Oświetlenie.Jakiego używacie?
#1161
Napisano 09 listopad 2015 - 18:57
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1163
Napisano 09 listopad 2015 - 20:06
Święta racja. Właśnie wczoraj poszło na allegro 5 sztuk saferide 80 po 159 złotych chyba nawet w nowszej wersji.
Na jedną się też załapałem. Teraz można kręcić bezpiecznie we dwoje
Jedna wytrzymała lądowanie i szlif. Połamałem wtedy nadgarstek i lądowanie na plecach gdy była w tylnej kieszonce. Tylko porządnie przetarte aluminium.
#1165
Napisano 09 listopad 2015 - 20:46
Nie wiem po czym to poznać. Numer seryjny/data? Moja stara 0312. Teraz kupiona 0511
Prozor coś dla ciebie https://buy.garmin.c...prod506138.html
Jest podwieszenie!
#1166
Napisano 09 listopad 2015 - 22:15
Jak te ze zdjęcia, to gen 1. Przede wszystkim wskaźnik naładowania: 3 diody niebieskie. Data też. Srebrna? Ze sterownikiem przełączającym hi/lo?
Gen 2 to: 0213
Varia za droga, choć nie przeczę, że z chęcią przetestowałbym i porównałbym do SafeRide.
Patrząc na parametry:
- Natężenie oświetlenia (luksy, tylko światło przednie): 95 lx przy 10 metrach
- Strumień świetlny (lumeny): światło przednie – 600;
- Czas działania baterii (tryb dużej mocy): światło przednie© 2,5 godz.
To może być nieco lepiej niż SafeRide 80, choć patrząc na reflektor może być nieco wężej. Ale może ktoś kiedyś porówna je?
Jak ktoś chętny użyczyć to poproszę
Dziś test mocowania na szosie: zarąbiście, regulacja poziomu bezbłędna. Jeden otwór, a różnica kolosalna. Jazda komfortowa, świeżo naładowane Varty (i doładowane przed jazdą, dodatkowe 300mA): godzina i 6 minut jazdy, i dopiero podświetlenie przycisku na pomarańczowo, sprawdziłem napięcie akumulatora: nominalne 1,2V. Ciekawe, spadek napięcia od pełnego naładowania: (1,35V) to ok. 0,15V, a lampka działa praktycznie do 0,9V... Może następnym razem sprawdzę napięcie na akumulatorach po zapaleniu się czerwonego podświetlenia.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1168
Napisano 10 listopad 2015 - 10:55
Udane, a jakże. Każdemu polecam. Niekoniecznie z tym uchwytem, co ja mam (choć bardzo praktyczny, zwłaszcza w połączeniu z edge), można użyć standardowego uchwytu typu wysięgnik:
oczywiście w odwrotnym położeniu - bo tak jak teraz, to wymagałoby raczej zamocowania uchwytu od dołu lampy, ale w efekcie lampę podniosłoby się w górę, choć raczej na wysokość standardowego uchwytu, za to oddalenie od kierownicy byłoby niewątpliwym plusem. Tak więc jeśli komuś nie przeszkadza, że lampka będzie mocowana wyżej, to śmiało można zastąpić plastyk standardowego mocowania śrubą i uchwytem do w/w mocowania.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1169
Napisano 10 listopad 2015 - 13:59
Na jedną się też załapałem. Teraz można kręcić bezpiecznie we dwoje
Jedna wytrzymała lądowanie i szlif. Połamałem wtedy nadgarstek i lądowanie na plecach gdy była w tylnej kieszonce. Tylko porządnie przetarte aluminium.
Ładujesz z otwartymi klapkami?
#1170
Napisano 10 listopad 2015 - 15:43
Udane, a jakże. Każdemu polecam. Niekoniecznie z tym uchwytem, co ja mam (choć bardzo praktyczny, zwłaszcza w połączeniu z edge), można użyć standardowego uchwytu typu wysięgnik:
oczywiście w odwrotnym położeniu - bo tak jak teraz, to wymagałoby raczej zamocowania uchwytu od dołu lampy, ale w efekcie lampę podniosłoby się w górę, choć raczej na wysokość standardowego uchwytu, za to oddalenie od kierownicy byłoby niewątpliwym plusem. Tak więc jeśli komuś nie przeszkadza, że lampka będzie mocowana wyżej, to śmiało można zastąpić plastyk standardowego mocowania śrubą i uchwytem do w/w mocowania.
to zdjęcie, które pokazałeś, to jest chiński alu uchwyt do gopro z aliexpress czy ebaya. Tam nie da się przyczepić mocowania garmina (inny rozstaw śrub) bez wiercenia tego chiniola.
#1171
Napisano 10 listopad 2015 - 16:36
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1172
Napisano 10 listopad 2015 - 20:13
Zamieszczam jeszcze raz foty mojego patentu na daszek do odcięcia światła, bo tam a linkami był problem:
Generalnie prosta sprawa. Znalazłem kawałek rurki kanalizacyjnej. Okazało się, że główka siada idealnie wręcz na głowicę Solarforce'a L2. Daszek wyciąłem z butelki po wodzie, od spodu nakleiłem folię aluminiową (odbija światło w dół pod koła co jest przyjemne jadąc w zupełnej ciemności). Na górę walnąłem folię odblaskową bo akurat miałem pod ręką. Przykleiłem do rurki taśmą izolacyjną i śmiga drugi rok (deszcz, śnieg, mróz). Nawet wygląda w miarę estetycznie i co najważniejsze spełnia swoją rolę. Nie oślepiam nawet przy jeździe w trybie 100%
Odcięcie światła nie jest idealne ale podczas jazdy nie widać tego.
