._SL1500_.jpg

 

A przy okazji - dokupiłem kolejne gen 2 i po sprawdzeniu akumulatory 2600 są gorsze od 2450 z gen 1. Wszystkie są raczej robione w starszej technologii, a leżakowanie przez parę lat im zdecydowanie nie służy. Tak więc jeśli ktoś kupuje tego typu lampkę, to musi się nastawić na zakup nowych akumulatorów (komplet dobrych to koszt 35 - 50 zł np. Eneloop PRO 2550, czy Varta  PRO 2600 - zdecydowanie lepsze parametry, zwłaszcza lepsza praca w niskich temperaturach) albo żądać wymiany przez sprzedawcę, bo te wysprzedażowe raczej już parametrów trzymać nie będą i można raczej zapomnieć o możliwości świecenia w trybie HI przez 2,5h, przy odrobinie szczęścia akumulatory mogą mieć pojemność 1800 mAh plus minus 200 mAh (a dwie sztuki miałem nie do naładowania przez ładowarkę bo ich po prostu nie widział - napięcie biegunowe<0,5V, dopiero po pokombinowaniu udało mi się je lekko odświeżyć i później naładować), czyli w takim przypadku jak z 1,5h pociągnie (plus dodatkowe ewentualnie w trybie LO) to i tak będzie dobrze...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1073 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 23 October 2015 - 09:00

Niestety w mojej lampce był tylko uchwyt kulowy.

Pisać do Philips Polska czy gdzieś dalej? 

PS. Wczoraj włożyłem moje akumulatorki do testowania, ciekawe ile pokaże :)



#1074 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 23 October 2015 - 10:03

Do philipsa raczej: http://www.lighting....t-us/contact-us

Z dokupieniem tego standardowego może być problem tego kulowego 3D jest trochę, ale możesz poszukać.

Doraźnym - choć ponoć skutecznym rozwiązaniem wg komentarzy z amazon.de - jest podłożenie pod kulę warstwy gumy (np. z dętki)  i to ponoć w miarę skutecznie zablokowało kulę. Ewentualnie zablokować kulę... taśmą dwustronną (też z komentarzy amazon).

 

A przy okazji tłumaczenie jednego z komentarzy:

"Lampa świeci od 2h30 do 3h na wysokim ustawieniu z Eneloop XX baterii (min. 2,45 tysięcy mAh). Czerwony znak ostrzegawczy pojawia się po 2:15, ale światło działa przez kolejne 30 minut przy wysokim ustawieniu łatwo, a nawet 45-50 minut, w zależności od temperatury (pojemność baterii jest w zależności od temperatury)." Potwierdza to moje spostrzeżenie, że akumulatory Philipsa są najsłabszym ogniwem i należy je zdecydowanie wymienić (można użyć do zasilania pierdółek, ale pewno i tak długo nie pociągną, bo z ładowania na ładowanie ładowarka pokazuje coraz mniejszą ich pojemność) na akumulatory nowej generacji np. Eneloop lub podobne.

Komentujący miał wynik "~ 2: 45 światła czas na najwyższym poziomie - to jest dla mnie najlepszy postęp!" - czego jeszcze chcieć? Co prawda będzie to z ręcznym przełączeniem w tryb Hi, ale później i tak lampka jeszcze będzie świecić w trybie Lo...

 

Przy okazji znalazłem informację, że pomiar poboru prądu w gen 1: 1050mA, gen 2: 835mA. Co prawda recenzujący twierdzi, że ilość światła jest na jednakowym poziomie, jednak z moich subiektywnych obserwacji wynika, że jednak gen 1 świeci ciut mocniej w trybie Hi, a nieco słabiej w trybie Lo. Tak więc zmniejszenie poboru prądu o ok. 25% zapewnia dłuższy czas świecenia kosztem minimalnego zmniejszenia jasności - zresztą ta zasada obowiązuje dla większości lamp LED, przy lampce FandyFire z dwoma diodami różnica między trybem 50%, a 75% jest zdecydowanie bardziej zauważalna, niż pomiędzy 50%, a 100%. Dlatego ograniczenie poboru prądu o 25% w SR nie wpływa tak bardzo na ilość światła, tym bardziej, że nowe diody są chyba wydajniejsze, bo na ogół cieplejsze diody wytwarzają mniej światła (wystarczy popatrzeć po tabelach producentów diod).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1075 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 23 October 2015 - 13:15

Mi jeszcze przychodzi pomysł na zablokowanie tej kuli przez posmarowanie jej pastą do zębów z mikrogranulkami lub mleczkiem do czyszczenia łazienek. Nie wiem tylko jak to wpłynie chemicznie na te elementy (to plastik czy jakiś metal?).



#1076 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 23 October 2015 - 13:19

Plastyk. Równie dobrze można spróbować pasty do karbonu (tej do smarowania sztyc, żeby się nie osuwały). Ale nie bardzo lubię ten uchwyt, bo dość mocno podwyższa lampę nad kierownicę, wypoziomować zresztą też jest mały problem. Starszy jest lepszy...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1077 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 23 October 2015 - 13:19

Wygląda na plastik, spróbuję z podłożeniem gumy, a do Philipsa już napisałem, może dadzą dobry uchwyt 



#1078 Henry

Henry
  • Użytkownik
  • 94 posts
  • SkądSiemianowice Śląskie

Posted 23 October 2015 - 19:06

Prozor, zrób jakąś fotkę i pokaż ten patent. 



#1079 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 24 October 2015 - 12:22

b1eebf74724d7d22251b119c3b452f74.jpgf2c7b6e5a852fd70144c81e83ca76cf4.jpg
Nie to, że jeden Philips to mało, ale dwa to dopiero jasność ;)

Serio, to w przyszłym tygodniu po zmianie czasu na zimowy i odwieszeniu roweru powyższa konfiguracja będzie testowana na nowych akumulatorach Varta/Eneloop i czy do wiosny będzie jedna czy dwie lampy to się jeszcze zastanowię, jeśli faktycznie te akumulatory pozwolą na jazdę w trybie Hi>2h, to bez ryzyka można jeździć bez zapasowego oświetlenia. Przy jednej lampce drugą stronę można wykorzystać np. do zamocowania kamery itp. właśnie czekam na dodatkowy uchwyt (obejma plus małe ucho), virb całkiem dobrze rejestruje jazdy wieczorne/nocne, a przywykłem na wszelki wypadek wozić rejestrator...

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1080 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 26 October 2015 - 12:22

 

Wczoraj włożyłem moje akumulatorki do testowania, ciekawe ile pokaże :)

 

Niestety wszystkie 4 oryginalne akumulatorki philipsa miały miedzy 1950 a 2000 mAh





Reply to this topic