- Prozor lubi to
#1174
Napisano 11 listopad 2015 - 13:22
Czy ktoś może podpowiedzieć, na jakie czołówki warto zwrócić uwagę ? - jest tego tyle, że nie wiem od czego zacząć.
Nie muszą czynić z nocy dnia, ale żeby dało się z nią chodzić i robić coś mając jednocześnie wolne ręce. Może też do wożenia w samochodzie będzie wykorzystywana.
Interesowałyby mnie takie, które długo świecą, chyba raczej na standardowe baterie, ale to nie warunek.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1175 Gosc_marvelo_*
Napisano 11 listopad 2015 - 14:11
Mam taką zwykłą z Decathlona już od paru lat:
http://www.decathlon...id_8207387.html
Świeci całkiem dobrze, moim zdaniem znacznie lepiej niż tanie "bazarówki" na wielu diodach, choć światło jest nieco zbyt skupione (ale za to zasięg spory i neutralna barwa światła, bez niebieskawego nalotu).
Zasilanie dwoma bateriami AA to dla mnie zaleta, bo mam sporo takich akumulatorków. Spokojnie kilka godzin świeci bez zauważalnego spadku jasności. Wcześniej miałem jakiegoś taniego "chinola" na trzy paluszki AAA i musiałem stosować baterie, bo musiałbym kupić 6 akumulatorków aby ładować je parami.
Raczej nie nadaje się do biegania w nocy po lesie ze względu na spore gabaryty i masę, choć ilością światła powinna zadowolić.
Posiada zwykły mechaniczny wyłącznik o wyraźnym skoku i nie ma żadnych głupich trybów migających.
Pojemnik na baterie otwiera się bez narzędzi.
Jak za te dwie dychy to solidny produkt.
P.S.
Kilka napraw po ciemku przy samochodzie z nią robiłem, a i jak dłubię przy rowerze w garażu to często mam ją na głowie. Gdy czegoś nie widzę, to sobie doświetlam, bo światło w garażu mam dosyć słabe.
#1176
Napisano 11 listopad 2015 - 14:50
Też przeglądałem ofertę Dectathlon-a, ta, jako że jest taniutka poszłaby do schowka w samochodzie.
Patrzyłem też na bardziej ambitne, np. http://www.decathlon...id_8349307.html, ta imponuje czasem działania, ale nie wiem czy to nie jest jakieś przekłamanie, bo droższa ma ten czas działania zupełnie innego rzędu wielkości: http://www.decathlon...id_8349483.html
- nie wiem co o tym myśleć.
Ideałem do turystyki byłaby http://www.mactronic...80_lm/3907.html, ale nie wiem czy mi taka potrzebna (aż tak droga).
Ps. Sprawdziłem na str. petzl.com - obie czołówki mają długi czas świecenia.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1177 Gosc_marvelo_*
Napisano 11 listopad 2015 - 15:56
A ja sprawdziłem przed chwilą pobór prądu tej mojej Decathlon-ówki: 110 mA (akumulatorki nie w pełni naładowane).
A zatem na aku 2500mAh powinna świecić może nawet ponad 20 h.
Te czołówki Petzl niestety są na 3 paluszki AAA, co komplikuje ładowanie.
#1178
Napisano 11 listopad 2015 - 18:07
Peltz Nao ma dobrą cenę w deca (fakt, tania nie jest, ale warta każdej złotówki), a jako czołówka jest rewelacyjna, choć oczywiście nie na szosę - do biegania czy marszów w terenie bezkonkurencyjna, możliwość dowolnego zaprogramowania trybów pod własne potrzeby z poziomu PC (choć i domyślne tryby są ok) to wisienka na torcie. Automatyczne dobieranie mocy oświetlenia jest genialne, choć trzeba też myśleć, żeby nie oślepiać!
Dziś sprawdziłem przy okazji jaka jest granica przełączenia automatycznego z Hi na Lo w SR gen 2: około 1,2 V - czyli praktycznie nominalna wartość napięcia akumulatora. Ciekawe...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1180
Napisano 12 listopad 2015 - 08:25
możliwość dowolnego zaprogramowania trybów pod własne potrzeby z poziomu PC (choć i domyślne tryby są ok) to wisienka na torcie.
Chyba jeszcze niedawno twierdziłeś, że to nikomu niepotrzebne?
Jeśli budżet pozwala, to polecam Fenixa http://kolba.pl/lata...wka-p16172.html
Do wszelkich prac, trekkingu czy jeżdżenia po lesie, bardzo dobra.
Wodoodporna, bardziej wytrzymała od plastikowego Petzla, bez kłopotliwego i drogiego akumulatora.
Akumulatorków 18650 do Fenixa możesz sobie nakupić po 10 zł spory zapas i jechać w nieznane na długi czas